Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Nekem ez a zöld táj tettszik.Most jön még hegyek befejezése (ezen a részen)aztán az apró dolgok pl.:táblág,út szélére betonkockák,villanypóznaés oszlopok,lámpák...
pulcsi1! Én a neten találtam a kapcsolást és egy picit átalakítva készítettem el! Vissza mész 1-2 oldalt akkor láthatod a váltó alatti szervó képet. Annyi különbséggel,hogy én mivel átsíneztem a váltókat egy pici "erőkart" is hozzá kellett "mahinálnom". Nagyon szívesen megmondom hol készíttettem a panelokat. A cég neve Globeltron Bt. 1044 Bp. Fadrusz J. u. 23(a temetőnél)A Hobby DCC-nél láthatsz egy elkészítési lehetőséget a mechanikának Ez az "igazi" modellezés amikor alkotni is kell:):):)A végén hátradől az ember és élvezi a művét:):)
Én saját magam készítettem el a váltóműt,mert 80db-ot megvenni kész csőd és egy kis barkácsolással könnyen megoldható(régebbi oldalakon ott a kép is. Egy 555ös ic-vel könnyen lehet vezérelni....,s,ha érdekel feltehetem a panelrajzot is! Szervó motort az rcmodel-nél 875ft.-ért lehet venni(én is ott vettem)6-s csomagban! (http://www.rcmodell.com/shop/index.php/cPath/67_251 a pontos oldal)
Sziasztok! Conrad.hu-n lehet venni Hoffman padlóalatti állitómüvet.Mind a kettő fajta kaphato 1990 ft-os áron.Egy kis info:Kezdőlap | Modellezés | Modellépítés | Szabályozók Pulcsi1
OO7Gergő! Nézd ez modellvasút és nem hiszem,hogy sokat számít a dilatáció és különben nálam a szuterinban 5 fok eltérésnél nem több télen-nyáron!!! Én nem véletlenül forrasztottam össze a sín szálakat,mert tele volt a hócipőm,hogy állandóan kisiklottak a szerelvények!!!Ráadásul a rejtett állomáson és a nehezen elérhető szakaszoknál nagyon is praktikus megoldás!! Főleg,hogy én flexibilis sínt használtam. Ja és a legfontosabb nem akarom szétszedni(nem azért építem már vagy 6 éve) :):):)
A szárazvirág vázra mivel ragasztod fel a szóróanyagot (lakk, PALMA FA, ...)? Milyen módszerrel? Én korábban palma fa ragasztót használtam, de ezt elég macerás volt minden egyes ágacskára felkenni.
Nézd meg a régi asztalom képeit a korábbi hozzászólásomnál látható linken. Ezen hőszigetelésből megmaradt hungarocel lapokat használtam. A kifaragott hegyet bekentem PALMA FA ragasztóval, erre krepp papír került, ez adta a zöld alapot. Az egészet átkentem tapéta ragasztóval, ezt beszórtam fűrészporral, ez adta a fű imitációt, ezt akril festékkel színre festettem. Sokkal olcsóbb mint a gyári szóróanyagok és szerintem eléggé élethű is lett.
Egyébként a hegy, illetve alagút készítésére sok módszer van. Az alagút vázát kell először megépíteni. Legegyszerűbb ha a kívánt alagút magasságnak megfelelő lábakat készítünk, erre kerül egy fa lap, ami az alagút menyezete lesz. Erre aztán számtalan módon leget hegyet építeni. PU hab kifújása, majd a kívánt formára faragása, polisztirol lapokból kifaragni a hegyet, vázszerkezetre papírmasé borítással.
Még csak tervezem a terepasztal építését,még semmit nem vetem meg belőle. Arra lennék kíváncsi a szakértőktől,hogy milyen módszerrel készítenek hegyet,illetve alagutat a hegybe. Az is érdekelne,hogy van-e ilyen íves sín,hogy felfelé hajol,vagy csak flexi sínnel lehet megoldani.
Azt hiszed,hogy nekem nem ilyen"szedett vetett"a sín!! Eddig a legjobb minőségű(sztem) a Piko új síne. Viszont én is vettem mechanót amiben kellemesen csalódtam és igazad van,hogy a lima sín trutyi.Bár vettem Lima mozdonyt ami viszont gyönyörű és nagyon szépen fut.