Pontosan az a bajom az automata váltóval, amit írtál: vagyis hogy automata, tehát akkor vált amikor ő akar. Lehet, hogy tévhit, viszont nekem jobban bejön, ha az van amit én szeretnék. Én viszem az autót, nem pedig fordítva. :-))
Automata váltó: az amerikaiak esküsznek rá (az ikerturbós 300 ZX is automata, amit a múltkor véletlenül 200 SX-nek neveztem :-)), és saját tapasztalatom (Mercedes 190E), hogy kevesen tudnak jobb ütemben kapcsolgatni, mint egy automata. Persze biztos van ilyen, pl. Geszti Péter egyszer legyorsult a RAP-xxx rendszámú Seat Ibiza GTI-jével :))) (nem tudom, megvan-e még neki)
Másik tévhit, hogy az automata nem tudja, mit akar a vezető (pl. gyorsításnál) - profi automatások szerint a gázpedállal lehet ilyenkor 'jelezni', és a váltó pontosan tudja, mit kell tennie. Úgyhogy ne riadj vissza, a bal lábad kifejezetten hálás lesz érte, hogy a Rákóczi úton csordogálva nem kell folyamatosan tornáznia!!! :)
Nem kamu!!! Az indításgátló működését jelzi.
Anyukám egykori szépemlékű Kispolszkijában viszont egy kamu villogó volt, és ennek köszönhetően elkerülték a csecsen-ingus maffia megrendelésére dolgozó luxusautó-tolvajok!!! Tehát az is hatásos.
;-)
A riasztó és a központi zár nem része a NATS-nek, ráadásul tudomásom szerint a márkakereskedések utólag, független forrásból szerelik be (de ezügyben a www.nissan.hu/feedback/feedback.htm oldalon lehet pontos infót kérni a Summit szakembereitől)
A kutyafáját. De.
És nagyon röstellem. Csak pont tegnap került szóba egy baráti társaságban a srác és a 300ZX-e, és valahogy ez volt az agyamban.
ELNÉZÉST MINDENKITŐL! Az aug.15-ei karambol úgy látszik az agyamban is kárt tett, bár talán az nincs kétmillió Ft.
Köszi a válaszokat;)
Akkor a piros led (ami nekem a műszerfalon kesztyűtartó felett a szélvédő előtt van, másnak is van ott olyan?) csak megtévesztés lenne?, vagy van köze az N.A.T.S-hez?
Még kipróbálni nem volt alkalmam Primerát kipróbálni - egyáltalán Nissanban nem ültem, kivéve egy '84 körüli Sunny-t - de úgy gondolom, hogy az 1,6 -os motor nem lehet túl meggyőző benne. Egyetértetek? Én szeretek dinamikusan vezetni, ezért a 2.0 változat szimpatikusabb.
Erről esetleg tud valaki még adatot mondani (linkelni), pl. hány mp. lehet kb. a 0-100 km/h?
Jól gondolom, hogy 100-150.000 km nem túl vészes egy ilyen jószágnál?
Egy automata váltóst nézegettem használtautó telepen, szép is volt a kocsi egészében, de nincs tapasztalatom az aut. váltóval. A félelmeim:
- nem lehet vele nyomulni,
- ha megmakkan, akkor nagyon drága.
Az alap N.A.T.S. rendszer tulajdonképpen egy immobiliser, ami a gyári kulcsot figyeli, és ha látja, akkor engedi csak beindítani a motort. Ha leszeded a burkolatot a kormányoszlopról, ott találsz egy kis fekete dobozt a gyújtásnál, az az érzékelője.
A rendszert még ki lehet egészíteni a központizár vezérlésével is (az enyémben sajna külön riasztó vezérli a központi zárat). A P12-esben pl. a kulcs különböző nyomkodására máshogy nyílnak ki az ajtók.
Kedves Bor Zong!
Nekem egy 96-os 2.0-ás 16 szelepes SLX PRIMERA-m van. Sokat megyek városban (pesti vagyok), nyáron mindíg klímával és szeretem érezni az autó erejét, de még nem sikerült 10 liter fölé űzni a fogyasztanom (igaz Continental EcoContact gumik vannak rajta amik elméletileg megtakarítanak üzemanyagot). Nekem ez nagyon jó választás volt, semmi több hiba nem volt mint amit láttam a vételnél (kissé ütött kopott a városi közlekedés nyomaival). Szerintem a Primera legszebb változata ez ami nekem van :-))))) (persze mindenkinek a sajátja a legszebb).
Az enyémben jó dolog benne van: klíma, 4 elektromos ablak, nokia 6-os konzol ha hívás van lekapcsolja a rádiót, légzsák csak előttem sajna.
Soha nem hagyott cserben az autó az egyetlen kellemetlenség amikor defektet kaptam és kb 15 perc alatt találtam meg az emelőt (így jár aki nem olvassa el rendesen a kezelési útmutatót).
A családban egyébként gurul még egy nagyon hasonló autó, csak -7 a rendszáma az enyémhez képest :-)))) azzal sem volt különösebb baj. Mindkettőnek pucolni kellett a jobb első fékét, ha nyikorog az uató erre gyanakodhatsz :-)))
Üdv
W
A gyújtáson bármelyik szerelő tud állítani, vagy szakszervíz kell hozzá?
Még egy kérdés: Tudja valaki, hogy NATS (Nissan Anti Thief system) védelem mit takar?
Azt hittem van benne riszató, a központi zárral együtt, de amikor a szirénát kerestem, rájöttem, hogy a távnyitó csak egy központi zárat kezel. Akkor meg mi célt szolgálhat a villogó led, ha nincs is benne riasztó?
A mienk 95-os 2 literes kombi. Mivel automata es Budapesten nagyon rovid utakra hasznaljuk (a felesegem hordja vele a gyerkocot ovodaba), ezert a fogyasztasa eleg brutalis. Nem mertem meg sosem pontosan kiszamolni, de nagyjabol 400 km-enkent nagyjabol 50 litert tankolunk.
Viszont utazasaink soran 8 liter korul fogyaszt, ebbol az ut fele autopalyan 140-150 kozott. 2 eve van meg, muszaki hiba meg nem tortent, bar a felesegem veletlenul letorte a motoros antennat. :-)
Az tetszik benne, hogy nagy csomagtartoja es tagas belso tere miatt eleg praktikus es kenyelmes, ugyanakkor kulseje nem feltuno, igy viszonylag nyugodtan ott lehet hagyni az utcan is. Hatranya, hogy nagy megengedett terhelhetosege es csomagtere miatt az ismerosok es csaladtagok gyakran kernek meg kulonbozo nagy es nehez targyak szallitasara. :-)
Egyik barátomnak ikerturbós amerikai modell van, és ő speciel csak a fogyasztására szokott panaszkodni. Ilyenkor minden figyelmébe ajánlom anyukám Daihatsu Cuoréját, de nem igazán hajlik a cserére :)
Az alkatrészárak horribilisek, de ez hagyján, nem nagyon kapsz alkatrészt (de szerencsére a karambol kivételével túl nagy igénye sincs rá)
Nekem is 120 körül rázott annak idején. Csak nem az enyémet vetted meg (királykék, 1998.decemberi)? Vagy mindegyik ráz?
Mondjuk az enyém féltengelycserés volt, utána NAGYON rázott, akkor visszavittem, hogy csinálják meg rendesen, majd utána KICSIT rázott ("úgy ráz, mint a kettőhúsz, a sok házibulisztár; mindegy nekem, csak rock and roll legyen, hisz erről szól az élet már", (c) 1994 Fenyő Miki, Fiatal a nyár)
a közeljövőben szeretnék venni egy Primerát.
Tapasztalatokat szeretnék kérdezni, elsősorban a '93-'96 -os évjárattal kapcsolatban, de általában minden érdekel. Megbízhatóság, kényelem, szubjektív benyomások...stb.
Külön érdekelne a fogyasztási tapasztalat. A 2 litereshez húz a szívem, de nem tudom mennyit fogyaszthat.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, mert autóvásárlás kapcsán felmerült a Nissan 200 SX, mint egy csábító lehetőség. Szeretném tudni mik a tapasztalatok ezzel a típussal, mire kell figyelni vásárlás előtt, és igazak-e azok a (néha már horrorisztikus) pletykák amik a megbízhatóságára, és főleg az alkatrész árakra/beszerezhetőségre/szervízelésre vonatkoznak. Előre is köszi bármilyen segítséget.
A 120 körüli rázást én is érzem aztán úgy 130 után mexünik (Almera 1,4 16v) nekem valószínű a téli gumi okozza (ez volt rajta amikor megvettem;). Más nekem kicsit a gyorsulással van problémám soxszor vissza kell váltani 3-ba is, hogy legyen ereje. Nem hiszem, hogy a klíma okozza a teljesítmény csökkenést mert kikapcsolva sem, húz úgy ahogy elvárható lenne. Szerintetek lehet ezen állítani, vagy így lett bejáratva az autó? Vagy ez lenne a normális?
Nekem 2.0-ás 130 (vagy 150) lovas Primerám van (sport légszűrővel + Brisk sportgyertyával). Városban 9 körül fogyaszt, országúton eddig a legjobb 6.6 volt (Bp.-Rábafüzes).
A kormány szinte 100% hogy a kerekek miatt van, de ennek lehet több oka is. Nem biztos, hogy teljesen meg tudják szüntetni a rázást, mert lehet pl. a gumiban is hiba.
Az ismerős Primerájában 100 lovas moci van. Vezettem már azt is, jobban kell pörgetni, hogy húzzon. Az új 1.6-os már 2800-tól megindul elég rendesen, míg a régi csak 4000-től. Főleg városon kívül hajtom, dugóban nem szoktam araszolni, nem vagyok bp-i. És nem szoktam leszabályozásig húzatni minden fokozatban.
A rázás miatt elviszem jövő héten a szervízbe.
Ha bizonyos sebességtartományban ráz az 99%-ban a kerekek (vagy valamelyik kerék) kiegyensúlyozatlanságából származik, vidd el futóműveshez, hogy pörgesse át a gépen legalább az első két kereket (ha már ott vagy akkor a hátsó kettőt is érdemes)!
A fogyasztásról: ismerősöd primerájában a régebbi vagy az újabb motor duruzsol? Meg kérdés az is, hogy mennyit szoktál dugókban szerencsétlenkedni?
Van egy 1 éves Primerám. 16000 km-t raktam eddig bele. Nagyon jól megy, az erősebb 1.6-os motor van benne (106 LE). 2 gondom van vele. 120 és 130 között rázza a kormányt, valamint akárhogy hajtom, 8,5 l alá nem megy le a fogyasztása. Átlagban 9-et eszik.
Soha nem padkáztam meg, más is tapasztal rázkódást a kormányon?
Azért ezt a motort válsztottam, mert ez erősebb, mint a jó öreg 1.6 és azt mondták, kevesebbet fog enni. Ismerősöm P11-es Priemrája 7,5-8-at eszik légkondival.
Először azt gondoltam, 10 ezer km-ig várok, mert álítólag ennyi kell ahhoz, hogy beálljon a Primerák fogyasztása. 16 ezernél is ugyanannyit eszik, mint korábban. Fogadjam el a 9 l/100 km-t?
Sikerült eladnom a régi kocsimat, az "új" (1999;) pedig, milyen véletlen Almera lett:-), igaz nem 1,6-os amilyet igazan szerettem volna, de a többi paramétere (légkondi, 4 légzsák stb.) nagyon rendben van. Remélem az 51.e km is reálisnak bizonyul amit jelenleg kijelez. Kisebb karctól meg a jobb első lámpabúrán lévő lyuktól (kavics talán?) eddig teljesen rendben van a kocsi.
Ismét több dologra reagálnék. Előrebocsátom, h. csapongok.
1) Te szegény! Asszem senki sem irigyel most. És valószínűleg a Volvo-s is a pokolba kíván. Keveredj ki mennél előbb ebből a slamasztikából. CASCO-d van?
2) Nem pletyka, igaz. Név szerint nem ismerem a szerelőket (még :-)). De arcra nagyon is. Korábbi Nissanomat (Terrano) egy híres raliversenyző Nissan képviseletétől vettem (síma dealer). A nála dolgozó emberkék sifteltek tovább a Máriássy utcába. Róluk beszélek. Egy olajcsere ott tiszta ráfizetés volt. Lecserélték kéfretlenül az ablakmosó folyadékomat is "fagyállóra" októbertájt, aztán hajszárítózhattam a jégdugókat a rendszerben... Mindezt persze aranyáron. Gondolhatod, akkor voltam ott utoljára.
Azt már csak hallomásból tudom - bizonyítékom nincs - hogy a neves tulajt is átverték, nem nézett folyvást a körmükre. Elévült, spongya rá.
3) IDA valóban kecses. Sok tetszetős megoldást találni rajta. Szeme, szája, feneke... Ha valami nem tetszik, hát a műszerfalba épített sok-sok műanyag. Színe és illesztése. De ez mégsem egy 10 milliós kocsi, nem várhat az ember fabetétet (imitációt)...
4) Hallottál már a skóciai kék színárnyalatról? Nos IDA színe ez. A forgalmiban ez áll: középkék...
5) Mielőbbi gyógyulást az Almerának
6) Álnév? Ha valakik nagyon akarják, eljutnak addig a gépig fizikailag, amelyiken bejelentkezel. Lehet az privát vagy netcafés v. munkahelyi. És onnan már csak egy lépés választja el őket Tőled. Ilyen ügynökök, sz.t. szakértők voltak, vannak és lesznek. De ne politizáljunk, maradjon meg ez az autós fórum annak, aminek szánták.
7) Alkatrészellátás, Ausztria... Nem tudom, meddig tartozunk még a lesajnált, gazdaságilag nem nagykorúként kezelt országok körébe. Nem EU-csatlakozás függő kategória. De ne tovább, lásd 6) pont vége.