Nem vészes, egy ilyesmi, van sokféle kiszerelésben L H órásmestertől Szép Art-deco stílusúak mint az akkor épített felhőkarcolók a '30-as években. Ámbár időmérés mellet jobban kedvelem a motoros hangcsiholást továbbra is.
Az hogy messze vagy a hangszer kezelésétől mint mondod, annak érdekes oka is lehet. Szerintem ahogy másoktól is hallom, meg amit ki vélek szedni az írásodból, nem is lehetsz messze, csak,........az a helyzet hogy a szoftver mellé a hardver is nagyon fontos. Szóval csak oda akarok kilyukadni, hogyha az igazi mögé ülnél be ezekután, másképp látnád a dolgokat. Virgásztam, tekertem én is régen lezlin SQ2-vel, VK7-tel, de az M3 volt az első, amihez épp csak hozzáértem és tudtam, hazaértem. A nagy utána már csak hab a tortára :-) Ha Pesten jársz, ugorj be bármikor, és ez mindenkire vonatkozik. Üdv.
Egyébként kösz a gratulációt, bár még nagyon messze vagyok attól, hogy úgy kezeljem a Hammondot, mint ők. Talán soha nem fogom, de azért dolgozom rajta keményen. Ja és már régen tervezem, hogy ellátogatok Kecskemétre abba a bizonyos boltba :)
Hé, hé, hé! Én is Emo rajongó vagyok ám!!! Igazából általa szerettem meg a Hammondot, általa ismertem meg Jimmy Smith-t... Mivel 78-ban születtem, én sajnos csak visszafelé tudok menni az időben :)))
Jo olvasni, hogy vannak akik meg igazi "regi klasszikus" zeneket nyomnak Hammond-on!:-)Groove Holmes, Jimmy Smith, es tarsai fantasztikusak....ezeket a zeneket erezni kell, es ahogyan kezelik a Hammond-ot, azzal a hamisitatlan B3 sound-al....,azert az mar nem egy szimpla Lord ,Emersin féle visitas, tobb annal!
Gratulalok az izlesedhez, es a bandadhoz....jo lenne egyszer ha Kecskemet kornyeken is jarnatok!:-)
Mennyire igazad van! Van is egy kis Korg X5DR modulom, amit a Doorsban is használok basszusra, azzal simán menne is a dolog. Jó lenne megtanulni a lábbasszusozást, csak most másra gyűjtök, de előbb-utóbb úgyis beszerzek egy pedált. A CX-3 egyébként csak 2 midi sávot ismer... Ez elég béna volt a Korgtól, nem tudom, miért így csinálták...
A CX3 nem tud 3 sávon dolgozni? Nem fogad még 2 másik midicsatormát? Láttam a prosiban hogy In-Out-Thru van neki az enyémmel szemben 2×In,-Out. A Suzukinál is így van, de merge box-szal rá lehet dugni a két billentyűzetet.
Jimmy Smith az elmúlt 20 évben egyáltalán nem használta a lábbasszt. Nyáron még a fölső billentyűket is épp hogy :-) Viszont! Rhoda Scott, Barbara Dennerlein ballába iszonyatosan cikázik a pedálokon. Mindent megoldanak bele. Barbara védjegye a PCM bőgőhangszín a pedálon. Nem lehetne számodra is megoldás, hogy a másik billentyűzet (ha van hangja és nem csak master) egy csatornáján nyomnád a lábbasszt? Ráadásul megoldanál egy drága problémát. A nagy Hammondoknál nincs pedal sustain. Jó, a férfiak nem is használják általában, de azért jó dolog. És drága betenni. Egy szintinél viszont no problem :-) Fatar, Viscount 17-es már van 100 alatt.
Próbáld ki, nagyon jó dolog. Egy év alatt profira ki tudnád gyakorlni. Üdv.
Az az igazság, hogy túlságosan zongorista-aggyal gondolkodom, úgyhogy nem erőltetem a lábbasszust. De ha akarnám se menne, mert a CX-3 nem támogatja a pedált. Beledughatok egy midi-bassz pedált, lehet is használni, de akkor csak egy manuálom marad, és akkor splittelni se lehet. Tudom-tudom, a VK-knál ez megoldott dolog :) Tehát marad a balkezes basszus, egyébként a gitárral jól kiegészítjük egymást. Egyszer ő játsza a szólót, én kísérek, aztán fordítva. Érdekes, hogy a gitáros és a dobos a Doors-emlékzenekarom tagjai és így már jól össze vagyunk forrva. (Kb. 7 éve.) Persze mindketten jazz-standardaken nőttek fel, úgyhogy nincs gond :) Már volt egy fellépésünk Karácsony előtt az avasi Kilátó (újra)megnyitóján itt Miskolcon, akkor még csak kb. egyórányi műsorunk volt, most pedig bővítgetjük a repertoárt. Siker volt, rögtön be is tábláztak minket :) Pedig azért van még munka a csapattal bőven :)
Egyébként visszatérve a basszus témára, csak most jöttem rá, milyen hasznos dolog is (lenne) a pedál, mert rengeteget nézem a Jimmy Smith videót. Több basszust játszik kézzel, mint lábbal, mégis nagyon jól jön a láb :) amikor valamit állítani kell, olyankor a átveszi a szólamot.
Ez már igen! Hogy adod elő a CX-el? Egy másik ötoktávos hozzámidizve és kézzel a basszus vagy van midis basszpedálod is? (múltkor láttam -igaz egyoktávosat- de 30ezerért)
Hallható, látható valamikor, vagy még műhelystádiumban van a dolog?
Nekem is egy ilyen jazz trió az álmom. Illetve nem is teljesen álom, mert egy gitáros és egy dobos barátommal éppen ezen dolgozunk. Mondjuk egy B3 nagyon jól jönne, de addig is megteszi a CX-3... Nem tudom, mi történt velem, de mostanában csak régi standardeket van kedvem játszani, úgyhogy nem tartom vissza magam :) Műsoron: Walk On The Wild Side, Wes Montgomery-Jimmy Smith számok, A Night In Tunisia, stb.
Ja, már régen akarom ajánlani, ha jó B3 hangot akartok hallani, akkor hallgassátok meg a The Doors :) L.A. Woman albumáról ezt a két számot: 'The Changeling', és a 'Hyacynth House'. Az öreg Manzarek nem akárhogy tekerte a billentyűket.
Felvételen már kevésbé lényeges mi szól. Főleg ha az orgi csak egy rokkzenekari színezőfunkciójú. A leglényegesebb a különbség, ha a kezünk alá kerül. Billentés, dinamika, hanxín, ott minden ciccenés jól definiálható. Sok felvételen (pl új Hobó=VK7) (új Karthágó -ha megjelent már- VR760) egyáltalán az se nagyon zavaró, hogy a saját műlezlijével vonalban vették fel a hangját. Ok, itt nem a Hammond a főszereplő de azért mellétéve az eredeti Kiviszem a lavórt-t, van egy "KIS" differencia. Ha jól sikerül egy felvétel, kihallani a hanxer kvalitását is. Magyrországon ez csak ritkán jön össze. Sajnos. Koncerten meg lezlis orgonát mégritkábban hallhatunk. Tisztelet Cserháti Pityinek, Jon Lordnak, Halsamannak. Mind a stúdió, mind a koncert hangmérnökök ráadásul még szégyenlik a hangját, biztos azért keverik vastagon a gitár és dob alá csakúgy cincogásként. És úgy elmennék egy jazzklubba, ahol egy B3-as tró játszik. Orgi, gitár, dob. Egyszerű óhaj.
Ahogy mondja Laurens. Az egy másféle dolog. Regisztráció, részletes bemutatás, bemutatkozás, nem ilyen fórum mint ez. Igazából az lenne a szerencsés, ha egy lapon emlegethetnénk a kettőt, de ha külön van, az sem baj. Ott mindenki részletesebben bemutathatja magát, filozófiáját, hangszereit, elérhetőségét. Írtam 3 cikket különböző Hammondokról. M3, A100, B4. Akármikor lehet továbblinkelni a előadóművészi és egyéb honlapokra is. Szóval ott inkább az állandó infók a fő profil.
Ja, és azok is jelentkezhetnek akiknek nincs igazi vagy klón Hammondjuk, de érdeklődnek a téma iránt. Pl. Lengyel Zoli gazduramnak sincs, ámbár az Allen digi orgonája mellett a legtöbb mai csúcsszuper szintetizátor csak talicska.
Miért haragudnék?
Én csak azért nem voltam oda feljelentkezve, mert Hammond nélkül nem éreztem szükségét, meg azt hiszem e-mail cím sem volt jó sokáig megadva.
En mar kb 2 eve be vagyok jelentkezve oda kicsi Lord!:-)
Az nem forum, hanem egy magyar Hammond orgona tulajok, baratok klubb-ja....erdemes oda is, erre biztosan nem fog haragudni Halsaman!
Egyebkent kellene valahogyan a magyar Hammond-os dolgokat osszefogni, es akar kozos link-be, weboldalra avanzsalni nem de?
Tenyleg Lord, milyen volt a proba az L100-al....azert biztos lenyomta a Yamaha-t!!!:-)
El tudnad majd hozni a 760-ast valamikor...szeretnem a fel utcat lebontani...:-)
Meghallod a B3-mas-omat, es a visitastol, kaparastol, basszusatol ujra a padlora elvezel majd azthiszem:-)))Azt mar csak egy altalam jol ismert hangu baby B3 az ami behozza:-)fele akkora arbol!
Csikorgast, keyclick-et mindenkinek a fulere!!!