Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Azt hiszed,hogy nekem nem ilyen"szedett vetett"a sín!! Eddig a legjobb minőségű(sztem) a Piko új síne. Viszont én is vettem mechanót amiben kellemesen csalódtam és igazad van,hogy a lima sín trutyi.Bár vettem Lima mozdonyt ami viszont gyönyörű és nagyon szépen fut.
Szia! Nem a méret számít,hanem az összetettsége a láthatósága a kivitele...stb.Néha a kis asztal sokkal esztétikusabban meg lehet építeni mint egy nagyobbat,mert ott elvész sokszor a "gyerek":) Látod sanyi4012 nem hagy békén a fákkal:):):):):):)
Én is próbáltam jó pályát csinálni,biztosan mennyenek a vonatok ne legyen leállás.A számítógépes program szerencsére észreveszi ha valahol leáll egy vonat és oda nem küld másik szerelvényt.Vé gülis elég jó lett a pálya (eddig)dehát van benne rivarossy,ROCO,PIKO,MEHANO,LIMA sinelem is.Elég nehéz ennyi fajtából összerakni.Azér is van ennyi ,mert mindig ha találtam valami olcsót azt vettem meg.
A feltünőbb 2-3 szintet viszont már szinte csak PIKO-ból rakom ki!Képzelheted ha minden házat,fát,bokrot megvennék a modellboltba nem is tudnám felépíteni az asztalt,ráadásul az interneten nézegetve,a modellboltban mindenkinek ugyanolyan lenne a terepasztala,mindenki ugyanazt venné meg csak más rendszer szerint rakná fel.
De a sínre visszatérve elég sok az a 100 méter!Nem is tudom hogy vettem volna meg csak pikóbol.A rivarossy kidolgozása elég jó,csak alacsony a sínkorona magassága.A lima nem túl jó,a mehanónak a váltói egész jók,de nagyon vastag a sínszál.A roco 2,5mm-es néhai hobby sinek szinte ugyan olyanok mint a mehanók.
A fejleményeket folyamatosan írom,illetve nagyvasútrol is lesz majd szó a blogban
Nálam az asztal 3 szintböl áll,az a lsó szinten csak 1 vágányu vonalak vannak.Egymásmelett kisebb távolságokkal van ahol 4 sín fut.Nos ez egyáltalán nem lenne élethű,így jöhetnek az alaguta,hegyek és erdők!
Azés is jó házilag készíteni a dolgokat,mer marad pénz mozdonyra,vagonra,digitalizálásra,számítógépes rendszerre.(az és esetemben minden megvolt)
A Tied sem "piskóta":):) megnéztem ill. eltudom képzelni!!!!!!!!! Az enyém elvileg egy fővágányú vonal amit úgy alakítottam ki,hogy mintha kétvágányú lenne,de a pu-nál lehet látni,hogy van egy kis "csalás":). Elvileg analóggal indultam,de jelenleg úgy készítem már,hogy később digitalizálni is tudjam csak hogy anyagilag ez lassú menet lesz! Az viszont fura,hogy teljesen eletromosan fogod vezérelni,de a váltókat nem tünteted el mint én!! Bár az igazat megmondva először én is úgy kezdtem el,hogy a váltó mágnesei is fent voltak,de mint már írtam a menet tulajdonság végett átvariálltam nem kis költséggel és melóval!
Persze a terep lesz a legérdekesebb! 1.50,2 méteres hegyek,25-30 alakút,város és falurészletek,tárolóállomás,szénbánya,nagy hidak,viaduktok,működő víz és szélmalom,5 literes tó,működő patak,árkádos alagút,nagy állomásépület,egy csomó fa ilyesmi
Egy dolgot lefelejtettem! Amikor cseréled a motort akkor a régi Piko motorok tengelye 1.5 mm viszont az új Bühleré már 2mm-es és finoman egy kúpos dőrzsárral fel kell nagyítani és nem szabad meg feletkezni a ki műanyag betétről sem!!
Sajnos nem a legjobb méretűek az ívek,mert pont nem férnek el az új 300-as kocsik!!!!!:( Annak idején amikor az egészet tervezgettem még csak 1-2 db-t készítettek! DE azért az a 25nm sem kis pályás méret:) Nálam 80 váltó és vagy 150-200fm sínt építettem be(eddig):) Ja és ahogy láttad fullos a hely beépítve!
Talán segítek 1-2 építőnek azzal,hogy én pilc váltókat használok illetve azokat átépítve!Nagyon bizonytalanul futottak keresztül a régi mágneses váltókon a vonatok (többször kisiklottak,mert nem tudták tartani helyzetüket)ezért átalakítottam az összes váltót! Kicseréltem a sínszálat (és a "szívet" is) a Piko újfajta sínszálára és rögtön alsó szervó meghajtást is kaptak. Annyi pluszt kellett még,hogy egy pici mechanikát is tettem hozzá!! Most már tökéletes a kapcsolás(jó az átfutás és elektromosan is tökéletes).Az utolsó kép a pici elektronikai panel a menetirány függő led-hez kell és 8egyben jó a digit előkészítéshez is)
A motort a zzemokinál vettem 5 pólusú (Bühler)motor és igen egy kis gyorsulás tapasztalható,de ellensúlyozza a rángatás mentes indulás(már 2-3 voltnál) Nem csak a Br 01,és Br41-est,hanem a Br 120-t a V110-t is átépítettem!Most éppen a Br 66 és Br 86-t jön sorra! A régi V 180 (V118)-at egy másik cég (ROCCO) motorra cseréltem és azoknak is kidobtam a régi vas "súlyt" (keretet),s öntöttem ólom nehezékeket! Hihetetlenül szépen futnak(még én is meglepődtem)!! Ja és kicseréltem az egyik kerekét gumisra. Most már nem probléma nekik felmenni az emelkedőkön és nagyon szépen,s csendben futnakMost jön majd a világítás cseréje azaz leddel váltom ki majd az izzókat menetirányfüggően fehér ill. piros
Ez még "csak" a műhelyemben állítottam fel !!! Még nem végleges sőt az őrgítés és egyebek ezután jönnek! Gondolhatod,hogy 20nm-es terepasztalon van munka bőven:)