Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36998

Játsszuk azt, hogy én eladok Neked egy telket és annyit adsz érte, hogy belőle felépítek magamnak egy házat :))))

Előzmény: v_peti (36997)
v_peti Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36997

Bocs, de a régi buszállomás helyét csak el tudják adni, akkor meg az hoz bevételt, nem?

 

Amúgy mi kerülne egymilliárdba a projekten? Ha kevésm a pénz, akkor a kisvasútnak csak a helyét készítsék elő, és halasszák el a behozatalát! A buszállomás meg mondjuk 8-10 kocsiállás és ugyanennyi leálló megépítése némi tetővel, ez azért nem olyan szörnyű összeg. Kiszolgálóépületnek meg a vasútállomással érdemes közösködnie. Mátészalkán is megcsinálták ezt! Mellé kell építeni egy kis kereskedelmi blokkot, ami meg szinté hoz egy kis bevételt, és kész! Így már nem is olyan iszonyat sok.

Kormányzati pénz (Széchenyi terv vagy mi a neve) vagy EU-s pénz nem jöhet szóba?

 

 

Előzmény: golaz11 (36996)
golaz11 Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36996

Miért nem lesz semmi? Az ilyesmi abszoút érthetetlen.

 

Azért nem lesz, mert becsődölt. Amikor ott voltam 2007 őszén már akkor is lehetett látni, hogy krva nagy gáz van, Gyöngyös kategóriájú helyeken meg egyenesen kurvanagygáz, nem ilyen problémáik lesznek hamarosan az ott élőknek még akkor sem, ha akkor még igyekeztek vigyorogni az akasztófa árnyékában. De azért lehetett látni, hogy érzik a vesztüket. Persze az emberek többsége ilyenkor viselkedik a legirracionálisabban.

 

Most megnéztem, egy 2009 - es cikket találtam róla, a térkép szerint még a régi helyén van az autóbusz állomás. Képviselőtestület elfogadta az áttelepítést, de 2009 - ben már lehetett sejteni, hogy az összes ilyen nagy átalakítás bedől. 4 - es metrónál Gusztáv lelépett, Szegeden nemhogy tram-train nem lesz Makóra, de egy egyszerű vonalhosszabítás/felújítás is harckocsiárokhoz hasonlít és nem villamosvonalra, Debrecenben és Miskolcon még a közbeszerzést sem sikerült befejezni, Pécsen meg el sem kezdték a Transohrt. Egyszer megigérték, aztán annyiban maradt. Akkor most Gyöngyösön 1 milliárdot elköltenének ilyesmire? Nem valószínű.

 

Egy Gyöngyös nagyságú településen, ha nem viszed be a központba, akkor tökmindegy,

 

Én is ezt mondom. A központban kell lennie, különben a kutya nem megy ki az állomásra.

Előzmény: v_peti (36993)
golaz11 Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36995

A vasútállomás 1,2 km re van központtól, simán legyalogolható kb 10-15 perc alatt.

 

Hát igen, csak az utasok többsége nem gyalogolni akar, hanem oda akar érni. Van egy forgalmas buszmegálló a lakótelepen, az messzebb van, a bevásárlóközpont meg még messzebb, nem mindenki a központba megy.

 

ill Miskolc Gyöngyös járatpár közül az egyik meg is bukott, azt amit a gyöngyösi Volán közlekedtetett.

 

Ezen semmi csodálkozni való nincs. A vicinálisok mellett az egyik legerősebb érv a Mátra Volán.

 

miközben a buszokon egymást tapossák sokszor az emberek.

 

Venni kell buszt.

 

Kár lenne érte. A gyöngyösi MÁV pénztárban elég messzire adnak el jegyeket , ez is mutatja akár a Dunántúlra akár Nyíregyházára is vesznek jegyet.

 

Tegyük fel, hogy Nyíregyházán van valami, amiért odamennek az emberek. Még ez sem jelentené, hogy megéri fenntartani a vasúti közlekedést, de ebből az "akár" - ból számomra az derül ki, hogy kivételes esetben vesznek Nyíregyházára jegyet. Mondjuk hetente egyet.

 

Nem önmagában a 13 km szakaszt hanem a kieső fővonali bevételeket is illene számba venni, így több kár okoz a bezárás mint hasznot.

 

Engem az zavart ebben az egészben, hogy a mozdony ott állt Gyöngyösön több kocsival, haszna meg nem volt. Lehetett volna más, értelmes feladatot is találni egy V43 - nak. Esetleg a kocsiknak is. Bz - vel még lehetne járni arra, az úgy sem jó másra.

Előzmény: takacs.laszlo (36946)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36994

Petike !

 

Anno kioktattad a komlóiakat Komlóból.

Majd a makóiakat Makóból.

S még volt n+1 ilyen húzás(od).

 

Legalább a gyönygyösieknek ne magyarázd már el 300 km-ről, hogy nekik mi a jó, mert Te jobban tudod, mint ők maguk.........................:-)))

 

Gyönygyösön azért is, és még másért is buszoznak mert a buszállomás elhelyezkedése miatt pont nem kell az utasok egy vagy nagyobb részének pluszban még helyijáratoznia ha busszal megérkezett.

 

Nyugodtan kivihető, kitelepíthető a buszállomás Gyöngyösön, Debrecenben vagy bárhol a vasútállomás mellé (úgyis divat szó most intermodalitás) csak azt érik el, hogy a mostani utasok egy része se buszos utas nem lesz többet se vasúti utas.

 

Minden közlekedési társaság (polgármester) mely utasellenes lépéseket hoz, utast veszít.

 

Van ahol ez nem különösebben gond, mert az utasoktól szedett bevétel a teljes bevételi struktúrában csekély.

Van ahol ez a tétel 60% vagy több, ott már ez komoly gondot okozhat.

 

 

Előzmény: v_peti (36993)
v_peti Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36993

Miért nem lesz semmi? Az ilyesmi abszoút érthetetlen. Túl jó helyen van az a buszállomás ahhoz, hogy a telket ne adhassák el más célra!

 

Amúgy meg nem tökmindegy, hogy hol van az állomás? Egy Gyöngyös nagyságú településen, ha nem viszed be a központba, akkor tökmindegy, mert mindenképpen helyijáratozni vagy bicajozni kell sok esetben!

Egyszerűen csak a vasútra hordó helyijáratot kell csinálni olyan tarifával, hogy a vonattal ingázóknak is megérje.

 

 

Előzmény: golaz11 (36990)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36992

Rögvalóság Magyarország 2011.

Én így szeretlek.

 

OFF

Tegyük hozzá, hogy abban azért hatalmas potenciál van, hogy a lakosság nagyja képtelen különbséget tenni a valóság és a saját álmai között. Mert így lehet álmokat árulni, nagy tételben, sok pénzért/hatalomért.

ON

 

hm

Előzmény: zsitvica (36975)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36991

Ha jól emlékszem az IP Bzmotjában 36 hely van,a mellék valamivel több.

 

A példa így folytatódott:

"A buszban ami majd 100%-ban párhuzamos van 40-44 ülőhely."

 

Lehet, hogy a buszban, ami majd 100%-ban párhuzamos, szintén nem 40-44 ülőhely van, hanem csak 39 és fél. A példa szempontjából holtmindegy. (Egy ehhez képest egészen másik szempontból, a vasútüzemeltetés szempontjából persze valóban nem mindegy, hogy 36, vagy más, mert például abból hosszabb távon komoly pénzek lesznek vagy nem lesznek, ha egy önkormányzat a KIRÁNDULÁS Vasúti Szolgáltató Nyrt.-től 36 vagy 42 ülőhelyet rendel, miközben az üzemeltetett járműben mondjuk 41 ülőhely van egységenként.)

 

hm

Előzmény: kozma555 (36987)
golaz11 Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36990

Ne mondd már, hogy Göngyösön messze van az állomás!

 

Pedig a település méretéhez képest messze van. Ráadásul a rossz oldalon. Ha a patak mellett lenne, akkor talán valamivel többen járnának vonattal.

 

Jártam ott pár éve!

 

Én is. Kár, hogy nem találkoztunk.

 

 

Sőt a tervek szerint "közelebb kerül a városhoz".

 

Igen, de ebből szerintem nem lett semmi. Most már nem is lesz.

Előzmény: v_peti (36956)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36989

Ez jaaoooóó...........................:-))

 

 

Előzmény: golaz11 (36988)
golaz11 Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36988

Ha meglenne ott is a svájci jövedelem, akkor sem lenne semmi. Ezért nincs svájci jövedelem.

Előzmény: zsitvica (36975)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36987

Ott van az IP.

Van benne 40-44 ? ülőhely.

 

 

Ha jól emlékszem az IP Bzmotjában 36 hely van,a mellék valamivel több.

Előzmény: zsitvica (36979)
koller andor Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36986

Hát, az SBB-nek biztosan jobban megérte vizierőműveket építeni.

Előzmény: Slijepac Most (36980)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36985

Lehet, hogy ez a vonatkm korlátozás is U.L.

 

Pl. amikor bevezették az ütemes menetrendet, a vonatkm is folyamatosan nőtt. Nem éppen illett rá a "korlátozás" szó.

Előzmény: zsitvica (36983)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36984

Lehetne építkezni, két baj van:

1/ az uránércből úgy lesz villamos áram, hogy egy atomerőmű kell hozzá. A sötétzöldek tiltakozását már nem is említeném, de enélkül is több 10 év egy ilyen felépítése.

2/ ha olyan nagy a készlet, miért szűnt meg a bányászat és miért importáljuk? Mert úgy olcsóbb. Csak a "készlet" nem sokat jelent.

Előzmény: Slijepac Most (36980)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36983

Senki.

Nincs ilyen.

 

Olyan van viszont, hogy :...A.........évi menetrendtervezésként bázisként az előző évi vonatkilométert kell figyelembe venni.

 

Azon belül szabadon garázdálkodhatnak.

 

Az említett mondat magyarázata:

 

Miközben az utasszám folyamatosan csökken a vonatkm és vonatszám folyamatosan nő.

 

 

Előzmény: erdőszéli (36982)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36982

ezt a korlátozást ki rendelte el?

Előzmény: Slijepac Most (36981)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36981

Mivel vonatkm korlátozás van, a MÁV-START nem tud sem a mellékvonalakon a kétórás követés alá menni, sem a fővonalakon a különböző célpontok megközelítésére kis kapacitású közvetlen vonatokat indítani. Kénytelen a 6-7 kocsis gyorsokra építkezni, mert mást nem szabad neki.

Előzmény: zsitvica (36979)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36980

A vízenergia még nekik is drágább, mint a nukleáris. Mivel jelentős készlet uránérccel rendelkezünk, nyugodtan lehetne erre építeni.

Előzmény: koller andor (36974)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36979

Ki tiltotta meg a MÁV-nak, hogy az a Bz Terenyétől tovább ketyegjen Tarjánig?

Senki.

Megtettte ?

Nem.

Helyette panaszkodott, nyávogott.

 

-----------------------------------

 

Panaszkodnak, hogy minek Kanizsára express busz (pár éve még egy se volt, most meg három óránként jár) amikor ott a vonat.

Ki tiltja meg a vasútnak, hogy indítson express vonatot Bp-Déli - Kelenföld-Nagykanizsa megállásokkal.

 

Ott van az IP.

Van benne 40-44 ? ülőhely.

A buszban ami majd 100%-ban párhuzamos van 40-44 ülőhely.

 

Van az IP-ben egy dízelmotor.

A buszban majdnem ugyanaz a dizelmotor.

 

Az IP mehet 80-al.

A busz mehet 80-al.

 

El kell indítani és feleslegessé, okafogyottá válik a busz.

Nem teszik.

 

Helyette szidják azt aki felismerve egy létező utasigényt azt kielégíti.

Akkor amikor annak az utasigénynek a kiszolgálására minden vasúti eszköz megvolt, megvan.

 

 

 

 

 

Előzmény: erdőszéli (36976)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36978

magam is kiváncsi lennék, hol bukik el az ügy. a vonalon dolgozók összeírtak pár javaslatot (hogy elérhető lenne a káli kereszt, ill. igény volna a salgótarjánig való felmenetre - erre a kettőre emlékszem, de volt pár apróság még) ezt el is juttatták a "központba". a megszüntetés mondjuk egycsapásra megoldotta ezen problémákat.

 

a második bekezdéseddel maximálisan egyetértek. egy példa: az itt közlekedő egyik motorkocsi oly mértékben volt mocskos, mintha egy ócskavastelepen hentergették volna végig hóolvadáskor. az ablakokon rozsdaréteg képezett bevonatot, a személyzet szerint "ezer éve" nem látott mosót a gép. ez az ótvarbaszáradt rettenet akkor sem csábít utazásra (neadj isten a buszról átszokásra) ha a pógár háza előtt van a vasútállomás.

Előzmény: DJ. Bakter (36977)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36977

És talán "tiltott, határozottan tiltott" volt annak az 5 pár Bz-nek oda felmenni?

 

Azt próbálom írni, hogy addig ne szidja senki - folyamatosan - a többi közlekedési ágat (közútlobbi) és kívánjon - nem létező - milliárdokat Desirora, madzag kihúzásra, TramTrainre, amíg a saját háza táján alapvető problémák vannak, és alapvető, nem "svájci összegeket" igénylő intézkedéseket sem hoznak meg (takarítás, fűtés, pontosság, tömeg esetén pluszkocsi, menetrend, csatlakozás, értelmes esetben átszállásmentesség, stb.)

Előzmény: erdőszéli (36976)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36976

csak nagyon halkan kisterenyéhez, salgótarjánhoz...

 

volt egy kisterenye - kál-kápolna vicinális. ahol a bézé kisterenyéig közlekedett. nem ment fel salgótarjánig, hiába szerették volna sokan, hiába fért volna bele a forgalomba, nem... kisterenyén ketyeget az óra is, a bézé is, rajta vezér, jegyvizsgáló. órákon át.

 

nem "svájci összegekbe" került volna, hanem forintokba. a káli kétperces csatlakozást lekésető menetrendől már ne is beszéljünk.

 

ez volt A rögvalóság. de fogjuk "svájcra" tegyünk sok szmájlit, kacsintsunk össze cinkosan :-))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: zsitvica (36975)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36975

Senki sem hülye, mindenki abban a tyúkólban küzd, amit a sors rárótt, és azokkal az eszközökkel, amelyek az adott tyúkólban elérhetők. A svájci tyúkólban bizonyos eszközök adottak, a magyar tyúkólban nem.

 

-------------------------------------------

 

Idáig stimmel.

 

De.

 

Ebben a topikban és még sok másikban az a divat, hogy Kisterenyének vagy Salgótarjánnak is feltételezi a svájci jövedelmet.

Meg a MÁV-nak is.

 

Jaaaa, hogy nincs olyan ?

Az (a valóság) sohasem érdekelte az álmodókat.

Legyen.

 

A bezzegelők sohasem a valóságból indulnak ki hanem álmaikból.

Jön egy jótündér (mint a kisgyerek álmaiban) és ad.

Csak úgy.

Mert a jótündérek olyanok, hogy adnak ha vmi jódologra gondolok de a jódolog megvalósításához nincsenek forrásaim.

 

Az itteni majd 37.000 hozzászólásból biztosan van 1000 vagy több .......Bezzeg Svájcban.........című.........................:-)))

 

Rögvalóság Magyarország 2011.

Én így szeretlek.

 

Sok még az iskolák dolga mire a nagykorúakból (18-88 év között) felnőttet képeznek.

 

 

 

 

Előzmény: hmsoft (36970)
koller andor Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36974

Az Alpokban kicsit egyszerűbb és főleg olcsóbb az áramtermelés, mint az Alföldön.

Előzmény: Slijepac Most (36967)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36973

Én Flirt-tel számoltam, mert "Flirt kell oda!".

A 81-es vonal a Szergejt is elbírja, egyelőre csak azt akartuk villamosítani. Szóval akkor a Szilit is. (mindezek mellé nem is mellékvonal :)

 

A dízel buszoknál már a gázbusz is előnyösebb (ld: Szeged, Debrecen helyi).

 

A hibrid kamion nem működne. A fuvaroztatók megveszik a legolcsóbb kamiont, az biztos nem hibrid. És nem is lehet nagyon rákényszeríteni őket másra.

Előzmény: manhattani (36972)
manhattani Creative Commons License 2011.02.25 0 0 36972

>A megtakarítás ~19 év múlva hozza be az árát, ...

 

Még egy egyszerű és olcsó lépés azért kell ehhez: a Bz-t villanymotorral kell remotorizálni :-)

 

Tényleg, és a mellékvonalak melyik tehervonati villamos mozdonyt bírnának el? Vagy a Dácsiát is remotorozni kell? :-)

 

Úgy látom, sokkal-sokkal olcsóbb lenne hibrid kamionokat és buszokat járatni...

 

Előzmény: DJ. Bakter (36968)
golaz11 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 36971

Nem hülyék, csak mások a körülmény, az adottságok és a mentalitás.

Előzmény: Slijepac Most (36967)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.24 0 0 36970

Biztos a svájciak a hülyék, hogy a másfél Bézé méretű kis motorkocsik is mind pantográffal nyerik a gázolajat a mellékvonalaikon!

 

Senki sem hülye, mindenki abban a tyúkólban küzd, amit a sors rárótt, és azokkal az eszközökkel, amelyek az adott tyúkólban elérhetők. A svájci tyúkólban bizonyos eszközök adottak, a magyar tyúkólban nem. A magyar tyúkólból elméletileg lehet svájci tyúkólat csinálni, csakhogy amíg az elmélet nem válik gyakorlattá, addig merőben felesleges arról álmodozni, hogy mi lenne, ha svájci tyúkól lenne. A KIRÁNDULÁS Vasúti Szolgáltató Nyrt. is igen hamar szaladhatna a csődbiztosért, ha a költségvetését és a céljait az álmai szerint alakítaná.

 

hm

Előzmény: Slijepac Most (36967)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.24 0 0 36969

Biztos a svájciak a hülyék hogy ott egy tanár nem 500 Eurot keres nettó....

 

Biztos a svájciak a hülyék hogy fúrtak egy 60 km hosszú alagutat 15 mrd EUR-ért.

 

Biztos a svájciak a hülyék hogy mindenkinek 2 kocsija van és nem Suzuki. Te miért nem veszel 2 jó kocsit holnap? A svájciak is vesznek. Biztos hülyék :))))))

Előzmény: Slijepac Most (36967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!