Keresés

Részletes keresés

MECSI Creative Commons License 2009.01.20 0 0 1587
Igy képzeltem
a motor a hátsó tengely előtt, ami hátul kilóg az a váltó. Az AUdinál igy van megoldva, a kuplung és a váltó közt van a difi.
Előzmény: plzltn (1586)
plzltn Creative Commons License 2009.01.20 0 0 1586
" igy ülni csak a motor előtt lehetne. "

Mármint menetirány szerint mögött??? Mert ezt úgy értettem elölről hátrafele haladva: motor; első tengely; Te; hátsó tengely; fekete csík; és akkor 5 előre 1 hátra... nem így gondoltad?

Az nem Trike, ha elől van 2 kerék, hátul 1? És akkor mi a velorex? És most is gyártanak valami ilyen féle gépet, benne is van valamelyik motorrevüben (2008 talán ősze).

Én annak idején gondoltam valami olyan kerti brahi masinára, hogy a trabant 6 db csavarral csatlakozik a kasznihoz, + fent a 2 teló a toronyban. (Leszedve, és a szerelékeket, tank, trafó, aksi, STB, a motortér kasznija helyett helyben odabiggyesztve önmagában is elmenne így két keréken, ha nem borulna előre-hátra.) Mindezt egy vaskerethez csavarozni, ülés, kormány a keretre és mehet a holmi. Ha e mögött csak egy hátsó kerék lenne az nem Trike?

Van a szomszédban egy Trabi "C" vágányon. Megmondtam, nélkülem azt SEHOVA !!! :)
Előzmény: MECSI (1585)
MECSI Creative Commons License 2009.01.18 0 0 1585
most hogy motorom már van. épitési kedv viszont maradt. van ugyanis a családban egy forgalomból kivett 100as td audi. azon gondolkodtam, hogy milyen fasza trike-ot lehetne belőle csinálni, jól bebugyolálni üveggyapottal a motor felső részét, hogy ne jöjjön a tik tik tik.
Trike-os kollégák
mennyivel borulékonyabb egy nem farmotoros trike mint egy farmotoros? a donor ugyanis orrmotoros, a motor a tengely előt van. igy ülni csak a motor előtt lehetne.
MECSI Creative Commons License 2009.01.16 0 0 1584
Előzmény: MECSI (1583)
MECSI Creative Commons License 2009.01.16 0 0 1583
oppá rossz linket tettem fel
Előzmény: MECSI (1582)
MECSI Creative Commons License 2009.01.13 0 0 1582
marhára nem tartozik ide, de jól szórakoztam. próbakör motorral :-)itten
Előzmény: MECSI (1581)
MECSI Creative Commons License 2009.01.13 0 0 1581
Simó de van pár érdekes darabITT
MECSI Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1580
nem én hanem plzltn, én szerencsére egyben vagyok
Előzmény: Törölt nick (1578)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1579

Hali.

Saját építésű motorodat is letudod vizsgáztatni,de ahhoz vállalkozást kell alapítani

JÁRMŰ GYÁRTÁSRA.

A megfelelő engedélyek meg előírások beszerzésének módját azt nemtudom,de ez az EGYETLEN járható út,és van mo-n több vállalkozás is akinek sikerült.

Sok sikert.

:)

Előzmény: Törölt nick (1494)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1578

Helló,Mecsi.

Mithallok?

Kiteszem a lábam és rögtön összetöröd magad?

:()

Na.gyógyulást.

Előzmény: MECSI (1569)
plzltn Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1577
Meg talán NSU-ban volt? már nem emlékszem.
Hirtelen kinyitottam itt a lábam alatt -polcolásként lévő- újságköteg tetejéről egy 93-as motorkatalógust. És tényleg nincs más V4.
Az látszik, ahol a robbanómotor egy gyorsan mozgatott tömeg része ott nem alkalmazzák. Ha lassú tömeg része, vagy álló eszköz, mint energia termelő egység, és ráadásul igen nagy teljesítmény a követelmény, amihez bővelkedve hellyel rengeteg dugattyút fűznek össze, akkor inkább választják a V elrendezést.
(teherautók, nehéz gépek, hajók, tengerjárók, végezetül Hő-áramtermelő gázmotorok, STB)
"egészségügyileg hogy állsz?"
Köszönöm kérdésed:

sok duma, kevés tánc :) Kicsit tudom hajlítani a térdem már, ráálni még nem. A lépcsőzés mankóval most kezd alakulni, (voltam is a műhely-pincében, megnéztem a dieselt) de hamar elfárad a jó lábam, mert tartania kell azt a nem kis tömegemet. Így aztán bármekkora kaland után csakhamar visszajutok vagy az ágyba, vagy székbe. Ráadásul a zúzódott sebekre jellemzően a lógatott állapotban hamar belemegy a vér, és jön a lüktetés.
Nem baj fiúk, most beszélek az építésről, majd később teszem is.... :)
Azért az asszonynak nem dicsekszem a gyógyulással, addig is kapom a remek kiszolgálást!
Előzmény: MECSI (1575)
MECSI Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1576
köszönöm. friss beszerzés. számolgattam picit aztán olyan összegre jöttem ki az épitett motorra ami az elvárásaimnak megfelene, hogy per pillanat kb. jobban járok ha készet veszek. a ház körül is van bőven még mit csinálni, igy több időm lesz a napi dolgokra, továbbá igy tavasszal már biztos közlekedhetek 2 keréken.
Előzmény: Mnagy (1570)
MECSI Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1575
hát annyi hogy SK polgár vagyok, de Győrben éltem majd 3 évig.
a 90es évek elején a V4 el sikeres volt a honda a superbikeban. állitólag egy angol motorosfutár 1 000 000 km felett futott egy VFR-el motor főalkatrész csere nélkül.
valószinű rátapintotál a lényegre, egy soros motort olcsóbb gyártani. ezenkivül a köztudatban már csak a Vmax yamaha a V4es. A Harley-Davidsonnak volt a 70 es években a porsche által fejleszetett V4 motorja de nem lett belőle széria. több most nem is jut az eszembe. Ja a zaporozsec de az autó :-)
tény, hogy viszonylag nehéz motor ezért a seggrakéták lenyomják, nem óriási a szélvédelme. inkább arany középút állat durva hanggal. általában akinek volt az mind visszasirja. ezt a régebbi használók állitják. majd meglátjuk.
egészségügyileg hogy állsz?
Előzmény: plzltn (1574)
plzltn Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1574

"korona stabil " mármint ezidő szerint euro?

De akkor mi közöd a szlovák pénzhez, ha Écs-en/mellett laksz? (1441 hsz)

 

Igen a V4-es honda az, ami igazán megosztja a népet. Inkább szélsőséget nyilatkoznak róla a megkérdezettek. Vagy nagy szar, vagy az isten.

Magam sehova se soroltan azt gondolom, ötvözi a sorosok erejét, és az egyhengeresek lassú dugattyúsebességéből adódó hosszú élettartamot, és alulról (is) húzó képességét, valahol az arany középúton. Valamiért mégsem elterjedt. Tipp: talán mert cserébe kétszer kell a vezérlés, kétszer annyi vez. mű. tangely kell, több csavar, STB. Talán töbletsúly?!

A nagy gyártók modelpalettáján talán csak 1-1 v4-es szerepel, míg sorosokból több kategóriában is van soros elrendezés. speed, túra, naked stb

Vagy mi van e mögött?

Előzmény: MECSI (1573)
MECSI Creative Commons License 2009.01.04 0 0 1573
hát igen a VFR hangtól mindig összeszartam magam. motorban a V4 honda, kocsiban meg a V8 small block hangja jön be a legjobban. valóban korábban emlitettem hogy vágyakozom egy VFR-re, de az újak árai durva magasságokban voltak és használtan is jól tartják az árukat. aztán jött a lehetőség, nem részletezném mert az hosszú lenne hogy jutottam a konkrét motorig. az exgazdija meg beleszeretett egy angol hayabusába az ebay-en.
Most nagyon megéri Angliában bringát venni, mert a korona stabil a font meg zuhanórepülésben van + tél van, igy 30/40 százalékkal is olcsóbban lehet ugyan azt a motort megvenni mint pl. fél éve.
ja a motor az 91 es. állitólag valós 15ezer km-el. a szelepállitáskor minden gyári értéken volt. meglátjuk, mindenki szerint nem könnyen elnyűhető motorok.

megláttam ezt a lentebbi épitményt és már épitési vágyam van:-)
fog mecsi még motort épiteni.
Előzmény: plzltn (1572)
plzltn Creative Commons License 2009.01.04 0 0 1572
Most nem olvastam vissza, de mintha régen ebben a topicban jelezted volna, (talán még a megjelenésem előtt) hogy szíved vágya kimondottan egy VFR. Ha így van, külön is gratula. Nyilván azért is, mert egy ilyen vágyat az asszonyainkon is keresztül kell vezetni...
Nagyon "zsír" állapotúnak látszik. Kora?
Előzmény: MECSI (1569)
MECSI Creative Commons License 2009.01.03 0 0 1571
ez naggyonvagány!

http://totalbike.hu/hirek/turbot_a_haromotvenre

Mnagy Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1570
Friss szerzemény? ha igen gratula.
Érdekes a moci fogaskerekekkel meghajtott négy vezérműtengeje.




BUÉK mindenkinek
Előzmény: MECSI (1569)
MECSI Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1569
látom visszatért a motorozási kedv, anno én is gipszes kézzel már a motoromat javitgattam. Közben biztossá vált, hogy a motorépités projekt kicsit el fog húzódni. Hosszas vivódás után lett egy VFR. Több mint tiz év után már ideje volt motorhoz jutni.
Előzmény: plzltn (1568)
plzltn Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1568
Ja, elfelejtettem mondani, már tudom micsoda pazarlás megy az egészségügyünkben.
Láttam a röntgenemen a bennem lévő csavart. Hát a csontvégem vastag, bumzli részében van egy akkora csavar, hogy a legvastagabb részen megy keresztül, és max 1 mm híja, hogy nem jön ki túloldalt. (az RTG 1:1 méretarányú volt)
Ha megkapom, a motorba valahova betekerem...az biztos.
plzltn Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1567
Arra gondoltam, ha pár hét után már bicegek, de még ugye vastagon betegállományban leszek, annyi, de annyi sokat fogok a dieselmotorral foglalkozni, hogy csak na!!!
De addig is építésekben, bütykölésben gazdag, boldog új évet mindenkinek!
MECSI Creative Commons License 2008.12.23 0 0 1566
Kellemes karácsonyt mindenkinek
Mnagy Creative Commons License 2008.12.23 0 0 1565
Boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket mindenkinek.
MECSI Creative Commons License 2008.12.21 0 0 1564
mecsinek meglett a nagymotorja (JAWA350 639) első nap tesómmal ketten mentünk megmutatni a haveroknak az új bringát. mivel öcsém akkortájt is volt vagy 120 Kg, a jaffa meg 2 személlyel egykettő felkapja az elejét, a kilövős nagyfordulatú demóstartból lett egy egykerekezés, mivel a kipu vége kicsit hosszitott volt nem tudtuk magunkat hanyatt vágni, tesó bepánikolt és próbált menekülni. mivel volt doboz hátul, ara nem tudott, oldalra indulva meg elfektette a bringát velünk együtt. sérülés az öcsém térde kapott, nekem semmi.
Aztán a köv héten öcsém elvitte bagoztatni a nyulat a nagyihoz, a haverjával az én motorommal mentek a töltésen, kicsit besokalt a kanyarban mikor a suterra ért, megcsúszott neki a kerék igy letették a bringát a betonra. mindketten lehorzsolták magukat rendesen.
kb. 1 évvel később mecsi előz egy kocsit ahogy azt kell, az meg letért előtte balra. el is kaszált minket. rajtamaradtunk a motoron, épp fürödni mentünk a tesómmal alkalomhoz öltözve. neki a térde kapott, nem tört de bedagadt rendesen + horzsolások. nekem eltört a jobb kisujjam, azóta is ferde, az államon meg van egy sebhely amit fokozatosan gyalulgatok borotvával :-) + horzsolások meg fájt ez az+ volt rövidke pár másodperces eszméletvesztésem. bukó volt rajtunk, szerencsére. a tesóm bukójának a plexijére úgy felkenődött a felirat a bukó tetejéről hogy nem tudtuk sehogy leszedni.
oszt volt még pár kisebb csúszás, mentem a sáros földúton utcai gumikkal. 5méteren belül 2x csúsztam el, kidobta a seggét. semmi bajom sem nekem sem a bringának.
Egyszer csajjal mentünk fürödni, egy nagyon meredek de rövid feljáróra akartunk felmenni mivel a környék tele volt emberekkel nem mentem csak lépésben, igy féluton ledöglött a bringa. mivel a jobb lábamat tettem le elsőként, igy csak a kompresszióval és elsővel tudtam fékezni ami arra volt elég, hogy a nyomvályú tetjéről lecsússzon a kerék és letegyük a bringát. semmi bajunk nem lett csak a nagy szégyen.
A leghülyébb eset, egy alacsony pirinyó terasz szélére tudtam csak lábratenni a bringát, eleje falnak szembe hozzá is ért. mikor le akartam venni, el kellet forditani a kormányt, hogy előre tudjon menni a lábfelcsukódás miatt. naná hogy balra forditottam el a kormányt, nehogy leesen az eleje a teraszról. amint lejött lábról tettem volna le a lábam jobb oldalon, csakhogy mivel a leg szélén voltam a terasz melletti talajszint vagy 20 cm vel lejjebb volt. igy lett egy izommal fékezett lefektetés meg röhögés.
a motoromat régebben feltettem ide, sokat javitott a sérülésarányomon az hogy volt rajta egy nagy túraspoiler meg még a bukócső és hátul oldalsó kapaszkodók is. igy az én térdem sosem kapott ütést.
Ja kivéve amikor egyszer tükörjégen dombnak felfele kidobta a seggét, reflexből letettem a lábam de az is elcsúszott, igy ballal letérdeltem, kapott egy ütést meg hozzá csavarást is. nem ficamodott ki, de pár hétig be volt dagadva.
nem bánom hogy sosem voltam rákötözve.
Előzmény: Törölt nick (1560)
Trike. Creative Commons License 2008.12.21 0 0 1563
Valamelyik eszement csatornán mutatták, hogy ráérő emberek sok pénzel, (irigyeltem is őket) kísérleteztek autók oldal ütközésének elkerülésével. Valami pirotechnikás megoldással fölfelé menekítették az autót az oldalról érkező elől, tökéletes időzítésnek köszönhetően a másik meg szépen átgurult alatta. Eddig happy, de a landolás után a repülő autó másfél tonna fémhulladék volt, pedig szépen a kerekeire érkezett. Na próba bábu nem lettem volna benne.
Előzmény: Törölt nick (1556)
Trike. Creative Commons License 2008.12.21 0 0 1562
Én csak egyet írok le:

Még boldogult legénykoromban amikor a simsonra még nem kellett sisak, szemből érkező KisPókos csaj úgy gondolta még előttem befordul balra nagy ívben.
50-ről vészfékezve nem túl nagy távon lassulva pont a hátsó kerekét kaptam el. A "nagy" lassulástól kiemelkedtem az ülésből így a kormány alá nem ragadtam be.
A járdán egy pasi gondolta ezt a motort és autót még megvárom és átmegyek az úton. A köztes időt ő mesélte: a kocsi felett átrepülve fordultam egyet a fejem körül, majd az én sávomban landoltam a hátsómra (film szakadás vége).
Hátra nézve látom a mocit áll mint a gyertya az elején és még gondoltam el ne dőlj (persze megint a gravitáció győzött) akkor tört le a hátsó index. Az földről felállva teszteltem a jobb majd bal lábamat, megtapogattam kezeimet de nem éreztem semmit, a sípcsontomon volt némi horzsolás (valszeg a kormánytól) de a nadrágon nem látszott semmi.
Motor kár: csere elejétől a tank végéig minden + hátsó index.
Mikor újra keréken volt a moci, még akkor is felvettem a bukót mikor a szomszédhoz mentem át.

Ha akkor rá vagyok kötve a motorra akkor lefejelem a KisPókot és nem írom most ezeket a sorokat.

A többi esésem kevésbé volt látványos de mindegyik jobban fájt.
plzltn Creative Commons License 2008.12.19 0 0 1561
Valóban nagyon szerencsésnek mondhatom magam. Amúgy is! Mintha lenne őrangyalom. De azért tegyük hozzá, ösztönösen sem rugaszkodom talán a szembe sáv felé, ha ott jön valami, s azt látom. Tehát az irányultságomban benne volt mindíg, hogy azt találtam a legmegfelelőbbnek. Másik meg, hogy ezek a balesetek a 2000-t kivéve október december tájékán estek. Ilyenkor nem tudom elrenitenskedni a nagykabátot, két nadrágot, kesztyűt. (komoly védőruhám nem tud lenni az alakom miatt) Viszont sokat véd az alakom is, 175 cm-hez 120 kg tartozik. Sok hály, sok izom jellemez. Ezt itt nem beképzeltségnek szánva: felépítésem nagyjából a Fekete Laciéhoz hasonlít, csontozattal együtt, ami talán szintén tud adni némi többlet védettséget. (indultam is néhány falusi erőversenyen, nem is eredménytelenül :) )
Előzmény: Törölt nick (1560)
plzltn Creative Commons License 2008.12.18 0 0 1559

Jó, akkor leírom a komolyabb baleseteimet, hogy lássunk egy átlagos motoros jellemzően milyen forgalmi viszonyok között milyen jellemző szituációkba keveredik. Mert én ebben átlagosnak, a korommal folyamatosan higgadó habitusunak, de ezért e napig átlagosan higgadt motorosnak számítok szerintem.

A gyerekori karikázást nem számítva 93-4-tól 08-igi szakaszban havi átlag 1000 km-et mentem. Legtöbb a munkábajárás. Főváros és környékbeli kisváros közt ingázva vegyesen városi, és közúti szakaszokkal telítve.

1.

96 városunk közútján elémfordul egy autó, tempóm nem szabályszerű, de nem is jelentősen eltérő. Motor a kocsi alá szorul, én ferdén rugaszkodva átrepülök a kocsi felett, a szembejövő sáv felett, a puha földes árokparton gurulok kettőt. Sérülés, két hüvelykujj meghúzódik, bukó csattan, farmer+ kabát csere.

2.

2000 Főváros többsávos útjain teherautó mögül gyorsulok jobbra kibújva az alakuló új sávban. Műszaki hibás, álló autóba durr középre hátul. Tempo kb 50. Motor eleje reccs, én megint oldalra igyekszem navigálni magam. Testemet felfelé tereli a tank, én jobbra ugrom. Félszaltóval a szallagkorlát felett átrepülve hátamra érkezem a járdára. Hátizsákban a tízóraihoz a paradicsom is valahogy megmarad (elfogyasztva) Sérülés, a tank rettenetesen megkínozza a két herémet. (Este otthon lepróbálva (igaz gyerek azóta se!))

3.

2004 főváros kivezető útján haladok az állo kocsisor mellett a felezővonalon. Kocsi dugót unva kifordul elém. oldala-elejébe motor bele, én felugrom a motorháztetőre, onnan földre gurulok (mint amcsi filmekben :) ) tempo Kb 30-50. Motor telói reccs, bajom semmi.

3,5.

Nagymama busz előtt áthaladva kilép, én elgázolom kicsit, jard nagymamát megbüntet szabálytalanságért. korházi számláját fizetnie kell.:)  EZ NEM SZÁMÍT!

4.

mostani. a 3-ashoz hasonlóan, tőle 1 Km-en belül. Most nem fordul elém senki, hanem rohadt félgömb betonbabák a felezővonalon a frissen felújított útszakaszon. Első kerék beakad a babák közé, én az üres szembe sáv felé lököm magam. Többit tudjuk.

 

Azt gondolom átlagos motors révén, többségében ilyen balesetek érhetik a motorost. És itt nyilván nem beszélhetünk a mátrában száguldó, tudottan többletkockázatot vállaló, ott és akkor nyilván rendkívüli módon motorozó emberről, hisz szerencsére ilyen a kevesebb összkilómétert futó motorüzemmód. Atöbbség inkább mint az enyém. erre kell/érdemes hát biztonsági intézkedéseket előre megtenni. Szerintem.

És persze én is értem már le az osztyapenkótól fél óra alatt a balcsira, kergettek rendőrök (állítólag) 3 falun át romániában. Ekkor is lehetett volna balesetem, nem is kis eséllyel, de azért a nagy számok törvénye alapján mégis a normális menetkor ért az összes esemény el.

 

Odakötözve????

 

 

 

Figyelem! statisztikailag, ha 4 évente repülök, akkor most megint rendben vagyok egy darabig?! :)

 

Előzmény: Törölt nick (1556)
MECSI Creative Commons License 2008.12.18 0 0 1558
nagyon rendes tőled előre is köszönöm.
a műhely rovatokról van szó. ha jól számolom a 1995 utolsó számtól a 96 utolsó számig kellene. de előtte gyorsan sokat gyógyulj.
Előzmény: plzltn (1554)
MECSI Creative Commons License 2008.12.18 0 0 1557
biztos, hogy motorbiciklit tervezel épiteni?
asszem régebben már volt itt az Ecomobile de most frissitjük kicsit. ilyennel el tudnám képzelni nyugdijas éveimet :-)
Előzmény: Törölt nick (1556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!