Keresés

Részletes keresés

Koper302 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 559
Én nem tartottam be ezeket a szabályokat. Már mint az emelkedőkkel kapcsolatban. Az még nem fordult elő hogy, a kocsik beborultak volna. Egy két mozdonnyal viszont gond van. De úgy kell összeválogatni a szerelvényeket. Igazi probléma az egy tengely meghajtású motorvonatokkal van. Na az nem jár erre :-))

De a hely geometriája sok mindent meghatároz.

Kritikus emelkedő
Előzmény: H0 Dani (558)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.13 0 0 558

Én alföldi vagyok emelkedő, hegy, alagút kell, anélkül is biztosan lehet szép terepasztalt építeni, de nem tudom érdemes-e.

 

Eddig az a tapsztalatom, hogy sokszor felmegy egymás után, gumigyűrű sincs a gépen, építés és tesztelés alatt van a pálya, majd meglátom. Az előző aszatalomon sem volt sokkal hosszabb lehetőség az emelkedő kifuttatására és évekig jó szórakozást jelentett, nem volt vele gond. A modellezésben sajnos számtalan okból kompromisszumot kell kötni.

 

Kétvágányú fővonali kialakítás lenne, a helyes menetirányban közlekedve a kritikus ívet lejtmenetben járják a szerelvények.

 

Az alagút rövid lesz látom ha megáll. Az asztal jobb oldaléán látható 4 vágány alagútnam fut, hátulról be lehet nyúlni, teljesen nyitott lesz.

 

 

Előzmény: RhB (556)
RhB Creative Commons License 2009.10.13 0 0 557
Itt még arra is számolni kell, ha a nagy emelkedő kis sugarú ívben van, amellett, hogy még kevesebb kocsival tud felmenni, nagyobb a veszély annak is, hogy beborul a szerelvény.
Előzmény: SchefferJ (555)
RhB Creative Commons License 2009.10.13 0 0 556
"Igen ez lenne szép arányos és a mozdonyoknak könnyen vehető emelkedés, de ha ezt betartanánk egy átlagos méretű szobai H0 terepasztalra nem lehetne emelkedőt tervezni."

...akkor ne tervezz emelkedőt...



"3 négytengelyes vagonnal felmegy rajta az M41"

Hányszor? Egyszer futtattam mozdonyt kiállításon más terepasztalán, ahol belül volt egy 5%-os emelkedő. A Roco BR23-as eleinte lassan, de felment 3 db 4-tengelyes kocsival, aztán egyre lassabb lett, kb. az 6-7. körben aztán megállt. Mivel elfogyott az összes gumigyűrűje...



"Látványra sem szép egy meredek emelkedő, de nálam alagútban fut majd és talán kevésbé észrevehető."

Viszont arra is gondolj, hogy így nem látod, ha megáll a vonat az emelkedőn és elkezd kaparni. (Lásd fent, bár ott jól be lehetett látni.) Csak nézel, hogy már 5 perce nem jön ki az alagútból. Ja, és nem árt, ha be is tudsz nyúlni, hogy ilyenkor kiszedd... (Vagy vissza kell tolni.)
Előzmény: H0 Dani (554)
SchefferJ Creative Commons License 2009.10.13 0 0 555
Ha belveszek még két R4-es negyedívet is, akkor 2m-en emelkedik 8 cm-t.

Egyébként érdekes, lehet kapni ún. emelkedő készleteket, amik R3-as félíven emelkednek 8 cm-t...

Előzmény: H0 Dani (554)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.13 0 0 554

"Méterenként 2, max. 4cm."  Igen ez lenne szép arányos és a mozdonyoknak könnyen vehető emelkedés, de ha ezt betartanánk egy átlagos méretű szobai H0 terepasztalra nem lehetne emelkedőt tervezni. A képen látható legbelső ívben emelkedő pálya valamivel több mint 1 m alatt éri el a 8 cm magasságot. 3 négytengelyes vagonnal felmegy rajta az M41, a hosszabb gőzös viszont már nem kedveli. Látványra sem szép egy meredek emelkedő, de nálam alagútban fut majd és talán kevésbé észrevehető.

 

Előzmény: ROCOman (553)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.12 0 0 553
Méterenként 2, max. 4cm. Ha ez nem jön össze, akkor ne emeld, mert csak szívni fogsz vele.
Előzmény: SchefferJ (551)
Leopold Creative Commons License 2009.10.12 0 0 552
Ez még az 5%-os maximumon is túl van, 2-3% a javasolt. (Ha emlékeim jók.:-D)
Előzmény: SchefferJ (551)
SchefferJ Creative Commons License 2009.10.12 0 0 551
Egy kérdés a hozzáértőbbekhez: ha H0-ban 140 cm-en emelkedek 8 cm-t, az megfelelő mindenféle mozdonynak?
SchefferJ Creative Commons License 2009.10.11 0 0 550
Igen, mert oda terveztem kikötőt, hajókat, konténerbázist... Egy biztos, csak ott érem el a belső dolgokat... :)
Előzmény: róbertke (549)
róbertke Creative Commons License 2009.10.11 0 0 549
Nagyon jónak néz ki! Biztos hogy a közepén valaha is tó lesz? :-)))))))))))
Előzmény: SchefferJ (541)
wartburger Creative Commons License 2009.10.11 0 0 548

Eszem ágában nincs a terepasztalt kivinni az esőbe :D 

Ez nem kész terv, ott nem lesz kráter, a terep egyszintben lesz a pályával.  

Ez eredetileg egy Piko H0 terv és másnak készült, én N-ben utazom. Először akarok csinálni egy kisebb, hodozható pályát, ezen kitanulom a szakmát, aztán jöhet egy nagyobb.

  

tervkép
Előzmény: 007Gergő (544)
wartburger Creative Commons License 2009.10.11 0 0 547
Nagyon szuperül néz ki, nagyon tetszenek a fák a negyedik képen. Sínek közül azokat a csavarokat nem lehet kiszedni?
Előzmény: sanyi4012 (545)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.10.11 0 0 546

 

Én az úthoz vizzel higított faragasztót szoktam lekenni és arra finom szürkehomokot szórok.  A madár-díszhalasnál sokfajta homokot lehet venni néhány százasért,

még szitálni sem kell. Érdemes aláfesteni valamilyen szürke árnyalatot mert egy kicsit áttetsző (a szórás vastagságától függően), így a foltok és úthibák is felfesthetők.

Az alapja az nálam is kartonpapír.

 

Előzmény: sanyi4012 (545)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.10.11 0 0 545

Én is hasonlóan csinálom

vékony kartunt úgy 11 cm szélesen leragasztok,majd rá 10 cm szélesen egy másikat úgy,hogy a két szélénél fél-fél cm kimaradjon.Ez lesz a patka.A patkát homokkal szórom meg,magát az utat bevestem lakkal,és jó vastagon beszórom csemperagasztóval.(de persze erre a célra jó finom homok is)Száradás után leporszívózóm a felesleget,majd vizes lefestem szürkére.A csíkokaz meg vagy krétával vagy inkább fehér ceruzával csinálom

Az első képen a leírt módszerrel készített út látható,a második a kiöntött,majd elsimított csemperagasztó,a harmadik a kiöntött csp-ragasztó lefestve,a negyedik a gipszes út,az 5. a betonlapos út szintén csp. ragasztóból,a htodik sima betonút fehérfestékkel lefestett csp ragasztóból

 

 

 

Előzmény: BaTTka 1 (543)
007Gergő Creative Commons License 2009.10.10 0 0 544

- A középső kör kráteréből, hogyan folyik ki az esővíz? Fúrsz majd te is egy alagutat bele, mint barátaim tették annó?

Oda inkább hegy kellene.

Előzmény: wartburger (522)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 543

Üdv!

  Én az aszfaltot a következő módon készítettem: Kartonból kivágtam az út alapját (Pl.:matt fotópapír vagy valami hasonló anyag, lényeg hogy ne legyen túl vékony). Kitépkedtem belőle a majdani kátyúk és padkahibák helyét, majd a helyére ragasztottam. Ezután kapott egy réteg faragasztóba szórt finom homokot. Száradá után kicsit sűrűbb festékkel festettem, majd újabb száradást követően kicsit megcsiszoltam.

  A beton felületeknél a komokszórás kimarad, ill. hígabb festékkel festem.

Üdv: BaTTka

Előzmény: Koper302 (542)
Koper302 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 542
Üdv!

A NYÁK lap nálam nyers nyomtatott áramköri alaplemez. Egyenlőre nincs annyi energiám hogy átfessem a házakat. :( Az útalap ki van keverve Antracit fugázóanyag és ragasztók elegyéből. De persze lehetne jobb. Majd a következő terepasztal :-D

Köszönöm az építő jellegű ötleteket!

Már felragasztottam.
Előzmény: sanyi4012 (540)
SchefferJ Creative Commons License 2009.10.10 0 0 541
Sziasztok, egy-két kép az éppen kész lett terepasztalomról. Felhúzható, csörlős módszerrel. Felhúzás után négy biztonsági karabiner fogja megy, hogyha az amúgy 1 tonnát is kibiró drótkötél elszakadna. Lábak aláhajthatók felhúzás után. Középen van egy lyuk, ami a tó lesz (egyben a szervízakna is)

















sanyi4012 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 540

Mármint mi a nyáklap?

Az útnak valami szemcsés anyagot használj ragasztva vagy kikeverve(csemperagasztó esetleg gipsz)

A házak nagyon műanyagszínüek

Előzmény: Koper302 (537)
BoGar Creative Commons License 2009.10.09 -1 0 539
Szerintem igen. kicsit koszold, és jó lesz az. Meg jelölgesd be, mintha kövekből lenne. Ja és annak a fránya jelzőnek az alját is levágnám, eltüntetném.
Előzmény: Koper302 (535)
jamamai Creative Commons License 2009.10.09 0 0 538

 

Szia!

Szegélyt mindenképp rakd fel. De lenne egy javaslatom, hogy a kerítésen kívül is rövid fűvel szórd meg, szegélyig.

Előzmény: Koper302 (537)
Koper302 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 537
:-(

Már festve van. Egyébként egy NYÁK lap vékonyra vágva. Úgy gondoltam hogy ő sima beton (világos szürke). A többi rész meg bitumenezve van(sötét szürke). De szerintem se élethű :(((

Ki kéne valami jobbat találni!

Előzmény: sanyi4012 (536)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 536

Ha már megvetted akkor rakd fel.

Ha már bolti akkor frivírozz ,fess,mert nem lesz élethű!

Illetve rakd a hellyére a felborult padot!

Előzmény: Koper302 (535)
Koper302 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 535
Üdv!

Véleményeteket kérném. Most azon gondolkodom hogy, felragasszam-e a terepasztalomra ezt a kis peremet. A perem és a fű közti részt kitölteném fűvel.
Két kép peremmel:
peremmel

Peremezve

Ez egy sörgyár melletti terület lenne. Én a sörgyár raktárának szántam.
Egy kép keret nélkül. Válaszokat előre köszönöm!

Perem nélkül
Bencencz Creative Commons License 2009.10.06 0 0 534
Köszönöm!

Bence
Előzmény: Dániel 424 (533)
Dániel 424 Creative Commons License 2009.10.06 0 0 533
Helló Bence!

Én Háromhután lakom, (Tolcsva mellett). Amikor elkezdtem vasútmodellezni, én is kerestem Sátoraljaújhely közelében található modellboltot, de nem találtam mert sajnos nincs a közelben. Miskolcon a sétáló utcán található Batóház mögötti bérházak egyikében volt egy modellbolt amibe jártam azonban, talán az is bezárt.
A másik hely amit ismerek az a miskolci Szinvában található játékbolt, ahol Roco és Piko síneket, mozdonyokat illetve tartozékokat, kiegészítőket lehet vásárolni.

De szerintem válaszd a www.vasutmodellezes.lap.hu-t és azon belűl a modellboltok weboldalait. A legtöbbjüknél lehet interneten rendelni és postán vagy futárral ki is küldik!

Sok sikert!

Üdv: Dani


Bencencz Creative Commons License 2009.10.05 0 0 532
Helló!

Nem tudjátok,hogy van-e Sátoraljaújhelyen,esetleg a környékén H0-ás mérettel foglalkozó modellbolt?

Előre is köszönöm:Bence
pulcsi1 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 531

Sziasztok!

Szervosoknak,meg aki ért az ilyenhez

http://www.servo-antrieb.de/index.html

Mindent le ir PDF-ben letöltheted csak a nyákterv nincs meg

pulcsi1 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 530

megkerestem az eredeti oldalt

http://www.blue-parrot.de/

-sammler preise

-projekte

-mobaservo

Nem tudok németül ezért a gugli forditojával olvastam el ,ott irták

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!