Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2021.02.04 0 3 48538

Ez lesz az új rendezvényes kocsink, ha kiért a helyszínre, utána egy helyben áll a buli végéig.

Előzmény: brömbi (48536)
dragster0 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 48537

Megválnék az Aixam Crossover kis járgányomtól van azért pár kis esztétikai hibája de alapjában nagyon jó kis autó. Saját magam vizsgáztattam már több mint egy éve,tehát magyar rendszámos,csak bele kell ülni és menni vele. 112-ezer km de a motorja szépen jár 65km/h a vége amit nagyon hamar elér.

brömbi Creative Commons License 2021.02.04 0 1 48536

Ekkora tempónál, nem is lehet fagyit árulni..

Előzmény: WooDoo (48535)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.04 0 0 48535

Az elektromos Ligierem is hajszál pontosan 45-öt megy a gps szerint, de a digitális órája 50-et mutat szokás szerint. A km óra viszont pontos, érdekes módon.

Nekem csak kölcsön kellene kérni egy programozó kábelt, és a vezérlőben feljebb állítani a max fordulatszámot, de így is együtt tudok haladni az autókkal. Sokszor még nekem is fékezgetni kell, mert szerencsétlenkedik előttem valami mazsola, szerintem nem is fogom gyorsabbra állítani. Így is megzabál 10 kWh áramot 100 km-en, borzasztó rossz a légellenálása ennek a magas fülkének. De ez az egyetlen mopedautó, amivel tudok szállítani egy fagyis bódét.

 

Előzmény: brömbi (48532)
v46058 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 48534

Sziasztok! Szerettem volna képeket feltenni a szóban forgó Aixam city packról, de a túl nagy méret miatt nem engedi. Hogyan tudnám feltölteni?

brömbi Creative Commons License 2021.02.04 0 0 48533

A csajozáshoz Yanmar motoros kell. Az megy mint a golyó. Az öreglányok (azt) szeretik....

Előzmény: brömbi (48532)
brömbi Creative Commons License 2021.02.04 0 0 48532

A Z482 -es van benne. És 45 a vége. Én ezt azért keveslem, mert forgalomban tényleg útakadálynak tűnhet..  Jó azért, ha meglehet mutatni, hogy kicsi a bors, de erős. Neki viszont azt mondta elég. Bevásárolni és kirándulni járnak vele, a feleségével.

Előzmény: WooDoo (48528)
zsolt117211 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 48531

Biztos mert 2017.01.01 től változott a jogszabály. Már nem 4kw lehet hanem 6kw az L6e kategória, valamint a súly határt 350 kilogrammról  felemelték 425 re! És ezért a z482 es motort kapta meg!

Előzmény: WooDoo (48528)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 48530

Legtöbb 16 -20 éves személygépkocsit szervizekben  ( kicsikben is ) emelőre fel se tesznek, mert ha netán fenn marad egy napig (amire nagy az esély) , akkor annyit kell fizetni érte, hogy nem ér annyit az egész autó.

 

A nyugaton levetett járművek keletre áramlásának nyilvánvalóan a két terület eltérő munkabérei a mozgatói .  Az alacsonyabb itteni munkaerőköltségekkel még esetleg megéri feltámasztani és/vagy életben tartani azt a masinát , ami a kinti szervizdíjakkal már gazdasági totálkár .

Előzmény: brömbi (48525)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 48529

Én úgy tudtam , hogy az emissziós normák miatt újonnan mopedautót forgalomba helyezni csak a DCI motorral lehet . Erre a hozzászólásomra valaki jelezte itt a fórumon , hogy a most kijött Aixamekben 482-es motor valami butított változata van . Szóval ő is a 482-t írta .

Előzmény: WooDoo (48528)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.03 0 0 48528

Biztos, hogy Z482-es motor van benna?

Előzmény: brömbi (48526)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.02 0 1 48527

Ja , Kubota ! Azt ritkábban szerelgetem , abból nincs is így kapásból szétszedett motor . Abban is két rugó van , a kicsi húzza álló motornál ( indításhoz ) maxra az adagolót , míg a nagy az üzem közbeni adagolásért felel : vagyis azon keresztül  hat a gázpedál az adagolóra .

 

Előzmény: nyemcsok75 (48524)
brömbi Creative Commons License 2021.02.02 0 0 48526

Most vett eegyik ismerősöm, egy nullkilométeres AIXAM City Packot. Rendszámozva, Z482 -es kompresszorral, kis rendszámmal. Házhoz szállítással, tokkal - vonóval  4,9 millió HUF. 

brömbi Creative Commons License 2021.02.02 0 0 48525

Nem pontozásra, taknyolásra gondoltam. A gyári teló biztosan jó, de nincs olyan autó típus, amelyikbe ne lehetne megfelelő szakértelemmel csinálni hasonlót, vagy még attól is jobbat. A mókolás az más. Csinálhatja mindenki saját felelősségére.

A másik véglet pedig a használatban lévő hatástalan, megült rúgójú gátló. Kifolyt olajjal. Rohadt olajedénnyel, a rozsdától kettétörve. Ezt már ki kell cserélni... 

Előre én is vettem két újat, a hátsót felújítom bontottból. Ha több időm lesz, meg csinálok egyet magamnak. A húszéves telókról meg inkább ne beszéljünk. Semmi sem tart örökké. Nincs sok lehetőség, el kell dönteni, mi az ami megéri. Én sok bontott alkatrészt is vettem. Az újak köztudottan nagyon drágák.

Nem mindenki műszaki végzettségű, hogy mi a jó, meg mi a rossz, azt el kell dönteni. - a szabályokat se mindig tartjuk be - 

Az új AIXAM ahogy hallottam 45 -el megy. Az enyém csak 65 -el... Ki is használom. 

A különféle profi átalakításokhoz, profi műhelyek, pénz és idő szükséges. Legtöbb 16 -20 éves személygépkocsit szervizekben 

( kicsikben is ) emelőre fel se tesznek, mert ha netán fenn marad egy napig (amire nagy az esély) , akkor annyit kell fizetni érte, hogy nem ér annyit az egész autó. Más munkákkal, a dupláját megkeresik.

nyemcsok75 Creative Commons License 2021.02.02 -1 0 48524

Oh bocsánat srácok. Kubota motor adagolóból Kellene a rugó mérete. Igen aláírom a húzó ereje is fontos. De ha az Unixhoz vagy bárdihoz megyek csak az értetlen arcok fogadnak. Legalább tudjam hogy méretre mennyire hasonlót akarnak rámsózni.

oljeg12 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 48523

Pár évvel ezelőtt, egyik ismerősömnek a vejével mentünk Ásotthalmára és hoztunk egy Aixam 500.4-st az apósának. Én hoztam haza, és nem is volt vele gond az úton, csak akkor ha erősebben kellett fékezni. Ugyan is a jobb első fék nem fogott. Enyhe fékezésnél nem lehetett észre venni. De mikor egy kerékpárost akartam előzni, az meg gondolt egyet megindult balra. Erőteljes fékezés hatására, úgy megfordultam 180°-t, hogy még megijedni se volt időm. Szerencse volt, hogy volt elég hely a megpördüléshez, és nem volt úthiba, amibe megakadhatott volna a kerék. Így nem borultam fel. A másik hiba pedig a rossz lengéscsillapító volt. Sima úton minden OK. volt, de ha kicsit egyenetlenebb volt az útburkolat, akkor alig tudtam megtartani az autót a sávomba.

Előzmény: Bakancs4 (48521)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 48522

Igaza van oljegnek : nagyon érzékeny a motor erre a rugóra . Hogy szembemenjek az előző hozzászólásomal : célszerű az eredeti gyári alkatrész beszerzése .

Előzmény: nyemcsok75 (48519)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.02 -4 2 48521

 

 

 

Hát ja , ja , a biztonság az első , nem kell kormánnyal-fékkel-futóművel játszani – de a kép azért ennél árnyaltabb . Nem vagyok meggyőződve arról , a biztonságot csak azon a járműtulajdonoson kell keresni aki  gyári megoldásoktól eltérő megoldást is eltűr  a járművén .

Nem tudom hány mopedautó robogott kamion alá a nem megfelelően hangolt csillapítás miatt , de mindenestre az ilyen balesetek nem érték el a hatóságok ingerküszöbét , mert a NEM gépkocsi kategóriájú járműveken ezzel nem foglalkoznak ( 6/1990 KÖHÉM 35§) .

            Közös barátunk (B.) vitte forgalombahelyezési vizsgálatra a mopedautóját , ahol a lengéscsillapítót is megmérték , kettő nem felelt meg . Mondta is neki a vizsgabiztos , hogy ez a kettő nem jó , ha gépkocsi lenne akkor emiatt bukna – de mivel nem vizsgálandó tétel ezért megkapja a rendszámot ; csak szólt , hogy nincs rendben . Egyébként valóban nem volt rendben , B. érezte is , hogy nagyobb sebességnél nem elég stabil a masina , és javított rajta . Nem gyárit vett , hanem asszem akkor tette bele a Kazuma lengéscsillapítót , amivel a kocsi teljesen elfogadhatóvá szelídült . Ma délután járt itt , szóba is került a dolog , azt mondta : a semmilyen lengéscsillapításnál a valamilyen-akármilyen is jobb .

De nem csak segédmotor kategóriájú járműveken hanyagolja a hatóság a lengéscsillapítók vizsgálatát , hanem az L7e-s „nagy” mopedautókon is . Meg minden létező kvadon és háromkerekűn is – ha másért nem akkor azért , mert nem rendelkezik a megfelelő vizsgálati eszközökkel .

Persze ezek a 3-4 kerekű motorkerékpárok viszonylag extrém masinának számítanak , de például ennek a verdának se vizsgálják a lengéscsillapítóját a műszakin , pedig az ilyenféle kétkerekűből elég sok van . És ez – a képen látható konkrét példány – állítólag elég gyorsan tud menni , ami indokolja a megbízható futómű meglétét .

De a gépkocsikon is elég érdekes belemerülni a csillapítás bugyraiba . Például ezeknek  a járműveknek is van tuningja , pedig úgy tudom  alapból se lomha masinák .

Jó pénzért szakik kicsit megpöckölik a motort , de igazítanak a féken , futóművön . Az alapból sem olcsó kocsin ezek szerint nem a legjobb lengéscsillapító van , mert még lehet rajta csavarni egyet – és ez nem a falusi hülyegyerekek sufnituningja : rendes papírt adnak róla , levizsgáztatják stb. Mondjuk azért a pénzért el is lehet várni .

Ezek szerint ugyanahhoz a járműhöz többféle futóműhangolás elfogadható . Hmm.

Gyárilag a futóműveket ÁTLAGOS értékre hangolják , nyilván nem ugyanolyan csillapítással és rugóerővel kellene rendelkezzen az a Microcar amivel Günter Amália középiskolás kislány a 45 kilójával egyedül autókázik Ausztria márványsima útjai , mintha ugyanilyen járművel a túltáplált Gömböcös házaspár ( 2x110 kg + cekkerek ) az alsórekettyési kátyúkon zötyögteti magát , mindig két személlyel .

Bár ezt az autógyártók is felismerték : köztudott dolog , hogy másképpen van hangolva egy olasz kocsi , mint egy német , japán vagy francia .  Sőt , úgy értesültem , hogy drágább kocsikon már menet közben is lehet állítani a futómű hangolásán – illetve állítódik automatikusan  .

Ha egy kocsit pl. versenyjárművé alakítanak ( 6/1990 KÖHÉM 112/B§-112/C§) ott is variálnak a futóművel – nyilván nem cél a jármű irányíthatatlansága , ha másért nem akkor azért , mert olyan verdával versenyt nyerni nem lehet …

A fentiekből  nekem az jön le , hogy szakmailag téves az a vélemény : egy adott jármű csak egyetlen egyféle – a gyári – csillapítással engedhető ki az útra , és attól bármiképp eltérni halálos bűn .

Szóval ebben a lengéscsillapításban van azért némi tűrés . Azonfelül nem életszerű egy Tasso Bingo vagy Erad Spacia ( mindkettő gyártása-gyártója megszűnt és lényegében nincs hozzá gyári alkatrész )  tulajdonos számára , hogy egy pár hátulsó lengéscsillapító hiánya miatt bontsa el az amúgy értékes és teljesen jól használható járművét ; mivel a mopedautó állomány nem kizárólag újabb keletű Aixamekből áll , amikhez még úgy-ahogy lehet alkatrészt vásárolni . Belerakja a hasonló súlyú és karakterű kvad teleszkópját és passz . Ja igen , belerakja : ezt a gyárak is csinálják . Nagyon úgy tűnik : sok alkatrészt készen vettek ( lámpák , kilincsek , műszercsoport , motor , variátor , gumik , támasztó gömbfejek , kapcsolók , gömbcsuklók stb. ) és építettek bele a gyártmányaikba – vajon mindegyik alkatrészt hangolását hosszasan tesztelgették ?

A hiba biztos bennem van , de azt valahogy sosem értettem miért ragaszkodnak egyesek annyira gyári megoldásokhoz . Hogy egy (fizetett) szerelő miért teszi az világos : egyrészt a gyárilag odaszabott , mérethelyes alkatrészt beépíteni a leggyorsabb – márpedig ez az óradíjas javítóműhelyben elsődleges szempont . A típusidegen alkatrészekkel történő szaszerolás ugyanis rendkívül időtrabló : nekem a most a hétvégém ráment arra , hogy egy Microcar Lyra alá kipufogórendszert építsek . Ha létezne hozzá elfogadható módon kész kipufogó azt gyorsan fel lehet rá dobni – az eltökölt hétvégét normál autószerviz nyilván nem engedheti meg magának . Vagy legalábbis gazdaságtalanná tenné a javítást a tulajdonos számára .

A másik ok ami miatt egy hivatásos autószerelő ragaszkodik a gyári alkatrészhez ( amit úgyis az ügyfél fizet )  az a felelősség kérdése . Ha a szakma szabályai szerint cseréli ki a lengéscsillapítót egy gyárira akkor azzal lénygében elhárította ( a gyártóra ) az esetleges későbbi balestnél felmerülő kellemetlen kérdéseket . És ilyen tekintetben a saját szempontjából teljesen igaza is van .

Visszatérve a gyári megoldások fétiséhez … Hát … nekem itt is vannak aggályaim . Az utóbbi pár évben kissé aktívabban belemerülve a járműszerelésbe én is osztom azt a véleményt : a járműgyártók betegesen spórolnak mindenen . De ilyet te is tapasztalsz , a fentebb megénekelt közös barátunknak te mondtad : az ismert német autómárka – neki is az van , de nem akarom megnevezni , mert hátha rámeresztett hitelrontási perrel próbálják a hírhedt dízelbotrányukból adódó veszteségeiket mérsékelni – alultervezi az elektromos kapcsolókat , és be sem relézi a kocsit . Ezt te mint szakmában dolgozó autóvillamossági szerelő tapasztaltad , de én is javítottam már ( cserétem típusidegenre )  a mopedes társamtól többször kölcsönkapott ilyen gyártmányú kombiban a fűtőmotor kapcsolóját .

Beletúrva a netbe elég sok írást dob fel a téma , de mindenesetre a beteges spórolás fellelhető . Azt az ember tudomásul veszi , hogy a (későbbi ) szerelhetőség nem különösebben szempont a tervezésnél , inkább a gyártáskori munkafolyamatokra koncentrálnak  -- hogy majdan a 16 éves kocsin hogyan lehet kicserélni az elülső lengőkarszilentet vagy a tetőkárpitot az a gyárnak mindegy . Ez végülis érthető , a saját szempontjai vezérlik . Azzal is kénytelenek vagyunk együtt élni : a gyár nem törekszik túl hosszú élettartamú masinát leereszteni a szalagról , pláne ha az többletköltséggel járna – valahol ez is megérthető . De az nagyon zavaró amikor a biztonságon spórol . Az üzembiztonságon még hagyján , de a közlekedésbiztonságon is !  És most nem a súlyelőírásokból fakadó nyomorúságos ütközésvédelemre gondolok . Hogy csak a korábbi hozzászólásban megemlített Aixamet nézzük : a gyártó szemrebbenés nélkül kiengedi a járművet a forgalomba EGYETLEN világítási biztosítékkal . Ha robogsz a kanyargós úton (netán 3 utassal , kicsit lendületesen , mert az L7e-nek ugyanaz a villamos rendszere , mint a segédmotornak ) és átnyomod refire ... ha netán olyanja van és ellövi a biztosítékot akkor állsz – pontosabban robogsz – a vaksötétben , mert MINDEN világításod ( helyzetjelző , tompi-refi ) egyszerre megy el , még az sincs , hogy a megállásig rárántod a fénykürtöt . Egyébként a fentebb említett közös ismerősünk járt így : élete első Aixamje eljátszotta vele a vásárlás utáni első kilométeren ,  a hazaúton .

És ha már a fék szentségénél tartunk : az amúgy a nagyon jónak tartott Aixam ugyanúgy vasból gyártja a fékcsöveket , mint oly sokan . Egy kezemen alig tudom megszámolni hány kocsiban korrodált el durrant szét a GYÁRI alkatrész . Nyilván ehhez el kellett telnie közel 2 évtizednek , de azért ez előre látható volt . És javításkor jön a kiátkozott gányolás : mert elballagok a Habi KFT-hez , veszek RÉZ csövet , és én , otthon  a garázsban a párezer forintos gagyi fékcsőperemezővel valahogy bogyót préselek a cső végére . A gyár nem használ rezet , mert – ezt minden guberáló hajléktalan is tudja – drágább . Drágább , de annál ilyesmi nem fog előfordulni évtizedek múltán se . Hát csesszék meg a gyári megoldásaikat .

Ha az ember szemezgetni kezdi a különféle visszahívási botrányok krónikáját akkor hamarost feltűnik : a legtöbbnél a spórolás okozta a balhét . Íme az egyik legfrissebb rémtörténet :

https://totalcar.hu/magazin/2021/01/19/takata_legzsak_visszahivas_botrany/

A többi spórolásuk legalább nem tör az ember életére . A mopedautók motorjait nagyrészt két dolog végzi ki : vagy az elhanyagolt olajcserék , vagy pedig a hűtés . Értve ez utóbbi alatt a víz alattomos leapadását és a motor megfőzését . A piros jelzőlámpa kigyulladása kissé megkésett figyelmeztetés . Ha valaki bedob a kocsijába egy gombelemes kis hőmérőt , az érzékelőt valahol rádrótozva a motorra akkor az gányol ? Vagy pótolja azt amit gyárban elmulasztottak ?  A te kocsidban is volt beépített voltmérő , emlékszem rá amikor vezettem .

Akik a gyári állapotot mantrázzák vajon ragaszkodnak-e a mopedautók eredeti fojtásához is ? Merthogy egy ilyen autópótlék újonnan nem ment 50-nél gyorsabban az biztos .

Nagyon messze vezető vita , hogy mit lehet-szabad-kell átépíteni-módosítani egy mopedautón . Azonfelül azt se tudom elfogadni , hogy a járműtervezők a tévedhetetlenek kasztjához tartoznak . Csak nézzük példaképp ismét  a 400-as Aixamet . Eredeti verzióban a szekunder variátort csak az irányváltó  ( tkp. a motor ) kiszerelése után lehet levenni-kicserélni . Ez ügyben a szerelő két megoldás közül választhat : vagy benyeli a mások hülyeségét és valahányszor hozzá kell nyúlnia a szekunderhez mindig szétszedi az egész kocsit . Vagy „ ha más hülye azért nekem nem kell annak lenni „ felkiáltással kivág egy darabot barbár ( de visszaszerelhető) módon a műanyag tűzfalból , ami szerelhetővé teszi a dolgot . Ehhez annyit : később ugyanennek a gyárnak az újabb típusa már módosított tűzfallal jött ki , ami mellett valahogy kifér a variátor . Hasonló eset : eredetileg 7 dl olaj volt előírva az irányváltóba , azonban az álló típusoknál gyakori volt a felső csapágy hibája . Egyes megátalkodott tulajok nem átallottak az előírttól eltérő módon több olajat önteni a járgányukba . Aztán mit ad isten – a gyár módosított a lihegőn és 1 liter olajat írt elő … Hmm …

Na mindegy , én valahogy nem bízom annyira vakon a gyári megoldásokban . Nyilván a legegyszerűbb betenni a csereszabatos alkatrészt – de azt állítani , hogy azoktól eltérni semmilyen körülmények között nem szabad , szerintem túlzás .

Egyébként a nagy gyártók termékei sem makulátlanok , szerencsére a net ontja az efféle szórakoztató olvasmányokat :

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/12/03/a_szalagkorlatba_vezette_magat_a_bmw/

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/09/01/gyujtoper_indul_koreaban_a_kigyullado_bmw-k_miatt/

 

A magam részéről az ilyesmit veszélyesebbnek tartom , mint egy 400 kilós autópótlékba Wartburg lengéscsillapítót építeni .

Nem hiszem , hogy a közútjainkon uralkodó állapotokért – az amúgy valóban nagyon laza helyzetben levő – mopedautósokat kéne okolni .

 

 

 

 

Előzmény: Flóri-ám (48512)
oljeg12 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 48520

Nem elég az átmérő, meg a hossz. Kell a rúgó húzó ereje is.

 

Előzmény: nyemcsok75 (48519)
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 48519

Jó a bringád! Szinre meg nyáron a legjobb. Nem sötét szín,nem szívja a meleget. 

 

Drága fórumtársak.  Az adagolóba van ilyen rugó. Valakinek bontva esetleg lenne amit le lehetne mérni? Nekem csak képen van meg.  Átmérő,hossz ,stb. Előre is köszönöm.

Sándor P Creative Commons License 2021.02.01 0 1 48518

Sándor P Creative Commons License 2021.02.01 0 0 48517

Köszönöm, úgy néz ki találtam lengéscsillapitót,egy úrtól szoktam venni alkatrészeket ,ő segít majd.Köszönöm még egyszer.Jó ilyen csoportba tartozni,ahol segitőkészek az emberek.Felraktam egy képet ezért az én kis brümmögőmről, itt még szélvédő csere előtt.Egy éve van meg ,de sok örömet okozott nekem.Sokan azt mondják hogy minek a kis játékautó,hát én pontosan tudom,hogy miért van.Üdv

zsolt117211 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 48516

Ha segítség kell keressen meg! Az email címemen ami az oldalon van el tud érni!

 

Előzmény: Sándor P (48513)
pál0123 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 48515

+36309392961 egy próbát megér, van...volt első csillapító

Előzmény: Sándor P (48513)
oljeg12 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 48514

Teljesen egyet értek veled. Nem volt olcsó az első lengéscsillapító pár, mert 92000 Ft ott adtam a futárnak, de olyat vettem ami Aixamhoz való. Meg kell itt nézni: http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/. Ha nincs kint a weboldalon, akkor fel kell hívni telefonon. Megvan az elérhetőségük az oldal tetején.

 

Előzmény: zsolt117211 (48511)
Sándor P Creative Commons License 2021.02.01 0 0 48513

Köszönöm a hozzászólásokat.Esetleg egy linket,vagy egy helyet ,ahol lehet venni újat,mert nem találtam,sok helyen “kifogyott”,telefonos kérdésre meg “azt sem tudom,mi az aixam”.Szóval vennék én újat,de nem olyan egyszerű,mint gondoltam.

Flóri-ám Creative Commons License 2021.01.31 0 0 48512

Ott a pont.

Előzmény: zsolt117211 (48511)
zsolt117211 Creative Commons License 2021.01.31 -2 2 48511

Szerintem bele kell tenni az eredeti teleszkópot mert annál jobban semmi nem stimmel! De ha meg akartok a hülyeségetek miatt halni, akkor kokányoljatok nyugodtan! Talán a futóművel fékkel kormányzással, talán nem kellene szórakozni! Amikor a 40 tonnás kamion jön szembe és a rossz, vagy nem belevaló teleszkóp miatt, vagy a rossz futómű miatt vagy a kamion vagy az árok felé csapodtok!

Akkor majd gondolkodjatok el az utolsó pillanatban, hogy megérte e?????

 

Én nem tudom támogatni az értelmetlen dolgokat! 

Csak így tovább!

Amiért most hozzá szóltam ehhez az eszme futtatáshoz az azért van mert az elmúlt 10 évben rengeteg olyan megoldással találkoztam a sporolás jegyében, hogy a végén kétszer annyiba kerül rendbe hozni a hülye megoldásokat! 

Tele vagyunk olyan szuper szerelő emberekkel aki a hiba forrását nem találja, de szét darabol mindent, majd amikor felsül akkor eladja egy szegény kezdő öregnek aki egy vagyont költ rá amire üzem biztos autó lesz a kokány autóból!

Akinek nem inge ne vegye magára! 

Én azt vallom ,hogy a biztonság az első!

brömbi Creative Commons License 2021.01.30 0 0 48510

Billegett a Warnyú, mert magasan volt, meg a rúgói miatt, meg tán még pattogott is. A jó lengéscsillapítástól. De ha a hátsó hidat nem számolom, akkor a Wartburg segge se sokkal könnyebb.

Előzmény: nyemcsok75 (48508)
brömbi Creative Commons License 2021.01.30 0 0 48509

Az Aixam gyengébb rúgójához, valóban kisebb lengéscsillapítás kell. Összenyomásra ugyanúgy viselkedik mind, amelyik csak egy irányban csillapít. A hatékonyabb gátlás, ( csillapítás ) ha a rúgó már nem túl erős, akár még jól is jöhet. A Zsoguli gátlót szét lehet szedni, hegeszteni, az olajat kicserélni, az alján az olajáteresztő szelepet ki lehet tágítani. Oroszvas... , nem műanyag.

" Elméletifizikus " vagyok, sok mindent csináltatok én is, de hogy szemre jó, az tuti.

A többi az meg, szabadidő, kedv, és elhatározás kérdése.

 

Előzmény: nyemcsok75 (48508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!