Keresés

Részletes keresés

HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 859

"Részemről elnézést kérek, és hajlok arra, hogy békésen eszmecseréljünk."

 

Köszönöm. Békepipa gyanánt egy talán hozzád közel álló fototéma, igaz, itt egy picit OFF:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1477/kepek/m3koki601.JPG

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1477/kepek/m3koki602.JPG

HB

ui: ez a két kép állítólag sértette a BKV Zrt. anyagi érdekeit. Sajnos aki ezt megidiologizálta, elfelejtette nekem levezetni, hogy a rögzített látvány mely szegmense csökkentheti a BKV Zrt. viteldíj-bevételét, illetve mit ábrázolhat a kép, amely miatt elesne a cég a támogatásoktól. Elvégre más üzleti érdeke nem nagyon lehet :-)

Előzmény: BGfromÉ-D (856)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.17 0 0 858
A helyzet nem annyira rózsás, hogy az lehessen a legfontosabb jobbítás, hogy bővítünk, miközben siralmas körülmények köz5t kell dolgozni.
Előzmény: HáBé (857)
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 857

Jó estét!

 

A Fogas-tanulmányt senki sem támogatta anyagilag. A helyzet jobbítására való törekvés, széles piackutatás, korszerű létező és újszerű alternatívák keresése és piacvezető hegyivasút építő cég meghívása, üzemlátogatásának megszervezése, kivitelezhetőség megvizsgálása, költségbecslés.

Mindenképp az "összvérvasúté" a jövő. Ennyi.

 

Talán még egy kis adalék: benne van a projekt a Podmaniczky Tervben. Igaz, ez sajnos szinte semmit sem jelent.

 

Esetleg van jobb ötlete valakinek?

Előzmény: BGfromÉ-D (852)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.17 0 0 856
Valahogy a vekéről is valami hasonló a véleményem..:-)

Részemről elnézést kérek, és hajlok arra, hogy békésen eszmecseréljünk.
Előzmény: HáBé (854)
lbence Creative Commons License 2006.04.17 0 0 855
Alakul, de a Népszabadságot és Gyurcsányt még bele kéne keverned. ;)
Előzmény: HáBé (854)
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 854

Már vártam, hogy jöjj és bomlassz!

A 10 oldal csak összesen 4 sor lesz, többet nem érdemelsz:

 

lbence! Az emberiségnek használni nem tudsz, a jó ügyeknek használni nem akarsz, úgyhogy mindenki jobban járna, ha nemes egyszerűséggel eldugulnál...

Előzmény: lbence (853)
lbence Creative Commons License 2006.04.17 0 0 853
Ajjaj... Érzékeny pontra tapintottál. Erre HB egy tízoldalas, kioktató jellegű és acsarkodó politikai állásfoglalással válaszolna legszívesebben...
HB, kímélj meg minket! Köszönjük!
Előzmény: BGfromÉ-D (852)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.17 0 0 852
Esetleg, ha lejjebb vennének/tek az arcból, és, ha -ne adj'isten- még tudnád is, hogy kivel beszélsz..akkor elmesélhetnéd, hogy mire van szükség: Fidesz-támogatott tanulmányokra, miközben rámomlik az alagút, széthullik alattam a frissen vásárolt Volán-busz stb...
Előzmény: HáBé (851)
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 851

Pálinkásat!

 

Szeretettel várja a közönség a jobbnál jobb, "veke-mentes" tanulmányaidat a közlekedés jobbá tételéről....

 

Mondd, kedves, hol is találhatók pl. a neten, vagy másutt a közlekedésfejlesztési munkáid...? Szeretném / szeretnénk megismerni, talán értelmes, barnaköpeny-mentes szakmai vitára ki is hívhatnánk egymást.

Előzmény: BGfromÉ-D (850)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.17 0 0 850
Szegény veke, úgy sajnálom!
Az egész városi, + elővárosi közlekedés csillog-villog a gyönyörtől, ezek a ronda indekszesek + csak folyton bántják az ő tökéletes tanulmányukat!
Előzmény: HáBé (842)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.07 0 0 849
Peti817172M: Igazad van, megtaláltam, Városmajor állomás bemutatásánál olvastam vmikor, csak figyelmetlenül :-| Így viszont egyre érdekesebb...

HáBé (847,841): Akkor nehéz lett volna olvasni :) Előzmény nélkül ez a cikk - mérnökember lévén - nekem "lógott a levegőben". Türelmes is vagyok, várok, köszi!
Előzmény: Peti817172M (848)
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.07 0 0 848
A kocsiszín teljes részén van 600V :) a szakaszhatár a vizsgáló bejárata előtt, illetve a másik oldalon a "sorompónál" van.
Előzmény: Sappabi (846)
HáBé Creative Commons License 2006.04.07 0 0 847

Adj' Isten!

 

A tanulmányról készül majd egy összefoglaló cikkecske, türelmed kérem. A teljes anyag igazándiból nem teljesen publikus.

Előzmény: Sappabi (846)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.07 0 0 846
HáBé írta vhol: a ksz-nek csak egy részén van 600V, hogy a villamosvonalon lehessen szállítani a cuccost, tábla figyelmeztet a szakaszhatárra és nincs átjárás.
Amit nem értek, miért nem lehet kézzel visszakapcsolni a villamosféket hegymenetben ÉS adhéziós módban. Nyilván megvan az oka, hogy új járművek kellenek. A tanulmányt továbbra sem találom. Google-lal sem.

A cikket viszont megtaláltam:
A cikket viszont megtaláltam:
Előzmény: Peti817172M (845)
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.06 0 0 845
Az eltérő feszültség elvileg nem gond, mert a ksz. területén is 600V van.
Előzmény: Sappabi (840)
HáBé Creative Commons License 2006.04.06 0 0 844

"Azt írtad, üzemi területen adhéziós módra kapcsolható, ezt tudja. De ezek szerint vagy menni nem tud vagy megállni nem tud :) Szóval feltételezem, ilyenkor hegymenetbe van kapcsolva, és 5-tel mehet, mechanikusan fékez."

 

Pontosan.

Előzmény: Sappabi (843)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.06 0 0 843
Éppen azért kérdeztem, mert az ominózus tanulmányra rengeteg utalást találtam, de magát a tanulmányt nem leltem meg, pedig istenbiz' átnéztem a VEKE honlapot. Nem tudom a dátumát sem, címét sem. Ha vki tudja, mondja meg...
A riport - ha jól emlékszem - a múltkori XII.ker. Thémában jelent meg, volt szó ott a tanulmányról - teljes járműpark cseréről is. De az nem derült ki belőle számomra egyértelműen, hogy az "alvégi" hosszabítás miért ne lenne jó. Nem ebben az összefüggésben volt szó a mai szerelvények életciklusáról. Én nem kerültem teljesen képbe a jelenlegi járművek képességeivel kapcsolatban. Azt írtad, üzemi területen adhéziós módra kapcsolható, ezt tudja. De ezek szerint vagy menni nem tud vagy megállni nem tud :) Szóval feltételezem, ilyenkor hegymenetbe van kapcsolva, és 5-tel mehet, mechanikusan fékez.

Ui: Egy évig nem kell "lógnod" :)))
Előzmény: HáBé (842)
HáBé Creative Commons License 2006.04.06 0 0 842

Kibédi Urat alapos, megfontolt embernek ismerem. A riportot nem hallottam/nem olvastam. Furcsálnám, hogy pont ő nem olvasta volna alaposan végig a tanulmányt.

Bár ellenérvekként valahogy valami olyasmit érzek ki soraidból, mint amit pl. az M2G projekttel szemben kapott a VEKE. Sajnálatos módon tájékozatlan, fontos részeket mellőző, régivágású ellenzés. A szlengben ezt "barnaköpenyesnek" nevezik, nagyon negatív jelző. Remélem, a legközelebbi riport már teljes egészében áttekinti a tanulmányt, és nem csak egy részét ragadja ki.

 

Csak egy kis adalék: a jelenlegi járműparkkal nem lenne megvalósítható a fejlesztés. Hanem már másutt létező, "kétéltű" járművekkel. Tény és való, hogy a jelenlegi (szivemhez amúgy igen közel álló) járműpark mind felépítésében, mind működésében teljesen alkalmatlan a tanulmányban foglaltakra. Hisz hegymenetben nincs villamosfék üzem, völgymenetben pedig nincs menetfokozat.

Előzmény: Sappabi (837)
HáBé Creative Commons License 2006.04.06 0 0 841

Pálinkás jónapot!

 

Elolvastátok egyáltalán az ominózus tanulmányt?

Előzmény: Sinbiciklis (839)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.06 0 0 840
- Váltó középárok: megoldható, új szerelvényhez is meg kell oldani
- Eltérő feszültség: megoldható (elvileg), speciális feszültség-átalakítót "cipelhet"
- Magas peron: megoldható, ha csak a Moszkván áll meg a fogasnak kialakított magasperonos megállóban

Nem hinném, hogy a többi stimmelne. Fékberendezés, biztonság? Ez se nem völgymenet, se nem hegymenet.
Előzmény: Sinbiciklis (839)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.04.06 0 0 839

- Váltó középárok

- Eltérő feszültség

- Magas peron

  a többi stimmel

Előzmény: Sappabi (837)
Hungaroplan Creative Commons License 2006.04.05 0 0 838
Teljesen eltűnt a hármaska utastájékoztatójából a BKV szignál.
Sappabi Creative Commons License 2006.04.05 0 0 837
Üdvözlet mindenkinek!

HáBé!
Kérdésem volna. Az apropó: olvastam a riportot a fogasfőnökkel, a felső hosszabbítást támogatja és ez jó, a Moszkva-térre bevitelt nem tartja jó ötletnek, amit nem értek, mert mint ötlet jó, más kérdés a gazdaságosság. Ha a jelenlegi szerelvények még 10-15 évig üzemelnek, akkor valóban csak a Normafa hosszabbításnak lehet realitása a közeljövőben? Pedig szerintem (is) éppen a Moszkva-térről/re lehet utasokat nyerni. Honlapod műszaki részét is átolvastam. Összefoglalva: Mik az akadályai a villamossínen való közlekedésnek?
- Fogaskerék útjának biztosítása adhéziós üzemben (középárok, spec. váltók)
- Eltérő feszültség
- Magas peron (???)
- ???

Ui: Gratula az I. helyezésért :)))
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.05 0 0 836
Ha itt még nem írtam volna le a címét: www.bveremiz.tk
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.05 0 0 835
Letölthető az oldalamról a fogaskerekű férfi utastájékoztatója 3 nyelvű köszönéssel.
HáBé Creative Commons License 2006.03.21 0 0 834

Pálinkásat!

 

Tegnap hajnali 6-kor Orgonás:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1471/kepek/fog-org606.JPG

(kár, hogy a gyönyörű fényeket a foto nem tudta kellőképp visszaadni)

HáBé Creative Commons License 2006.03.18 0 0 833

Pálinkásat!

 

Néhány hegyivasút Germánföldön:

 

Drezda:

sikló:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0907023/index.htm

függővasút:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0907024/index.htm

 

Stuttgart:

az utolsó klasszikus villamosvonal (a 15-ös):

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0907031/index.htm

fogas:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0907034/index.htm

sikló:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0907035/index.htm

 

Königswinter:

Drachenfelsbahn (fogas):

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg0907069/index.htm

 

Kellemes nézelődgetést!

HB

HáBé Creative Commons License 2006.03.02 0 0 832

Idős hölgy... jól nézünk ki... :-/

Valóban nem ifjú leány már Édesanyám, de azért szerintem még nem olyan idős :-))

Előzmény: Peti817172M (830)
vasutTOM Creative Commons License 2006.03.02 0 0 831

A képtáramban van egy kis fogaskerekű téma is a "Külföld-2006.02." albumban:

www.kep.tar.hu/vasuttom

 

Peti817172M Creative Commons License 2006.03.02 0 0 830
Láttalak ma a fogason :)

fél5 körül felszálltál a 6-oskára majornál fényképezőállvánnyal a kezedben, és egy idős hölggyel beszélgettél, aki Bálintnak szólított, aztán még indulás előtt leszálltál. Ráadásul úgy néztél ki, mint a honlapodon levő képen. Ezek után az esélye a 0-val egyenlő, hogy nem téged láttalak :))

Ja, két méterre ültem tőled.
Előzmény: HáBé (827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!