Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Ma jártam Kecskeméten, és azt láttam, hogy csomó, 200-as típuscsaládba tartozó buszt "Classicizáltak". Csuklóst is. Erre a munkára miért volt szükség? Mert a végeredmény elég ocsmány lett...
De már meggyógyult szegényke. Igaz egy kicsit féloldalasan megy mint ha "sántítana" de semmi baj az a lényeg, hogy a volán "legjobb" csuklósa ismét üzemel. :)
Ja, azt el is felejtettem mondani, hogy a szerencsétlen MJT megint beteg lett. :( A csukló előtti és utáni rész között féloldalasan kb. 40 cm. magasságkülönbség volt, kettétört. Most Debrecenbe elvitték, ahol egy másik csuklós MJT is készül!
Sajnos én is ezekről a hírekről hallottam,hogy több kisegítő elmarad a 15,29 esetében,ami azért szerintem abszurd,hiszem ha a 3/4 7-es 2 csuklósa tömve van(igaz ezt amúgy is 2 hetényi csuklós csinálja),akkor a 7 órási 29-ről nem kellene eltüntetni a szóló kisegítőt...Mert azok is tömve vannak.
Az a nagy baj,hogy szórakozik a Volán és a városvezetés a maradék tömegközlekedővel,így aztán pár év múlva elfogynak majd a hetényi utasok is.
Csak mire erre rájönnek,már késő lesz!
Mellékesként:
Mondanom sem kell,hogy a DAOP keretében buszmegállók és tartózkodók felújítására,illetve létesítésére beadott közösségi közlekedési pályázata a városnak NEM került a támogatottak listájába...
Engem nem az idegesít, hogy MAN jött hanem, hogy hol maradt el a beigért és mindem nap közlekedő csuklós kocsi. Kedves Suexid itt van a beforgatás amiről írtál. Ha ennyire rossz volna helyközi kocsi a helyiben akkor miért van reggel az 1 x3; 16 x2;19 x1; 21-1 x1; 22 x1; 23 x3; 54 x1 -es vonalakon helyközi kocsi? És múlt honapban mikor egész napoztak?
De azért ne felejtsük el, hogy egy távolsági autóbuszt nem lehet helyi járatban használni, mivel az utasperon szélessége, a karfák, a csomagtartó polcok mind elveszik a helyet, ráadásul ezeknek a gépeknek a fogyasztása sem biztos, hogy olyan kiemelkedően jó lenne városi körülmények között. A másik kérdéskör ugye a helyközi, én azt mondom, hogy talán még onnan be lehetne forgatni autókat mondjuk külterületi helyijáratokra (15, 29, 52) és itt már valóban a Volán a rugalmatlan fél.
Mostanában egyébként több ismerősöm is reklamált, hogy a 29-es és 15-ös rásegítők délelőtt és délután elmaradnak, így az emberek ott nyomorognak a buszon. De nem baj, véletlenül sem kell reform a helyi közlekedésben, és még csak eszébe se jusson senkinek kocsit vásárolni a helyi flottába, az a lényeg, hogy van 3 darab 9700-as Volvonk remekül kihasználva, meg mondjuk egy 5-6 utassal guruló 7700-as Volvonk Kiskunhalason.
Hétköznapokon átlagosan 4-5 kocsi hiányzik az üzemből, mert karbantartanak, felújításon vannak, vagy egyszerűen lerobbannak. Ilyen körülmények között sajnos nem nagyon lehet válogatni, hogy hova mi menjen, főleg ha arra a vonalra az a kocsi van kiosztva. Persze lenne megoldás a kérdésre, például szakadt 256-osok vásárlása helyett jól jönne valami beszerzés helyijáratra is, ugyanis idén 1 kocsi kiesett (598), viszont nem jött a helyére semmi. Kíváncsi vagyok mik a vezetés tervei Kecskemét helyi közlekedésével, ugyanis még 1-2 év ilyen kaotikus üzem és az emberek vagy előveszik a porosodó bicikliket, vagy autóba ülnek majd, és max. az egyébként is ingyen utazó nyugdíjasok fognak traccspartyzni a buszokon.
A fotós kollegák figyelmét felhívnám, hogy a Tesco - Kurucz tér ingyenes járaton ma egy 2 ajtós, fehér Neoplan elővárosi kocsi közlekedik (bár ahogy elnézem nem egyedi eset, mivel teli van Tescos matricákkal. Hasonló kivitelű, mint az Autoflexes gépezet.
Nekem nem kell bemutatni ezeket a buszokat meg azt is nagyon jól tudom hogy NEM vettük őket. Amikor ezeket átvették, még az akkori főnök is azt mondta, hogy "ó milyen, jók, milyen szuper buszok" csak azt elfelejtették hozzá tenni, hogy meddig! Mert valóban jó, szép modern stb de csak akkor ha jó és nincs vele semmi baj. Az utóbbi időben nem is volt semmi gond vele, csak most. Általában úgy szokott lenni, hogy egy ideig jó egy ideig rossz. Megsúgom neked OFFban hogy a kocsi kész van és jó! Egyébként a tegnapi MAN kocsi meg forda szerint ment. Szerintem örüljünk neki, hogy ment ki autó. Ha meg nagyon idegesít, hogy mant küldtek tegnap reggel a 21-1 akkor menj be és reklamálj!
Megrendelt, meghirdetett, fizetett járatról van szó! Ráadásul a távolságisok meg ott állnak egész délelőtt, nem hiszem el, hogy egy forda sincs, amibe nem férne bele még 30 perc. Ez a volán rugalmatlanságára utal. Mint ahogy az is, hogy külön van szedve a helyis és helyközis álláskínálat.
Ékes bizonyíték: ma reggel a 7.20-as 21-1-en (ahol sokszor a csuklós is kevés) a legkisebb utas befogadású buszt (MAN) küldték. Ennyit erről és a volánról.
Valószínűleg nem volt sok választásuk kocsi ügyben. Nemhiszem, hogy maga a volán tehet róla. :) Örüljünk, hogy egyáltalán jött busz.
Hányszor mondjam még el, hogy ezeket a sz*****t nem vettük hanem kénytelenek voltunk elfogadni mert a volán akkor sem állt valami fényesen busz ügyileg (meg most sem). Ékes bizonyíték: ma reggel a 7.20-as 21-1-en (ahol sokszor a csuklós is kevés) a legkisebb utas befogadású buszt (MAN) küldték. Ennyit erről és a volánról.
Valszeg épp a kettő együtt a probléma. Komplikált a rendszer, de akkor még nem volt télleg annyira fejlett a számítástechnika. Lehet mostmár sokkal megbízhatóbban meg tudnák oldani a dolgot, bár lehet ez csak fikció :)
Idézem Bence szavait: 10 éve még nem volt olyan a számítástechnika fejlettsége (akár milyen volvo), hogy hosszú távra garantálja a működést.
Ez hülyeség amít írtál, sokkal bonyolultabb és összetett a rendszere. A mostani csuklós volvóknak sokkal egyszerűbb a rendszere. Kb 1 éve itt voltak pestről a siementől akik a kombinót csesztetik és ők is azt mondták, hogy az sn12-es buszoknak a legkomplikáltabb a rendszere. Javításuk nehéz, illetve drága. Hát persze kellett nekünk ide ilyen busz.
Ja el is felejtettem, 885 kész van napokban lehet majd látni, szinte kívül-belül úgy néz ki mint a 897. 892 meg nagy felújításon van. Kb. januárra kész lesz az is.
Nem csak az eleje lett lefényezve, hanem az egész. Nézd meg majd jobban, 597-et megcsinálták, de ugyanolyan sz.r maradt tehát használhatatlan, asszem egy szál gyufa megoldaná a problémát.
Abból amit megvennének, az a műszerfal, és a vezetői szék, a többit, talán kilóra(ennyiből nem jön ki a két 35 millás Credo ára). De most keress egy olyan hülyét aki ezeket megveszi(főleg ilyen állapotban, és ilyen fogyasztással).
Jaj majd el felejtettem, hogy a GVM 006-nak (valami csoda folytán üzemel :) ) az eleje újra lett fényezve és eltünt róla a "tuning csík" :( . Így nehezebb lesz megismerni.