Keresés

Részletes keresés

pulcsi1 Creative Commons License 2009.09.29 0 0 498
Szia!
Engem érdekel a panel és minden más.Küldhetsz képet rajzot paneltervet.
Pulcsi1
Előzmény: HOTotya (497)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.29 0 0 497
Én saját magam készítettem el a váltóműt,mert 80db-ot megvenni kész csőd és egy kis barkácsolással könnyen megoldható(régebbi oldalakon ott a kép is. Egy 555ös ic-vel könnyen lehet vezérelni....,s,ha érdekel feltehetem a panelrajzot is! Szervó motort az rcmodel-nél 875ft.-ért lehet venni(én is ott vettem)6-s csomagban!
(http://www.rcmodell.com/shop/index.php/cPath/67_251 a pontos oldal)
Előzmény: pulcsi1 (494)
BoGar Creative Commons License 2009.09.29 0 0 496
Köszi, ez jó hír!
Előzmény: pulcsi1 (494)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.29 0 0 495

sajnos a képek nagyon kicsik

de máshogy nem fértek fel

lehet inkább csinálok nagyobb méretüeket,és felrakom az indafotóra

pulcsi1 Creative Commons License 2009.09.29 0 0 494
Sziasztok!
Conrad.hu-n lehet venni Hoffman padlóalatti állitómüvet.Mind a kettő fajta kaphato 1990 ft-os áron.Egy kis info:Kezdőlap | Modellezés | Modellépítés | Szabályozók
Pulcsi1
BoGar Creative Commons License 2009.09.29 0 0 493
Van úgynevezett ragasztóspray, azzal könnyű kivitelezni.
Előzmény: H0 Dani (491)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.29 0 0 492
OO7Gergő!
Nézd ez modellvasút és nem hiszem,hogy sokat számít a dilatáció és különben nálam a szuterinban 5 fok eltérésnél nem több télen-nyáron!!! Én nem véletlenül forrasztottam össze a sín szálakat,mert tele volt a hócipőm,hogy állandóan kisiklottak a szerelvények!!!Ráadásul a rejtett állomáson és a nehezen elérhető szakaszoknál nagyon is praktikus megoldás!! Főleg,hogy én flexibilis sínt használtam. Ja és a legfontosabb nem akarom szétszedni(nem azért építem már vagy 6 éve) :):):)
Előzmény: 007Gergő (489)
H0 Dani Creative Commons License 2009.09.29 0 0 491

Szia!

A szárazvirág vázra mivel ragasztod fel a szóróanyagot (lakk, PALMA FA, ...)? Milyen módszerrel? Én korábban palma fa ragasztót használtam, de ezt elég macerás volt minden egyes ágacskára felkenni.

üdv. Dani

Előzmény: sanyi4012 (488)
Bencencz Creative Commons License 2009.09.29 0 0 490
Amúgy szép,tetszik a stílusa is ;)
Dani:Köszi :)
Előzmény: sanyi4012 (488)
007Gergő Creative Commons License 2009.09.29 0 0 489

Nagyon nem jó ötlet a síneket mindenhol összeforrasztani.

 

Kellenek a sínek összetoldásainál a kis rések, mert a hőtágulás nagyon kellemetlen dolgokat tud művelni.

 

Egy hűvösebb időben lerakott szakasz, ha összeforrasztod és melegbe kerül, tágulni fog, de nincs hová, ezért akár a talpfából is kitépi magát.

Ugyan ez igaz a melegben lerakottra is , hűvösebb időben, csak az összehúzódn szeretne.

 

Úgy fogsz járni mint a BKV az összehegesztett nagyköruti villamossínekkel, ami a melegben felpúposodik.

 

Előzmény: HOTotya (474)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 488

Itt az új fám!

szárazvirág csokor, jó tömören beszórva műfű és lombanyag keverékével!

Aztán a viadukt és más...A kerítés fátyolból van,a magasles pedig kis pálcikákból.

 

 

H0 Dani Creative Commons License 2009.09.28 0 0 487

Nézd meg a régi asztalom képeit a korábbi hozzászólásomnál látható linken. Ezen hőszigetelésből megmaradt hungarocel lapokat használtam. A kifaragott hegyet bekentem PALMA FA ragasztóval, erre krepp papír került, ez adta a zöld alapot. Az egészet átkentem tapéta ragasztóval, ezt beszórtam fűrészporral, ez adta a fű imitációt, ezt akril festékkel színre festettem. Sokkal olcsóbb mint a gyári szóróanyagok és szerintem eléggé élethű is lett. 

 

Egyébként a hegy, illetve alagút készítésére sok módszer van. Az alagút vázát kell először megépíteni. Legegyszerűbb ha a kívánt alagút magasságnak megfelelő lábakat készítünk, erre kerül egy fa lap, ami az alagút menyezete lesz. Erre aztán számtalan módon leget hegyet építeni. PU hab kifújása, majd a kívánt formára faragása, polisztirol lapokból kifaragni a hegyet, vázszerkezetre papírmasé borítással.

Előzmény: Bencencz (486)
Bencencz Creative Commons License 2009.09.26 0 0 486
Sziasztok!

Még csak tervezem a terepasztal építését,még semmit nem vetem meg belőle.
Arra lennék kíváncsi a szakértőktől,hogy milyen módszerrel készítenek hegyet,illetve alagutat a hegybe.
Az is érdekelne,hogy van-e ilyen íves sín,hogy felfelé hajol,vagy csak flexi sínnel lehet megoldani.

Várom válaszotok:Bence
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 485

A lima mozdonyok nagyon jók!

És lima vagonok a legjobbak!

A BYG-nál lehet kapni 2000-ér olyan epIII-as személykocsikat ,hogy az csoda!

Annyi a baj,hogy fel kell rá ragasztani a cuccokat.

 

 

hornby lima régi-már nincs mind fent de azok is jók! A képek kicsit lehangolóbbak mint a valóságban!
Előzmény: HOTotya (482)
H0 Dani Creative Commons License 2009.09.23 0 0 484
Lemaradt a hivatkozás. Itt tekinthetők meg a képek, már amennyiben érdekel valakit:-)   http://kep.tar.hu/berczda
H0 Dani Creative Commons License 2009.09.23 0 0 483

A korábbi asztalom megtekinthető az alábbi linken 254 kép, nem mind tökéletes, de hát a fotózást is gyakorolni kell :-)

 

Előzmény: HOTotya (481)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.22 0 0 482
Azt hiszed,hogy nekem nem ilyen"szedett vetett"a sín!! Eddig a legjobb minőségű(sztem) a Piko új síne. Viszont én is vettem mechanót amiben kellemesen csalódtam és igazad van,hogy a lima sín trutyi.Bár vettem Lima mozdonyt ami viszont gyönyörű és nagyon szépen fut.
Előzmény: sanyi4012 (477)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.22 0 0 481
Szia!
Nem a méret számít,hanem az összetettsége a láthatósága a kivitele...stb.Néha a kis asztal sokkal esztétikusabban meg lehet építeni mint egy nagyobbat,mert ott elvész sokszor a "gyerek":) Látod sanyi4012 nem hagy békén a fákkal:):):):):):)
Előzmény: H0 Dani (476)
BoGar Creative Commons License 2009.09.22 0 0 480
Vedd fel a kapcsolatot a kívánt rész szerzőjével.
Előzmény: sanyi4012 (479)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.22 0 0 479
Hogy lehet a startlapra linket beírni?
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.22 0 0 478

Azok a gyári noch fák nagyon egyformák!

És a gyári út se valami jó.Csináld gipszből,vagy esetleg csemperagasztóból.A második azér jobb,mert szemcsésebb.

Előzmény: HOTotya (474)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.22 0 0 477

Én is próbáltam jó pályát csinálni,biztosan mennyenek a vonatok ne legyen leállás.A számítógépes program szerencsére észreveszi ha valahol leáll egy vonat és oda nem küld másik szerelvényt.Vé gülis elég jó lett a pálya (eddig)dehát van benne rivarossy,ROCO,PIKO,MEHANO,LIMA sinelem is.Elég nehéz ennyi fajtából összerakni.Azér is van ennyi ,mert mindig ha találtam valami olcsót azt vettem meg.

A feltünőbb 2-3 szintet viszont már szinte csak PIKO-ból rakom ki!Képzelheted ha minden házat,fát,bokrot megvennék a modellboltba nem is tudnám felépíteni az asztalt,ráadásul az interneten nézegetve,a modellboltban mindenkinek ugyanolyan lenne a terepasztala,mindenki ugyanazt venné meg csak más rendszer szerint rakná fel.

De a sínre visszatérve elég sok az a 100 méter!Nem is tudom hogy vettem volna meg csak pikóbol.A rivarossy kidolgozása elég jó,csak alacsony a sínkorona magassága.A lima nem túl jó,a mehanónak a váltói egész jók,de nagyon vastag a sínszál.A roco 2,5mm-es néhai hobby sinek szinte ugyan olyanok mint a mehanók.

Előzmény: HOTotya (474)
H0 Dani Creative Commons License 2009.09.22 0 0 476

Az én asztalom kisebb nagyságrend (3X1,5 m), de ezzel is el leszek évekig mire tökéletesen készen lesz.

 

Előzmény: sanyi4012 (473)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.21 0 0 475
A műanyag kis távtartó rajzát is felteszem,hogy meg tudd csinálni a cserét
Előzmény: Zefa (472)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.21 0 0 474
Én még a biztonság végett egy sínszálból és ott ahol kell még meg is forrasztottam,hogy "tuti" legyen a jó futás
Előzmény: sanyi4012 (470)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.21 0 0 473

A fejleményeket folyamatosan írom,illetve nagyvasútrol is lesz majd szó a blogban

 

Nálam az asztal 3 szintböl áll,az a lsó szinten csak 1 vágányu vonalak vannak.Egymásmelett kisebb távolságokkal van ahol 4 sín fut.Nos ez egyáltalán nem lenne élethű,így jöhetnek az alaguta,hegyek és erdők!

Azés is jó házilag készíteni a dolgokat,mer marad pénz mozdonyra,vagonra,digitalizálásra,számítógépes rendszerre.(az és esetemben minden megvolt)

Előzmény: HOTotya (471)
Zefa Creative Commons License 2009.09.21 0 0 472
Köszönöm!
Nekem egy Ludmillához kellene, de a képet nézve szinte teljesen megegyezik a forgóváza a szerkocsidéval, úgyhogy biztos jó lesz!
Előzmény: HOTotya (469)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.21 0 0 471
A Tied sem "piskóta":):) megnéztem ill. eltudom képzelni!!!!!!!!!
Az enyém elvileg egy fővágányú vonal amit úgy alakítottam ki,hogy mintha kétvágányú lenne,de a pu-nál lehet látni,hogy van egy kis "csalás":). Elvileg analóggal indultam,de jelenleg úgy készítem már,hogy később digitalizálni is tudjam csak hogy anyagilag ez lassú menet lesz! Az viszont fura,hogy teljesen eletromosan fogod vezérelni,de a váltókat nem tünteted el mint én!! Bár az igazat megmondva először én is úgy kezdtem el,hogy a váltó mágnesei is fent voltak,de mint már írtam a menet tulajdonság végett átvariálltam nem kis költséggel és melóval!
sanyi4012 Creative Commons License 2009.09.21 0 0 470

Jó bonyolult pályád lehet!

Nálam kb. 42 váltó lesz és 100 méternyi sín.

Persze a terep lesz a legérdekesebb! 1.50,2 méteres hegyek,25-30 alakút,város és falurészletek,tárolóállomás,szénbánya,nagy hidak,viaduktok,működő víz és szélmalom,5 literes tó,működő patak,árkádos alagút,nagy állomásépület,egy csomó fa ilyesmi

 

Készítek egy blogot!

blogomblogomblogomblogom-itt folyamatosan leírok mindent az asztalról

 

 

Sajnos be kell hoznom egy kis lemaradást.

 

Előzmény: HOTotya (466)
HOTotya Creative Commons License 2009.09.21 0 0 469
Egy dolgot lefelejtettem! Amikor cseréled a motort akkor a régi Piko motorok tengelye 1.5 mm viszont az új Bühleré már 2mm-es és finoman egy kúpos dőrzsárral fel kell nagyítani és nem szabad meg feletkezni a ki műanyag betétről sem!!
Előzmény: Zefa (456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!