Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Érdekes, hogy a Tesla havi előfizetéses szép pénzt kér az FSD használatért, ahelyett, hogy ő fizetne azoknak, akik a kezüket a kormány felett tartva vállalják önmagukat is kockáztatva ennek a béta tesztelését.
A Porsche, Audi mégis prémium márkák, csak nem lehetnek xarabbak az átlagnál. A kuszaság ott van, hogy tavaly az ID nem hozta a számokat, idén meg már nem rendelhető?
"Akkor módosítok:Nem szabadna jobbnak lennie, mint a fő márkáknak! :-)"
.
.
De az lett a VW pechére, bár mivel a Skoda is az övék, azért remélem, túl nagy könnyeket nem hullatnak a nem várt fordulattól.
.
Egyébként kiderül, hogy tényleg a zöld technológiák, elektromos autózás, stb valódi hive vagy, vagy sima Musk-felszopóember. Ha az előbbi, akkor akár együtt is örülhetünk, hogy megjelent végre még egy épkézláb kinézetű, korrekt technikájú, és árban is elfogadható elektromos autó. OTA frissitési lehetőség is jön vele. :)
Ezt te tudod, meg azt is, hogy hány millióféle nicken voltál már a topicokban, és miért. Én csak azt mondtam, hogy például a Ford Focust ilyen probléma nem fenyegeti.
Vicces, mert ez itt most pont ettől lett jobb. A Skoda formatervet konzervativabbá nyomták le, és pont ezért működik, a jobbnak gondolt, ufós ID akárhányak meg nem működnek. Az Eniaq nem kapta meg az ID-k béna érintős kapcsolóit se, ez pontosan a javára is vált... :) Az Eniaq egy szép és teljesértékű autó lett, az VW ID meg valami befejezetlen, félig sikerült koncepcióautó, amit valamiért gyártani kezdtek. Nagy VW öngól, hogy a Skoda messze lenyomta őket elektromos autóban.
Az Eniaq tökeletesen jo elektromos formaterv. Sok autogyarto, beleertve a VW-t is, azzal követ el hibat, hogy nem tudnak mit kezdeni az elektromosra atallassal, es valami nagyon radikalis formatervvel akarjak jelezni az uj korszakot. Ettöl sok elektromos auto öncelu, benan UFO kinezetu lesz. Anno a Tesla azert is huzott jot, mert az elsö Roadsterrel lemasolta a Lotust, a Model S formaval meg kb a Jaguar kulsö formavilagara emlekeztetö kocsit csinalt, es modern, de megis autoszeru csomagban adta az elektromos meghajtast. A VW ID3-at vezettem többször, ott nagyon erzödik reszben az arcedulaval nagyon ellentetben allo plasztik utaster, masreszt egy sor megoldasnal nem a hasznalhatosag volt a szempont, hanem csak hogy mas legyen, mint addig, es ettöl a megszerethetöseg, kenyelmes hasznalhatosag eleg vegyes.
.
Az Eniaq viszont a Tesla modszerre emlekeztet, mert modern, elegans, de megis a mai szemnek is megfelelö autonak nez ki, es praktikus, nem öncelu megoldasokkal epitkezik. Szerintem az Eniaq az elsö komolyanvehetö elektromos autoterv a VW csoporttol, es ha jo minöseggel es realis arral tudjak adni, lehet erdekes tipus a kisebb presztizsu emblema ellenere is.
Nem tudnak, ez tény, még nagyon sokat kell tanulniuk, pl. nem a felesleges kijelzők számát kell növelni, és főleg nem az egyikről kell vezérelni a másikat, hanem normális szoftvert kellene írni, amit lehet távolról frissíteni, de nem azért, hogy előfizetős legyen valamilyen alapfunkció, ami eddig sehol nem volt az.
Tényleg nem tudnak a németek villanyautót csinálni, két és fél óra töltéssel elment New York-tól Los Angelesig, megdöntve a Kia EV6 7 órás rekordját. Tesláról a legutolsó hivatalos adat 2015-ből van, 12 óra 48 percet kellett tölteni...
Villanyautóval főleg ha ingyen töltős akkor nagyon sokat megy az ember. Németeknél 3 év után van az első vizsga, és simán lehet benne évi 50-100e km is akár. Van nem egy tesla amiben igen sok km van rövid idő alatt. A futóműben a lengőkarok egy gyenge pontja a régebbi model s-eknek. Nem tudom mikor a mintavétel de max 2017-2018-as autókról lehet szó. 2019-ben volt egy újabb face a raven modell ami már sokkal jobb volt, az új 2021-es meg kb egy teljesen új autó a lemezek alatt, minden része újra van tervezve. Kell is mert pl a féltengelyek is nagyon gyengék voltak, nem bírnák 5e km-t se a plaidbe de még az új LR-ben se.
Az enyém amúgy meglepően rendben van (az öreg p85+), pedig 245e km van benne és gyakorlatilag hibátlan, igaz 230ezernél cseréltek benne összes lengőkart TesVar-nál. Nekem már csak az ablaktörlő mechanika persely csere maradt, meg 4db bele való TPMS szenzort vettem. Meg majd a motort kell "szervizelni" ha nem hal meg gari időn belül, de az is 300ezerből megvan és akkor megint nincs vele gond további 300-400e km-en át. Ja még ami van az a bal első kilincsbe nem jó az érintés érzékelő, ez nem nagyon kell, de inkább át lesz téve a jobb hátsóból, vagy a bal hátsóból. Nem lehet javítani és kapni se lehet külön, de a kilincs egyébként hibátlan.
Model3-nak meg semmi baja 36e km van benne most, csak egy új jobb hátsó lámpa kell mert párásodik, balt már cserélték, jövő héten viszem gariba cserélik.