Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.06.08 0 0 73821

Ja, aztán ha szakad, akkor megfordul a dolog. A másik fél perc, az egyik fél óra.

Előzmény: mongu4 (73820)
mongu4 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73820

Dehogynincs, az egyik fél perc a másik fél óra.

Előzmény: studiod1 (73816)
L_áma Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73819

7 körül ülök a tetőn /forrasztom a bádogot/, jönnek az ifjak. A lányom:

-Apa! Találtunk egy damilfejet is!-

-Milyet?-

-Ződ!- A párja:

-Fekete!- Lány:

-Ződ!- A párja:

-A doboza ződ, a fej fekete!- Én a tetőről:

-Hülyék! Írás nincs rajta?-

-Ja.... hitachi!-

 

Találtak egy hitachit. Tök jó. Pici, aranyos, kisgépre való. Csak a menet nem jó a stihl-re. :(

 

Meg kiszúrtak egy dobozt. Stihles sárga doboz, fekete felirattal. Be van esve egy lakókonténer, és a szomszéd fala közé. Van benne valami vas, mert nehezebb, minthogy a söprű hegyével ki lehessen piszkálni.

Holnap viszek pecálót. :)

 

Csak jelezném: ezt a szinte kezelhetetlen kupit, szemetet, az előző tulaj felejtette itt...... 

L_áma Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73818

Hétvégi? Az hozzám képest hivatásszerű!

 

:))

 

 

Előzmény: studiod1 (73816)
Falusi1 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73817

Köszönöm a tudományos igénnyel megfogalmazott, a probléma megértését segítő kommentedet.

Egy Fs 360 C kaszáról van szó, amit a hétvégén használtam először, az előzőekben már részletezettek szerinti következményekkel.

A boltba történő visszamenetelemről és annak eredményéről az előbbiekben beszámoltam, ami azután történt az a következő:

Miután a szervizes kicserélte a damilfejet, hazaérve kipróbáltam, az az elkezdtem kaszálni. Kb. egy óra hosszat kaszáltam összesen egy rövid szünetet tartva. A lényeg az, hogy a damilfej még mindig a helyén van. Úgy tűnik egyelőre a damilfejcsere őket igazolja, remélem így is marad.

Előzmény: citera (73808)
studiod1 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73816

Én csak egy hétvégi kaszás vagyok de az én értelmezésemben az automata fejet töltéskor nem kell szétvenni csak átfűzöd a damilt a lyukakon s felcsévéled s go. Szerintem nincs sok időnyereség.

Előzmény: L_áma (73815)
L_áma Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73815

Újabb kérdés:

 

Látok én automata, és félautomata damilfejeket. Mi micsoda? 

 

Nekem az alko-n ...,.. koppintok, és akkor ad damilt.

 

Bocsi, a csecsemőnek minden vicc új /meg a vén hülyének is/. :))

L_áma Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73814

Hát, ezért /is/ jöttem! Már keresem is...

 

Köszönöm.

Előzmény: ötbites stihles ziles (73813)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2021.06.07 0 1 73813

Bronzpersely van benne.Szemből a csavart kihajtod,de kivenni nem tudod.. kuplungdob lejön...csavar benne marad.Perselyt kicsit beljebb ütöd,már csökken is a hosszirányú lógás-vagy uj dobot veszel hozzá.Hajtómű:az ötvenötösét is rá teheted,rá megy-csak ha felujitod,többe van,mint egy uj utángyártott 120-as hajtómű-ami erősebb,és az áttételi aránya is jobb...meg egy csapággyal is több van benne.. 

Előzmény: L_áma (73812)
L_áma Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73812

Én is csökkenteném, de nem tudom hogy van az ott "csapágyazva". Nagyon kicsi az átmérő, hogy rendes csapágy legyen benne. Tűgörgő? Vagy csak egy persely /bronz/, Vagy csak acél az acélon?

Szemből csavar, de nem szedtem szét /még/.

 

Miközben én itthon a motorját bűvöltem, a lányom talált azon a birtokon egy széthullott szöghajtást, egy másik szemétkupacban:

 

 

Jól látszik: szétesett az egyik csapágy, és elég jól kicsorbultak a fogai a kerekeknek. Az előbb becsattogtam a helyi Stihl szervizbe, gondoltam veszek bele fogat. Ott azt mondták, ez a hajtás ez nem az FS 65, hanem az FS 55 hajtása.

Én simán azt feltételeztem, ha egy elhanyagolt gazdaságban találok egy kaszát szöghajtás nélkül, majd a másik sarokban egy szétesett szöghajtást, akkor azok párok lehettek.

 

Persze, azt is el tudom képzelni, ha a cikkszám nem egyezik, akkor a pultos már nem tudja, hogy fizikailag összerakható-e.

 

Amennyiben a csőátmérő egyezik. A mérete egyezik, akkor ez a hajtás felrakható? Mert ha igen, veszek bele kereket, meg csapágyat:

 

https://vaszkoshop.hu/Szoghajtas-Stihl-FS-55

 

 

 

Előzmény: ötbites stihles ziles (73804)
L_áma Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73811

Még egyszer. Nem értem.

 

Ha légszűrővel sok neki, és kiveszem a légszűrőt, akkor javul az arány. Tehát, múlnia/csökkennie kellett volna a hibának. De nem változott.

Előzmény: citera (73805)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73810

Használja valaki a Husqvarna Whisper Twist damilt? Mi a tapasztalat vele?

citera Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73809

... ha belegondolunk, akkor amikor leszedjük a damilfejet, ugyanez történik:
A szöghajtás forgását megakasztjuk, míg a damilfejet tovább forgatjuk kézzel vagy szerszámmal - ettől lazul le a damilfej.

Előzmény: citera (73808)
citera Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73808

Nem ismerem a fűkaszád típusát, még nem szereltem olyat. Azonban középiskolai fizikai ismeretekkel felvértezve megpróbálom végiggondolni, hogy vajon mitől jöhetett le a damilfej.

Ugye a damilfejet a munkavégzés közben fellépő, a damilokról érkező erőpár nyomatéka húzza rá a menetes tengelyre, ez tiszta. A damilfej felpörgése után neki perdülete lesz, ami azt jelenti, hogy ha meg akarom állítani, akkor ő tovább akar forogni, és csak nyomaték kifejtésével állíthatom meg.
Ha a megállítási kísérletet kívülről végzem el a szabadon pörgő damilfejen, akkor nem történik semmi érdekes, a megállító nyomatékot a a damilfej külső felülete szenvedi el, melyen a fékező szorítást végzem , a damilfej megáll, és nem fog lelazulni. Ha azonban a szöghajtás belsejéből jön a fékezés, akkor megállító nyomatékot a menet önzárása adja át a damilfejnek, és ez a megállító nyomaték éppen lelazítólag hat.
Ha tehát már pörög a damilfej, de a szöghajtásban vagy bárhol a damilfej és a gép között fékeződés, elakadás történik, akkor a forgás lassítását olyan irányú nyomaték hozza létre, mely lelazíthatja a menetről a damilfejet. Pontosabban a lassítás ellen fellépő reakciónyomaték teszi ezt, mely a damilfej tehetetlenségi nyomatéka okán lép fel.

Amatőr vagyok, nem láttam még a olyan fűkaszát közelről mint a tied, de a fentiek fényében én utánanéznék a kinematikai lánc gép és a damilfej közötti szakaszának, hogy ott minden rendben van-e? bármilyen hiba, ami a felgyorsult damilfejet ebből az irányból fékezi, a damilfej forgás közbeni lelazulását eredményezheti.

Ha a hiba ezen a szakaszon van, az ki fog derülni, mert az új damilfej nem fogja megoldani a problémát - ne legyen így!

Előzmény: Falusi1 (73807)
Falusi1 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73807

Köszönöm az újabb kommenteket, most értem haza a Stihl boltból.

Ahogy megígértem, íme az újabb részletek:

Az eladónak elővezettem a problémát, aki ilyet még nem hallott. Elment a szervízbe elhívni a szerelőt.

Jött a szerelő, de még ő se halott ilyet, előtte persze megvizsgálta a gépet és közölte, hogy minden rendben lévőnek látszik.

Az úrrá lett tanácstalanság közepette a szerelő felhívott valakit. Ez a valaki, állítólag valamilyen műszaki igazgató, közölte vele, hogy bizony volt már ilyenre példa és a damilfej kicserélésével a probléma megoldódott. Kicserélték a damilfejet garanciára és most itt tartunk.

Én nem tudom , hogy ez ilyen egyszerű lenne e, de rövidesen megyek kaszálni és kiderül.

Csak remélni tudom, hogy a Stihl nagyobb dicsőségére, a szappanopera nem folytatódik.

citera Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73806

De a szöghajtás hiánya valóban sokat befolyásol. Szöghajtással és bemelegítve kellene majd próbálkozni a beállítással.

Előzmény: citera (73805)
citera Creative Commons License 2021.06.07 0 0 73805

Szerintem ez is  azt mutatja, hogy sokat kap. Gondolj bele, ha nincs légszűrő, akkor több levegőt szív, és ha ezzel a levegőmennyiséggel van jó arányban a benzin mennyisége, akkor az több benzin, mint a levegőszűrős szíváshoz jól arányló mennyiség.
El kell venned a kajából.

Előzmény: L_áma (73797)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2021.06.07 0 1 73804

Gyári paszta szine olyan... kuplungdob-kicsit lóg,de elmegy-én inkább a hossz irányú lógását csökkenteném...a motor terhelés nélkűl pörgetve ad ilyen leszabályozós hangot...majd tegyél rá valamit,amit tud forgatni,és ami terheli, akkor nem ilyen hangja lesz...

Előzmény: L_áma (73790)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2021.06.07 0 1 73803

Nem bonyolult-legegyszerűbb ugy szerelni,hogy a tengely felfelé áll,tehát fejre van forditva a gép.A tengelyt a hajtásházba egy három csavarral rögzitett alkatrész tartja,az remélem rajta van... na,abból kiáll a tengely,arra ráteszed a négy furatos nyomótárcsát ugy,hogy a peremes része kifelé nézzen... ezekbe a furatokba dugod bele a rögzitő tüskét.. majd erre a nyomó részre rakod rá a porvédő alátétet,rá a tárcsa vállas részére..az egy husz milliméteres átmérős váll,perem,ki hogy nevezi,a nyomó felületen... a porvédő lemez lehajlitott része a hajtómű felé nézzen,a damilfej felé néző része sima legyen...más nem kell hozzá... erre szépen igy ráhajtod a damilfejet...balmenet...beteszed a rögzitő tüskét... szépen meghuzod a fejet... a meghuzott fejnek fel kell feküdnie a porvédőre,és ezáltal a nyomó tárcsára is... ha meghuzva el tudod forgatni a fej alatt a porvédőt,akkor valami nem jó...

Sokkal nehezebb leirni,mint megcsinálni...

Előzmény: Falusi1 (73801)
mongu4 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73802
Előzmény: Falusi1 (73801)
Falusi1 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73801

A használati utasítás ismételt és hosszas tanulmányozása után sejteni vélem a problémát.

A német precizitáshoz képest szokatlan, finoman szólva sem egyértelmű és áttekinthető leírásban van egy mondat, hogy egy védőgyűrűt csak fűrészlaphoz szabad használni.

Amennyiben az ábrákat jól értelmezem, ez a védőgyűrű van az első helyen és utána jön valami nyomótányérnak nevezett kőralakú idom, majd egy újabb védőgyűrű és úgy a damilfej.

Szerintem az elsőként említett védőgyűrű a felesleg, de ezt az eladó szerelte így össze. Na de holnap kiderül, legalább is remélem.

Még csak annyit, hogy a használati utasításban egyszer sem szerepel a"damilfej" kifejezés.

Előzmény: Simson50 (73795)
Simson50 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73800

Gyári sziló szine piros szokott lenni. Persze valaki bekenhette újból vörössel! :-)

 

Előzmény: L_áma (73798)
Falusi1 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73799

Mint korábban írtam, nem a fej repült szét, hanem mindenestől elrepült, de azért kössz.

Előzmény: Simson50 (73793)
L_áma Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73798

Szerintem is lehet gyári. Csak a 0 rutinommal, gépismeretemmel a szerintem az bizonytalan. 

 

Hajtás az még nincs hozzá. A vasárnap erősen korlátozott a beszerzésben. :)

Előzmény: Simson50 (73796)
L_áma Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73797

A sokat kapás javult volna, ha kiveszem a légszűrőt. 

Előzmény: citera (73794)
Simson50 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73796

Szerintem lehet gyári a sziló.

Fordulaton megy a videóban, nem tűnik így rossznak. Azért szöghajtással forgasd, mert így bitangul pörög.  :-)

Előzmény: L_áma (73792)
Simson50 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73795

Nem a fej esett szét, hanem az egész csavarodott le. Ez a ritkább eset! :-) Erősebben meghúzni, aztán jó lesz az. Alátétet jól beilleszteni. Bezsírozni a csavart, mert idővel berozsdállik a csavar. :-)

Előzmény: Falusi1 (73785)
citera Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73794

Hát, ez inkább nekem recsegésnek tűnik, nem leszabályzásnak, mintha sokat kapna. De én is amatőr vagyok. Próbáld mi történik, ha elveszel a kajájából a H csavarral

Előzmény: L_áma (73791)
Simson50 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73793

Sajnos ez a gond többször előfordult nálunk is. Néha segített ha megmelegítettem a talp füleit, és megnyomtam kifele. Máskor a tisztítás segített a felületeken. Olyan is akadt hogy egyik fele akad ki, és eltört a talp füle.

Régi típusú fejnél is volt hasonló gond, de az újak hajlamosabbak rá. Főleg a nem jó illeszkedéstől. Kosztól nem pattan a helyére. Ez csak tipp! :-)

Szerintem!

Előzmény: Falusi1 (73776)
L_áma Creative Commons License 2021.06.06 0 0 73792

Ja, kérdés:

 

Az első képen előkandikáló piros motortömítő paszta, az lehet gyári? 

Előzmény: L_áma (73791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!