Igen, nálunk is hengerrel vitték fel, plusz ecsettel a falak mentén. Az anyag amúgy önterülő annyira, hogy a felviteli egyenetlenségek eltünnek maguktól.
Mindössze az alatta lévő talajt (célszerűen betont) kell egyenletes (tehát a nagyobb lyukakat megszüntetve) felületűre kialakítani, majd kissé érdessé tenni.
"Általános felhasználás: otthoni vagy kis machanikai terhelésű ipari felhasználásra, a betonfelület pormentesítésére valamint színezésére használható"
Még ha a kiszerelésbeli különbséget veszem, akkor is majdnem fele annyiba kerül, mint a másik!
Vagy keresek valakit aki felhordja a réteget, vagy nekiállok magam. Gondolom csak be kell keverni az anyagot, és egyenletesen szét kell teríteni. Keresek a neten valamilyen leírást róla. Aztán majd eldöntöm hogy megcsináljam magam, vagy másra bízzam.
Igen, a garázs padlója műgyanta. Régebben beton volt, de mindig is szerettem volna egy elegánsabb, s főként tisztán tarthatóbb padlót.
Mivel van már vagy 4 éve annak, hogy megcsináltattam, így a pontos árakra s a felkent termékre már nem emlékszem. Talán indufloor lehetett a termékcsalád neve, amiből válaszottam, s a gyártótól kértem, hogy ajánljanak a környéken olyan szakembert, akivel kapcsolatban állnak. (Csak halkan súgom meg, hogy akkora slendrián csapatot küldtek, hogy az na, felkenéskor a műgyantából csapódott pl. a garázs műanyag ajtajára is, ami természetesen - mire észrevettük - szervesen hozzáragadt annak anyagához, így ma is ott éktelenkedik. Aztán hetekre nálunk felejtették a szerszámaikat, plusz egyéb gondok is voltak. Mindent egybevetve akár én is csinálhattam volna - főleg, miután láttam, hogyan is csinálják.)
Amúgy nagyon praktikus, elegáns, jól takarítható - bár kétségtelen, hogy azért az autógumi képes eltávolíthatatlan sötét foltot hagyni rajta, ha a téli időszakban hónapokig nem takarítom.
Viszont arra vigyázni kell, hogy szárazon tartsd, mert az esetlegesen vizes felületén marha nagyokat lehet ám taknyolni! :-)
Más. Úgy látom a padló (amin a kocsi áll) valamilyen kopásálló réteggel lehet lekenve. Talán műgyanta? Én is most gondolkodom rajta, hogy valamilyen ehhez hasonló anyaggal kellene bekenni a garázs padlóját. Házi készítés, vagy szakember csinálta?
10 fok alatt javasolt a használta, amennyiben az ember nem megy 120km/óra sebesség felé.
Ahogy elnézem, a reggeli és esti órákban (amikor én autózom) még legalább 1 hónapig nem fenyeget a "veszély", hogy 10 foknál magasabb lenne a hőmérséklet. Szóval még bőven tud jószolgálatot tenni. Bár már régebben is olvastam e kiegészítőről, de igazából arról, hogy a valóságban mit jelent (tehát nem marketinges dumát, hanem valós tapasztalatokat) csak nemrég, s ezen felbuzdúlva rendeltem meg.
Igen, a fel- és leszereléshez le kell venni az első rendszámkeretet. Ez kétségtelenül hátrány, de szerintem ez engem nem igazán fog többször érinteni, mint a nyári-téli gumicserék.
Vettem tegnap, pontosabban tegnap érkezett meg a megrendelt hófogó a kocsihoz. Ez a rendszámtábla alatti szellőnyilások eltakarására szolgál - egyrészt a nevéből következően a feltorlódott hó bejutását (ez most nem nagyon fenyget), másrészt - s nálam ez az igazán fontos - a hideg levegő motortérbe történő beáramlását megakadályozandó.
Ma reggel felpattintottam, de ehhez előbb le kellett szerelnem az első rendszámtáblakeret, aztán hajrá. Az utóbbi hónapokban mind este, mind reggel igen alacsony volt a külső hőmérséklet, gyakorlatilag szinte mindig fagypont alatt, s mivel csak 6-8 kilométert megyek egyhuzamban, így a motornak bemelegedni sem volt ideje, cserébe nem volt fűtés és hát a fogyasztása sem volt kicsi, bár a 2 literes peugeot 307-esemhez képest még így is cirka 2 literrel kevesebbet evett, ami a Picasso esetében kb. 8-8,2 liter/100 kilométert jelent.
Nos, a ma reggeli utam a munkahelyre a komputer szerint megvolt 5,9 l/100km-ből, míg hazafelé (kicsit több várakozással a lámpáknál) 6,9 literes fogyival. Tudom, a komputer nem annyira pontos, de nekem mindig 1,5 decin belül volt eddig a szórás a tankolásból (mindig tele tankolok) számított értékhez képest, ami szerintem simán kijöhet abból is, hogy nem mindig sikerül pontosan ugyanolyan szintre tankolni a kocsit. Amúgy mániám, hogy minden, a munkahelyre történő oda-vissza utamnál nullázom a Trip2-es számlálót, s így próbálom követni, aznap mennyire sikerült nyugodtan vezetnem, vagy éppen mennyire voltam ideges, akadályozott a forgalom, stb. És ilyenkor nagyjából úgy 7,5-8,5 körül szokott mutatni, szóval azokhoz képest látványos a javulás.
Ja, és félúton már melegett fújtak a ventillátorok. :-)
Én úgy gondolom, hogy amennyiben itt hibás szoftverről van szó, akkor az előbb-utóbb más autósokat is érinteni fog világszerte (az adott típsuból persze), s ebben az esetben később a gyár biztos, hogy újabb szoftverváltozattal fog előállni, vagy megoldja, hogy a régebbit vissza lehessen tenni. Ez csak szerveroldali policy kérdése.
A másik pedig - s ezt inkább valószínűsítem- hogy nem csak szoftverfrissítés volt ott önmagában. De, ha igen, még akkor is lehet, hogy valamilyen csatlakozót véletlenül megmozdítottak a művelet során, ami most nem kontaktál tökéletesen és ez okozza a hibát.
Nemrégen beszélgettünk a szoftverfrissítések hasznosságáról. Tanulságos eset arról, hogy miért ne frissítsünk ha egyébként azt semmi sem indokolja. Legfeljebb a kíváncsiság, de annak meg ára van.
Nem túl jó hír. Egy év használat után megvan az első komolyabb hiba (persze azért nem végzetes). A mellékelt képen a pirossal bekarikázott részen elkezdett feljönni a fém burkolat. A belső széle pöndörödik felfelé, és olyan éles mint a borotva. Tegnap voltam vele szervizben, akkor csak lefényképezték. Ma felhívtak hogy megvan az új kormány, vigyem be a kocsit és kicserélik. Természetesen garanciában.
Én anno mezei autószerviznek adtam ki magamat, így sikerült regisztrálnom oda :-).
Amúgy tegnap, tegnap előtt tuti, hogy volt valami gebasz a weboldallal, mert engem is állandóan kidobott az általad beírt hibaüzenettel, csak sokadik alkalomra s a böngésző teljes újraindítgatása után tudtam belépni, ma este viszont működni látszik.
így megnézve (már amennyit a rajz enged) a 62-es számú csavar néz ki úgy. A végén nincs menet, és előtte is érdekes formájú a menet (engem a menetfúrokra emlékeztet kicsit, mintha enyhén kúpos lenne, ami megmagyarázná, miért nem tudtam helyettesíteni más csavarra l , és a menet nem folytonos, hanem 3 hosszanti mélyedéssel 3 részre van osztva úgy a feléig, aztán sima menet. Bár ez aká lehet az esetleges kopás is, bár ahhoz túl szabályos.) Nem tudom a nevét, informatikus vagyok :D
A helye nem egyértelmű a képen, de ha tippelnem kellene, akkor kb a legkisebb bekarikázott hely lehet - ami mellett nem látok számot (tehát nem a 73-as sz. anya)
Mindenképpen. Bár maga az a műanyag nemigen tudna kiesni, sok helyen van rögzítve. Azért is gondolom, hogy ez csak a rezonancia csökkentése miatt van ott, mert ugyebár - ezt leszámítva - ez a része a műanyagnak elég homogén, egybefüggő felület, ha valahol, hát itt alakulhat ki rezgés. Úgy tudom tervezéskor nagyon odafigyeltek a zajmentesítésre (ami lássuk be kifejezetten jól sikerült, bőven autópályatempónál is kényelmesen lehet beszélgetni, élvezni a zenét stb. Na meg csak ezért hallom a szélvédőtakaró kis szélzaját is :D ), gondolom ez a csavar is ennek a része.
Szerintem is javasolt a csavarok cseréje, vagy legalábbis rendbetétele, mert ha valóban a rezonancia miatt van ott, akkor egy idő múlva ki fogja kezdeni a műanyag burkolatot. Nem lenne jó menet közben elveszteni.
Na ma megint tanultam valami apróságot. Nem hagyott nyugodni az a 2 csavar, így addig vacakoltam vele, míg részben megoldottam. A gond egyébként szerintem annyi lehetett, hogy kirázódhatott (esetleg ha nem az, akkor esetleg mikor a lámpatestet cserélték nyáron, akkor mikor levették a lökháritót. gondolom ez a burkoló elem is le volt véve, aztán nem húzták meg rendesen. Utólag mindegy a kiváltó ok, ami biztos, hogy egy érdekes csavar van benne, ami azt megakadályozta, hogy kiessen, de azt nem, hogy a rázkódás ne koptassa meg a menetet :( A bal oldalit végül addig próbálgattam, míg sikerült valahogy elkapnia a menetet és meghúztam (bár biztos érdemes lesz majd még ellenőrízgetnem, mert az elmúlt temérdek km nemigen tett túl jót a menetnek). A jobb oldalon sajnos nem bírom belekapatni. Más csavarral sem sikerült helyettesítenem, mert mintha enyhén kúpos lenne a menet, erőltetni meg nem akartam. Egyelőre visszaraktam a helyére az eredetit. Lötyög, de egyelőre - remélem - kitart. Szerdán megyek haza Mo.ra, addig itt már nem fogom beadni sehová, majd otthon beviszem és csinálnak vele valamit. A funkciója a csavarnak egyébként nem valami kritikus: szerintem csak még egy ponton tartja a műamyag birkolatot, szerintem pont a rezonancia ellen véd (valószínűleg ott lehet a legnagyobb a műanyag rezgése menet közben. Gondolom ezért is különbözik a többi csavartól). Vissza is csak azért tettem, mert inkább ne csapja tele sárral a kerék a lyukat.
Na mondjuk ezt gyanítottam, hogy nem normális a dolog. Na majd jelzem, mikor viszem egyszer szervizbe. Meghúztam volna én is, ha tudom, de olyan, mintha mondjuk anya lenne a túl oldalon valahol és elforognak (bár ezt nem tudom, mert nem tudom hová megy). Nekem főleg az a fura, hogy a 2 oldalon egyforma.