Én így számolnék: (feltételezve, hogy itthon akarod használni, itt élsz nem utazol hetente usa-ba) Áfás számlát itthon nem kapsz róla. Így kapásból a hazai nettó ár alatt, ami most 205ezer. Gariztatni, bizonnyal nem könnyű. 150ezer, aminél elgondolkoznék. De annyiért inkább veszek keveset használt, jó állapotú, tán még kis gari is van rá Canon HV 20-30 at :)
- Nem érdemes hanyattesni a nagyon nagy méretű HDD-t tartalmazó kameráktól. Egy 80 GB-os HDD- a legjobb minőséget választva (mindenkélppen ezt célszerű választani) is sok-sok órányi felvétel készíthető, nibnncs sok értelme több 10000 Ft-ot kiadni egy pl 120 Gb-os HDD-t tartalmazó kameráért.
- Ha HDD-s vagy Flash memóriás kamerát vesztek, akkor azokat mindenképpen a legjobb minőséget adó módban célszerű használni.
- Ha van választék, akkor minél nagyobb képérzékelővel szerelt kamerát válassz. A képérzékelő méretét tört számmal jelölik. pl 1/8 vagy 1/6, vagy 1/3. ANnál nagyobb az érzékelő, minél kisebb szám áll a törtjel után.
- Esetleg nézzetek körül a használt kamerák között is. Ma már sajnos a gyártók a HD felbontású kamerákat favorizálják, így azokba szerelik a jobb objektíveket és képérzékelőket. Ezeknek az ára azonban meghaladja a keretedet.
A mostani SD kamerák viszont inkább az egyszerűsítés és olcsóságra törekvés jegyében születtek. Néhány éve viszont még egészen jó minőségű SD kamerákat lehetett venni.
Egy 2-3 éves Sony HC-94 vagy HC-96 vagy Panasonic 280 vagy 320-as kamera, ha jó állapotban van, akkor minden tekintetben túlszárnyalja a ma kapható legjobb SD kamerákat.
A HDD-s vagy Flash memóriás eszközök mellet szól az egyszerű kezelhetőség, míg a szalagosok (DV) mellett a valamivel jobb képminőség és az alacsonyabb ár, de a különbség ebben a kategoriában nem számottevő.
Optikai zoomból elég a 10x-es, a digitálissal pedig ne is foglalkozz.
Érdemes elmenni nagyobb elektronikai áruházakba, ahol működés közben is sok kamera kipróbálható. Vedd kézbe őket, nézd meg hogy mennyire hatásos a beépített kézremegésgátló, mennyire könnyen kezelhető a kamera számodra stb.
Nézd meg az objektív nagylátószögű állásában, hogy az elég-e neked vagy esetleg szükség lesz majd nagylátószögű előtétlencsére.
Én mindenképpen javaslom a nagylátószögű előtétlencsét. Ezt általában külön kell megvenni, de előfordul, hogy csomagolják a kamera mellé. Ez akkor fontos, ha oviban, iskolában a teremben, vagy otthon a szobában készítenél felvételeket a gyerkőcökről. Sajnos az amatőr kameráknak alaból elég szűk a látóterük, így ha relatív közel van a tárgy vagy személy, akkor nem tudod elég tágra nyitni az objektív látómezejét. Ezen segít egy előtétlencse.
Ne ijesszen el az esetleges magas ára az előtétlencséknek, mert nem csak a kameragyártók készítenek a saját kameráikhoz, hanem külső cégek is, sokszor kedvezőbb áron és jobb minőségben.
Segítsetek nekem légy szíves abban, hogy családi célokra (3 gyerek, kirándulások, ünnepek felvétele) milyen digitális kamerát vegyek? Milyen paraméterekre figyeljek oda, mik a valóban fontos adatok?
Igazad van és mégis, az amatőr kamera gyakran kell félhomályban is. Nem csodákat várok tőle, csak lehetetlent. Szóval nézegetem a teszteket és próbálok dönteni, mert számomra kell a fényérzékenység alacsony fénynél és bizony van különbség a kamerák között, nem is kicsi. Sajnos viszont az újabbaknál már nemigen van kereső. Biztos úgy gondolták azt nemigen használja ma már senki.
Nekem az az elméletem, hogy a videózás, ahogy a fotózás is a "a fény leképezése". Ma már van mód arra, hogy fény nélkül képezzünk, de eléggé nem sportszerű a consumer fotós eszközöket és kamerákat olyan területen boncolgatva elemezni amire nem igazán alkalmasak.
Azért is írtam, hogy a kistesójára (SD200 talán), mert azon nincs VF, de érintőképernyős. Egyébként megjegyzem, hogy a legnagyobb napsütésben is szépen látható volt az LCD. Ennek ellenére szoktam a VF-et is használni, mert van úgy, hogy stabilabban tartható a kamera ha azon keresztül nézem a célt, szóval azért hasznos dolog.
Őszintén szólva nem tudok erre mit mondani. Este készítettünk pár felvételt városi séták közben és elfogadható lett a minősége, de ez ízlés dolga. Van, akinek az esti felvétel a mindene, de annak azt hiszem bele kell nyúlnia mélyen a zsebébe egy profi kameráét. Youtube-on és Vimeon is van jó pár tesztvideó sötétben is, meg kell őket nézegetni és azt a kamerát választani, amelyik a legmegfelelőbbnek tűnik. Persze még így is lutri. Az igazi az lenne, ha az ember kapna 1-1 hétre mindegyik kamerából egyet és úgy választhatna, de ez ugye nem igazán így működik nálunk.
A manuális módok között van lehetőség a WB beállítására, csak egy fehér felület kell. Erre érdemes egy fehér lapot tartani magunknál a fotós táskában, ha éppen nincs semmi, ami hófehér lenne a közelben.
Igen, mint írtam kevés fényben nem az igazi, de sajnos olyan kamera nincs a piacon ebben az árkategóriában, ami minden elvárásnak megfelel. Számomra a kevés fény nem akadály, nagyon kevés olyan szitu van, mikor úgy kéne filmeznem (szerencsére).
Továbbra is az a gondom a TM300-zal, hogy igen, belövöd a fehéret, de mi van, ha elutazol, este elmész várost videózni, s olyan képet akarsz, ami tükrözi a hangulatot, tehát nem fehér, s a gyári beállítás piszkosul vörössé teszi a képét? Ilyen esetben szerintem gondban van az ember és ezért nem mindegy, hogy az automatika meddig és hogy korrigálja a színhőmérsékletet. Még egyszer: érdmes a linket, amit írtam megnézni, mert abból zajosodás, felbontás, dinami is következtethető. Egyébként ez utóbbiban vezet a TM300 mindegyik kamera között.
Mi a véleményed erről a linkről? http://camcorder-test.slashcam.com/campair-EN.shtml A TM300 színe kevés fényben automatikus módban elég lehangolónak tűnik.
Azért ez az izé érdekesen nézne ki a TM300-on (illetve a kistestvérén, amin nincs VF), pláne, hogy ugye az érintőképernyős, és nem lehet semmi állítani, ha ez rá van szerelve. Én TM300-at vettem valamikor tavaly év vége felé, mert az ünnepeket melegebb helyen töltöttük és kellett valami jobb kamera a 10 éves Sony DV helyett. Nagyon nem bántam meg, hogy ezt választottam. Mondjuk én szinte csak manuális módban használom, nem szeretem az automatikus állítgatásokat, persze néha az is jól jön. Írták sok helyen, hogy fakók a színek a TM300-on. Nos én nem vettem észre, sőt! Mondjuk a white balance-ot minden szitu előtt belövöm újra, s így csodás a színvisszaadása. Most vágom a filmet, amit a 2 hét alatt forgattam (5 óra), és hihetetlen csodálatos képe van a 40B650-es Samu LCD-n, szinte már olyan, mint egy igazi kis ablak, amin az az érzésed, hogy belenyúlhatsz, olyan hibátlan az egész. Persze van ennél olcsóbb kamera is. Illetve ott vannak a Canon kamerák is, én is sokat vaciláltam, hogy melyik legyen, de végül is ennél kötöttem ki. A képstabilizátora olyan precízen dolgozik, hogy 12x zoomnál is tökéletesen megtartható, sőt a bekapcsolt 30x-os zoommal is elboldogul. Pedig a Teidén igen csak fújt a szél, de még ott is sikerült stabilan tartani zoomolás közben is. Az éjszaka persze ennek a kamerának sem nagy barátja, keményen tud zajosodni sötétben. Anno a 8mm-es korban, amikor készültek a régi családi mozik, elkelt az 1000 wattos világítás, mert nélküle a film halott volt, nos azért ez egy normál szobavilágítás mellett is már szépen dolgozik, éjszaka meg ilyen amatőr cucctól sokkal többet nem lehet várni. Én a VF, a képstab és a manuális módok miatt választottam leginkább ezt a kamerát. Bár az egyik fő szempont még a fókuszgyűrű volt, azt használtam eddig a legkevesebbet, mert az autófókusz is hibátlanul teszi a dolgát. Vettem hozzá az ebay-en egy nagyobb aksit is, így a két akkuval 4-6 órát is el lehet játszani egyhuzamban. Az viszont kemény, hogy az AVCHD-val elég szépen küzd a gép (4 magos, 4 giga ramos masina). Szóval aki ilyen kamerát akar venni, az jó ha rákészül egy gépfejlesztésre is, mert ez elég minimum konfig, ami nekem van hozzá. Sajnos egyelőre viszont elérhető áron nincs sokkal jobb.
Miért, az 5D MK II nem iszonyatosan drága? Már egy átlagos amatőr felhasználónak? Amúgy ez az lcd ellenző hatalmas ötlet és elgondolkodtatott, sőt megzavart, mert most újra kiterjedt a keresésem köre.
A nagy érzékelőre nem a pixelszámot írtuk, hanem az érzékelő fizikai méretét.
Az ilyen consumer kategóriás kameráknál nem nagyon jön ki a 3 CCD/CMOS előnye, mert sokszor a lapka sem túl jó, s a 4:2:0-ás tárolás miatt úgyis jó része elmegy a három érzékelő előnyének.
Én kicsit meginogtam a HF11/HF20-ast illetően és pont egy JVC darabot néztem ki, a GZ-HM400-ast. Árban nem vészesen drágább mint a HF-ek de jelentősen nagyobb az érzékelője.
A gépem meg már bír az AVCHD-vel, játszani és szerkeszteni is. :)