Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Én saját magam készítettem el a váltóműt,mert 80db-ot megvenni kész csőd és egy kis barkácsolással könnyen megoldható(régebbi oldalakon ott a kép is. Egy 555ös ic-vel könnyen lehet vezérelni....,s,ha érdekel feltehetem a panelrajzot is! Szervó motort az rcmodel-nél 875ft.-ért lehet venni(én is ott vettem)6-s csomagban! (http://www.rcmodell.com/shop/index.php/cPath/67_251 a pontos oldal)
Sziasztok! Conrad.hu-n lehet venni Hoffman padlóalatti állitómüvet.Mind a kettő fajta kaphato 1990 ft-os áron.Egy kis info:Kezdőlap | Modellezés | Modellépítés | Szabályozók Pulcsi1
OO7Gergő! Nézd ez modellvasút és nem hiszem,hogy sokat számít a dilatáció és különben nálam a szuterinban 5 fok eltérésnél nem több télen-nyáron!!! Én nem véletlenül forrasztottam össze a sín szálakat,mert tele volt a hócipőm,hogy állandóan kisiklottak a szerelvények!!!Ráadásul a rejtett állomáson és a nehezen elérhető szakaszoknál nagyon is praktikus megoldás!! Főleg,hogy én flexibilis sínt használtam. Ja és a legfontosabb nem akarom szétszedni(nem azért építem már vagy 6 éve) :):):)
A szárazvirág vázra mivel ragasztod fel a szóróanyagot (lakk, PALMA FA, ...)? Milyen módszerrel? Én korábban palma fa ragasztót használtam, de ezt elég macerás volt minden egyes ágacskára felkenni.
Nézd meg a régi asztalom képeit a korábbi hozzászólásomnál látható linken. Ezen hőszigetelésből megmaradt hungarocel lapokat használtam. A kifaragott hegyet bekentem PALMA FA ragasztóval, erre krepp papír került, ez adta a zöld alapot. Az egészet átkentem tapéta ragasztóval, ezt beszórtam fűrészporral, ez adta a fű imitációt, ezt akril festékkel színre festettem. Sokkal olcsóbb mint a gyári szóróanyagok és szerintem eléggé élethű is lett.
Egyébként a hegy, illetve alagút készítésére sok módszer van. Az alagút vázát kell először megépíteni. Legegyszerűbb ha a kívánt alagút magasságnak megfelelő lábakat készítünk, erre kerül egy fa lap, ami az alagút menyezete lesz. Erre aztán számtalan módon leget hegyet építeni. PU hab kifújása, majd a kívánt formára faragása, polisztirol lapokból kifaragni a hegyet, vázszerkezetre papírmasé borítással.
Még csak tervezem a terepasztal építését,még semmit nem vetem meg belőle. Arra lennék kíváncsi a szakértőktől,hogy milyen módszerrel készítenek hegyet,illetve alagutat a hegybe. Az is érdekelne,hogy van-e ilyen íves sín,hogy felfelé hajol,vagy csak flexi sínnel lehet megoldani.
Azt hiszed,hogy nekem nem ilyen"szedett vetett"a sín!! Eddig a legjobb minőségű(sztem) a Piko új síne. Viszont én is vettem mechanót amiben kellemesen csalódtam és igazad van,hogy a lima sín trutyi.Bár vettem Lima mozdonyt ami viszont gyönyörű és nagyon szépen fut.
Szia! Nem a méret számít,hanem az összetettsége a láthatósága a kivitele...stb.Néha a kis asztal sokkal esztétikusabban meg lehet építeni mint egy nagyobbat,mert ott elvész sokszor a "gyerek":) Látod sanyi4012 nem hagy békén a fákkal:):):):):):)
Én is próbáltam jó pályát csinálni,biztosan mennyenek a vonatok ne legyen leállás.A számítógépes program szerencsére észreveszi ha valahol leáll egy vonat és oda nem küld másik szerelvényt.Vé gülis elég jó lett a pálya (eddig)dehát van benne rivarossy,ROCO,PIKO,MEHANO,LIMA sinelem is.Elég nehéz ennyi fajtából összerakni.Azér is van ennyi ,mert mindig ha találtam valami olcsót azt vettem meg.
A feltünőbb 2-3 szintet viszont már szinte csak PIKO-ból rakom ki!Képzelheted ha minden házat,fát,bokrot megvennék a modellboltba nem is tudnám felépíteni az asztalt,ráadásul az interneten nézegetve,a modellboltban mindenkinek ugyanolyan lenne a terepasztala,mindenki ugyanazt venné meg csak más rendszer szerint rakná fel.
De a sínre visszatérve elég sok az a 100 méter!Nem is tudom hogy vettem volna meg csak pikóbol.A rivarossy kidolgozása elég jó,csak alacsony a sínkorona magassága.A lima nem túl jó,a mehanónak a váltói egész jók,de nagyon vastag a sínszál.A roco 2,5mm-es néhai hobby sinek szinte ugyan olyanok mint a mehanók.
A fejleményeket folyamatosan írom,illetve nagyvasútrol is lesz majd szó a blogban
Nálam az asztal 3 szintböl áll,az a lsó szinten csak 1 vágányu vonalak vannak.Egymásmelett kisebb távolságokkal van ahol 4 sín fut.Nos ez egyáltalán nem lenne élethű,így jöhetnek az alaguta,hegyek és erdők!
Azés is jó házilag készíteni a dolgokat,mer marad pénz mozdonyra,vagonra,digitalizálásra,számítógépes rendszerre.(az és esetemben minden megvolt)
A Tied sem "piskóta":):) megnéztem ill. eltudom képzelni!!!!!!!!! Az enyém elvileg egy fővágányú vonal amit úgy alakítottam ki,hogy mintha kétvágányú lenne,de a pu-nál lehet látni,hogy van egy kis "csalás":). Elvileg analóggal indultam,de jelenleg úgy készítem már,hogy később digitalizálni is tudjam csak hogy anyagilag ez lassú menet lesz! Az viszont fura,hogy teljesen eletromosan fogod vezérelni,de a váltókat nem tünteted el mint én!! Bár az igazat megmondva először én is úgy kezdtem el,hogy a váltó mágnesei is fent voltak,de mint már írtam a menet tulajdonság végett átvariálltam nem kis költséggel és melóval!
Persze a terep lesz a legérdekesebb! 1.50,2 méteres hegyek,25-30 alakút,város és falurészletek,tárolóállomás,szénbánya,nagy hidak,viaduktok,működő víz és szélmalom,5 literes tó,működő patak,árkádos alagút,nagy állomásépület,egy csomó fa ilyesmi
Egy dolgot lefelejtettem! Amikor cseréled a motort akkor a régi Piko motorok tengelye 1.5 mm viszont az új Bühleré már 2mm-es és finoman egy kúpos dőrzsárral fel kell nagyítani és nem szabad meg feletkezni a ki műanyag betétről sem!!