Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
7 körül ülök a tetőn /forrasztom a bádogot/, jönnek az ifjak. A lányom:
-Apa! Találtunk egy damilfejet is!-
-Milyet?-
-Ződ!- A párja:
-Fekete!- Lány:
-Ződ!- A párja:
-A doboza ződ, a fej fekete!- Én a tetőről:
-Hülyék! Írás nincs rajta?-
-Ja.... hitachi!-
Találtak egy hitachit. Tök jó. Pici, aranyos, kisgépre való. Csak a menet nem jó a stihl-re. :(
Meg kiszúrtak egy dobozt. Stihles sárga doboz, fekete felirattal. Be van esve egy lakókonténer, és a szomszéd fala közé. Van benne valami vas, mert nehezebb, minthogy a söprű hegyével ki lehessen piszkálni.
Holnap viszek pecálót. :)
Csak jelezném: ezt a szinte kezelhetetlen kupit, szemetet, az előző tulaj felejtette itt......
Köszönöm a tudományos igénnyel megfogalmazott, a probléma megértését segítő kommentedet.
Egy Fs 360 C kaszáról van szó, amit a hétvégén használtam először, az előzőekben már részletezettek szerinti következményekkel.
A boltba történő visszamenetelemről és annak eredményéről az előbbiekben beszámoltam, ami azután történt az a következő:
Miután a szervizes kicserélte a damilfejet, hazaérve kipróbáltam, az az elkezdtem kaszálni. Kb. egy óra hosszat kaszáltam összesen egy rövid szünetet tartva. A lényeg az, hogy a damilfej még mindig a helyén van. Úgy tűnik egyelőre a damilfejcsere őket igazolja, remélem így is marad.
Én csak egy hétvégi kaszás vagyok de az én értelmezésemben az automata fejet töltéskor nem kell szétvenni csak átfűzöd a damilt a lyukakon s felcsévéled s go. Szerintem nincs sok időnyereség.
Bronzpersely van benne.Szemből a csavart kihajtod,de kivenni nem tudod.. kuplungdob lejön...csavar benne marad.Perselyt kicsit beljebb ütöd,már csökken is a hosszirányú lógás-vagy uj dobot veszel hozzá.Hajtómű:az ötvenötösét is rá teheted,rá megy-csak ha felujitod,többe van,mint egy uj utángyártott 120-as hajtómű-ami erősebb,és az áttételi aránya is jobb...meg egy csapággyal is több van benne..
Én is csökkenteném, de nem tudom hogy van az ott "csapágyazva". Nagyon kicsi az átmérő, hogy rendes csapágy legyen benne. Tűgörgő? Vagy csak egy persely /bronz/, Vagy csak acél az acélon?
Szemből csavar, de nem szedtem szét /még/.
Miközben én itthon a motorját bűvöltem, a lányom talált azon a birtokon egy széthullott szöghajtást, egy másik szemétkupacban:
Jól látszik: szétesett az egyik csapágy, és elég jól kicsorbultak a fogai a kerekeknek. Az előbb becsattogtam a helyi Stihl szervizbe, gondoltam veszek bele fogat. Ott azt mondták, ez a hajtás ez nem az FS 65, hanem az FS 55 hajtása.
Én simán azt feltételeztem, ha egy elhanyagolt gazdaságban találok egy kaszát szöghajtás nélkül, majd a másik sarokban egy szétesett szöghajtást, akkor azok párok lehettek.
Persze, azt is el tudom képzelni, ha a cikkszám nem egyezik, akkor a pultos már nem tudja, hogy fizikailag összerakható-e.
Amennyiben a csőátmérő egyezik. A ☐ mérete egyezik, akkor ez a hajtás felrakható? Mert ha igen, veszek bele kereket, meg csapágyat:
... ha belegondolunk, akkor amikor leszedjük a damilfejet, ugyanez történik: A szöghajtás forgását megakasztjuk, míg a damilfejet tovább forgatjuk kézzel vagy szerszámmal - ettől lazul le a damilfej.
Nem ismerem a fűkaszád típusát, még nem szereltem olyat. Azonban középiskolai fizikai ismeretekkel felvértezve megpróbálom végiggondolni, hogy vajon mitől jöhetett le a damilfej.
Ugye a damilfejet a munkavégzés közben fellépő, a damilokról érkező erőpár nyomatéka húzza rá a menetes tengelyre, ez tiszta. A damilfej felpörgése után neki perdülete lesz, ami azt jelenti, hogy ha meg akarom állítani, akkor ő tovább akar forogni, és csak nyomaték kifejtésével állíthatom meg. Ha a megállítási kísérletet kívülről végzem el a szabadon pörgő damilfejen, akkor nem történik semmi érdekes, a megállító nyomatékot a a damilfej külső felülete szenvedi el, melyen a fékező szorítást végzem , a damilfej megáll, és nem fog lelazulni. Ha azonban a szöghajtás belsejéből jön a fékezés, akkor megállító nyomatékot a menet önzárása adja át a damilfejnek, és ez a megállító nyomaték éppen lelazítólag hat. Ha tehát már pörög a damilfej, de a szöghajtásban vagy bárhol a damilfej és a gép között fékeződés, elakadás történik, akkor a forgás lassítását olyan irányú nyomaték hozza létre, mely lelazíthatja a menetről a damilfejet. Pontosabban a lassítás ellen fellépő reakciónyomaték teszi ezt, mely a damilfej tehetetlenségi nyomatéka okán lép fel.
Amatőr vagyok, nem láttam még a olyan fűkaszát közelről mint a tied, de a fentiek fényében én utánanéznék a kinematikai lánc gép és a damilfej közötti szakaszának, hogy ott minden rendben van-e? bármilyen hiba, ami a felgyorsult damilfejet ebből az irányból fékezi, a damilfej forgás közbeni lelazulását eredményezheti.
Ha a hiba ezen a szakaszon van, az ki fog derülni, mert az új damilfej nem fogja megoldani a problémát - ne legyen így!
Köszönöm az újabb kommenteket, most értem haza a Stihl boltból.
Ahogy megígértem, íme az újabb részletek:
Az eladónak elővezettem a problémát, aki ilyet még nem hallott. Elment a szervízbe elhívni a szerelőt.
Jött a szerelő, de még ő se halott ilyet, előtte persze megvizsgálta a gépet és közölte, hogy minden rendben lévőnek látszik.
Az úrrá lett tanácstalanság közepette a szerelő felhívott valakit. Ez a valaki, állítólag valamilyen műszaki igazgató, közölte vele, hogy bizony volt már ilyenre példa és a damilfej kicserélésével a probléma megoldódott. Kicserélték a damilfejet garanciára és most itt tartunk.
Én nem tudom , hogy ez ilyen egyszerű lenne e, de rövidesen megyek kaszálni és kiderül.
Csak remélni tudom, hogy a Stihl nagyobb dicsőségére, a szappanopera nem folytatódik.
Szerintem ez is azt mutatja, hogy sokat kap. Gondolj bele, ha nincs légszűrő, akkor több levegőt szív, és ha ezzel a levegőmennyiséggel van jó arányban a benzin mennyisége, akkor az több benzin, mint a levegőszűrős szíváshoz jól arányló mennyiség. El kell venned a kajából.
Gyári paszta szine olyan... kuplungdob-kicsit lóg,de elmegy-én inkább a hossz irányú lógását csökkenteném...a motor terhelés nélkűl pörgetve ad ilyen leszabályozós hangot...majd tegyél rá valamit,amit tud forgatni,és ami terheli, akkor nem ilyen hangja lesz...
Nem bonyolult-legegyszerűbb ugy szerelni,hogy a tengely felfelé áll,tehát fejre van forditva a gép.A tengelyt a hajtásházba egy három csavarral rögzitett alkatrész tartja,az remélem rajta van... na,abból kiáll a tengely,arra ráteszed a négy furatos nyomótárcsát ugy,hogy a peremes része kifelé nézzen... ezekbe a furatokba dugod bele a rögzitő tüskét.. majd erre a nyomó részre rakod rá a porvédő alátétet,rá a tárcsa vállas részére..az egy husz milliméteres átmérős váll,perem,ki hogy nevezi,a nyomó felületen... a porvédő lemez lehajlitott része a hajtómű felé nézzen,a damilfej felé néző része sima legyen...más nem kell hozzá... erre szépen igy ráhajtod a damilfejet...balmenet...beteszed a rögzitő tüskét... szépen meghuzod a fejet... a meghuzott fejnek fel kell feküdnie a porvédőre,és ezáltal a nyomó tárcsára is... ha meghuzva el tudod forgatni a fej alatt a porvédőt,akkor valami nem jó...
A használati utasítás ismételt és hosszas tanulmányozása után sejteni vélem a problémát.
A német precizitáshoz képest szokatlan, finoman szólva sem egyértelmű és áttekinthető leírásban van egy mondat, hogy egy védőgyűrűt csak fűrészlaphoz szabad használni.
Amennyiben az ábrákat jól értelmezem, ez a védőgyűrű van az első helyen és utána jön valami nyomótányérnak nevezett kőralakú idom, majd egy újabb védőgyűrű és úgy a damilfej.
Szerintem az elsőként említett védőgyűrű a felesleg, de ezt az eladó szerelte így össze. Na de holnap kiderül, legalább is remélem.
Még csak annyit, hogy a használati utasításban egyszer sem szerepel a"damilfej" kifejezés.
Nem a fej esett szét, hanem az egész csavarodott le. Ez a ritkább eset! :-) Erősebben meghúzni, aztán jó lesz az. Alátétet jól beilleszteni. Bezsírozni a csavart, mert idővel berozsdállik a csavar. :-)
Hát, ez inkább nekem recsegésnek tűnik, nem leszabályzásnak, mintha sokat kapna. De én is amatőr vagyok. Próbáld mi történik, ha elveszel a kajájából a H csavarral
Sajnos ez a gond többször előfordult nálunk is. Néha segített ha megmelegítettem a talp füleit, és megnyomtam kifele. Máskor a tisztítás segített a felületeken. Olyan is akadt hogy egyik fele akad ki, és eltört a talp füle.
Régi típusú fejnél is volt hasonló gond, de az újak hajlamosabbak rá. Főleg a nem jó illeszkedéstől. Kosztól nem pattan a helyére. Ez csak tipp! :-)