Nem kell a tartálynak sérülni, a rendszernek vannak gyengébb pontjai is. Azok pedig igencsak sérülékenyek. És a kis pukkanás amit a üzemanyag rendszerben lévő hidrogén okoz, elküldheti a tartályt. Az meg nagyot pukkan...
Kevés olyan ütközés van, ahol a mai autók H2 tartályhoz képest látványosan gyengébb "pléh", ill. újabban műanyag üzemanyagtartálya megsérülne. A PB-gáz tartályokkal, amelyek masszívabb fém anyagokból készülnek, elég széleskörű tapasztalat, hogy szinte soha nem sérülnek meg akár a legsúlyosabb balesetekben. Olyan eset is előfordult, hogy kiégett az autó, de a PB-gáz tartály ezt is túlélte, ott lötyögött benne félig teli a gáz, amikor a roncsot elkezdték elbontani.
Amit az amerikai akciófilmekben látsz, hogy az első koccanásra/érintésre/lövésre lángba borul az autó és óriás tűzgomb száll fel belőle mindenkit tízméterekre elröpítve a környéken, az nagyon nem a valós élet ám.
Innentől kezdve meg csak előnye van az akkukhoz képest.
Aha...pl. egy ütközésnél...
Illetve elektromos áramot sokféleképp elő lehet állítani, horribile dictu egy robbanómotoros generátorral is(de napelemmel, árbócra szerelt szélkerékkel is életet lehelhetsz a lemerült akksikba), tankolható hidrogénnel viszont a kúthálózathoz vagy kötve.
Én nem tartom annyira ördögtől valónak az elektromos hajtást, amit most ellene hoztok fel az a tudomány jelenlegi állása mellett valóban gond de ennél nagyobb problémákat is megoldott már az emberiség amíg idáig jutott...
A sima acéltartály + megfelelő bevonat már elég régen létezik, hogy ne tudjon csak úgy elszökdécselni a H2 belőle. A töltőinfrastruktúra is kialakítható olyan módon, hogy "hülyebiztos" legyen (bár éppen nemrégiben volt egy baleset egy H2 kútnál). Innentől kezdve meg csak előnye van az akkukhoz képest. Nagyságrendileg gyorsabban tölthető az autóba, nagyobb hatótávot tud, kisebb a tömege, megújuló energiával készíthető, és a villanyhoz képest megintcsak nagyságrendileg könnyebben tárolható addig, míg felhasználásra kerül, ill. szállítható a felhasználási helyre.
Olybá tűnik, mi már befejeztük és épp Te kezded újra... :-)
Más. Ahogy előttem is leírták, a hidrogén azért nem annyira egyszerű dolog. Olyan kis nyüheteg részecskék, hogy mindenhol ki tudnak szökni. Az acéltartály fala nem akadály nekik, átdiffundálnak rajta. Valahogy rá kellene beszélni, elektromos mezővel vagy mittudomén, hogy maradjanak szépen a helyükön mert a szivárgó hidrogén ráadásul csúnyán robbanásveszélyes.
De úgy gondolom, minél kevesebb ellenérdekelt fél lesz(ahogy fogynak a szénhidrogének), annál jobban felgyorsul a kutatás az elektromos energia környezetbarát előállításával és gazdaságos tárolásával kapcsolatban.
Imádom a motorom üvöltését. Imádom a nagy dízelem dohogását is. De együtt tudnék élni a gondolattal, hogy csendben közlekedek csak nem mindegy, milyen kompromisszumok árán.
Akkor München nem német város, merthogy ott biztosan nem, azt bízvást állíthatom. :-)
A probléma az, hogy a villanyautó a jelenlegi formájában nem fejlődés, hanem pótcselekvés. Kell, mert nincs más, de mindenki tudja, látja, akinek van szeme, hogy ez ebben a jelenlegi formájában nem a megoldás, és nem is lesz, nem is lehet az.
Nem vitatom, hogy van olyan alkalmazás, ahol megkerülhetőek a villanyautózás jelenlegi korlátai, ez nem volt kérdés. De számos olyan alkalmazás van, amire ugyanezek miatt egyáltalán nem alkalmas.
De mit csinálsz akkor, ha betervezel egy töltőt, és amikor odaérsz, azt látod, hogy hatan állnak előtted a sorban villanyra éhes autókkal, akik szintén betervezték a töltőpontot...? Nincs alternatív megoldásod, muszáj kivárnod, ha holnaputánig tart, akkor is. Ez még egy nyaralást is komolyan el tud rontani, nemhogy olyankor nem jön jól, amikor tényleg dolgod lenne és sietsz valahová.
Nem marhaság az, sőt. Csak addig, amíg a jelenlegihez képest legalább 2-3-4x, de inkább nagyságrendileg jobb akksi nem jön, addig ez így nem megoldás, de még csak tüneti kezelésnek sem igazán jó. Addig az marad, aminek elegendő az energiasűrűsége: hidrogén és üzemanyagcella, ami az áramot csinálja a villanymotornak. Ráadásul a hidrogént tárolni (főleg!), szállítani, az autóba tölteni stb. sokkal, de sokkal egyszerűbb és/vagy gyorsabb a villanynál.
Egyrészt ezt a stílust kölcsönösen hanyagoljátok, nem való ide, és senkinek nem is hiányzik.
Másrészt, hogy ki, mit, mivel, hogyan vontathat:
Milyen jármű, járműszerelvény vezethető B kategóriás jogosítvánnyal?
a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény
az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
A B96 ehhez képest annyival több, hogy 4250 kg-ban maximálizálja a vontató és az utánfutó együttes max. megengedett tömegét. Azt viszont sehol nem látom egyértelműen leírva, se otthon, se külföldi oldalakon keresve, hogy a vontatónak ebben az esetben is nehezebbnek kellene lennie a vontatmánynál. Más kérdés, hogy sima B vagy B96-tól függetlenül a vontató jármű gyártójának korlátozása érvényes a vontatmány max. tömegére, azaz én a 2190 kg-ra hitelesített autómmal nem húzhatok B96-tal sem többet, mint 1800 kg. Az a saccom, hogy ez más járművekkel sem nagyon lesz másképp, így nincs nagyon jelentősége, hogy ez a kitétel benne van-e a B96 definíciójában.
Az elektromos autó ugyanolyan zsákutca mint a jelenlegi űrhajók. Rövid távon jó de hosszú távra nincs benne perspektíva. A gyártás még úgy ahogy elmegy de a vég az katasztrófa. Képzeld el ha minden jármű elektromos lenne, hova ásnák azt az irtózatos mennyiségű akkumulátort bontásnál? Arról nem is beszélve, nemrég olvadtam, ha csak Európában mūködő járművek mind elektromosak lennének, az áramellátásukhoz, és most csak járművekről beszélūnk, 15 új atomerőmūvet kellene építeni Európában. Mi van az atomhulladékkal és a katasztófa veszéllyel?
Szóval most még jó mert kevés van de mi lesz 10-15 év múlva ha sok lesz és azokat meg kell semmisíteni?
Olyan ez mint mikor a zöldek lezárnak egy frekventált városi utat mert milyen jó, hogy oda fákat lehet ūltetni de azzal már nem foglalkoznak, hogy az emiatt kialakult plusz dugók 10szeresen szennyeznek mint előtte.
Az elektromos autók aránya ezrelékekben mérhető Európában.
Na ne. Mint azt fentebb írtam, most jártam körbe a kérdést és minden 8. - 10. autó bizony villany a nemet városokban.
Továbbá nem lakókocsiban gondolkodok, hanem egy kis furgonnal hasítunk. Ezzel nagyon tutira oda tudok állni a belvárosi töltőkhöz.
Lehet, hogy ez majd változik, de ez még nagyon távoli, egyelőre kilátásban sincs hozzá infrastruktúra.
Ez biztos változik, nem csak lehet. Főleg az agyakban kellene változni. Akkor a gyakorlatban is gyorsabban lenne változás.
Csak azt nem értem, miért kell lehurrogni a fejlődést? Ezzel a negativitással is hátráltatni. Vagy olaj érdekelt vagy? Mert úgy érthető. Gondolom a füstöt nem szívesen szívod te sem. Ja és mielőtt elkezdesz az árról beszélni, Arra már most mondom, változik az majd, kedvezőbbre.
Én is úgy gondolom, hogy az elektromos autózásé a jövő. Kicsit kutattam mi jelenleg a helyzet vontathatóság és súly szemszögéből.
Néhány gyártó nem enged vontatást a tisztán elektromos autóinak, indoklásuk szerint akkor jelentősen eltér a hatótáv a műszerfalon megjelenő értéktől. Ilyen pl. a Renault, és a Nissan. A luxuskategóriás autókkal bátran lehet vontatni, ezek pl. az Audi e-tron, Mercedes EQC, vagy a Tesla S. Átmenetet jelent a Jaguar i-pace, ezzel lehet vontatni, de csak 750 kg-ot. Én úgy látom, hogy az elektromos autók között is megvan ugyanaz a különbség, mint a benzines társaiknál. Vannak nagy, nehéz, erős és drága autók, illetve vannak normális súlyú és hatótávú eléhető autók. A Nissan Leaf a maga 470 Km-es hatótávjával is mindössze 1795 Kg megengedett össztömegű. Ebben a kategóriában a VW e-Golfot találtam legnehezebbnek a maga 2020 Kg-jával. Bízom benne, hogy hamar eljön az az idő, amikor ez a kategória is vontathat. A luxus kategória elég súlyos, Audi 3130; Mercedes 2940; Tesla 2590; Jaguar 2670 kg.
Az elektromos autózásnak nincs jövője, legalábbis nem a jelenlegi technológiával. Ez amit ma látunk csak egy átmeneti időszak, de alapanyag hiányában hamar ki fog múlni.
Az elektromos autók aránya ezrelékekben mérhető Európában,
Ez attól is függ, hol húzod meg Európa határát...
és ezek nagy része is alkalmatlan lakókocsi vontatásra
Erre utaltam azzal, hogy a tömeg a jelenlegi terveinken felül nőhet, ha vontatni is akarunk.
Lehet, hogy ez majd változik, de ez még nagyon távoli, egyelőre kilátásban sincs hozzá infrastruktúra.
Hány ilyen dolog van... TV adás, mobiltelefon... A hetvenes, nyolcvanas évek "scifijeiben" a hordozható telefon még a nagyon távoli jövő bumfordi terméke volt, ma meg a maszáj harcos is okostelefonon lesi a marháit...
Ellenállhatunk az elektromos autózásnak dacból vagy egyéb okok folytán de egy pillanat alatt "rá tudnak beszélni" bennünket a dologra, pl. az üzemanyagárakkal. Az emberi faj jelentős részét gondolkodásképtelen barmok alkotják. Mennél kényelmesebb az élet, ez annál inkább így van. Pillanatok alatt fel lehet hergelni a népet bármi ellen és a városokba tömörült, gépjárművezetésre genetikailag alkalmatlan csőcselék már most is nagyon veri a tamtamot a "tiszta levegőért". Hogy az elektromos autók nem tisztábbak csak máshol szennyeznek, az nem érdekli őket. És nekik is van szavazati joguk, amellé pedig a hülyeség szorgalommal társul.
Az elektromos autók aránya ezrelékekben mérhető Európában, és ezek nagy része is alkalmatlan lakókocsi vontatásra. Lehet, hogy ez majd változik, de ez még nagyon távoli, egyelőre kilátásban sincs hozzá infrastruktúra.
Nem hinném, hogy marhaság. Kérlek gondold -játok- végig.
Mentünk egy kört (Német Holland Labanc) a nyáron. Olyan 6 - 7 ezer km-t.
Amerre csak mentünk mindenütt láttam keresés nélkül töltőket.
Ezeket be lehet tervezni az útvonalba. Nem azzal telik a nyaralás, hogy a töltőket keresgélem, mint azt valaki írta. Léptem nyomon keresetlenül is bele botlottunk. Tőlünk balra lévő országokban ez igen elterjedt történet.
Az indokaim:
A magam részéről általában nem szoktam 300 km - nél többet menni, egy nap alatt mert nem vagyok fos őr. -Hatótávban ennyi km-t általában tudnak a villany autók. Némelyik még 600 km-t is. De ez aksi kérdése.- Nem hajt a tatár, szeretek menni, de elég lesz max 350 km-t. Ennyit szeret a talpam nyomni. Többet nem mert minek törődjek? Ezt az út mennyiséget is elosztva egy napra, több megállással, városnézéssel, kajálással, sétálgatással, bringázással elosztva. Városban vagy csak pályán a kút mellett meg meg állva, nézelődve. Ilyenkor simán tudnám tölteni. Ezáltal a parkolás is megoldódik.
Elment a nyálra olyan 200 - 250 ezer.
Ki az aki ennek az ellensége? Ki az aki ennek nem örülne, ha ez zsebbe marad?
Arról nem is beszélve, hogy az össz km, ami eddig a kocsival mentem. Annak az üzemanyag litere és mértéktelen szennyező mennyisége nem történt volna.
Az egész villany autózás ára előbb utóbb rohamosan csökkenni fog. Remélem rövidesen vényre írják majd fel. Ne hátráltassátok a fejlődést, még a negatív gondolattal sem.