A víz ellen a legjobb "adalék" a tiszta alkohol. (mondjuk nem egyszerű beszerezni ma már sajna)
Az alkohol oldatban tartja a vizet és elkeveredik a gázolajjal is. Kis mennyiségnem semmilyen problémát nem okoz. Benzines autóba használtunk még denaturált szeszt is, de azt nem tudom, hogy a diesel rendszere ahhoz mit szól, azt könnyebb beszerezni. Talán semmit.
Télen régebben a gázolaj mellé mindig tettem benzint is, úgy kevésbé volt érzékeny a hidegre, nem dermedt meg az üzemanyag akkor sem, ha "elfelejtették" rendesen adalékolni. 20L gázolajhoz tettem 1 L benzint. Csak az arányok miatt írom.
A francba: Auchan előtt tankoltam prémium gázolajat még melegebb időben. Ahogy beállt a hideg, bim-bam - víz a gázolajszűrőben. Lecsapolás a szűrőben, de hidegindításkor újra dobta.Vizet nem láttam a leengedett gázolajban. Új szűrő csere, mert eddig is többet megkapott a verda, mint amit átlag autós rászán. Hiba továbbra is, ha nem melegen indítottam. Már épp érdeklődni akartam itt, hogy mi okozhat ilyet, de csak sikerült kiautózni a trutyit és visszatértem a jól bevált MAXX M-re. Hibaüzenet már nincs. Szóval tankol a f-m még egyszer gyenge naftát. És akkor azzal kapcsolatosan, ami pár hete volt téma, hogy esetleg ilyen esetben milyen adalék segíthet? Mert kissé paráztam. A 2 utolsó tankolásom nem volt fényes, pedig lassan 12 éve csak prémiummal járok. Szóval nagyon oda kell szerintem figyelni és soha többet "gagyi" kút. Pedig azt hittem, hogy az Auchan prémiuma azért csak jobb a sima gázolajnál.
Azonban a BSI küldi el neki az engedélyező (nyitó) kódot, hogy indulhat. Ha azt nem kapja meg, nem fog indulni. (persze ha kiírják a vezérlőből az immo-t, akkor igen :-) )
A BSM-et nem kell programozni, a BSI-t kell, de a bontottat csak simán nem is lehet, azt először törölni kell, ill. eredeti, üres állapotra visszaállítani és utána felprogramozni. (Tudtommal)
BSM hiba miatt is simán csinálhatja, hogy nem indul és egy rakás hiba van benne eltárolva. Valamelyik (fejből nem emlékszem, csak ha látom) 30 A-es biztosítékra a BSM-ben ha áramot ad az ember és indul, akkor a BSM a rossz.
Az a testet is levettem, nincs elrohadva. Ha tanítás lenne miért indult miután kicseréltem? Most tanítani sem lehet mert gyújtás nincs, és ami azon keresztül megy. Rádió szól, helyzetekről , vészvillogó megy.
A testkábel a váltó tetejére van csavarozva M8 csavar, de lehet sz~t ven rohadva a kábel. Aksirol vigyél vastag kabelt az öninditora, és a blokra úgy nézd meg, és + a behuzomagnesre gyujtáson, beindul e? Ha semmi, az önindito is lehet ha így nem teker ha igy kötöd kiiktatsz minden eredeti kötést, hibát.
Már átnéztem az összes biztosítékot kint a motortérben, kivettem az akkut, visszaszedtem az összes +,- csatlakozást az állítólagos megcsiszoltam+ kontakt spray, a bsm+ motorvezérlő csatlakozókat kontakt sprayztem. Elfogytak az ötletem. Szeptemberben mikor először megállt elkezdtük húzni a szervizbe, és mikor elszakadt a kötél egy kereszteződésben és ahogy a lökhárító alsó csapódott a kötél visszajött minden. A szervíz és csak mosolyogtak, semmi hibakód, rá egy hónapra oviból haza már nem indult, kijött a szervíz az autó indult mint ha mise történt volna, hibakód semmi. Valami kontakt lehet de hol?
Azt mondta szerelő ha egyezik minden száma nem kell programozni. Még akkor el sem indult volna szerintem. Semmi gyújtás sincs, így a hibát sem tudják kiolvasni. A test kábelt a generátoron én is furcsálom, de Máté írta nála az volt a hiba.
Szia! Cseréltem a bsm modult, elindult az autó, jártam vele. Ma reggel megint nem indul. A generátoron merre van testkábel?Én csak a pozitívat találtam felül.
Jobb oldali tükörben van alul a hőfok érzékelő , ugymond kalibrálni szokták,mégpedig úgy,hogy felmelegítik valamivel vagy 50 C fokra és majd visszahülve beáll a reális hőfokra.Régebben írta itt valaki.
Segítségre lenne szükségem egy 2005-ös Peugeot 307 SW Husky, 1.6 benzines kocsival kapcsolatban.
Nemrég cserélték a kipufogót. Hegesztés miatt ugye leszedték az akkumulátorról. A következő jelenség lehet véletlen egybeesés, de ez után tűnt fel.
Azóta látom, hogy a multifunkciós kijelzőn a külső hőmérséklet 28 °C-al többet mutat a valós értéknél.
Ma pl 0 fok volt (28-at mutatott), és villogott (Ice alert), emiatt gondolom, hogy valahonnan csak tudja a helyes értéket, mégis ennyivel többet mutat.
Próbáltam újra az akksi saruját le-felrakni, de nem változott a dolog.