Köszönöm szépen a felvilágosítást. Megnéztem de azt írja hogy a második ventilátorom szakadt. Találtam is youtube-on egy linket hogy mi lehet az baja. https://www.youtube.com/watch?v=CfaA-rrPYeo ha lesz rá alkalmam akkor megnézem mindenképp.
Köszönöm szépen a felvilágosítást. Megnéztem de azt írja hogy a második ventilátorom szakadt. Találtam is youtube-on egy linket hogy mi lehet az baja. http://myvip.com/index.php?t=& ha lesz rá alkalmam akkor megnézem mindenképp.
Új fórumozó és 2 hete Golf V variant tulaj. Ami biztos: 1.6, benzines , 75kW, 1595 cm3, manuális 5-ös váltó, óra szerint 202 500 km-t futott. 6/2008 forgalomba állítás, typ motora BSE (a szlovák forgalmiban). A volt tulaj szerint Comfortline. (Az előző autónk: 1,6 Astra 5 ajtós, 55 kW 1998 -ból.) Lenne pár kérdésem. A válaszokat előre is köszönöm. Szóval: 1. Motortípus BSE? 2. 8 v. 16 szelep? 3. Tengelykapcsoló milyen? Az autó dokumentációja megvan füzetek: 3.1,3.2 egyéb. Ezen felül kellenének adatok. Szerkezet, konstrukció működési elvek stb. linkek, dokumentumok, videók. Köszönöm.
én is hasonló cipőben jártam pár hónappal ezelőtt. A sima szívó benzinmotorokkal nem sok bajod lehet pl. BSE 1.6 benzin-motor(minimalis kotelezo szervizen es kopó-alkatreszeken kivul csak apró-cseplő elektromos gondok fordulnak elő). 2007 előtti golfok klíma-kompresszora is ludas és teljes cseret igenyelhet! 2007 utaniaknal mar a javított valtozatra cserélték. Dieseleknél a megszokott VW problémák lehetnek, porlasztó, befecskendezés, DPF-szuro altali problémák(mint a Passatoknal, lehet szivni vele), de a TSI motoroknal is van eleg szívás(tulajdonosokon es a penztarcajukon teszteli a VW :) ). A lancos vezerlesnel elofordulnak lancnyulasok, feszito-hibak. Idoben oda kell figyelni ezekre, tudni kell melyiknel mi a jellemzo hiba es akkor sok problémád nem lehet, de minden esetben ezeket járd körül!!! Előre javasolt, utána mar késő!! :) Ellenben vigyazz arra is, hogy elég sokban könnyen tekerik vissza a km-allasokat(pofatlanul), de a kopasokbol erre lehet kovetkeztetni. Az itthoniak eléggé le vannak lakva, a jó állapotúnak vélt is a helyszínen förtelmesen nez ki. Tisztelet a kivételnek, merthogy van, de azt altalaban elobb elviszik, mint ahogy meghirdetik. Jól korul kell nézni, altalaban az adott sorozat minel idosebb (kesobbi gyártású) annal tobb beismert hibáját kijavitja a vw. Még talan a nem hivatalosat isi de az ritkabb. Keruld az adott sorozat piacra dobasanak 1-2 évét es eselyesebb, hogy hibamentesebbet talalsz. A mk6 (Golf 6 2009-2010 óta van a piacon, de az mar az 5ös faceliftje és szinte csak TSI motorokkal). Én is szerencsevel jutottam hozzá, markakereskedesen keresztul, megbizhato forrasbol. Próbánál jarasd be uzemmeleg motorig, vegezzenek rajta teljeskoru atnezest, razkodasait a motornak figyeld meg(egyes VW motorok annyira kepesek remegni alapjaraton, hogy az egesz autot rázzák), stb. Olvasgass vissza a mar elozo tulajok hozzászólásaiba, főleg, ha már megvan 1-2 kiszemelt jószág. Pár ora alatt at lehet futni ezeket és nagyon hasznosak! Nálam van meg egy Skoda 1.4 Fabia, 220e km-el, 1.4 16v, BKY motorral, olajcseren es kotelezo kopo alkatreszeken kivul 200nál kapott egy kupplung-szettet(ido elott csereltettem) és trafókat. Semmi más jelentos :) Megy, nem kérdez, 5-5.5L-t fogyaszt nyaron, klimaval 6! Télen max. 6.5, ha nyomod neki 7 :) Es mindezt benzinnel!!
Remelem tudtam segiteni, még időben!!! :) Sikeres vizslatást!
Ha meg van kérdésed, kerdezz bátran! Segítünk, tapasztalatból!
Nálam 2008/10 Golf V Variant kombi van, szinten 2 ventillatorral. Azok altalaban 102fok fölött indulnak be, terhelési viszonyoktol és hőmérséklet-emelkedes viszonytol fuggoen emeli egyre nagyobb fordulatra(ECU vezerli rengeteg erzekelo/paraméter alapján) . Ilyen hidegben dugoznod kell, hogy azt elérd. Ha jól emlekszem még lehet is latni, hogy lassulnak mikor allitja le őket(VCDS-el lehet figyelni szazalekertekben a terhelésüket külön-külön), de az furcsa, hogy nem indítja el mindkettőt kellő melegedésnél sem. Ha termosztát problemaid vannak(túl alacsonyan nyit), mind varhatod, hogy beinduljanak ilyen hideg idoben (már akinek ez hidegnek számít). De tehetsz ellene, ha nincs VCDS-ed, álló helyzetben 2200 fölött tartsd a fordulatot, hogy a katalizator hevítse fel a blokkot (akar 3000ig is, de ne menj fole, mert fölösleges), hogy melegedjen a motor, majd ha eleri a 102 fokot akkor elinditja oket. Klímával hamarabb is kellene, de ahhoz min. 5 fok legyen a kinti homerseklet, kulonben a klimad nem fog aktiválni.
Diaggal hibakódot nem dob?! (ventillator hibakra szokott) Hőmérséklet-szenzorok hibaja is okozhat ilyesmit, lehet relé, stb. VCDS / szerviz hamar kiderítené.
köszönöm a visszajelzésed a termosztát okozta hibával kapcsolatban. Ezek szerint "családi jelenség", lennének még páran jelentkezők :) Érdemes erre másoknak is odafigyelni, hosszú távon meghálálja, de azoknak is akik hamarosan túladnak rajta, hogy ne a következő tulaj szívjon emiatt!! (mint altalaban ez Mo.-n(de még külföldön is hanyagolják egyesek) lenni szokott) Tisztelet a kevés kivételnek! :)
Az a "sárga trutymó" amit még "majonéz"jelenségnek is szoktak becézgetni a szerelők, a túl gyakran, kevés távot megtevő és hosszú útakat kevés alkalommal látott autóknál előforduló, mondhatni - fizikailag normális jelenség - ami főleg hidegebb időjárás esetében fordul elő és észlelhető. Néha (időközönként rendszerességgel) el kell vinni az autót megjáratni hosszabb 200-300 km-es utakra (főleg autópályára kiégetni a motor belsejéből a sok lerakódott egyeb kokszanyagot is ezáltal - ami főleg a rosszabb minőségű sima 95ös uzemanyagnak is köszönhető) és ez elkerülendő, mivel ez a gyakori túl alacsony (rovid utak miatt üzemi homersekletet el nem érő) motorokra érvényes, nagyon hosszú távlatban biztos nem tesz jót a motornak. A városi 1-2, netalán jobb esetben pár km-t közlekedő(gyakran csak a sarki boltig eljaro idosekre jellemzo) sofőrökre jellemző és nagyobb kárt okoznak ezzel a motornak, mintha folyamatosan hosszabb távon használnák :) Nem mindegy, hogy az előző tulaj hogyan, milyen mértékben használta. Senki ne vegye magára! :P
A motor azalatt - a terepi viszonyoktól függően (mivel ha lejtőn indulsz hegyrol lefele - az en esetemben is - mind várhatod, hogy melegedjen, hidegen indítva téli hőmérsékletviszonyoknál nem fog 3-4km lejtő után sem (a menetszel es a hideg blokk miatt) csak alig 40-50fokra melegedni, ellenben vizszintes uton 2-3km utan maris a 70fok-ot eléred) - a pár km alatt alig éri el talan a 60-65 fokot ami eppenhogy elegendő a motor idealisabb működéséhez, de a fogyasztas még mindig több (tobb uzemanyag kerul ezaltal az égéstérbe is). Benzines esetében 70fok fölött kezdi jólérezni magát és 90+ körül a legjobb nemcsak üzemanyag-fogyasztásban, de akkor képes a felmelegedett olaj is a megfelelo kenést biztosítani a kopás ellen. Nagyobb köbcentis motorok esetében 95-110 között az ideális (pl. az Audi FSI 3.2-esem). Nála 2km után a belső ventillatorok már érzékelhető hőt fújnak és 2perc múlva vetkőzhetsz az utastérben :) (Golfban marad a kiskabát es a penztárcád vastagsága). A motorhőmérséklet pedig mar 60 körül alakul olyankor, de a hevesebb égés miatt hamarabb melegszik a blokk, fogyasztas is persze duplája ;) (hosszú útakon átlag 8-8.5L(135km/h), de városban télen 17-et is megeszik - lábnehezék-függő :D ). Mindig figyelek arra, hogy állandó tartós nagy sebesség / hosszu út után a megfelelő hutest megkapja, kulonben ha leallitod, a vízhomerseklet par 10mp alatt 115-120 körül köt ki :) (Golfban 103-108 körül u.e.). Mindeközben a műszerfalon termeszetesen 90fokra van latszatnak odaszögezve! 3-4 perc alapjaraton es leviszi 95 körülre(Golfban 92-re). Főleg autópalya-pihenőknel sokan kovetik el ezt a hibat, hogy azonnal leallitjak a motort, utana jönnek a szivasok. Tobbnyire a következő tulajnál aki mit sem sejt erről :D
Az 1.6-os golf-oknál gyakran előforduló jelenség, főleg mivel elég "hűvös" motorok(értsd: a kisebb térfogata miatt a nagy motorterben túl jó a hűtése :) ) és az olajbeöntő-sapka muanyagbol van (muanyagra hamar lerakodik a kondenz pára), mert a motor levegőztető csöve fizikailag alacsonyabban helyezkedik el a sapka adott magasságához képest + a motor nem megfelelo ideig tartó bemelegedés/felhevules-hiány miatti allapotban való leállítás folyamatában a motorban adódó kondenzációs folyamatok okozzák ezt. Ha főleg hidegben észleled, gyakran jársz csak (vagy egymas után) rövid útakra és csak a tanksapkán eszleled (pl. ne legyen a nívópálcán!!! ami már hengerfejre utalhat) akkor tobbnyire ez a magyarázat. Töröld le (tisztítsd meg, majd jarj az autóval rendesen, rendszerességgel hosszabb utakra ami utankent legalabb 20km-t jelent (a kondenzacios folyamatoknak ezzel áment adhatsz)) és meg fogsz lepődni, a trutymo nem fog ujra előjönni (vagy kevesebb/hanyagolható mértékben lesz csak jelen).
Fontos, hogy ez a jelenség (nagy mennyiségű sárga trutyi a beöntő sapkán) utalhat hengerfej-hibára(jó esetben csak megfelelő tömítes hianya, kompresszióveszteség) is, de azesetben meg kell figyelni, hogy a hűtővízbe keveredik-e olaj vagy nem fogy-e esetleg a hűtővíz! Aki nem ért hozzá és nyugtalanítja, inkább guruljon be a szervizébe mielőbb és nézessen rá egy szakival (nyomáspróba a hengereknél, stb.).
A Te esetedben én nem problémáznék, nalam is ugyanez volt, míg be nem járattam. Az elozo tulaj rövid utakra járt vele, de ezt tudtam :)
Van egy olyan kérdésem (VW 2006 1.6 BSE motor), hogy a második (kisebb) ventilátor az mikor indul be? Ha bekapcsolom a klímát akkor az első bekapcsol, de a kisebb nem. Még nem láttam hogy ment volna :/
Volkswagen Golf V vásárlását tervezem. Városon belül használnám leginkább munkába járásra. Golf V tulajdonosok véleményére lennék kíváncsi, akár az 1.6-os benzin, 1.9-es dízel vagy 2.0 dízel változatról egyaránt.
Nálunk ugyanez volt, nyáron észre sem vettük, csak most a hidegebb időkben, hogy alig mozdul a vízhőfok jelző. Termosztátcsere után most 1-2 km és üzemmeleg a motor, ahogy kell.
Nagyobb bajom, hogy 1000 km-en kb 3 deci olaj fogy (5w40). De ha leveszem az olajbetöltőt nem füstöl (kis színtelen fújásokat érzek a kezemmel, de ez sem büdös), a hűtővíz kristálytiszta, és mögöttem sincs kék füstfelhő. A szerelő szerint amíg nincs nagyobb fogyás inkább figyeljem és töltsem után, de nekem b@ssz@ a csőröm. Óra szerint 167 ezer km van benne, valóságban jó ég tudja. Szépen megy, fogyasztása rendben van (benzinből 6-7 liter, lpg-ből 8-9 szerintem ez jó!)... Viszont ez a sárga trutyi az olajbetöltőn szintén kissé jelen van... Rejtélyes kicsit a gép, de egyelőre nem hagyott cserben!
Közben még az jutott az eszembe, hogy a biztonsági öv felügyelet felszereltség függő. Viszont ha villog az óracsoportban, akkor biztos ki van építve. Ma megnéztem ezt a lámpa figyelmeztetőt az enyémbe, csak pittyeg ha nyitva van az ajtó és fel van kapcsolva a lámpa kivett kulcs esetén.
A biztonsági öv figyelmeztető csipogást ki lehet szoftveresen kapcsolni. Ha ezt nem állítottad el, akkor feltehetően a hangszóró hibásodott meg. A 4°C -os figyelmeztető csipogás sincs meg?
úgy tudom a 310-es rádió ledes megvilágítású, így valóban lehetnek olyan problémák. A ledes vagy érintős újabb rádiók régi modellekbe építése esetén, can-gatewayt kell cserélni, mert lemerítik az akkut. 2007-es vagy újabb kiadású, L vagy a fölötti cikkszám végződésű gateway szükséges. A legegyszerűbb ha Q végűt veszel, és a későbbi extrázás során ezzel már nem lesz gond. Helyileg a pedálok felett helyezkedik el. Az újat természetesen a kocsihoz kell kódolni.
2005-ös Golf 5 be szeretnék egy RCD 310-et beépíteni. Olvastam olyanokat hogy működni fog de gombok világítása folyamatosan világít ha bezárom a kocsit akkor is. Csinált már valaki ilyet?
Esteleg VCDS el kódolni kell?
Más: világítás kapcsolót cseréletem egy újabb fajta krómosra. Működik rendesen de mikor bekapcsolom a tompítottat a kapcsoló világítása kialszik meg a vészvillogó gomb világítás sem ég.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2005 ös VW golf plussunk s elkezdet világitani a szervokormány lámpa. Elvittük egy szerelőhöz ahol 5 nap útán azt mondták hogy nem találták meg a hibát a szervo müködik de a lámpa továbbra is pirosan világit a műszerfalon. Tud valaki ebben segiteni hogy mi lehet ez?
Köszönöm a segítséget :) , lefuttattam a hibajavítást és azt írja nincs rajta hiba.. de munka után csekkolom.
Igen, próbálok következtetni,, eddig azthittem hogy a rossz út vagy a minimális gravitációs erő elmozdít valamit odabent, de nem... jelentkezik sima úton is ha suhanok
Olyanon is gondolkoztam, hogy mivel "nem mai gyerek", így a sok adatot nehezebb neki feldolgozni.. ebben látok realitást is, de mivel nem értek annyira hozzá, így ez csak egy tipp.
Ezen a 80 és 110 km-es távon kívül inkább rövidebbeket mész? Mert az ilyen jelenségre a hosszabb távú megjáratást szokták ajánlani. Főleg ilyen hidegebb időben szokott ez a jelenség előfordulni.
Szeretnék segítséget kérni 2009-es 104e km-t futott 1.6 8V Golf V variantomhoz.
Ma este egy hosszabb használat (kb. 110km) után leállítottam az autót, majd kb. 2,5 órával később (teljesen lehülve) kidoborr egy sárga olajfigyelmeztetést, hogy nincs elég olaj a motorban.
Ilyet 1 alkalommal csinált eddig, akkor 14ekm után kellett rátöltenem kb. 0,5 litert.
Most is rátöltöttem 10ekm utám kb. 3 dl és minden ok lett, azonban a következő fotókon lévő dologra lettem figyelmes:
A hűtővizet megnéztem az újabb 80km előtt és után, nem láttam változást. Nem zavaros stb.
Van javaslatotok, hogy ilyenkor mit kellene csinálnom vele? (A kép az újabb 80km után készült, előtte egy kicsit talán több szutyok volt ott, de nem vagyok biztos vele.)
Új téma: a termosztát (túl alacsony nyitása) és annak javasolt cseréje.
Az én autóm 1.6 benzines (2008) Golf V (eleve szellős motor és kis térfogatú), de szinte mindegyik VW-ra vonatkozik a termosztát-hiba, még a dieseleknél is. Végülis fizika :), gondoltam jelzek nektek is erről.
Azt vettem észre az utóbbi hetekben, de főleg a hidegebb időkben, hogy elég nehezen ment fel a motor hőmérséklete, 45-50 fokig elég gyorsan, de 55-65 után már kellően kínlódás-szeruen kúszott fel a motor-hőfok / vízhűtés hőmérséklete, lassan és lineárisan (ami nem ok!!!) kivétel, ha nem magasabb tempóval hajtottam. Ha emelkedőn mentem fel, hidegben 3-4km után is 68 fokon állt és ha alapjáraton hagytam 5-10perc állás után is alig mozdult meg a műszerfal szerinti 90 irányába ami ugye a normál lenne. Amint elindultam szépen lassan, azonban lineárisan (nem ívelve) kuszott fel MAX 84ig!!! ami furcsa volt, tudván, hogy benzineseknel 90 vagy 90+ kéne legyen és még nagy hideg mellett is 5-10percen belül 90en kellett volna legyen (nalam ez 10-15p volt). Ráadásul a ventilatoraim vagy nagyon ritkan (csak klíma mellett vagy extrém dugozassal) vagy semmikor se kapcsoltak be az utjaim soran. Tudni kell, hogy ezt VCDS-el és a Climatronic digitális szabályzójával is ellenőriztem(először azt hittem ezek is jó nagy eltérést mutathatnak, azonban nem tévedtek), mert a műszerfalon lévő óra gyárilag csal, így vannak beállítva és amit ott látsz az tk. csak egy nyugtató a tulajdonosok / sofőrök számára, hogy ne kelljen idegeskedniük ha a tű fel-alá mászkálna(ami adott tartomanyban a motor terhelesetol és menetszeltol fuggoen normalis) . A 76-115fok tartományt már pontosan 90en mutatja, ha törik, ha szakad és csak 112 fölött kezdene el folfele kuszni, vagyis valós túlmelegedes eseten. Raadasul 10fokot csal fölfelé a valós, VCDS értékééhez képest. A Climatronic Hőmérséklet-mutatóján könnyen elő lehet csalni ezt az értéket, pontosabban az ECU(motorvezérlő) által leadott értéket (VCDS közvetlenül a szenzortol szamolja ki adott ellenállás-ertek szerint az értéket, míg a Climatronic az ECU-tól kapja azt meg). A lényeg, hogy ez a két érték már valós és kevés az eltérés közöttük, nálam 0.5-1 Celsius fok eltérés van és nincs dinamikus tartománya, mint a műszerfalon lévőnek, tehát a valos értéket latjuk. Akinek nincs VCDS-e, de van digit klímája, az aktivalja a szerviz-uzemmodot (megnyomva előbb a klíma/eco és rögtön utana a levegő fölfelé keringtetes gombokat sorra, nyomva tartva egyszerre mindkettőt (kinek mikori évjárat és mi van benne) és nulla értékek fognak megjelenni a ket kijelzőn, a 19-2 - re beallva, a jobb oldali (utasoldali) homersekletkijelzon lehet vizslatni a vízhőfok értékét. A bal oldali digitkijelzon az első szamerteket 19re a homerseklet állító gombbal, míg a hatvanyerteket a középső tekerőgombbal lehet 2-re allitani. Minden egyes szamertek masmas diagnosztikai értéket ad meg, már többször foglalkoztak itt ezzel a magyar forumokon is.
Nálam egyszer nagy dugóban sikerült 94ig feljutnia(pörgetnem kellett kellően), de soha tovább és visszaallt 81-84 tartomanyba. Ami még erdekes volt, lejtmenetben ugyanígy visszahűtötte magát 78-79re még akkor is, ha jól be volt melegedve. Vagyis túl hamar nyitott a termosztát a gyari 87 helyett vhol 70 körül már átereszthetett. Eleve 96fok körül nyitnak valósan elsőre, olyankor engedik át a hűtött vizet tevékenykedni és normál hőmérsékleten tartani 90 körül. A ventillatorok sokkal kesobb, 102 fölött indítanak és dinamikusan valtoztatjak igeny szerint a fordulatszamot. Persze ez autó /motortipus fuggo is. Figyelembe vesz a rendszer rengeteg más egyeb hőmérséklet-erteket is, most nem ez a lényeg.
Egye fene, beszereztem hozzá termosztátot és elvittem cserére a szakimhoz szervizbe. Kicserélték és láss csodát : kb 3 perc alatt cövek 90fok, később 91-93 tartományban tartja, a ventilátorok végre elől megmozdultak 102 körül (nem kellett sokat várni) és visszahűtötték pár mp alatt min. 90+ tartomanyba, de közel se 84re és alá :) Azóta kizárólag 90+ (91-94) a motor hőmérséklete és a bemelegedes sokkal gyorsabban hajtodik végre, ezáltal optimalisabb uzemanyagfogyasztast, belső fűtést és motorműködést biztosítva. Jelenség volt még az is, hogy a belső levegőkeringtetes is magasabb fordulatszamon működött, 23-23.5-re kellett feltekernem a belso hőmérsékletet, hogy 21-22-n tartsa 4-5ös belso vent. fokozaton. Most 22re allitva mindkét oldalt minimalis idő alatt (pár perc) visszafogja 2es fokozatra (automatán) és kellően kellemes a hőmérséklet hidegben is. Ennyit szamitott az automata rendszernek is, arra van optimalizálva. Rövidebb utakat megteve is mar hamar 90en állunk, elotte orultem, ha 5-6km utan eppen bealltunk a 90re a tűvel :)
Termosztát-cserénél érdemes lehet a hőmérséklet-szenzorokat is kicserelni, mert a VW-nál ez gyerekbetegseg volt, főleg az idosebb kocsiknal. Nálam ez nem volt esedékes, megfelelő értékeken belül uzemeltek, stimmeltek a ki-es bemeneti homerseklet-elteresek a rendszerben. Ezekből van 2 vagy 4 érintkezős és min. 2 vagy tobb darab is lehet, amelyek ertekeibol számol egy atlagot és érdemes a zöld vagy barna (ezek a javítottak, jobbra cserélt változatok) színűeket, mert a fekete színűek voltak a hibára hajlamosak. Vagyis, ha fekete színű van a tiédben, akkor kérj zöld kupakost / csatlakozósat. VW/Audis szakik ezt jól tudják :) Ha ezek nem megfelelő értéket továbbítanak a motor vezérlő felé, meleginditasnal nem induló motor jelenséget is szoktak osszehozni, ill. annyira osszehulyitik a rendszert, hogy nem megfelelő környezethez mérten fogják a motort vezérelni. Nálam semmilyen hibára utaló jel nem volt, diagban nulla visszajelzés, csak a megerzeseimre és a megfigyelt értékek alapján figyeltem fel rá, főleg, hogy van egy Omegám is, melynek a motorhomerseklet visszajelzoje a műszerfalon valos érték szerint analóg modon az "igazat" mutatja és az igencsak 92-95 fok körül szokott ingadozni, V6-oskent pedig klímával nyaron, napon, autopalyazva igencsak megütjük a 100 folotti hőfokot amit visszahűt a megfelelő értékekre. Télen 92.5-re szegezi oda magát és alig mozdul, szereti a téli időjárást. Eleve dupla hűtő és fűtő-kore van, mert skandinaviabol szarmazik és oda betettek egy plusz keringtetest a zord hideg telekre gondolva. Miután leallitod a motort és gyújtáson hagyod kb 15-20 percig még képes a belső legteret optimalis hőmérsékleten tartani + arra is jó, hogy több órás várakozás és leállás után visszaerkezeskor a kocsihoz egyből meleget fujjon :) Ott lehet jatszani vele és ott már megtanultam az iskolát a termosztát / érzékelők körül :)
Audinál, V6 FSI motor 115 fok is normális pl. hazatérés után, garázsba beallva, alapjaraton hagyom 1-2 percet lehulni 95 körülre, és még akkor is 102-108ra visszakúszik a víz hőmérséklete leállítás után (ugye akkor már nincs keringtetes, max a ventilatorok hűtik vissza, de csak erre az emlitett értékre).
Szóval javaslom ellenőrizzétek le ezt az értéket és szükségszerűen csereljetek a termosztátot időben, a motor meg fogja hálálni! :) (hosszú távon a pénztárcátok is a hidegebb motor/a magasabb fogyasztás miatt)
Rossz termosztáttal, sok rövid út mellett majonézes termék fog megjelenni az olajbeöntő kupak alján, ami normális lehet :) Nálam is jelen volt. Most épp figyelem így mennyire jelentkezik, főleg, hogy oda szoktam figyelni, hogy rendesen melegítsem be rövidebb távon is, de inkább a rovid tavokat kerülöm vele. Az 1.6 szívómotor igencsak hűs tud lenni és annyira eltalálták a tervezésnél az optimalis működését + dugattyúk elrendezését, stb, hogybsok hibát vele véteni nem lehet, azonban szereti, ha odafigyelnek rá kellő mértékkel, időben. Hálátlan gazdák is sokaig járatják különlegesebb hibák nélkül. Most arra leszek kivancsi, hogy az alapjarati vw remegést (jelen esetben BSE motor) a csökkentett EURO4 emisszió normák miatt mennyire befolyasolja a magasabb, normál uzemmelegben. Ugye eleve az EURO4 szabvany miatt alapjaraton vissza kellett fojtsak a motort, igy tudtak cdak elerni ezt és a teljes uzemanyagrendszer-ellatast ujra tervezték, cserebe extraként kaptunk masszírozó motort alapjaraton kinél mennyire jelentkezve :) Nalam most nem mindig csinalja, ill. minimalisan lehet erezni, ha nagyon figyeled és 800 fölötti fordulatoknal olyan az egész autó menetdinamikája, mint egy svajci vekker. A fordulatszám-visszajelzese nagyon pontos (mint az Audiban) és 2200 fölött elkezd húzni, ahogyan kell, 8szelepes kecses morgás mellett :)
Így már értem. Azonban elvileg nem javasolt túltankolni a kocsit, ha van benne aktívszénszűrős benzingőz-visszavezetés. Az ilyennek nincs szellőzője a tanksapkán és legjobb esetben sikerül azt is feltölteni. Azonban, ha az a térfogat a levegő helyett uzemanyaggal telik meg, az üzemanyagszivattyú megpróbálja behorpasztani a tankot :) és még diag-hibát is dobhat a rendszer. Namost, a Te esetedben túltankolas esetén előfordulhat, hogy túl nagy nyomás esetén a pisztoly nem érzékeli a túltöltést (ezt vákuummal oldják meg, vagyis amikor megtelik a tankod és elarasztja a pisztolyfejet is már a szint, akkor akkora vákuum keletkezik ami kioldja /visszanyomja a pöcköt amit beakasztasz tankoláskor. Ha azt feltetelezzuk, hogy vhol alul folyik el a gázolaj, akkor kell legyen egy túltelítő szelep ami kiengedi kicsordulni a gázolajat nálad. Nem tudom gázolajos autóknál ugyanúgy van-e megoldva, mint a benzineseknél.
Ha mindig ugyanott tankolsz, a pumpával nem lehet gond?! :)
Olvass utána VW 'N80 Purge Valve' hibáknak, amiket a túltöltés szokott okozni.
Az A6-omnál pl. nagyon nem javallott a túltöltes éppen emiatt. 80L a tankja de az Audi szakik jelezték, hogy ne tankoljam túl, mert elég nagy kárt tud okozni a túltankolás. Azóta nem is teszem(igyekszem 70L alatt leállni vele), pedig abba még 85L is belement régebb. Sok esetben írták, hogy a tanksapka túlszorítása vagy hibája miatt (mert ugye elvileg túl szorítas ellen van vedelem) motorhibavisszajelzest is kaptak. Tanksapka le, levegő jutott a rendszerbe és már rendben is volt, motorhibavisszajelzes kialudt. Érzékeny jószágok ezek :)
tavaly november környékén a deréktámaszom néhány reccsenést követően nem működött. Illetve a fel-le irány romlott el. Utána olvasgatva külföldi fórumokon, egy orosz srácnak sikerült felvennie a kapcsolatot a gyári beszállítóval, a scukra-val, ami most már leggett and platt néven fut.
Közben szétszereltem az állító egységet. A mechanikát bowdenek húzogatják. Nekem a jobb oldaliban törött ki a műanyagból egy darab, ami miatt a bowden kicsúszott.
Én is bepróbálkoztam a schukra-nál, de első körben a márkakereskedésemhez irányítottak, ott pedig nincs külön javító készlet, de még csak állító egység sem. Csak egyben az egész deréktámasz egység ~200e ft-ért. Ezért beszereztem egy balesetes passat első üléseit, amikben ugyan ez az egység van. Míg bontott után alkatrészt kerestem, azért írtam még egy levelet a schukrának, ekkor válaszlevélben már azt kérték, hogy azonosítsam be a típust, ezt megtettem és 17.11.24-én fel is adták a javító készletet Kanadából, ami tegnap ért ide.
A javítókészlethez küldtek csavarokat is, bár azzal nem igazán lehet összerakni (gyárilag pop-szegecs van, ezzel is szereltem össze), és a 3 db kis fogaskerék is kimaradt, szerencsére nekem nem azok törtek össze. Bár azokat le is lehetne gyártatni mert a jelenlegin is vannak hajszál repedések.
Ami a készletben kék színű műanyag, azt próbáltam legyártatni, de egyik eljárással sem lehetett volna gazdaságosan a kis darabszám miatt (bronz precíziós öntés, cnc marás, ABS műanyagból újra öntés [3D szkennelés->3D nyomtatás->szerszám készítés-> ABS öntés]).
A pontos jelenség az, hogy Tankolok. Lekattan a pisztoly, várok egy kicsit kicsit kihúzom a pisztolyt rányomok és ezt többször. "Nyakig" tankolnám, de alul dől a gázolaj. Kettővel ezelőtti tankolásnál szerintem több liter elfolyt mire szólt a "szomszéd, hogy ne vigyem túlzásba.
Szia! Megoldódott ez a gondod? Nem teljesen értettem, de feltelezem arra gondolsz, hogy a tankoláskor beakasztott csővégen található kis pöcök nem old ki és továbbtankol, tehát túltankolas történik? Kíváncsi vagyok én is arra, hogy ilyenkor milyen jelenség zajlik, mitől oldódik ki(kattan ki) a pumpa?
Kontakt-hiba (jó ég tudja hol), ill. ellenőrizd le, hogy nincs esetleg hiba a pendriveon? Windowsos gépen parancssor (cmd), chkdsk <pendrive betűjele>: /r ami kijavítja az esetleges korrupciós hibákat. Véletlenszerűen pl. jobban remegő útviazonyoknal vagy csak bizonyos számoknál, esetleg ugyanott csinálja ezt? Kovetkeztetni kell. VCDS Hibakód van? (az többnyire komtakthibánál jelentkezne)