A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Sokkal jobban szét lehet osztani a három vonalon (91/191/291) a buszokat, illetve nem kell teljesen máshonnan (nem emlékszem pontosan, talán a 39-ről) a műszaki pihenőkre átszerelni 191-re. A hétköznapi két kocsi mellett is kellett. Adott vonalcsoporton belül megoldható a műszaki pihenő, elegendő két garázs, Kőbánya, Óbuda a vonalcsoportra nem kell még egy harmadik (Cinkotai kocsi szerelt át tavaly).
Bár ebből a szempontból nem mérvadó, de jó pár kollégát frusztrált önmagában a191-es rövid és gyakori körei, bár az M3-as felújítás utolsó szakaszában közlekedő "állomás pótló" (Nyugati tér - Lehel tér) 40 feletti köreihez képest sehol nincs. :-)
A többi meg bérlődik egyik helyről a másikra, azaz jól le lesznek lakva. Ilyenek voltak az ex WL-es kocsik is. Egy téli szezon alatt megjártak 3 országot, 8 üzemeltetőt, szerinted milyen állapotba kerültek? :)
Ne haragudj, és? A járműkiadás nem valami kőbevésett dolog. Majd változatnak rajta, ahogy szoktak is. Ha megérkeznek a maximidik, akkor a járműkiadás is változni fog. Sőt, még akár most X telephelyes kocsikat Y telephely fogja adni. Változnak a dolgok :)
Azóta átszerelős, mióta nincs midi, azelőtt önálló volt. ”Amúgy elegendő lenne egy 9,5 -10 méteres két ajtós jármű is.” Igen, ez volt hosszú éveken át, és várhatóan most is ez lesz.
11 éves buszok, de állapotuk korukat meghazudtoló. Azt nem tudom, hogy az ide visszatérő példányok mennyit álltak tavaly május óta, de más ex-MHU-kat befogtak vonatpótlásra Németországban, egy kontingenst meg azóta megvett Athén.
Vedd figyelembe azt is, hogy ami a táblázatodban szerepel nem mind önálló vonal, hanem átszerelős (egy jó ideje) pl. 91 / 191 / 291
Illetve két garázs is ad ki rá kocsit. A 191-es az volt de pl. hétvégén egy kocsi kevés volt rá, kettő pedig több mint sok.
Én 3 hétvégi napon csináltam Solaris U10-el a 191-et, a műszaki pihenő kivételével a 17 kört egy "hátsóval", ott ha van egy baleset a vonalon, vagy egy (akár) vasárnap délután, kora este beáll a Szent István körút a Margit híddal együtt akkor a Sarolta utcában sokan "érdeklődnek" anyám szagáról és foglakozásáról.
Amúgy elegendő lenne egy 9,5 -10 méteres két ajtós jármű is.
Műszakilag nem tudom, hogy mennyi különbség van az OFF NCA széria és a Gen2. között, de az OFF szériás buszok napi kiadása egy szenvedés, főleg az alkatrész beszerzés miatt, például egy rail nyomás szenzor 6-7 nap a Pappasból. Az utángyártott meg használhatatlan, és ez még csak egy példa volt.
Na igen, a legjobb 412-es szerintem is :) jó lenne, ha megmaradna, mint nosztalgiakocsi, szvsz. sok RVY Conecto már most rosszabb, de az AA-DR-ek se lesznek jobbak 2-3 év múlva...