A szombati koncerten jól ránk ijesztett a Leslie. Összedugás után úgy kb. 1 percenként rendes "morze-jeleket" lehetett hallani a hangszóróból :-O elég hangosan. Egyáltalán nem hasonlított a mobilok által gerjesztett tattara-zajra. Nem jöttünk rá az okára, annyi biztos, hogy ha a lábkapcsolót (!!!) kihúzta az ember, megszűnt a zaj. Kis mértékben az orgona saján hangszóróján is hallatszott ugyanez, illetve más erősítőkön is voltak kicsit más jellegű zajok feltekerve, de az kb. normális szinten maradt. Leslie bácsi viszont nagy hangerővel produkálta...
Koncertre aztán helyreállt a rend, de azóta se jöttünk rá, mi lehetett... Szerencsére több ilyen para-jelenség már nem volt :-) csak a szokásos "cipeljünk 70 kilót jeges lépcsőkön" zenekari csapatépítő társasjáték.
Látnotok kellett volna tegnap este a topiknyitót! Yóóóól csinálta Hammondozást, progrock fénykorosan, showmanesen, idétlen fejjel koncentrálva:))) Fasza volt!
Inkább T100-nak vélem. A lezlitlennek, mert úgyis volt neki egy külső, val'szeg 145-ös. A foldback nálunk igen ismeretlen fogalom, főleg akkor! Nem látok esélyt hogy ilyennel foglalkozhattak volna. Az egész országban a hetvenes évek elején volt vagy 1-2 nagy Hami. Esélyük sem volt az orgisoknak nálunk, hogy tapasztalatot szerezhessenek. .....................................Tegnap voltam Trinity koncerten. Halsaman játszott. Igen jól szólt az a P100-as a Dynacord kislezlin. DC100? Én még a régi számokba is pár helyen belehangszerelném, mert tényleg élvezetes volt hallgatni. Csak annyit még, hogy nem véletlenül alkalmazott a Genesis, a Yes önálló énekest. Ritka a Greg /pejtsikpéter/ Lake mindenütt. Gratula!
előtte szólok. Addig át is írom DVD-re a filmet, mert most DivX-ben van, valami extra audio codec-kel van tömörítve, így elég körülményes lejátszani, egyébként nagyon szép minőségű a kép+hang is.
Még mindig gőzerővel gyakorolom a Misty-t, ez a basszus nem semmi nagy tempóban... Dolgozni kell vele :)
Köszi. Ez nekem magas. Ha Pesten járnál megoszthatnád velem, azt hiszem nekem is van ami érdekelne téged. A J S 1965-ös párizsi (Pleyel) koncertje szintén trió, szintén Walk On. A hangot kitartja vagy 5 percig!!!................................................................................ A 66-os Artwoods-os verzió megvan? Ez a szám tisztán előrevetíti a Purplére jellemző rondós őrületet amit először a Mandrake Root-ban, majd később a Space Truckin'-ban hallani. Szóval Lord volt annak a hangzásnak az atyja. Blackmore még csak rokkendrollozott akkor.
Ez egy file-megosztó szoftver. Mellesleg chatelésre is használható. Rengetetg különböző HUB van, különféle társaságokkal, amelyekhez lehet kapcsolódni, különféle feltételekkel. Erre gondoltam régebben, hogy kellene egy Hammondos HUB-ot csinálni :)
A videó csak 25 perc 40 másodperc, de annál tartalmasabb. A Walk On-t ilyen trió verzióban még soha nem hallottam, csak a big band-est, de NAGYON király!
Ez valami letölthetőségi hely? Hogyan müxik? Mi a címe? Milyen hosszú ez a videó? Tényleg igen érdekes lehet. Nem rossz ötlet, a következőnek a Walk On-t leszedni. Hamár Lord is megtette.
Végre leszedtem, lekottáztam a Mistyt és közben képzeljétek, mi jött le a DCplusplusról... Jimmy Smith Jazz Scene, USA 1961 TV stúdió-koncert videó!!! Nagyon állat, ekkor még lábbal nyomta a basszust és Lesliet használt! Egy gitárossal és egy dobossal játszik, nyomják pl. a Walk On The Wild Side-ot, az egyik kedvencemet!
A fiúorgonisták enm szoktak mexakadni a lábbasszusozástól. Elképzelhető hogy kézzel basstusozott. Csak a nők olyan fantasztikusak, hogy lehozzák a menetet a lábukra. Rhoda Scott mindig lábalt és itt-ott sarokkal is. Barbara Dennerlein még virtuózabban és!!! ennek ellenére sohasem használta a sarkát, kizárólag lábujjheggyel lengette villámgyorsan a ballábát. Szinte szemmel már követhetetlen tempóban. Ok, neki hosszú, vékony, könnyed (formás) lába van. Egy mackós néger/olasz orgisnak ez soha nem jönne össze.
Misty.....a kedvenc szamom!!! Az tudod, hogy az Earl Grant fele eredeti Ebb Tide szinte ugyanaz a dallammenet, csak a ritmusa mas talan..ajanlom megszerezni!!!
Fantasztikus szep harmonia....egyebkent ezt a szamot rengetek nagy Hammond orgonista atvette a repertoarjaba pl: Rhoda Scott is....az 1972-es Erkel Szinhazban tartott koncertjen is eljatszotta Leslie-vel, es labbassz-al.....
Szerintem, eppen most hallgatom a Groove Holmes féle misty-t, Ő labbasszon nyomja a swing erzest alul:-)
Viszont egyenesben, Leslie stoppal vagy anelkul, Cabinet-tel....
Sok sikert hozza!!!
Eljenek a Hammond-osok, es Hammond fan-ok!!!
Lord!:minden oksa a drawbar-jaival a baby-nek?
Ugy hianyzik mar mint az alkoholistanak a napi froccs!:-))
Most éppen a Groove Holmes-féle Misty-t tanulom. Biztos ismeritek, nagyon húzós swingben nyomta. Szegény Errol Garner biztos forgott a sírjában, bár nem is tudom, hogy akkor nem élt-e még...
Annyira király a basszus-része, hogy elhatároztam, hangról hangra megtanulom. Jövő hét szerdán már játszanom kell :) Nagyon furcsa egyébként, én úgy tudtam, hogy ez a fószer mindig lábbal nyomta a basszust, viszont ennél a számnál egyrészt alig lehet hallani balkezes akkordozást (egy gitár akkordozik), viszont a basszus olyan fergeteges, hogy ilyet lábból még nem hallottam :) Szerintetek?
Én persze bal kézzel fogom nyomni a basszust és gitár fog akkordozni.
LORD! Arról van szó, hogy Hammondéknál volt néhány alkatrész és azokból megvariálták az összes lehetséges orgonát. Ezért nem érdemes, egy kategóriát utólagos módosítással ugratni. Műszaki színvonalban egy változtatás úgysem ér fel az eredetivel, de költségben (anyag-munka-idő) valószínűleg több is lesz mint egy árkülönbözeti lépcső. Kis tuning még belefér (foldback, kimenet, zengető), de többet ne........................................................................... Lépcsők: L100+P100+Porta-B: fullcsöves, mechanikus, vágott billentyűs, nem szelektív elektronikus vibrátós. M100: már scanneres, szelektív vibrátós, M3: waterfall billentyűzettel, billenő kapcsolókkal amelyek funkciója megegyezik a B3-éval, szóval igazi B3 csökkentett műszaki tartalommal, A100+B3+C3 az alap, D100+RT3: extra alap, 32-es lábbasszussal, monofón, csöves lábbassz-szintetizátorral.............................................................................(Némileg eltér már az E100, H100, T100 as széria, de azok is használhatók, ill. használhatóvá tehetők, mert scanneresek, mechanikusak és az E-H csöves is)
Nem csoda hogy "japánosan" szólt, ugyanis Lord - jómagad - a '69 szeptemberi Concertódon kipróbáltál énelmarshallokat. Nem is Te, inkább az Ájen :-) Valamiért nem válhatott be, mert 69 decemberében fogtad magad és a lezljeid helyett azt kötötted a Hamidra. A 69 októberi Montreaux-i koncertfelvételen mégegyszer megcsodálhattuk a jó kis lezlis hangot az egyik legfelszabadultabb közreműködéseddel. A januári Bíbíszín viszont már csak állt a hang, ámbár annál keményebben, mint a cövek. A 69 szep-70 májusig összetákolt Inrokk lemezen is jól kihallható a műfaj és stúdióváltás. SZóval igazi Marshall, igazi Hammond másképp nem is szólhat.....................................Más.......................................Nem javaslom a modifikációt, nem éri meg buherálni. Megoldható, csak mindig többe fog kerülni mint egy eredetileg is olyan gép. A gond, az önindulós kékeszöld kerek motor. Azon túl már nem fér a scanner, különben is kell még egy kinyúló fogaskeréktengely ami benyúlna a scannerbe. Az E100 orgonámon az indítómotor helyén van a túloldalt a scanner. Megint meghajtási problémád lesz. A legnormálisabb megoldás ha kompletten, kockamotorostul, scannerestül, meg a shift line vennél egy mechanikát és az önindítót is, de akkor már nem kapcsolgathatod a fordulatszámot. És az L100-nak azért más a belső kapcsolása. Ide a hasonlatosság már nem elég. Nem fog úgy szólni, hadd beszéljelek le róla. Erre van kitalálva az M3, M100 (esetleg E100, T100) ha olcsóbban akarnád kihozni mint az ABC sorozat.
Lord! Végy egy pákát! Egy drótocska visszaforrasztásáért ne kelljen külsőst hívni. Más bibi azon nem fordulhat elő. Ez meg esetleg még a szállításból adódó megrázkodtatásból is keletkezhetett. Semmiség. Üdv.