Mond valakinek az a név Laurensen kívül valamit hogy Earl Grant, Jackie Davis? A neten szép életrajz van róluk, diszkográfia, de a legjobb, ahogy játszanak. Earl Grant fantasztikus effekteket hozott Hammonddal, meg oda volt fordítva neki egy zongi és egyszerre játszott mindkettőn. És ahogy ő meg tudja tépni a Hammondot!!!! Túltesz a rockereken, JSmithen. Jackie Davis meg egymaga eljátszott egy bigband hangzást. A Tiger on the organ lemezén ott a bizonyíték (nem ígéret:-). Ok JonLord még (még) rockban utazik. Syrius kalóz koncertfelvételek. Pataki László az M100-asával igazi Made in Japan hangzást tett oda. Lezli nélkül. És nem a háttérben, csakúgy alászínezgetve "szokás szerint". Övé a főszerep, ahogy kell, szól mint a vaddisznó.
Sajnos én is úgy tudom, hogy nem volt más ilyen albuma. Volt régen egy film, amiben főszereplő volt, talán az volt a címe, hogy "Fény a sötétben", én abban is láttam Hammondozni, a "Hit The Road, Jack"-et játszotta.
Minden szempontból zseniális művész volt az öreg. Nem kis örökséget hagyott ránk.
Eppen be is dobtam ezt a hatvanas evek beli Ray Charles-ot....valoban Leslie nelkul egyenesben....fantasztikusan szol!!! Allitolag azt mondta Ray Charles, hogy voltak abban az idoben sokkal jobb orgonistak, es nem kevesen, igy hat meghagyja Nekik....es Ő csak kiprobalta.....Mindenestre nagyon jol Hammond-ozott!!!Kar, hogy nem volt meg ilyen lemeze...vagy valaki tud meg, ahol Hammond orgonan jatszik, nem zongoran!?
Viva La Hammond!!!!:-)
No végre!!! Túljutottunk az Emerson-Lord féle muzsikákon. Gratula KE, az a szám és az a hangzás valóban nem mindennapos. (és szerintem az egy bébi M3) Ez is mutatja milyen jó tud lenni forgatás nélkül is a Hammond, ha megfelelően használjuk. Az a Ray Charles lemez a Soul+Genius=Jazz a legjobbak közül való. Mondjuk ez is demonstrálja a Hammond egyediségét, itt se vibrátó, se perka, se lezli és mégis nehéz lenne ezt a fííílinget másféle zajkeltőből kikényszeríteni.
én mindig itt vagyok, csak nem mindig tudok hozzászólni.
Ezt a beállítást próbáld ki, egyik nagy példaképem, Ray Charles használta amikor Hammondozott. Kedvencem tőle a 'One Mint Julep' eszméletlen feelinges szólója.
006876400, no percussion, vibrato off, Leslie STOP
Egy rotor hallatszik csak. Ez lehet hogy a felvétel hibája hogy csak az alsóhoz tettek mikrofont, de lehet hogy egyrotoros lezli volt. Mindegy, a magasok így nem nagyon jönnek ki, felesleges kihúzni nagyon. Próbáld ki a full-t és a min. 888800000-t A kettő közt van az igazság. Annyi kell még a hitelességhez, hogy az egy irgalmatlanul túlhajtott csöveslacihang. A 760-asnak más a hangkaraktere.
A Gibbs (Hammond) rugós zengetőtag nem téma. (Nekem is van egy felesleges. A másik a Gömörynél landolt) Sőt, továbbmegyek...(és tovább is mentem:-).....................: Mivel a 760-as úgyis tranyós, ha ezt a zengetőt egy kis, a fejhallgatóerősítőnél nagyobb jellel meghajtod -tranyós előfok-, egyszerűen megoldod a szép rugószengetős hangzást. Csak úgy a Gibbset én is rádugtam a VK7 fejhallgatókimenetére és onnan vittem tovább a jelet és szépen zengett, de igen halkan. Egy féltenyérnyi tranyós zengetőmeghajtás meg könnyen összerakható. Nem kerülhet olyan sokba. Az organmate kapcsolása megvan, a tranyósat ki kéne találni, de szinte minden villanyorgonában van ilyen. Legolcsóbb lenne, ha találnál egy kimustrált Weltmeister/Vermona orgit fillérekért és átültetnéd a zengetős részét az elektronikával együtt. Oszt'csapkodhatod, nagyot fog csattanni!
Child In Time? Melyik verzió??? Ok, kötekedem, mert biztos a stúdióra gondolsz. De melyik stúdióvari, mert felvették vagy kétszer teljesen másképp :-) .........................................
Bizony, ahogy Laurens mondja: Fölül 808800000 meg soft/second/fast perka. Alul xx7500000, az egészre zengető jól nyakonöntve. Tudom, ez most neked nem könnyű és nagyon kéne hozzá. Nekem az Allsound leslie is zengetős, ezért nem hiányzott. Ha reverbet keresel, Hammondokba utólag (Jon Lord is a C3-ba) az Organ Mate reverbet tette be. Ilyen van a Nallacinak is azthiszem. A szokásos eljárás Hammondéknál, hogy egy teljesen külön erősítőn, hangszórón szól a csak zengetős hang, így viszont megint baj lesz a forgatott hang zengetésével. Az organmate meg mint egy effektdoboz van a láncba közbeiktatva. 2cső, 2 trafó, kis ezaz, akár meg is éppíttetheted.
Lord ur kerem!
808000000, lassu Leslie, zengeto, second percussion-normal,fast decay....
Vagy meg Tehtube koma féle variacio...kinek a pap,kinek a papne....808800000,es a tobbi....etc
Jo nyomogatast:-)
Hát azért ha teheted ne szedd le szerintem a fa burkolatot, mert akkor elveszti az eredetiségét.
Egyébként meg hát Leslie nélkül tudom milyen a hangja de hallottam már koncerteteken szólni és az elég meggyőző volt.
A véleményem az, hogy ez a leg meggyőzőbb hangszer, mert nekem van egy Yamaha Sk-25 ösöm az tranyós hammond hangszínek és eredeti moog szinti potméterek.(faburkolatos)
A Hammond része az nem szól jól de a szintis része (a moogos) az nagyon tuti! Ezt a hangszert még Laurens bácsi is megirigyelte tőlem!
A VK-ban olyan ki és bemeneti midik vannak hogy preset meg organ control chanel-ek, tehát külön csatornára lehet küldeni a hanxínváltást, ill. magát a billentyűinformációt. Nem lehet ilyen a CX-ben is?...........A VK-ban nincs sok műanyag. Annyi mint a Hammondban, a billentyűzet, a kapcsolók és a húzóregiszter. Az alja fém, oldala dió, a teteje bútorlap. (Gondoltam is hogy leveszem a farészeket, mert lassan már sok ez a 14 kiló is. Hiába, kényelmesedem:-)
Ja, a hangjában van a műanyag :-) Otthon nem is veszem elő!!! De mit csináljak, ha zongora, fenderzongi, mellotron, moog kell még a boldogsághoz? Pénz, hely, súly, üzembiztonság, méret,.... súlyos érvek.
Igazából magában foglalja azt is. Meg az X5-öt és még az N364 hangszínei is benne vannak. Tehát minden, ami A.I. négyzet :) Igazi kis gyűjtemény-doboz. Plusz még tele van (számomra titok, hogy miért) GS és XG hangszínekkel, de azokat (szerencsére) még nem is hallottam. Csak a Korg hangokat használom. Egyébként nagyon szimpatikus a kicsike, csak most éppen azon töröm a fejem, hogy hogyan tudom kikapcsolni benne a program change üzenetek fogadását. Hogy amikor a CX-3-on programot váltok, akkor ne váltson át a modul is más patchre. Talán furcsa, de a kézikönyvben sem találtam ezt sehol és az a vicces, hogy a CX-3-nál meg ennek az ellenkezőjét, a program change send-et nem tudom letiltani, ami szintén megoldaná a problémát... Talán nem a legjobb dolog két Korg hangszert összekötni :))
Igen, a CX-3 billentyűzete szépen ki van súlyozva. A Doors-os zenekarba pont azt tervezem, amit mondtál, csak már van egy hangmodulom, az NX5R, azzal ki vagyok békülve :) Azt fogom úgy összevarrni, hogy a Fatarról külön midi csatin kapja a basszus-jelet, a CX-3-ról pedig, amikor zongorára van szükség, egy másik midi csatornán meghajtom a zongorát. Csak egy-két ilyen szám van (pl. Riders On The Storm), ezekre tökéletesen megfelel ez a megoldás. A másik zenekarban pedig szigorúan marad a digi zongora és a CX-3. Ezért mindig harcolnom kell :)
Nem is annyira más világ! Ha a kvint, terc felharmonikusokat nem nagyon használod és vibrátóra az erősebb, de nem chorus-os V3-at használod, meglepően Doors-os, Animals-os lesz a hangja. Mellesleg az Ethel Smith-es tangó is így autentikus :-)....
A kis Fatar mellé jól jöhet egy Alesis Nano -Piano v. -Synth is. (csak már sok doboz, drót, adapter, macera) A CX3-nak jó a billentyűzete. Miért nem azon próbálod meg a zongorahangszínt? És a fölsőn az orgit így keresztben.