Keresés

Részletes keresés

IST Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14350
"A Szabi gyereknek azért nem válaszoltam, mert nem tudtam, hogy ő van a nick mögött (hiba volt), és nekem túl gyors az ő tempója. Viszont gyakran egyet tudok vele érteni. Nem kell vele rögtön gúnyolódni!
Elképzelhető, hogy nem Pátkára vagy "Lóberényre" gondolt."

Nyilván nem erre a két településre gondolt.
Viszont az ilyen kijelentésekre hadd ugorjak már rá, hogy ahol megszűnik a vasút, ott megszűnik az élet, kihal minden. Ha ilyet olvasok, bizony nekiállok gúnyolódni.
Igen, láttunk már példákat települések elnéptelenedésére, csakúgy mint az ellenkezőjére. Ettől még látni kell a másik oldalt is.
Én is hozhatok demagóg példákat, de ezeket a baromságokat talán nem kellene alapfeltevésként kezelni. Vagy játszunk el a gondolattal, hogy mindazon települések ahol nincs vonat az kihal és máris kezdjünk el tüntetni azért, hogy mindenhova "klímás Bz" járjon, ütemes menetrend alapján félóránként? Ugyanaz a hülyeség.
Előzmény: trains.hu (14337)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14349

Láss is ne csak nézz, én csak vissza idéztem, annak válaszolj aki az eredetit írta!!!
Előzmény: rp-bubu (14324)
f_k Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14348

Kedves IST!

 

Te Fejér megyei példákat hoztál fel. Az ország gazdasági szintje és a többi 19 megye nem éri el azt a szintet mint Fejér. Sajnos.

 

68-as koncepció, meg a mostani bezárás érint majdnem 19 megyét, olyanokat akiknek rosszabb a közlekedése mint a általad említett Fejér megyei Lovasberény, Pátka, Csókakő, Bodajk, Fehérvárcsurgó, Pusztavám stb községeket.

 

Én a TE példáddal ellenben jártam Ecsegfalván, Győr Sopron megyében Iván, Répceszemere, Pusztacsalád, stb községekben, valamint Szabolcs megyei egykori Baktalórántháza Kisvárda között, Somogy megyében Görgeteg, Lábod, stb községekben is jártam, de számtalan helyen még,  ezeket nem írom ide le.

 

Somogy megye vagy éppen Fejér megye nem ugyanaz.

 

Vannak erdészetek, van kisvasút ami megszűnhet ahogyan a 513 Simongát-Pollai erdő is megszűnt amikor megszűnt a Nagyatád-Lábod-Görgeteg-Barcs vonal.

 

A cégek akik vasúton szállítottak azok odébbállnak, illetve nincs miért odajönni.

Helyben a munkanélküliség csak nőttön nő.

 

Borsod megyének se hiányzik a megszűnés.

Ott komoly gondok vannak, ez meg csak tetézni fogja.

 

Itt pl Nógrádban külszini szánbányászat is van félig illegálisan is, meg Hevesben meg Borsod határán. Nem nagy mennyiség, de megvan jó pár iparvágány meg vasút ami oda vezet.

 

Rudabányán a ércbánya a sSzuhakállónál a szénbányák, meg a Rudai gipsz miatt marad meg az "értelmetlen" vonal.

Nem a személyszállítás miatt, sajnos.

 

Közúti szállítás tönkrette az utakat, bebizonyította, hogy mi van akkor amikor a nagy tömegű árúk szállítását, nemritkán túlsúlyos kamionokra bízza.

 

Beszéltem a verpeléti körzeti rendőrrel.

Elmondta, őt megfenyegették, hogy ne jelentesen fel senkit.

Azt mondták neki a kamionok Kóka János tulajdonát képezik, meg hasonlók.

Itt 1-2 percenként megy el egy kővel felkakolt jószág átlagban. Sokszor konvolyban ekkor 5-10 perc szünet van, de 2-3 kamionos csoport utána 5-6.

Ha már egy rendőrrel is ezt csinálják mi lehet ott?

 

Vasútvonalak megtartása teherszállítás szempompontjából is fontos.

Személyszállítás  mellékes, de M.O-n nem lehet kulturáltan felhagyni egy vonalat mint Ausztriában.

Előzmény: IST (14334)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14347
Ez pedig egy külön csemege.

A képhez tartozó költői kérdés: Hogyan közelítsük meg északról(Vizsolyról) a Korlát-Vizsolyi vasúti megállóhelyet?
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14346
Üdv mindenkinek!

Hétvégén felkerestem a 98-as felső szakaszának környékét. Itt tényleg "jónak" mondható a párhuzamos buszközlekedés. A kép Boldogkőváralja vmh-tól 1km-rel északabbra lévő buszmegállóban készült, a vasúttal párhuzamos műúton.
v_peti Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14345

Zöld. Madöf? Sárga=narancssárga? Mert a többi egyértelmű.

 

De pl. Veszprémben pl. kék a polgármester. Mégis szivatják őket!

 

 

 

 

Előzmény: M40 120 (14342)
vasútbarát Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14344

Ugyanez a szitu Szerencs környékén is, 2-3 éve felújitott utak már tele vannak bombatölcsérekkel. Pl.: Tarcal vagy Bodrogkeresztúr belterületén átvezető szakaszok, de a szépen felújitott Tokaji főutca sem fogja bírni sokáig.

 

Németorszában biztos megvan az úthálózat a beszállításhoz, lehet, hogy a gyár építette ki. Nálunk meg az adófizetők pénzéből javítják a károkat. Ez vajon hány millárd Ft. évente?

Előzmény: Törölt nick (14306)
M40 120 Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14343
Tényleg miért nem írod le, az általad ismert szakasz egy kilóméterére mennyi lett ráköltve egy év alatt "központilag" (kivéve a saját társadalmi munkátokat) anyag és bér eggyütt (X Ft/év/km).

Érdekelne egy javuló állapotú vonalat mennyiből sikerült összehozni a valőságban az itt megjelenő számokkal ellentétben.
Előzmény: Törölt nick (14307)
M40 120 Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14342
Állj, 14113-ban kb. ugyanezt írtam le és 14115-ben lett megcáfolva.

A pl. 147, 126, 125a vonalaknál sem áll fenn az általad megemlített dolog.

Állítólag tiszta politika az egész, a pénz nem számít az csak a púder.
"Összesküvés" van, a vörös kapitalisták a kékek segítségével, számolnak le a vörös nemkapitalistákkal, és, hogy fel ne tűnjön kapnak a zöldek és a sárgák is, vasútban jó látványos az "eredmény", vmi ilyen van a háttérben pletykák alapján.
Előzmény: Fázishatár (14240)
vasútbarát Creative Commons License 2006.07.29 0 0 14341

 - egy átlag vasztas = 2,2 mFt.-/év, ha pályagondozó, akkor legyen csak 1,6mFt-/év.

 - többezer ilyen szorozva 1,6mFt-al..........az semmi ?

 

Szerencsétlen mellékvonalakra tényleg minden hülyeséget rá lehet fogni.

 

Régen lehet, hogy többezer vonalgondozó volt de ma már nem valószinű, én legalábbis nem nagyon látom őket.

Előzmény: Törölt nick (14304)
v_peti Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14340

A Pápa-Környe halállistás, de a Tatabánya-Oroszlány nem!

 

Előzmény: Holdkooros (14338)
trains.hu Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14339

Én vállalom a nevemmel.

 

Üdvözöljük Máriát is :))

Előzmény: Törölt nick (14308)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14338
Milyen viszonylatban? Hiszen ezt a vonalat is feltették a halállistára...
Előzmény: peti 19 (14264)
trains.hu Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14337

A Szabi gyereknek azért nem válaszoltam, mert nem tudtam, hogy ő van a nick mögött (hiba volt), és nekem túl gyors az ő tempója. Viszont gyakran egyet tudok vele érteni. Nem kell vele rögtön gúnyolódni!

 

Elképzelhető, hogy nem Pátkára vagy "Lóberényre" gondolt. Találkoztam egyszer egy nénivel, aki az egyik Bajától délre fekvő faluban élt. Őket nagyon rosszul érintette a vasút megszűnése, ugyanis onnantól kezdve az erdőgazdaság nem tudott szállítani (akkor még nem voltak úgy utak és teherautók), és bezárt, sok munkahely szűnt meg vele együtt.

Előzmény: IST (14334)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14336
Tihamér volt mh-től Egervár mh-ig úton kb. 2,5 km. Tihamértől a nagyállomásig több mint másfél km - igen kényelmetlen lenne azt 15 perc alatt...
Előzmény: csapó (14325)
IST Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14335
Megköszönném, ha utánanéznél.
Előzmény: trains.hu (14303)
IST Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14334
"Jó pár helyen jártam ahhol megszűnt a vasút.
Éltem is ilyen helyen.
Igazi préri lett."

Ja, Pátka kihalt, Lovasberény kihalt, Pusztavám szintén. A csókakőieknek és a fehérvárcsurgóiaknak az a szerencséjük, hogy még megvan a megállóhelyük, csak azért élnek tovább...
Előzmény: f_k (14321)
bsasa Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14333

Nem vagyok senkinek a védőügyvéde, de hagytam pár hétig a témát, hátha addig lecsillapodnak a kedélyek...

Egy mérnök azt a feladatot fogja elvégezni amit rábíztak. Ha azt a feladatot kapta volna, hogy hatékonyság növelő javaslatokat tegyen annak állt volna neki, de ezt senki nem kérte tőle, se mástól. Hatékonyság növelő, fejlesztési ötletekkel tele vannak az egyetemi könyvtárak. Egy mérnök utoljára akkor foglalkozik ilyennel "hivatalból" amikor a diplomamunkáját írja (illetve van aki hobbyból utána is).

 

Szerinted mi az alapja István Gyuriék eddigi tevékenységének,

vagy a már beharangozott Kelet-Magyarországi ütemes menetrendnek?

Nem hiszem,hogy tisztán magánszorgalomból agyal a fél menetrendi csoport, hogyan lehet megcsinálni?

 

Valyon hogyan képesek a főnökeik Dec.10.én kiállni eléjük,hogy uraim amit eddig csináltak az a kutyának se kell!

Előzmény: rp-bubu (14324)
csapó Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14332
Elolvastad, amit a 14291-ben írtam? (A tégla kissé más).
Előzmény: f_k (14329)
csapó Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14331
Ez a Bélapárt tetszik. :)
Akkor csak a kirándulókban lehet bízni, hogy nem apad el a kedvük, meg a forrásuk. Mert komoly tehernek is csak az OMYA maradt ezen a szakaszon. Volt esze az osztrák-svájcinak, hogy bevezette a nagyvasutat az őrlőtorony garatja alá. Berakodási költség nuku.
Előzmény: f_k (14328)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14330

Magánvasutak bérlenek maguknak vagont, ha nincs nekik.

MÁV Cargo ezt sem teszi.

 

Nem értik meg ha ülnek  a babérjaikon akkor nem lesz semmi

meg az a bürokratikus hozzállás.

 

f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14329

szajlai?

 

Vonatra vele!

 

:)

 

ha Mátraderecske beviszi a tégláját közúton Recsk állomásra akkor azt mondom meg lehet csinálni.

 

Az utak tönkrementek.

 

Ha megcsinálják akkor is ujra tönkremegy.

 

Nagy tömegű fa, kő, egyébb ilyen dolognak a vasúton a helye.

 

Legrövidebb úton be kell vinni a legközelebbi vasútállomásra.

 

Régen a mezőgazdasági teményeknek is ilyen volt a szállítása pl cukorrépa

 

Teherkocsik kellenébek, de ha a magánvaszrak tudnak bérelni maguknak akkor miért ne lehetne?

 

Előzmény: csapó (14327)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14328

Se Pest se Miskolc felé se Debrecen felé nem lehet növelni az utaszámot se Bélapárt felé.

Ha a város különböző pontján ráült volna a polgár a vonatra akkor ez nem így lenne.

 

 

Most is lesz több vonat  de mivel se Tihamér, se Tesco ezért hivatásforgalom nem vagy csak minimális lesz

Kirándulók vannak rendesen, de ez nem elég.

 

Előzmény: f_k (14326)
csapó Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14327
A városlakóknak sem kell? Milegyen akkor? Csinálja meg az Állam?
Más. Mi legyen a szajlai kőszállítással?
Előzmény: f_k (14326)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14326

városvezetés autóval jár.

Nem érdekli őket

Elhalasztották a pillanatot

Egy SZESZA dolgozó akadályouzta meg aki már máshol van.

Ő nem akrt városi utasszállítást

 

De így távolsági utas se jön nem leszb így távb utas

 

Előzmény: csapó (14325)
csapó Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14325
Hát, jó lábbal fél óránál több (úgy három km). De Egervár nem a pályaudvar. :)
Úgy tudom, a bevárlókp megálló ötlete már többször felmerült, meg lemerült. Mit csinál a városvezetés?
Előzmény: f_k (14322)
rp-bubu Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14324

taxx-ra: De sajnos ő nagyon jól tudja, hogy mit hogyan kell csinálni, hogy "megcáfolhatatlan" számokkal alá tudja támasztani az elvárt végeredményt. De még egyetlen épkézláb ötletet nem láttunk tőle, hogy hogyan működhetnének hatékonyabban ezek a vonalak.

 

Nem vagyok senkinek a védőügyvéde, de hagytam pár hétig a témát, hátha addig lecsillapodnak a kedélyek...

Egy mérnök azt a feladatot fogja elvégezni amit rábíztak. Ha azt a feladatot kapta volna, hogy hatékonyság növelő javaslatokat tegyen annak állt volna neki, de ezt senki nem kérte tőle, se mástól. Hatékonyság növelő, fejlesztési ötletekkel tele vannak az egyetemi könyvtárak. Egy mérnök utoljára akkor foglalkozik ilyennel "hivatalból" amikor a diplomamunkáját írja (illetve van aki hobbyból utána is).

 

Ha neked azt mondják, hogy bizonyítsd be, hogy a Föld gömbölyű (na jó geoid), akkor azt kezded el elemezni, milyen praktikus és hasznos lenne, ha banán alakú lenne? (copy by Gyaloggalopp)

 

Ha így folytatjátok, és nem néztek picit se a dolgok mögé azt fogjátok szidni pár év múlva aki az első síncsavart felszedi, vagy azt aki hagyta idáig jutni a dolgokat?

Előzmény: Törölt nick (14266)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14323

Az elővárosi vasút dossziáját megkaptam

Senki se segít

 

trains.hu se válaszolt.

 

 

Kinek a megbízásából dolgozok?

 

- A magaéból.

 

Igen kéne egy városi viszonylat is ráhordana a "nagyvasútra"

Előzmény: csapó (14320)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14322

Tihamér Egervár mennyi gyalogtempóban?

 

hegynek fel?

És fáradrtan ki vállakozik rá?

Előzmény: csapó (14320)
f_k Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14321

Az a baj, hogy én 100 % ban tisztában vagyok azzal mi jön egy vasútvonal megszüntetése után.

 

Elég sokat utaztam ahhoz, hogy a saját bőrömön érezzem.

 

Jó pár helyen jártam ahhol megszűnt a vasút.

Éltem is ilyen helyen.

Igazi préri lett.

 

Csak a megszüntettett villamos meg a vasútvonalak miatt jöttem ide az indexre.

 

Minden esetben egyedi megoldásssal meg lehet menteni.

Sokat néztem kiskormban Ráday Mihály városvédő sorozatát.

 

Nekem valami ilyesmi jut eszembe.

 

Meg kell menteni ami menthető.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!