Két lehetséges ok lehet, az első hogy a tekerő gomb átugrott a ricniken, és nem tudod addig áttekerni hogy az ablakra menjen a levegő, azaz a csappantyút nem nyitja ki.Ennek a megoldása, anyós felöli ülésnél a középkonzolon oldalt megfogod a műanyag fogaskereket és a konzolon ellenkezőleg eltekered a gombot akkor visszakattan.
Második, eltörött a "bowdened" , szintén oldalt lesz az középkonzolnak a boxnál.
az a furcsa fehér fogaskerék szerűség vezérli az egészet. Persze ez csak a manuálisnál van. PL. Clionál elektromos motorok vezérlik azt nem tudom megmutatni.
Tapasztalt már valaki olyasmit, hogy a ventillátort a szélvédőre irányítom, ennek ellenére szinte alig érezni, hogy oda menne levegő, még 4-es fokozatban is. Középen is átállítottam, és két oldalt is, de ennek ellenére még is alig érezni hogy menne levegő a szélvédőre. Hallom hogy valamerre megy a levegő, de a nyílásokon alig jön valami.
Mielőtt nekiállnál szétszedni, először nézd meg a motor elektromos csatlakozóját, tisztítsd meg, nálam 2x-is volt ilyen hiba. Utána olajozd be a mozgó alkatrészeket, mert szárazon szorulhatnak. A motor nem szokott hibás lenni, nagyon keveset van használva. Én 3 zárat is javítottam, nem kellett motort cserélnem, most is azok vannak benne.
A két oldalon a munkahenger és a fékpofa csere kb 1,5-2 óra volt. Nyugodt tempóban. A biztosító anyákat is cseréltem. Nem tudom a szerelőd mennyire "hajtós" ember. Itt a környéken 4-5000ft-os órabérben dolgoznak a szerelők.
Aliéktól szoktam rendelni, ha nem sürgös.., szinte 100% hogy megjön , és az ár is szupi.., de a " becsült" időt gyakran túllépik..., az ebay- s is beugratós volt nálam gyakran ---- shiping over Honkong..,
Ha megjött az "itteni "utángyártott.., akkor azért egy vékony flexel megprobálom szétvágni.., egyelőre mást nem tudok elképzelni szétszedéshez.., gondoltam hogy esetleg megfurom és átöblitem pl Wd40- el.., de elvetettem .
Köszi a választ. Nekem még a kerékcsapágyakat meg a fékdobokat mondta a szerelő plusz a kézifék kötelet. Fékfolyadék csere is volt. Mennyi idő ezek megcsinlása? Kiváncsi lennék mennyit számolt fel
Én cseréltem. De csak a munkahengereket és a pofákat. LPR típusú munkahengerek kerültek bele, akkor 5000ft/db áron. A hátsó fékpofa szett 5000ft volt. Tehát 15000ft volt. A munkadíjat megspóroltam mert magam javítottam.
A motorok elgyengülnek benne, mert a kommutátor elkoszolódik.
Ha szétszeded a müa házat, és a vill motor fogaskerekét letudod szedni, akkor kitudod venni az alatta levő müa pajzsot a szénkefékkel, és megtudod pucolni a forgórészen levő kommutátort.
Ha van kedved......
Ha nincs az Ebay, vagy aliexpress-röl rendelhetsz kinai utángyártottat.
Innen a fórumról: 2008.05.30-ai hozzászólás: "ő az akiről szó van. gyanúim szerint azért világít halványan, mert a tompított izzóját egy tejüveg szerű burok veszi körül. Nem igazán értem miért oldotta meg a renault ezt ilyen bután... az újabb thaliakban már semmi nyoma ennek a tejüveges buroknak szal rájöttek hogy elb*szták."
Szia! Nekem hasonló problémám volt. Kiszedtem a motort, szétpattintottam az illesztésnél(óvatosan). Azt figyeltem meg, hogy amibe a pálcát akasztod be, annak a tengelye kicsit el volt ferdülve. Forditva raktam vissza ezt a tengelyt és tökéletesen működött.Esetleg kicsi zsírt is tehetsz bele. Annyi, h a burkolatot szigetelő szalaggal kellett összeragasztanom utána. Remélem sikerrel jársz.
Adott egy 'harcsaszemű' Thalia. Tompítottal fényszóró nagyon gyenge. Ködlámpával közlekedetk sötétben, mert egyszerűen alig látok vele. Gondoltam biztos azért mert le van mattulva. Felpoliroztattam, de szinte semmit sem javult. Ötlet? Vagy ezek ilyen rosszak? Vegyek bele emelt fényű izzót? Köszi a tanácsokat!
Utas oldali ajtó központizár problémáim vannak: Utasoldalon elöl a zárás mindig rendben van, mindegy hogy kulcsról vagy tavvezérlőröl müködtetem., gomb lemegy - ajtóbezárva.., De nyitáskor gomb mindig csak félig jön föl és az ajtó nem nyitható sohasem, csak ha kézzel telljesen felhuzom a gombot. ,mindig ez a figura van.., mi lehet a probléma??
Ellehet gyengülve a motor??? Kezzel huzogtva a gomb mindig könnyen mozog.
Bal hátso motor szakadt.
Kérdésem volnának:
1.Fehér müanyag boritóknak a motoroknál- zárszerkezetnél milyen funkciója van? Biztonsági vagy " beázás" elleni??? Milyen hátrányokkal jár ha nincs visszaszerelve?
2. A Clio 2 motorjai vajon csereszabatosak a Tháliáéval ?
3. Valami beszerzési forrást tudnátok ajánlani? Privátban is jöhetne., ha utánvéttel volna valakinek., 2 db két vezetékes motor kellene., egy csavar tartja csak a motorokat.., nincs a zárszerkezetbe épitve.
Klíma csövet keresek 1,4-es, benzines,8 szelepes motorral szerelt Thaliához. Egyszerűen képtelenek vagyunk találni egyet. Mindenhol megnézik,hogy van-e, de vissza nem szól senki. (ebből gondolom,hogy nincs nekik)
Eljutottam arra a pontra,ha nem kapok, akkor megpróbálom megragasztani. (Alu hegesztést sajnos eddig nem sikerült kitanulni)
Van titániumos fémragasztó, leírása szerint 180bar-ig bírja a nyomást kikeményedés után. Ami a képen látszik ezt a csövet keresem. nagyon pici lyuk lehet rajt mert kb 2 hét alatt ment ki belőle a gáz.
Az enyémet még nem kellett csapágyazni, de sok generátort csapágyaztam már. Nyugodtan szedd szét, szerintem nem lesz vele semmi probléma a csapágyak cseréjénél. Kommutátor nincs rajta, csak 2 csúszógyűrű, az meg legfeljebb 2 forrasztás.
Sziasztok 1.4 benzines 55kw -os thaliánk van.
Nagyon csúnya csapágy hangot ad a generátor.
Szedett már szét valaki generátort, ? Lehet csapágyakat cserélni bent?
Kommutatoron át megy? Mert ha le kell forrasztani a forgó részről szétse szedem, hanem új után nézek.
Előre is köszi.