Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nobodybuilder Creative Commons License 2002.08.28 0 0 539
ja, valami kis bizbasz háromcentis szenzor romlott el. nemtom, nem értek hozzá.
nobodybuilder Creative Commons License 2002.08.28 0 0 538
trú sztori:
spanyolországban voltunk nyaralni, két éves almerám kiérkezésünk másnapján nem akart beindulni. leizzadtam. úgy mentünk ki, hogy itthon már nem sikerült szállást foglalni, szóval nekivágtunk az útnak és mosolyogva spontánoskodtunk, majd lesz minden, jól.

szállás végül lett is, de csak másnaptól, azt az éjszakát a kocsiban aludva hobóztuk végig, mert már hulla fáradt voltam. reggel, izzadtan, büdösen ért az élmény.

nem ajánlom senkinek.

kance kancov, végül a nissan assistance segítségével elszállították a kocsit hétvégére egy spanyol autóklubos telephelyre, nekem másnapra vadásztak egy cserekocsit (ingyen, természetesen, egy dízel toyota corollát, ami ugyan 120 kilométerre volt, Barcelonában, de oda is ingyen vitettek el taxival), hétfőn meg továbbvitték egy nissan márkaszervízbe, ahol egy végtelenül szimpatikus idősebb szaki megvizsgálta és egy kétnapos akatrész-szállítás után fél óra alatt meg is oldotta.

egyre jobban szeretem ezt a márkát. és külön köszönöm Székely Csaba segítségét a nissan assistance-tól.

hágé Creative Commons License 2002.08.27 0 0 537
Én is vezettem már automatát, Los Angelesben nagynéném régi Cadillacjét. Hát, az egy hajó basszus :)
Nekem mégis legszebb öröm a söröm :) izé.. a manuális
Előzmény: Shatner (532)
CsipkeJozsika Creative Commons License 2002.08.27 0 0 536
Ez is egy lehetséges válasz.

Akkor tegyük fel, hogy autótolvajok indítókulcsot pótló ideiglenes fémes összeköttetése szakad szét hirtelen.

OFF
Engem nem hangulati, hanem műszaki megfontolásból fakadó válaszok érdekelnének. Anélkül, hogy Bor Zonggal opponálni szeretnék.
ON

Előzmény: Bor Zong (535)
Bor Zong Creative Commons License 2002.08.27 0 0 535
"Hasonló szitut okozhat - ilyet már hallottam, hogy megesett - ha hirtelen kitépik ekkora sebességnél a slusszkulcsot. Ne próbáljátok ki, de tényleg ki lehet egyes amcsi kocsiknál rántani kellő erővel és vehemenciával.

Szóval mi a véleményetek? "

Nekem az, hogy hülyeség ellen nincs orvosság :))

Előzmény: CsipkeJozsika (534)
CsipkeJozsika Creative Commons License 2002.08.27 0 0 534
Csak gondolatkísérlet, de talán érdekes válaszokat szül:

Automata váltós masina.

Hirtelen elmegy a delej a járgányban, pl. generátor rövidzár, vagy aksi drótszakadás (ez utóbbihoz volt is szerencsém!).

Egy dolog, hogy a szervo kormány és fékrásegítés elmegy. De vajon hogy viselkedik a váltómű, hogyan tanácsos ilyenkor megállni 120 km/h-s sebességről?

Hasonló szitut okozhat - ilyet már hallottam, hogy megesett - ha hirtelen kitépik ekkora sebességnél a slusszkulcsot. Ne próbáljátok ki, de tényleg ki lehet egyes amcsi kocsiknál rántani kellő erővel és vehemenciával.

Szóval mi a véleményetek?

Előzmény: Shatner (532)
fAPOfa Creative Commons License 2002.08.27 0 0 533
Köszi ezzel sokat segítettél már kezdtem sejteni, hogy vmi ilyesmi oka lehet. Valószínű nem beállítás hanem megszokás kérdése lesz:-)
Előzmény: linuxos lamer (528)
Shatner Creative Commons License 2002.08.27 0 0 532
Az automataval kapcsolatban a legnagyobb tevedesem az volt, hogy kevesbe elvezet vezetni mint a manualisat. Aztan kiderult, hogy nem. Na mindegy, ez mar egy kicsit OFF es tenyleg "Kinek a pap...".

Ja, a mosogepunk is automata, megsem kevesbe elvezet vele mosni. :-)

Előzmény: hágé (530)
Almera II Creative Commons License 2002.08.27 0 0 531
...aha, aztán majd arra megy a kocsi, amerre nézel... Innentől lesz csak veszélyes ruhadarab a miniszoknya, egymást érik majd a halálos gázolások a járdán... :-)))

Egyébként egyetértek, a fő szempont valóban az, hogy mire kell az autó. Ha élvezeti cikk, akkor manual, ha használati tárgy akkor automata.

Még visszatérve a 300ZX-hez: nyilván jobban illene hozzá a kéziváltó, de hát amerikai piacra minden kocsit automatával szállítanak. Szerintem ott külön úgy kell rendelni a kézit, mint nálunk mondjuk a tempomatot vagy más egyéb USA-beli 'fapad' kategóriás szériafelszereltséget (vö. Ford Escort Alba, Almera Fitt és egyéb szegény balkániakkal űzött gonosz tréfák)

Előzmény: hágé (530)
hágé Creative Commons License 2002.08.27 0 0 530
lehet szavazni még? :))
én a manuálisra szavazok, egyszerűen azért, mert szeretek váltogatni! van, akinek az autó (így a vezetés is) csak eszköz ahhoz, hogy eljusson 'A' pontból 'B'-be. Én meg magát a vezetést szeretem, és ehhez hozzátartozik az is, hogy én kapcsolgassam a fokozatokat, és ne az autó tegye magától. Így is automatizálva van csomó minden, a vége majd az lesz, hogy az embernek hozzá se kell nyúlnia a verdához... brrrr.
Shatner Creative Commons License 2002.08.27 0 0 529
Ha probaltad es ugy nem szimpatikus az mas. Tenyleg izles dolga. En nem ven koromra vettem. Egyebkent egyszer mar korabban vezettem fel evig automata cegautot es akkor erdekes modon nem fogott meg a dolog. Utana visszaultem a sajat manualis jarganyomba es vezettem azt tovabb. Ugyhogy meg tudlak erteni.

Ezt a lejto problemat nem ertem. Persze D allasban nem nagyon van motorfek hatas, de van megoldas.

Gyakran szoktam a kocsival lejtos uton is haladni es olyankor mindig motorfekkel megyek. Enyhebb lejton eleg kikapcsolni az overdrive-ot, erosebb lejton pedig visszatenni 2-esbe. (Ez a 2-es nem ugyanaz, mint manualis eseteben.) Szerintem gyakorlatilag tokeletesen kontrollalhato automataval is a kocsi, kicsit olyan erzes, mintha gondolatatvitellel valtanal. Ha akarod, akkor pedig egyaltalan nem torodsz vele, hogy milyen fokozatban van eppen. Persze az sem mindegy, hogy milyen automatat probalsz. Vannak allitolag tenyleg kiabrandito tipusok, a Primerankban levo viszont szerintem nagyon jo.

Amiota az automatat megszoktam kisse kokorszaki megoldasnak tunik a manualis valto. Persze tokeletesen el tudom vezetni azzal is, vegulis jopar evig csak olyat hasznaltam. De az automata utan primitivnek tunik, hogy nekem kell valtanom. Olyan, mintha mondjuk az elogyujtast vagy mas beallitast nekem kene menet kozben egy kis tekerentyuvel allitgatni.

Előzmény: Pitti_d (526)
linuxos lamer Creative Commons License 2002.08.26 0 0 528
nekem kicsit a gyorsulással van problémám soxszor vissza kell váltani 3-ba is, hogy legyen ereje.
Nekem is 1.4-es Almerám van, bár ötajtós, ami talán könnyebb némileg.
Kb. 3000-es fordulat körül kel életre annyira a motor, hogy már előzni is lehet vele, a nyomatékcsúcs pedig kb 4500-nál van. Ez azt jelenti, hogy pl. 60-nál még hármasban sem húz igazán. Más 1.4-es Almera is ugyanígy ment. Párszor vezettem 1.6-os Golf IV-et, az még erőrtlenebb volt alacsony fordulaton.
Szerintem fogadd el, hogy ilyen karakterisztikájú a motorja, persze egy szakszerű beállítás sohasem árthat.
Az enyémnél azt tapasztalom, hogy majdnem 7 litert eszik, ha nem pörgetem és majdnem nyolcat, ha pörgetem a motort.
Előzmény: fAPOfa (501)
Sunny GTI-R Creative Commons License 2002.08.26 0 0 527

""Nadehát kinek a pap, kinek a papné. :-)""

Ez így igaz, de!! Egy csomó balek dolgot ki tudsz vele küszöbölni! Pl: járdára felállás, kuplung égetés, sima lefulladás, hirtelen elindulás (ha ki kell lőni vhonnan), dugóban ácsorgás... ilyen esetben szerintem midenki jobban örülne, ha automatás lenne a kocsija. Szvsz típusa, kategóriája váltogatja, hogy mibe illik ill. mibe nem! Egy EVO VII-ben, ha automatát látnék, akkor sírva fakadnék, ha egy S600ban manuált => szintén. Én pl egy 3.0 V6-os automatás Maximát életem végéig szívesen használnék.

Ui: AlmeraII! Szerintem a 300ZX-be is inkább a manuál passzol!

Előzmény: Pitti_d (526)
Pitti_d Creative Commons License 2002.08.26 0 0 526
Tiszteletben tartom és elfogadom a véleményedet. Semmi gond. De egyezünk ki abban, hogy vezettem már automata autót (különben nem lenne alapom, hogy beleszóljak), de annyit még nem, hogy megszokjam/megszeressem. Baromi furcsa volt és kicsit kavartam a dolgokat. Persze lehet, hogy vén koromra én is automata szekeret veszek, de egyenlőre ez még baromi távoli.
Elmondok valamit ami pl nekem nem tetszett: kissé lejtős úton a manuális gépeknél lehet viszonylag állandó tempót diktálni, ha elveszed a gázt. Az automata viszont húz, menni akarna, ezért a féken kell állni, hogy ne gyorsuljon, mint atom... Vagy pl. egy kanyarvétel is teljesen más.
Nadehát kinek a pap, kinek a papné. :-)
Előzmény: Shatner (525)
Shatner Creative Commons License 2002.08.26 0 0 525
Bocs, de ez tipikusan olyanok véleménye szokott lenni, akik sosem próbálták még az automata váltót. A valóság az, hogy a gázadással meglehetősen jól lehet szabályozni, hogy mikor váltson. Bár eredetileg az asszony miatt vettünk automatát, de én is megkedveltem és már magamnak is azt vennék.

Az én Primerámban gondolom hasonló váltó lehet, mint a kereskedőnél látottban. Van egy 2 állású "power" kapcsoló, amivel kiválaszthatod, hogy sportosan akarsz-e vezetni vagy "takarékosan". A különbség annyi, hogy sportos állásban már a gázpedál kisebb lenyomására is visszakapcsol és tovább húzatja az egyes fokozatokat.

Előzmény: Pitti_d (521)
fAPOfa Creative Commons License 2002.08.26 0 0 524
"riasztó és a központi zár nem része a NATS-nek"

központi zár az már van benne
riasztót meg inkább kihagyom az esetek 95%-ban felesleges, helyette Mul-t-lock, meg rejtett indításkapcsoló lesz + CASCO

Előzmény: Almera II (519)
fAPOfa Creative Commons License 2002.08.26 0 0 523
ok. köszi így már értem;)
Előzmény: Almera II (519)
Almera II Creative Commons License 2002.08.26 0 0 522
OK, meggyőztél :)
Előzmény: Pitti_d (521)
Pitti_d Creative Commons License 2002.08.26 0 0 521
Pontosan az a bajom az automata váltóval, amit írtál: vagyis hogy automata, tehát akkor vált amikor ő akar. Lehet, hogy tévhit, viszont nekem jobban bejön, ha az van amit én szeretnék. Én viszem az autót, nem pedig fordítva. :-))
Előzmény: Almera II (520)
Almera II Creative Commons License 2002.08.26 0 0 520
Automata váltó: az amerikaiak esküsznek rá (az ikerturbós 300 ZX is automata, amit a múltkor véletlenül 200 SX-nek neveztem :-)), és saját tapasztalatom (Mercedes 190E), hogy kevesen tudnak jobb ütemben kapcsolgatni, mint egy automata. Persze biztos van ilyen, pl. Geszti Péter egyszer legyorsult a RAP-xxx rendszámú Seat Ibiza GTI-jével :))) (nem tudom, megvan-e még neki)

Másik tévhit, hogy az automata nem tudja, mit akar a vezető (pl. gyorsításnál) - profi automatások szerint a gázpedállal lehet ilyenkor 'jelezni', és a váltó pontosan tudja, mit kell tennie. Úgyhogy ne riadj vissza, a bal lábad kifejezetten hálás lesz érte, hogy a Rákóczi úton csordogálva nem kell folyamatosan tornáznia!!! :)

Előzmény: Bor Zong (516)
Almera II Creative Commons License 2002.08.26 0 0 519
Nem kamu!!! Az indításgátló működését jelzi.
Anyukám egykori szépemlékű Kispolszkijában viszont egy kamu villogó volt, és ennek köszönhetően elkerülték a csecsen-ingus maffia megrendelésére dolgozó luxusautó-tolvajok!!! Tehát az is hatásos.
;-)

A riasztó és a központi zár nem része a NATS-nek, ráadásul tudomásom szerint a márkakereskedések utólag, független forrásból szerelik be (de ezügyben a www.nissan.hu/feedback/feedback.htm oldalon lehet pontos infót kérni a Summit szakembereitől)

Előzmény: fAPOfa (517)
Almera II Creative Commons License 2002.08.26 0 0 518
A kutyafáját. De.
És nagyon röstellem. Csak pont tegnap került szóba egy baráti társaságban a srác és a 300ZX-e, és valahogy ez volt az agyamban.
ELNÉZÉST MINDENKITŐL! Az aug.15-ei karambol úgy látszik az agyamban is kárt tett, bár talán az nincs kétmillió Ft.
Előzmény: Sunny GTI-R (515)
fAPOfa Creative Commons License 2002.08.26 0 0 517
Köszi a válaszokat;)
Akkor a piros led (ami nekem a műszerfalon kesztyűtartó felett a szélvédő előtt van, másnak is van ott olyan?) csak megtévesztés lenne?, vagy van köze az N.A.T.S-hez?
Bor Zong Creative Commons License 2002.08.26 0 0 516
Sziasztok,

köszönöm az eddigi válaszokat.

Még kipróbálni nem volt alkalmam Primerát kipróbálni - egyáltalán Nissanban nem ültem, kivéve egy '84 körüli Sunny-t - de úgy gondolom, hogy az 1,6 -os motor nem lehet túl meggyőző benne. Egyetértetek? Én szeretek dinamikusan vezetni, ezért a 2.0 változat szimpatikusabb.
Erről esetleg tud valaki még adatot mondani (linkelni), pl. hány mp. lehet kb. a 0-100 km/h?

Jól gondolom, hogy 100-150.000 km nem túl vészes egy ilyen jószágnál?

Egy automata váltóst nézegettem használtautó telepen, szép is volt a kocsi egészében, de nincs tapasztalatom az aut. váltóval. A félelmeim:
- nem lehet vele nyomulni,
- ha megmakkan, akkor nagyon drága.

Köszi

Sunny GTI-R Creative Commons License 2002.08.26 0 0 515

Te nem véletlenül a 300ZX-ről beszélsz?? Mert én nem tudok iker(twin)turbós 200SX-ről, sem az S14-es, sem az S13-as szériánál.
Előzmény: Almera II (507)
Sunny GTI-R Creative Commons License 2002.08.26 0 0 514

Elvileg stroboszkóp kérdése, meg tudni kell az alap-előgyújtás érétket hozzá!
Előzmény: fAPOfa (511)
PRIMERA_P11 Creative Commons License 2002.08.26 0 0 513
Az alap N.A.T.S. rendszer tulajdonképpen egy immobiliser, ami a gyári kulcsot figyeli, és ha látja, akkor engedi csak beindítani a motort. Ha leszeded a burkolatot a kormányoszlopról, ott találsz egy kis fekete dobozt a gyújtásnál, az az érzékelője.

A rendszert még ki lehet egészíteni a központizár vezérlésével is (az enyémben sajna külön riasztó vezérli a központi zárat). A P12-esben pl. a kulcs különböző nyomkodására máshogy nyílnak ki az ajtók.

Előzmény: fAPOfa (511)
Wpride Creative Commons License 2002.08.26 0 0 512
Kedves Bor Zong!
Nekem egy 96-os 2.0-ás 16 szelepes SLX PRIMERA-m van. Sokat megyek városban (pesti vagyok), nyáron mindíg klímával és szeretem érezni az autó erejét, de még nem sikerült 10 liter fölé űzni a fogyasztanom (igaz Continental EcoContact gumik vannak rajta amik elméletileg megtakarítanak üzemanyagot). Nekem ez nagyon jó választás volt, semmi több hiba nem volt mint amit láttam a vételnél (kissé ütött kopott a városi közlekedés nyomaival). Szerintem a Primera legszebb változata ez ami nekem van :-))))) (persze mindenkinek a sajátja a legszebb).
Az enyémben jó dolog benne van: klíma, 4 elektromos ablak, nokia 6-os konzol ha hívás van lekapcsolja a rádiót, légzsák csak előttem sajna.
Soha nem hagyott cserben az autó az egyetlen kellemetlenség amikor defektet kaptam és kb 15 perc alatt találtam meg az emelőt (így jár aki nem olvassa el rendesen a kezelési útmutatót).
A családban egyébként gurul még egy nagyon hasonló autó, csak -7 a rendszáma az enyémhez képest :-)))) azzal sem volt különösebb baj. Mindkettőnek pucolni kellett a jobb első fékét, ha nyikorog az uató erre gyanakodhatsz :-)))
Üdv
W
Előzmény: Bor Zong (505)
fAPOfa Creative Commons License 2002.08.26 0 0 511
A gyújtáson bármelyik szerelő tud állítani, vagy szakszervíz kell hozzá?

Még egy kérdés: Tudja valaki, hogy NATS (Nissan Anti Thief system) védelem mit takar?
Azt hittem van benne riszató, a központi zárral együtt, de amikor a szirénát kerestem, rájöttem, hogy a távnyitó csak egy központi zárat kezel. Akkor meg mi célt szolgálhat a villogó led, ha nincs is benne riasztó?

Előzmény: Sunny GTI-R (503)
fAPOfa Creative Commons License 2002.08.26 0 0 510
A szín stimmel, az évjárat 99 szeptember, amúgy sedan;)
Előzmény: Almera II (506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!