ui: ez a két kép állítólag sértette a BKV Zrt. anyagi érdekeit. Sajnos aki ezt megidiologizálta, elfelejtette nekem levezetni, hogy a rögzített látvány mely szegmense csökkentheti a BKV Zrt. viteldíj-bevételét, illetve mit ábrázolhat a kép, amely miatt elesne a cég a támogatásoktól. Elvégre más üzleti érdeke nem nagyon lehet :-)
A Fogas-tanulmányt senki sem támogatta anyagilag. A helyzet jobbítására való törekvés, széles piackutatás, korszerű létező és újszerű alternatívák keresése és piacvezető hegyivasút építő cég meghívása, üzemlátogatásának megszervezése, kivitelezhetőség megvizsgálása, költségbecslés.
Mindenképp az "összvérvasúté" a jövő. Ennyi.
Talán még egy kis adalék: benne van a projekt a Podmaniczky Tervben. Igaz, ez sajnos szinte semmit sem jelent.
Ajjaj... Érzékeny pontra tapintottál. Erre HB egy tízoldalas, kioktató jellegű és acsarkodó politikai állásfoglalással válaszolna legszívesebben... HB, kímélj meg minket! Köszönjük!
Esetleg, ha lejjebb vennének/tek az arcból, és, ha -ne adj'isten- még tudnád is, hogy kivel beszélsz..akkor elmesélhetnéd, hogy mire van szükség: Fidesz-támogatott tanulmányokra, miközben rámomlik az alagút, széthullik alattam a frissen vásárolt Volán-busz stb...
Szeretettel várja a közönség a jobbnál jobb, "veke-mentes" tanulmányaidat a közlekedés jobbá tételéről....
Mondd, kedves, hol is találhatók pl. a neten, vagy másutt a közlekedésfejlesztési munkáid...? Szeretném / szeretnénk megismerni, talán értelmes, barnaköpeny-mentes szakmai vitára ki is hívhatnánk egymást.
Szegény veke, úgy sajnálom! Az egész városi, + elővárosi közlekedés csillog-villog a gyönyörtől, ezek a ronda indekszesek + csak folyton bántják az ő tökéletes tanulmányukat!
Peti817172M: Igazad van, megtaláltam, Városmajor állomás bemutatásánál olvastam vmikor, csak figyelmetlenül :-| Így viszont egyre érdekesebb...
HáBé (847,841): Akkor nehéz lett volna olvasni :) Előzmény nélkül ez a cikk - mérnökember lévén - nekem "lógott a levegőben". Türelmes is vagyok, várok, köszi!
HáBé írta vhol: a ksz-nek csak egy részén van 600V, hogy a villamosvonalon lehessen szállítani a cuccost, tábla figyelmeztet a szakaszhatárra és nincs átjárás. Amit nem értek, miért nem lehet kézzel visszakapcsolni a villamosféket hegymenetben ÉS adhéziós módban. Nyilván megvan az oka, hogy új járművek kellenek. A tanulmányt továbbra sem találom. Google-lal sem.
"Azt írtad, üzemi területen adhéziós módra kapcsolható, ezt tudja. De ezek szerint vagy menni nem tud vagy megállni nem tud :) Szóval feltételezem, ilyenkor hegymenetbe van kapcsolva, és 5-tel mehet, mechanikusan fékez."
Éppen azért kérdeztem, mert az ominózus tanulmányra rengeteg utalást találtam, de magát a tanulmányt nem leltem meg, pedig istenbiz' átnéztem a VEKE honlapot. Nem tudom a dátumát sem, címét sem. Ha vki tudja, mondja meg... A riport - ha jól emlékszem - a múltkori XII.ker. Thémában jelent meg, volt szó ott a tanulmányról - teljes járműpark cseréről is. De az nem derült ki belőle számomra egyértelműen, hogy az "alvégi" hosszabítás miért ne lenne jó. Nem ebben az összefüggésben volt szó a mai szerelvények életciklusáról. Én nem kerültem teljesen képbe a jelenlegi járművek képességeivel kapcsolatban. Azt írtad, üzemi területen adhéziós módra kapcsolható, ezt tudja. De ezek szerint vagy menni nem tud vagy megállni nem tud :) Szóval feltételezem, ilyenkor hegymenetbe van kapcsolva, és 5-tel mehet, mechanikusan fékez.
Kibédi Urat alapos, megfontolt embernek ismerem. A riportot nem hallottam/nem olvastam. Furcsálnám, hogy pont ő nem olvasta volna alaposan végig a tanulmányt.
Bár ellenérvekként valahogy valami olyasmit érzek ki soraidból, mint amit pl. az M2G projekttel szemben kapott a VEKE. Sajnálatos módon tájékozatlan, fontos részeket mellőző, régivágású ellenzés. A szlengben ezt "barnaköpenyesnek" nevezik, nagyon negatív jelző. Remélem, a legközelebbi riport már teljes egészében áttekinti a tanulmányt, és nem csak egy részét ragadja ki.
Csak egy kis adalék: a jelenlegi járműparkkal nem lenne megvalósítható a fejlesztés. Hanem már másutt létező, "kétéltű" járművekkel. Tény és való, hogy a jelenlegi (szivemhez amúgy igen közel álló) járműpark mind felépítésében, mind működésében teljesen alkalmatlan a tanulmányban foglaltakra. Hisz hegymenetben nincs villamosfék üzem, völgymenetben pedig nincs menetfokozat.
- Váltó középárok: megoldható, új szerelvényhez is meg kell oldani - Eltérő feszültség: megoldható (elvileg), speciális feszültség-átalakítót "cipelhet" - Magas peron: megoldható, ha csak a Moszkván áll meg a fogasnak kialakított magasperonos megállóban
Nem hinném, hogy a többi stimmelne. Fékberendezés, biztonság? Ez se nem völgymenet, se nem hegymenet.
HáBé! Kérdésem volna. Az apropó: olvastam a riportot a fogasfőnökkel, a felső hosszabbítást támogatja és ez jó, a Moszkva-térre bevitelt nem tartja jó ötletnek, amit nem értek, mert mint ötlet jó, más kérdés a gazdaságosság. Ha a jelenlegi szerelvények még 10-15 évig üzemelnek, akkor valóban csak a Normafa hosszabbításnak lehet realitása a közeljövőben? Pedig szerintem (is) éppen a Moszkva-térről/re lehet utasokat nyerni. Honlapod műszaki részét is átolvastam. Összefoglalva: Mik az akadályai a villamossínen való közlekedésnek? - Fogaskerék útjának biztosítása adhéziós üzemben (középárok, spec. váltók) - Eltérő feszültség - Magas peron (???) - ???
fél5 körül felszálltál a 6-oskára majornál fényképezőállvánnyal a kezedben, és egy idős hölggyel beszélgettél, aki Bálintnak szólított, aztán még indulás előtt leszálltál. Ráadásul úgy néztél ki, mint a honlapodon levő képen. Ezek után az esélye a 0-val egyenlő, hogy nem téged láttalak :))