Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Az OSM térkép egy önkéntes közösségi munkán alapuló térkép, ezért nem tartalmaz olyan adatokat, amira a Truck verziónak szüksége van a méretkorlátozások figyelembe vételéhez.
Még ha így is lenne akkor sem lenne ok-okozati összefüggés a mondat két része között. Az OSM alkalmas a méretkorlátozások tárolására, ezek kitöltöttsége múlik a közösségen (bárki csatlakozhat!), a felhasználás pedig a kimenet készítőkön. A lehetőség adott, vannak is már ilyen projektek:
A helyi tiltás nem folyamatos, ugrások vannak benne. A térképben levő korlátozás is csak ehhez igazodik, az meg nincs kicentizve, rátartás van. Ha +3.5 tonna a határ, biztosan elbír 4 tonnát. 3,4 tonna nem lehet problémás. Viszont ez a probléma úgyis periférikus. Amíg nem monstrummal akarsz városnézni az óvárosban, nem lehet gond. Egy autocamphoz nem építenek olyan utat, amin egy lakóautó nem tud bemenni. (Nem a frászt, Belgiumban egyszer minden este eltévedtünk az éjszakában, mert a csiilagtúra központi kempingjéhez vezetó rendes utat építették, a mellekutakat meg a helyiek sem ismerték :-) Úgyhogy a tábor közelében már a személyautóra csinált programmal is el fogsz boldogulni.
Az OSM térkép egy önkéntes közösségi munkán alapuló térkép, ezért nem tartalmaz olyan adatokat, amira a Truck verziónak szüksége van a méretkorlátozások figyelembe vételéhez. Az csak a TomTom (Tele Atlas) térképekkel lehetséges.
A Navigator Free használja az OSM térképeket, de abban nincs lehetőség a méretkorlátozások beállítására. Elvileg mindkét verzió telepíthető ugyanarra az eszközre és választhatunk, melyiket indítjuk be :-)
A lakóautó 6,5 m hosszú, 2,8 m széles, 3m magas és 3,4 t.
Azt a 2,8-at gondold át újra, a többi paraméter meg nem vészes sehol. Egyébként eddig viszonylag jó korlátozás-adatbázis csak a friss Navterq (Here) térképekhez van (21m hosszú 40 tonnással járok, tudom :)
Én nem sokat tudok segíteni, mert en a Free változatot használom, azt sem sokat. Annak alapértelmezett térképe az OSM. Mivel a Térképkezelő funkcióban nem látok típusváltást, elképzelhető, hgy a Truck is "meg van esküdve" a TeleAtlassal. Mi a baj vele, azon kivül, hogy fizetős?:-)
Annyira problémás neked a lakóautó mérete. Nem áll az annyira messze a személyautótól, hogy egy idegenforgalmi főutakat érintő útvonalon túl sok probléma legyen belőle.Több, mint 3,5t? Szélesebb, mint 2,5 m?
Újabb falakba ütköztem:(( Adva van egy map explore ill egy mapfactor navigate 10 truck.
Mindkettő a teleatlas térképét használja, de én szeretném használni az OSM-et.
Erről az oldalról letöltöttem a magyar adatokat http://download.geofabrik.de/europe.html , ez egy pbf file, de a mapexplorer import data parancsával nem tudom beilleszteni a térképet.
Azt gondoltam, h. majd a többi országot is szépen beillesztem, de nem látja a pbf filet.
A másik gondom, h. nem tud koordinátára keresni a map explorer. Vagy legalább is én nem tudom, h. hogyan kell.
Tud valaki segíteni nekem, annyira nem értem én ezt az OSM használatot.
Egy tapasztalatot osztanék meg, talán valakinek érdekes lesz.
Volt egy BT-s GPS vevőm, valaki keresett ilyet, én nem használtam, felkínáltam eladásra.
Ragaszkodott hozzá, hogy kipróbálva vegye át, mert amit korábban vett egy itthoni portálon, az nem akart készülékével együtt működni. Találkoztunk, kipróbáltuk, ment flottul, elvitte.
Közben felajánlotta, mert rossz és Ő úgysem tud vele mit kezdeni a hibásat, az egy SysOnChip kis készülék volt.
Hát tényleg nem csinált semmit, nálam semmi se megy a kukába egy darabban, szétszedtem.
Alkatrészeit átnézve találtam benne egy kis memória IC-t és egy apró akkut, Li-MN vagy mi volt. Ugye az IC arra szolgál, hogy őrizze az előző kikapcsolás koordinátáit, hogy legközelebb hamarabb pozicionáljon.
Az hogy az akkuban nem volt villany, az belefér, de az, hogy töltést se vette fel, az, kevésbé.
Az meg aztán végképp nem, hogy bénította az egész készüléket.
Akkunak utánanéztem, Amerikából tudtam volna rendelni ca. 1D-ért, de 20 darabnál kevesebbet nem adtak. Ez nem jó. Kiszedtem az akkut, 2-3 alkatrész beépítéssel normál akkujáról adtam feszültséget az ominózus IC-nek, így amig abban van szufla, addig megy a memória is.
Azóta, ha nagy ritkán előszedem, 39 másodperc alatt pozicionál még a SIRF III-as chip szettjével, legutóbb egy 7"-os tabletet látott el jellel.
Akár 1-1-ben bemásolhatod, de természetesen mindenképpen törölni vagy javítani kell a port, baud (ez még esetleg jó lehet, de ki tudja?) megadást és a koordinátákat.
Lehet ellenőrizni kell valahol a program alapbeállításai között, hogy a 3-4féle koordináta megadási lehetőség közül (Fok, perc, másodperc vagy Fok és tizedesvesszővel a továbbiak 10-es számrendszerben) stb. melyik van Nálad megadva.
[gps] background_navigation=1 ;logging=0 ; see also mydata.tracks port=1 baud=4800 source="nmea" disable_advanced=0 default_latitude=47.480170 ;This and the following line determine the default_longitude=19.150818 ;starting postion on the map before GPS is found.
Szándékosan nem töröltem a feleslegeket, bárhova beillesztheted, helye közömbös.
A ; után írottak kommentek, nem veszi figyelembe beolvasáskor, mint a 2 utolsó sornál is.
A port meg baud arra szolgál, hogy ne kelljen keresgélnie a kapcsolati adatokat, gyorsabb a felállás, bár csak az első indításkor igaz.
Azok ott az én koordinátáim, születetten bízom embertársaimban, vállalom a kockázatot, mint ahogy email címem is publikus. (Nem is értem, amikor a fórumon valaki választ vár, de titkolja az elérhetőségét).
Milyen formátumban kell beírni ezt a " saját lakhely" koordinátát, mert nekem mindíg a Bp, alagút előtti körforgalomból akar indulni egy teljes kikapcsolás után!
Én még nem találkoztam olyan navigációs programmal, ahol ne lehetett volna kezdőpontot megadni, ettől kezdve GPS helymeghatározáshatóság hiányában, mindig innen tervez. Persze RESET után ismét nem.
Másik lehetőség: én is belefutottam, többször, hogy Párizsból indult a tervezés (off: mondjam miért?), akkor a SYS.txt-ben megtalálnád Párizs koordinátáit.
Legális programomnál is át kellett írni.
Ha ezt a koordinátát saját lakhelyed koordinátáira cseréled (GoogleEarthból kinézheted), akkor innen fog tervezni.
Ha meg máshol kapcsolod be, akkor holdfogások után onnan tervez...
Hja, minden navinak és célGPS-nek van egy gyári default poziciója. A Garminoknak pl. a Garmin közpntja. Ezt az iGO-t em tudom, hol adták el, lehet, hogy a párizsi képviselet.
Régen, 6-7 évvel ezelőtt, ha resetelt a Myguide navi, amin iGO volt (gyárilag), akkor kerültem hirtelen Párizsba (meg elvesztettem az összes kedvencemet, összes beállításomat). Amikor ez már hetente előfordult, akkor vettem egy másik készüléket.
Akkor a B lehetőség. Nyomkodta a masinán a térképet, amikor nem volt GPS vétel. Párizsnál hosszan megnyomta és amikor a program rákérdezett, hogy ezzel mit csináljon, akkor ráklikkelt az "Induló pozició'-ra. Ismételje meg ezt a jelenlegi lakhelyén és akkor azt fogja indulásnak venni, mindaddíg, amíg NEM LESZ SAJÁT GPS POZICIÓ. Akkor újratervez.
Én a Moov-ot nem ismerem, de az általam ismert naviprogramok így csinálják. Majd jön Schaf, és megmondja a frankót:-)
Ha egyszer ott volt utóljára fix poziciója...
Vagy ha már Németországban egyszer azt adta be a naviba induló poziciónak és azóta még nem kapott friss fix GpS poziciót.
Ezért mondtam, hogy azt le lehetne cserélni a telefon AV-jére ha lenne neki olyan. Ezek szerint a beépített izé nem a hátramenet jelét figyeli, han hogy megjelenik-e az AV jel a bemeneten, és akkor lekapcsolja a saját kijelzéset és az AV-t teszi ki. Mert akkor érdemes lehet keresni ilyen USB-AV eszközt a telefonra. Egy ügyes amatőr meg csinál egy olyan reed-relés kapcsolót amelyik átkapcsolja a tolatókamera jeét és a naviét. Ez még em rontja a garanciát.
Rengeteg iyen buherálást csináltunk a munkahelyemen. Egy sokmilliós Ferranti gép pármilliós előfeldolgozó modulját váltottuk ki 3 tranzisztorral és 20 szál kábellel, bedugva a saját Sztaki 8bites pc-nk printerportját a Ferranti lyukszalagolvasója helyére.
"Meg ha lenne a telefonon AV out. Olvastam már ilyenről pár éve, de nem láttam."
Enyémet egy spéci kábellel HDMIre lehet kötni, vagy akkor már DVI monitorra is, mert ugyanaz. MicroUSB csatiján kijön. Előbb aggódnék attól, hogy ezek az újabbak lehet nem tudnak kompozit jelet (előzőhöz volt kompozit kábel is), ami a kamerának kell és nem tudom milyen minőségű a tolatós cucc kijelzője, de ami párat láttam annak a képe elég vállalhatatlan volt.
Ne viccelj Gyuri. .. a tolató kamera bemenete általában egy sima AV in.
Bekapcsolása pedig a tolató lámpán keresztül történhet. Amikor az izzó áramot kap, azaz a váltót megfelelő fokozatba kapcsoltad a kamera is kap áramot, bekapcsol a rendszer pedig érzékeli a bejövő jelet az AV csatornán és kapcsolja a kijelzőt.
Persze vannak bonyolultabb rendszerek is, de a legtöbb alapja ez a megoldás. :D
Az jól el lehet dugva, ha a tolatókamera a kocsi beépitett része. És nyilván az is meg van csinálva, hogy a tolatókamera képe csak rückvercben látszodjon. Vagyis hiába cserélnéd le a tolatókamera dugóját a naviéra. Meg ha lenne a telefonon AV out. Olvastam már ilyenről pár éve, de nem láttam. Külső dvd-lejátszó számára nincs bemenet? Vagy az is van a beépített kütyüben?