Keresés

Részletes keresés

csapó Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14320
Ha jól tudom, "Timamér" megállótól olyan 15 perc kényelmes gyalogtempóban a pályaudvar. Az még mindig csak 20 perc a 70-ből. :)
Talán, ha több helyen megállna a vonat (pl. a bevásrlóközpontnál, bár akkor meg a belvárosi boltosok visonganának megint), esetleg növekedne a forgalom és érdemes lenne még a megszűnt megállót is visszaállítani. Ezen a szakaszon a Város is működtethetne egy szerelvényt (akár villanyosat is).
Előzmény: f_k (14317)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14319

Ma jöttem egy hullafáradt buszsofőrrel.

nem adta meg balról a körforgalomban az elsőbbséget.

 

Annyira hajtják őket, hogy hibáznak.

Ez a faszi 11.10-23.40 között állandóan vezet. minimális kiállási dőkkel (5X 20 perc)

 

Másiknak 500 FT adtam jegyvásárláskor , de 2000 ből akart visszaadni.

Természetesen szóltam így nem csapta be magát.

 

Egy harmadik nem adott jegyet.

 

Negyedik a szemem előtt csinálta ugyanezt.

Elegem van a VOLÁN ból, Én használom az ő szolgálattásukat kényszerből.

 

Sofőrök egy része alulfizetett , másik része hajszáll híjján halálos baleset szélén vezet.

 

Az egész átszervezés meg regionális társaságok nekem nem teszenek.

Nem szeretném ha ettől rosszabb lenne.

Autóba kényszerítenek mindenkit.

 

Vicinálisok lelkes emberek segítségével megmenthetők lennének, zömében.

 

Nem szeretném ha kizárólagosan egy társaság uralná a terepet.

Én ha utazok jó ha tudom a busz ekkor megy, a vonat meg ekkor.

Mi van ha műszaki hiba van, mit teszek?

Eddig tudtam választani.

Mostantól egy olyan embernek aki helikopterből szemléli a tájat aki eladja az utolsó nemzeti vagyont is nem számít semmi.(volán, MÁV)

 

Ki gépen száll fölébe annak térkép e táj, és nem  tudja hol lakott itt Vörösmarty Mihály.

 

 

f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14318

Kicsit vasuti távirati stílusban készült

 

Lényeg:

 

Turizmusra negatív hatással van a bezárás.

 

Busokból tele van a tököm.

Én többszáezer km et utaztam velük már.

 

Egy mellékvonali Bz nem okoz bennem annyi rezgő káros vibráló hatást mint a busz.

 

Az úthibák.

A motor hátul rezeg mint a nyavalya.

 

Bz pár mellékvonalon nekem kényelmes.

 

Nagyon is.

 

Nem járok vele úgy mint a kanyargós kacskaringós úton ahhol felfordul a gyomrom.

 

 

Előzmény: f_k (14317)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14317

Nézd!

 

Én mindkét eszközzel utazok.

 

Mivel ahol élek nincs vasút ezért használom mindennap a buszt is, meg vonatozok is, amikor tehetem igen gyakran teszem ezt is. Napközben teszek rövid vonatozást is igen gyakran.

 

Nevezett város 53 ezres.

 

Megszűnt egy jó helyen levő állomásból lefokott megálló /1986 ban áll itt meg vonat utoljára vele édesapám járt igen gyakran innen "Timamér"/, és így ami a vonatnak 5 perc az nekem mivel nem áll meg a vonat helyijárattal körbe + átszállási idő az hazáig 70 perc. ez kocsival 15-20 perc

 

Mivel Észak Déli tengelyű a város így 2x2 sáv meg 1x1 sáv vezet fő irányban a közúton, de közben a lámpák, meg a belvárosba behajtó autók miatt lelassul a közlekedés.

 

Helyi jön percenként összes vonalcsoprt és torlódbnak azaza egyszerr 3-4 utána 3-4 percig semmi + helyközi indul egyszerre 5 percenként, 10-15  és káosz van, de ha a város széle lenne, akkor +3330 fizetne mindenki azért hogy utazzon, vagy a városban lenne egy központi megálló ami szintén problémák forrása lenne.

 

Nekem az a szomorú, hogy teherszállításra használható felújjított mellékvonalat tettek halállistára.

 

Amúgy megnézhetnéd egyszer 2000 szer szállok buszra és kb 1000 szer vonatra egy évben.

 

Egy időben üzleketkötő voltam beutaztam mindent.

 

Vonat kényelmesebb volt. Kipróbáltam a buszopkat is sok irányban.

Busz a Sasadin is beáll.

Pl Székesfehérvár felől 20-25 perc menetidő növekedés nem ritka, de ugyanez Győr felől is.

 

M3 kivezető szintén.

 

Mellékvonalak mentén méregdrágán szolgáltat a VOLÁN és ritkán jár, szombat vasárnap alig jár valami

 

Ha megszűnik a személyszállítás akkor teherszálításra se marad remény.

Élő vágányba is belebontottak, amit a hajnali vonat vett észre pl a 84 esen.

Mi lesz ha üzemszünet lesz?

 

 

 

Előzmény: gabor144 (14316)
gabor144 Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14316
Istenem, hányszor fog még előjönni ez a "buszok állnak a dugóban" örökzöld sláger(*)?  

Sok helyen állnak a dugóban valóban, de jellemzően nem a mellékvonalakkal párhuzamos utakon. Legfeljebb a város, ahová behordja az utasokat, annak a központjában lehet valamekkora "dugó" (bár azért kétlem, hogy egy mondjuk 30-40 ezres városban az olyan igazi araszolós dugó tipikus lenne, legfeljebb lassabb haladás), no de ahol a "dugó" van, oda a vonat viszont be sem megy!

"Dugóban" áll a busz, nem tud kijönni az állomásról? Megvan a megoldás! Vigyük őket egy másik eszközzel, ami leteszi őket a város szélén, aztán eljutnak a központba, ahogy tudnak! Fejlődünk! (Te írtad: "Város szélére helyezés meg utasnak nem jó". A vonat a legtöbb településen már most is ott van, sajnos. Ha benn lenne a központban, én is alapvetően másképpen vélekednék a kérdésről.)

Ha a busz 12 percig nem tud kijönni az állomásról, akkor ott valami nagyon el van rontva, amit meg kellene javítani. 

(*: Ide először valami csúnyábbat akartam írni, de jólneveltségem változtatásra sarkallt.)   
Előzmény: f_k (14313)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14315

Nyírségben vannak piacozó meg inaktív rokkantnyugdíjas meg hasonló emberek

Ők össze vissza utaznak

 

Nem bérletes , re rendszertelenül rendszeres utasok.

Napozásra nincs szükségük.

Előzmény: gabor144 (14314)
gabor144 Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14314

"mikor ment a nyírvidéki kisvasútra utast számlálni? Egy hideg, ködös, ónos esős februári napon. Amikor aki csak teheti, otthon marad"    

Bocsánat de szerintem a munkábajárás, vásárlás, hivatalba, orvoshoz stb. menés (amire itt az utasok túlnyomó többsége használja a vasutat) esetében vajmi keveset befolyásol az időjárás.

De még ha befolyásolna is, mennyit csökkent? 10%-ot? 20-at? 30-at? Ha ennek figyelembevételével felszorzod a Taxxx által látott utasszámot, változtat érdemben a helyzeten?

 

Akkor mentek, mert akkor volt szó róla.


Távolsági forgalomban lehet a február hullámvölgy, kiránduló forgalom által érintett vonalakon pláne, de a faluból a közeli városban beutazáshoz az évszaknak szerintem nincs túl sok jelentősége. A lényeg az, hogy tanítási időben legyen.    

 

 

Előzmény: gumpy (14239)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14313

Inkább járjanak az utazási igényeknek megfelelő közlekedési eszközzel. Ha csúcsidőben csak 78 utast tudunk összekaparni, akkor ez 1 csuklós, vagy 2 szóló busz. Ennyi utasért vasútvonalat fenntartani eszetlen pazarlás.

 

Belvárosi buszállomások nem bírják kapacitással csúcsidőben

 

Egy 14.25 ös járat 14.37 kor tud kijönni a pályaudvarról az nem tól kjó

 

Másik a buszok ahaldási utazó sebessége a sok megállás miatt igen kicsi 25-30 km/h is van

 

Új buszállomás az adófizetők pénzébe kerülne

Város szélére helyezés meg utasnak nem jó

Aki eddig helyijárat nélkül tudott utazni az meg lenne szívatva

 

Hegyekben hajtűkanyarban megnézném azokat a csuklósokat

Most a túl hosszú Alfa Regio se fér be akanyarba

Van amikor az emelkedőn meg az kanyarban meg kell állni hogy a másik elférjen

 

Buszok városi szakaszon lassan haladnak állnak a dugóban

 

Ez kell?

 

Csak ez nem a 5 percenként járó 7-173 gyorsbusz

Itt vidéken a megélhetés sokba van, a bérek nem Pesti átlagot elérők

 

Te elméleted szerint nőjjön a szakadék

Ha nektek jó akkor még jobb legyen

Ha valakinek most épp hogy elviselhető még rosszabb legyen.

 

Pár viciális nem oldja meg a alapvető problémát

 

 

 

 

 

Előzmény: orangutan (14300)
gabor144 Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14312
Nagyon jó kérdés, tán az ÖBB tudja a választ. A Wien-Bruck/L. szakaszon lehet azért több utas tán reggel 1-2 vonatban. És tudtommal nem mind emeletes.
Előzmény: v_peti (14272)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14311

állítólag a 6900 Ft körüli dolgozó bérlet meg a 185 Ft os vonaljegy 40% ban fedezi a helyi kmözlekedési költségeket?

 

TI pesten nem termeltek vesztességet?

 

Ha lesz 4 es Metró az növeli az üzemköltségeket úgy halottam

Volt egy normális terv amit megfúrtak félretettek

http://kvtlinux.lib.uni-miskolc.hu/ali/veevk/AliGut/

 

 

Ha Pest önnfenntartó lenne nem szólnék semmit

Pár mellékvonal nem hozza helyre a költségvetést, se a MÁV fővonalon elővárosban keletkező hiányát

BKSZ is kilométercsökkenést eredményezett a MÁV nál is mert a városhatárig érvényes a BKSZ

 

 

 

Előzmény: orangutan (14293)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14310

Könyvelési trükk

 

Pár dolog fővonali anyag amit kidobtak volna beépült a vonalba.

a cuccot felértékelték és így nem valós az ár amit megállapítanak

Előzmény: Törölt nick (14304)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14309

Én is mennék, de korai az időpont Heves megyéből szombaton.

Későn tudnék odaérni

Visszaindulást mikorra tervezed?

Nekem szintén hamarabb kell vissza mennem.

 

Előzmény: Törölt nick (14302)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14307

Ha szakmai, hát legyen szakmai (mármint a topic).

 

De akkor fogalmazzunk pontosan, ne pedig konyhanyelven.

 

Mi az, hogy pályagondozó? Lehet hogy van ilyen, minden bizonnyal a focipályát locsolja, nyírja a füvet. A vasútnál csak vonalgondozó van.

 

És mi az, hogy pályafelügyelő? Erre még tippem sincs. De a vasútnál ilyen munkakör sem található.

 

És olvassuk mindezt egy olyan embertől, aki a Pályavasúti Vezérigazgató Helyettes tanácsadója a MÁV-nál.

 

Hát igen, jogköre csak a kávéba rakandó cukormennyiség meghatározásáig terjed.

Előzmény: Törölt nick (14304)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14306

Elnézést, hogy ennyit dumálok, de most olvasom el több nap hozzászólásait.

 

Miért nem vállalta a vasút a cukorrépaszállítást?

Vállalta volna, de nem volt mit vállalnia.A cukorrépa kivételesen nem a vasút hibájából került közútra.

Amíg a Szolnoki Cukorgyár (gondolom oda vitték a répát a 151-esről, de ha a hatvaniba, akkor is érvényes az indoklásom) tulajdonviszonya 2004-ben megváltozott. Addig a francia "Béghin Say" volt a tulaj, ekkor vette meg a német "Nord Zucker". Az új tulaj már addig is üzemeltetett több c.gyárat Németo-ban és Lengyelo-ban. Azokba a gyárakba is kizárólag közúton hordta a répát, és már 2004 tavaszán hallottam, hogy M.o-n is így fogja csinálni. Be is jött.

 

A közúti szállítást az abonyi székhelyű "Tatra Trans" végzi, senki más. Ez egy kicsit furcsa...

2004-ben még sötétkék, roncstelepről visszarángatott csőrös Tatrákkal szállított, tavaly már a legkorszerűbb öt v. hattengelyes kamionokkal. Futja a fejlesztésre.

 

Érdekesség, hogy a tsz-ek beszállítják a földekről a crépát a legközelebbi vasútállomásra, hiszen ott van a cgyár átvevője (hídmérleg, mintavevő). A rakodóvágány mellé van leborítva a répa, és ahelyett, hogy vagonba raknák, megy a kamionba. Az oldalmagasító meg évről évre nagyobb...

 

Az ősszel annyira tönkrement a Martfű-Tiszaföldvár közút elsősorban a répaszállítástól, hogy hónapokig le volt zárva útállapot miatt. (érdekes, nem csak vasút van lezárva pályaállapot miatt)

Persze gyorsan lett pénz a helyreállításra az adófizetők pénzéből, és nem a teherautóscég pénzéből.

 

Ezt hívjuk úgy, hogy liberális gondolkodás. Rongálok, fizesd ki!

Előzmény: vasútbarát (14127)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14305
A remek költséggyűjtésnek köszönhetően egymás mellett fekszik két vonalszakasz (villamosított, azonos hosszú, 1,5 km azt hiszem). Az egyikre 7 ezer forintot költünk, amésikra 25 milliót (meg lehet keresni, így van)... jó a rendszer, hiába. Lehet, hogy b. politikusaink csak a hétezret látták.
Előzmény: Törölt nick (14304)
trains.hu Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14303

Vannak utasszámlálási adatok, nem tudom, hogy pontosan mennyi, majd megnézem. Ennyire emlékszem, a váci vonalon meg 44 ezerre. Ne felejtsd el, hogy a ceglédi vonalon nem mindenki Budapestre megy, hanem sokan mennek Ceglédre is. Az emberek folyamatosan szállnak le és fel. Lehet, hogy egyszerre nincs a vonaton 800 ember, de az nem azt jelenti, hogy ne utaznának vele ennyien.

 

Na, szia :)

Előzmény: IST (14285)
v_peti Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14301

nekünk Bp-en úgyis megmarad a sűrű vonatközelekedés,

 

Nem mondod, hogy átutazhatnám a várost a sűrűn közlekedő vonatokkal, és ezt most kell megtudnom?

 

Nem a helyi forgalomra gondoltam, hanem az elővárosira.

Előzmény: orangutan (14300)
orangutan Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14300

Az, hogy minden piaci alapú legyen,

 

Ez erősen túlmutat a liberalizmuson.

 

és le vannak ejtve a vidékiek,

 

Ez meg már valami egészen más...

 

nekünk Bp-en úgyis megmarad a sűrű vonatközelekedés,

 

Nem mondod, hogy átutazhatnám a várost a sűrűn közlekedő vonatokkal, és ezt most kell megtudnom?

 

Indulnom kéne, nem tudod, mikor megy a legközelebbi vonat Kelenföldről Pestújhelyre?

 

de ők csak járjanak busszal, mégha zsúfolt is.

 

Inkább járjanak az utazási igényeknek megfelelő közlekedési eszközzel. Ha csúcsidőben csak 78 utast tudunk összekaparni, akkor ez 1 csuklós, vagy 2 szóló busz. Ennyi utasért vasútvonalat fenntartani eszetlen pazarlás.

 

Holott állítólag a legráfizetésesebb a MÁV-nak éppen a 70-es vonal!

 

Ha azon is csak 78-an utaznának a legkihasználtabb vonaton, 0-hoz közelítő teherforgalom mellett, csúcsidőben szabad kapacitással rendelkező úttal párhuzamosan, akkor természetesen azzal kellene kezdeni a bezárást.

 

Előzmény: v_peti (14292)
bsasa Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14299
Azért érdekes lenne ha megállna egy ilyen a számara épített magasperon mellett.
Előzmény: bsasa (14295)
bsasa Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14298
Akkor az útépítők is megszedik magukat.
Előzmény: v_peti (14297)
v_peti Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14297

Csak extraszéles útra lesz szükség, ami többe kerül, mint a vasútvonal fenntartása.

 

Előzmény: bsasa (14295)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14296
Az, hogy minden piaci alapú legyen, és le vannak ejtve a vidékiek...

Aha.
1. Minden piaci alapú. Ha nem annak látszik, akkor egy olyan részhalmazt nézel, amely önmagán belül nem piaci, de kifelé akkor is kénytelen megfizetni a működési költségeit.
2. Mindenki gondoskodjon a saját boldogulásáról. Ha nem tud, szerezzen hozzá szövetségest. Ez egy belvárosi, kutyaszaros utcában, vagy a rózihillen, vagy a falu végi kocsmában, vagy az erdő közepén egyaránt érvényes. Ha valaki már eleve beleszületett ezekbe a szövetségekbe, értelemszerűen nem látta a kialakulásukat, tehát készpénznek fogja fel őket. Pedig nem azok, mint ahogy semmi sem az.

hm
Előzmény: v_peti (14292)
bsasa Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14295

Ha átlátogattok a mániás ba akkor ott egy kép amin kamion viszi a taut.

Ha ezt magyarosítjuk akkor mindenkinek megmaradhat az öröme.

A bezárandó vonalak mellett a volán tréleren vigye a Bz-ket.

Ezzel mindenki jól járna és még a magyar trélergyártó ipar is fellendülne.

Előzmény: orangutan (14293)
v_peti Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14294

Sokkal rosszabb mértékben.

 

Előzmény: orangutan (14293)
orangutan Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14293

Nekik jobb lesz? Több busz lesz talán? Biztosan nem, vagy alig-alig.

 

Nem az a kérdés, hogy mennyivel több busz lesz. Az a kérdés, hogy a tömegközlekedés színvonalát milyen mértékben tudnánk fenntartani az egyre inkább apadó forrásokból.

Előzmény: v_peti (14286)
v_peti Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14292

Röviden itt leírnám: Az, hogy minden piaci alapú legyen, és le vannak ejtve a vidékiek, nekünk Bp-en úgyis megmarad a sűrű vonatközelekedés, de ők csak járjanak busszal, mégha zsúfolt is. Holott állítólag a legráfizetésesebb a MÁV-nak éppen a 70-es vonal!

 

 

Előzmény: hmsoft (14288)
csapó Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14291
Az élet színes, mondhatni tarka. Most gondolkozzunk a megrendelő (vállalkozó) fejével.
A szajlai kőbányától kb 4 km földút a recski vasútállomásig. A bánya Debrecenbe szállított (talán most is) követ. A bányában megrakott teherautó úgy három óra múlva a felhasználás helyén van. Ugyanez vasút beiktatásával?
A teherautós szállítást lehet úgy ütemezni, hogy a következő tétel akkor érkezzen, amikorra az előzőt bedolgozták. Nincs átrakodás, szállításra várakozás, deponálás, újrarakodás. Vagy a vasúti szállítás annyival olcsóbb, hogy a különbözet fedezi mindezen költségeket?
Előzmény: f_k (14247)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14290

Igazad van abban, hogy a mellékvonalon a fővonalihoz képest csak 1/10-ed rész a bevétel.

 

De én folytatnám tovább helyetted a fejtegetést, az érem másik oldalát:

--a fővonali állomáson dolgozik 20 ember, a mellékvonalin 2.

--a fővonali vonat amortizációja 100 fabatka, a szóló bézé-é meg csak 10.

--a fővonali 24 m-es új sín ára 100 egység, a mellékvonali használt ugyanolyan hosszúé meg csak ócskavas ár:10 egység.

--ugyanígy a betonalj, csavar, stb is

--a fővonalat fel kell újítani 10 évente, szegény mellékvonalak megérik a centenáriumi ünnepségüket is eredeti vágánnyal.

--fővonali biztber építése 100 kutyagumi, a mellékvonalié még 10 sincs.

--ugyanígy a peron is.

 

Ettől függetlenül teljesen egyetértek veled.

Előzmény: orangutan (14254)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14289
Mostanában nem voltam ezen a topicon ezért kérdezem, hogy valóban megszűnik a forgalom a 152-es vonalon?
hmsoft Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14288
Tipikus liberális gondolkodás.

OFFtopic keretek között magyarázd már el légyszi', hogy mi a túró az a liberális gondolkodás? Köszi. (Talán célszerűbb magánban, mondjuk az otthonimra: hrotkom, aztán jön egy kukac, aztán euroweb, majd még pont is van, a végén meg húúúú mi van: hu. :))) )

hm
Előzmény: v_peti (14282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!