Én a helyedben 1-2 naponta odatelefonállnék, úgy hátha megunják a dogot és megcsinálják a gépet. (Csak vigyázz, nehogy összecsapják. Pl.: fényezés legalább 2-3 nap!)
Gyerekek, ilyen nincs.
Ma 2002. szeptember 9-e van.
Az autóm 2002. augusztus 15-e óta bent rohad a szervizben.
HUSZONÖT NAP ALATT nem sikerült összerakni. Mi lett volna, ha úgy istenesen összetöröm???
25 nap... autó nélkül...
...csak mert nincs alkatrész...
Nem halt ki, én is feltöltöttem néhány képet erre a linkre. Egyenlőre a P12-esek vannak még csak fenn, de ahogy a munkám mellett az időm engedi, tültögetem őket.
Engem is érdekelne egy ilyen találka mondjuk egy vasárnapi napon. Valami nagy, hétvégén üres parkolót vagy teret nem ismertek valahol?
Meg aztán valami programot se lenne hülyeség kitalálni.
CRX-esek pl. gyorsulási versenyeket rendeznek, bár szerintem szolidabb kocsikhoz valami szolidabb vetélkedő illene.
Vagy vannak itt NX, SX, ZX tulajok is?
linuxos lamer (Almera 1.4 GX nemversenyautódeazértjókocsi)
Részemről támogatom az ötletet, hiszen kíváncsi vagyok, milyen arcok is lehetnek az itt virtuálisan megismert segítőkész emberek.
Mivel - sajnos csak - szombat-vasárnapi (kb. havonta kétszer) apuka vagyok, ezért kérdem: egy négy és fél éves gyerkőc is jöhet-e, ha egy hétvégére lövitek be a találkozót?
A legénykének egyébként mindene az autó és a vonat... Már csak a sok autó tényét is élvezné!
Ezen a linken találtok néhány szép Primerát.
Nem sokára tervezem elkezdeni a nissan.lap.hu szerkesztését, amihez linkeket, képeket, stb.-t köszönettel veszek.
Mindjárt vége a nyárnak! Nem rendezünk egy kis Nissan Topicos találkozót valahol?
trú sztori:
spanyolországban voltunk nyaralni, két éves almerám kiérkezésünk másnapján nem akart beindulni. leizzadtam. úgy mentünk ki, hogy itthon már nem sikerült szállást foglalni, szóval nekivágtunk az útnak és mosolyogva spontánoskodtunk, majd lesz minden, jól.
szállás végül lett is, de csak másnaptól, azt az éjszakát a kocsiban aludva hobóztuk végig, mert már hulla fáradt voltam. reggel, izzadtan, büdösen ért az élmény.
nem ajánlom senkinek.
kance kancov, végül a nissan assistance segítségével elszállították a kocsit hétvégére egy spanyol autóklubos telephelyre, nekem másnapra vadásztak egy cserekocsit (ingyen, természetesen, egy dízel toyota corollát, ami ugyan 120 kilométerre volt, Barcelonában, de oda is ingyen vitettek el taxival), hétfőn meg továbbvitték egy nissan márkaszervízbe, ahol egy végtelenül szimpatikus idősebb szaki megvizsgálta és egy kétnapos akatrész-szállítás után fél óra alatt meg is oldotta.
egyre jobban szeretem ezt a márkát. és külön köszönöm Székely Csaba segítségét a nissan assistance-tól.
Én is vezettem már automatát, Los Angelesben nagynéném régi Cadillacjét. Hát, az egy hajó basszus :)
Nekem mégis legszebb öröm a söröm :) izé.. a manuális
"Hasonló szitut okozhat - ilyet már hallottam, hogy megesett - ha hirtelen kitépik ekkora sebességnél a slusszkulcsot. Ne próbáljátok ki, de tényleg ki lehet egyes amcsi kocsiknál rántani kellő erővel és vehemenciával.
Csak gondolatkísérlet, de talán érdekes válaszokat szül:
Automata váltós masina.
Hirtelen elmegy a delej a járgányban, pl. generátor rövidzár, vagy aksi drótszakadás (ez utóbbihoz volt is szerencsém!).
Egy dolog, hogy a szervo kormány és fékrásegítés elmegy. De vajon hogy viselkedik a váltómű, hogyan tanácsos ilyenkor megállni 120 km/h-s sebességről?
Hasonló szitut okozhat - ilyet már hallottam, hogy megesett - ha hirtelen kitépik ekkora sebességnél a slusszkulcsot. Ne próbáljátok ki, de tényleg ki lehet egyes amcsi kocsiknál rántani kellő erővel és vehemenciával.
Az automataval kapcsolatban a legnagyobb tevedesem az volt, hogy kevesbe elvezet vezetni mint a manualisat. Aztan kiderult, hogy nem. Na mindegy, ez mar egy kicsit OFF es tenyleg "Kinek a pap...".
Ja, a mosogepunk is automata, megsem kevesbe elvezet vele mosni. :-)
...aha, aztán majd arra megy a kocsi, amerre nézel... Innentől lesz csak veszélyes ruhadarab a miniszoknya, egymást érik majd a halálos gázolások a járdán... :-)))
Egyébként egyetértek, a fő szempont valóban az, hogy mire kell az autó. Ha élvezeti cikk, akkor manual, ha használati tárgy akkor automata.
Még visszatérve a 300ZX-hez: nyilván jobban illene hozzá a kéziváltó, de hát amerikai piacra minden kocsit automatával szállítanak. Szerintem ott külön úgy kell rendelni a kézit, mint nálunk mondjuk a tempomatot vagy más egyéb USA-beli 'fapad' kategóriás szériafelszereltséget (vö. Ford Escort Alba, Almera Fitt és egyéb szegény balkániakkal űzött gonosz tréfák)
lehet szavazni még? :))
én a manuálisra szavazok, egyszerűen azért, mert szeretek váltogatni! van, akinek az autó (így a vezetés is) csak eszköz ahhoz, hogy eljusson 'A' pontból 'B'-be. Én meg magát a vezetést szeretem, és ehhez hozzátartozik az is, hogy én kapcsolgassam a fokozatokat, és ne az autó tegye magától. Így is automatizálva van csomó minden, a vége majd az lesz, hogy az embernek hozzá se kell nyúlnia a verdához... brrrr.
Ha probaltad es ugy nem szimpatikus az mas. Tenyleg izles dolga. En nem ven koromra vettem. Egyebkent egyszer mar korabban vezettem fel evig automata cegautot es akkor erdekes modon nem fogott meg a dolog. Utana visszaultem a sajat manualis jarganyomba es vezettem azt tovabb. Ugyhogy meg tudlak erteni.
Ezt a lejto problemat nem ertem. Persze D allasban nem nagyon van motorfek hatas, de van megoldas.
Gyakran szoktam a kocsival lejtos uton is haladni es olyankor mindig motorfekkel megyek. Enyhebb lejton eleg kikapcsolni az overdrive-ot, erosebb lejton pedig visszatenni 2-esbe. (Ez a 2-es nem ugyanaz, mint manualis eseteben.) Szerintem gyakorlatilag tokeletesen kontrollalhato automataval is a kocsi, kicsit olyan erzes, mintha gondolatatvitellel valtanal. Ha akarod, akkor pedig egyaltalan nem torodsz vele, hogy milyen fokozatban van eppen. Persze az sem mindegy, hogy milyen automatat probalsz. Vannak allitolag tenyleg kiabrandito tipusok, a Primerankban levo viszont szerintem nagyon jo.
Amiota az automatat megszoktam kisse kokorszaki megoldasnak tunik a manualis valto. Persze tokeletesen el tudom vezetni azzal is, vegulis jopar evig csak olyat hasznaltam. De az automata utan primitivnek tunik, hogy nekem kell valtanom. Olyan, mintha mondjuk az elogyujtast vagy mas beallitast nekem kene menet kozben egy kis tekerentyuvel allitgatni.
nekem kicsit a gyorsulással van problémám soxszor vissza kell váltani 3-ba is, hogy legyen ereje. Nekem is 1.4-es Almerám van, bár ötajtós, ami talán könnyebb némileg.
Kb. 3000-es fordulat körül kel életre annyira a motor, hogy már előzni is lehet vele, a nyomatékcsúcs pedig kb 4500-nál van. Ez azt jelenti, hogy pl. 60-nál még hármasban sem húz igazán. Más 1.4-es Almera is ugyanígy ment. Párszor vezettem 1.6-os Golf IV-et, az még erőrtlenebb volt alacsony fordulaton.
Szerintem fogadd el, hogy ilyen karakterisztikájú a motorja, persze egy szakszerű beállítás sohasem árthat.
Az enyémnél azt tapasztalom, hogy majdnem 7 litert eszik, ha nem pörgetem és majdnem nyolcat, ha pörgetem a motort.
Ez így igaz, de!! Egy csomó balek dolgot ki tudsz vele küszöbölni! Pl: járdára felállás, kuplung égetés, sima lefulladás, hirtelen elindulás (ha ki kell lőni vhonnan), dugóban ácsorgás... ilyen esetben szerintem midenki jobban örülne, ha automatás lenne a kocsija. Szvsz típusa, kategóriája váltogatja, hogy mibe illik ill. mibe nem! Egy EVO VII-ben, ha automatát látnék, akkor sírva fakadnék, ha egy S600ban manuált => szintén. Én pl egy 3.0 V6-os automatás Maximát életem végéig szívesen használnék.
Ui: AlmeraII! Szerintem a 300ZX-be is inkább a manuál passzol!
Tiszteletben tartom és elfogadom a véleményedet. Semmi gond. De egyezünk ki abban, hogy vezettem már automata autót (különben nem lenne alapom, hogy beleszóljak), de annyit még nem, hogy megszokjam/megszeressem. Baromi furcsa volt és kicsit kavartam a dolgokat. Persze lehet, hogy vén koromra én is automata szekeret veszek, de egyenlőre ez még baromi távoli.
Elmondok valamit ami pl nekem nem tetszett: kissé lejtős úton a manuális gépeknél lehet viszonylag állandó tempót diktálni, ha elveszed a gázt. Az automata viszont húz, menni akarna, ezért a féken kell állni, hogy ne gyorsuljon, mint atom... Vagy pl. egy kanyarvétel is teljesen más.
Nadehát kinek a pap, kinek a papné. :-)
Bocs, de ez tipikusan olyanok véleménye szokott lenni, akik sosem próbálták még az automata váltót. A valóság az, hogy a gázadással meglehetősen jól lehet szabályozni, hogy mikor váltson. Bár eredetileg az asszony miatt vettünk automatát, de én is megkedveltem és már magamnak is azt vennék.
Az én Primerámban gondolom hasonló váltó lehet, mint a kereskedőnél látottban. Van egy 2 állású "power" kapcsoló, amivel kiválaszthatod, hogy sportosan akarsz-e vezetni vagy "takarékosan". A különbség annyi, hogy sportos állásban már a gázpedál kisebb lenyomására is visszakapcsol és tovább húzatja az egyes fokozatokat.