Keresés

Részletes keresés

Bányatörp Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14442
Köszi. Litkén már nem is jár vonat?
Előzmény: gw (14432)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14441
a mezőcsáti emberek, illetve az érintett lakosság akár a polgári engedetlenségig is elmenne ügyük védelme érdekében

Ezen egy picit elgondolkodtam. Adott esetben mi lenne a célirányos polgári engedetlenség: ezentúl minden mezőcsáti lakos - még a legkisebb is - vonattal jár?

miért éppen huszonnyolc mellékvonalat és miért pont azokat szüntetnék meg

Erre ott lentebb megvan a válasz, már csak egy pici kombinálásra van szükség. Kóka kamionos cége pont arra szállít. És a 28 a kedvenc száma.
:)))

hm
Előzmény: koller andor (14440)
koller andor Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14440
A vasutas-szakszervezetek szerint a 28 vasúti mellékvonal tervezett bezárása évente legfeljebb egymilliárd forintos megtakarítást jelenthet a kormány által közölt több mint hatmilliárddal szemben. A 942 kilométernyi vonal megszüntetéséről szóló tárgyaláson kiderült, hogy a MÁV vezetői sem ismerik a részleteket.

Semmi érdemi nem derült ki a vasútreform konzultatív bizottság múlt heti ülésén a MÁV 28 mellékvonalának decemberben tervezett megszüntetéséről. A szakszervezetek hiába vártak tájékoztatást, az ülésen jelen lévő vasúti vezetők nem tudtak válaszolni a kérdésekre, állításuk szerint őket is váratlanul érte Gazdasági és Közlekedési Minisztérium döntése – tudtuk meg Simon Dezsőtől. A Vasutasok Szakszervezetének elnöke elmondta: továbbra sem készült hatástanulmány, és az sem tudható, miért éppen huszonnyolc mellékvonalat és miért pont azokat szüntetnék meg. A szakszervezetek nem osztják a tárca állítását, hogy az intézkedéssel évente több mint hatmilliárd forintot lehetne megspórolni, számításaik szerint ez az összeg legfeljebb egymilliárd forintot tehet ki. (Ismert, a MÁV Zrt. 160 milliárd forint körüli éves veszteségéért javarészt nem a szárnyvonalak felelnek, hanem a vállalat vízfejként működő központi igazgatása, a deficittel üzemeltetett fővonalak, illetve az, hogy az állam nem fizeti meg a vasútnak az általa megrendelt kedvezményes szolgáltatások ellenértékét.)

Az érdekvédő szerint az egymilliárdot még csökkenti a bevételkiesés is, és tisztázni kellene, hogy ezt kivel fizettetnék meg. Simon Dezső úgy látja: hezitálás érzékelhető a mellékvonalak bezárása ügyében, aminek híre szakmai, társadalmi és politikai tiltakozást váltott ki. Emlékezetes: Kóka János bejelentésének másnapján Szabó Csaba, a Fidesz tiszaújvárosi választókerületi elnöke közölte, ha a kormány nem vonja vissza a 942 kilométernyi vasúti szakaszt érintő leépítési tervét, a mezőcsáti emberek, illetve az érintett lakosság akár a polgári engedetlenségig is elmenne ügyük védelme érdekében. Azóta önkormányzatok, politikusok és szakmai szervezetek sora tiltakozott a terv ellen. Kiderült, hogy a felszámolandó vonalak között több nemrég felújított, forgalmas pálya is akad, más szakaszokat pedig turisztikai, örökségvédelmi érdekek miatt, vagy éppen környezetvédelmi célból szeretnének megóvni.

A MÁV ígérete szerint augusztus végén ül össze újra a konzultatív bizottság, ekkor már érdemi tárgyalások folyhatnak majd.
mno
division by zero Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14439
Van, ahol már van, ezt pl Nagyváradon fotóztam. Kicsit kisebb mint a BKV-s verzió...
Előzmény: v_peti (14438)
v_peti Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14438

Lehet, hogy itt is ezt kellene tenni?

 

Bár szeritem a románoknál előbb lesz elektronikus lyukasztó, mint nálunk.

 

Előzmény: division by zero (14435)
seTTebello Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14437
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14436
division by zero Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14435
"A lyukasztókat itt sajnos szinte mindig meghekkelik bedobott pénzzel. "
Románoknál az ugyanilyen típusú lyukasztók esetén nagyon egyszerűen védekeznek ez ellen: fordítva szerelik fel őket... (vagyis a nyílás van lefelé)
Előzmény: v_peti (14403)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14434
Ez a 11-es egy csodaszép hely, idióta aki be akarja zárni!

Elég sok vasútvonal vezetett csodaszép helyeken, mégis bezárásra kerültek, mert az a cél, amiért létesítették őket, időközben kiesett. De biztos mind-mind idióta volt, aki eldöntötte a bezárást... :)

hm
Előzmény: Hentes2 (14425)
Distván Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14433
Mivel más nem csinált volna... Most a környéken úgy sem nagyon foglalkoznak vele, hisz Szanyban ma még búcsu van, holnap meg józanodás.
Előzmény: v_peti (14431)
gw Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14432

Az első kép Litke állomás, a második Rapp (Rapovce) utáni útátjáró.

Előzmény: Bányatörp (14426)
v_peti Creative Commons License 2006.07.31 0 0 14431

Gondolkodtam még korábban május környékén rajta, de aztán vizsgaidőszak meg időm sem volt rá így nem lett belőle semmi.

 

Talán te szervezted volna?

 

Előzmény: Distván (14430)
Distván Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14430
Szerintem nem lesz. Gondolkodtam még korábban május környékén rajta, de aztán vizsgaidőszak meg időm sem volt rá így nem lett belőle semmi. Holnap körbenézek, kedden meg 1x oda vissza ha tudok végigutazom. Gőzös úgy tudom 1996-ban volt a 100.-on. De erre inkább a Bcmot-ok jártak.
Előzmény: v_peti (14429)
v_peti Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14429

És lesz valami ünnepség? Vagy egy nosztalgiajármű?

 

Előzmény: Distván (14428)
Distván Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14428
Kedden lesz 110 éves Csorna-Pápa vonal.
Distván Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14427

"Biztos jóval több, mint a napi 5-6 pár Bz+pót időszakban, de óránkénti emeletes menyéthez nagyon kevés volt.)"  

 

Az 4 pár volt.   Egyébként az Bzmot 501+Bzx+502 korszakban azért már többen jártak. Igaz akkor már 1988-89-et írtunk. Aztán ahogy jöttek, el is tüntek.

Előzmény: gabor144 (14256)
Bányatörp Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14426
Ezek hol készültek?
Előzmény: gw (14424)
Hentes2 Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14425

Látom e szép nap másokat is kirándulásra késztetett.

Ez a 11-es egy csodaszép hely, idióta aki be akarja zárni!

 

Üdv: Hentes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hmsoft (14423)
gw Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14424

Na igen, ezt én is tapasztaltam, csak amerre én jártam, ott sajna nemcsak éjszaka esett...

Egy mellékvonal forgalom nélkül, és a folytatása a határon túl:

Rapp
Előzmény: hmsoft (14423)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14423
Feljutni egyszerű volt (meg lejönni is), na de:
1. nincsen rózsa tövis nélkül (a nadrágom azért egész jól ellenállt),
2. már megint tapasztalnom kellett, hogy a növényzet elképesztő mennyiségű vizet fel tud venni a felületére (éjszaka esett a környéken).

hm
Előzmény: gw (14422)
gw Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14422
mondja hm, a zerge :)
Előzmény: hmsoft (14421)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14421
Veni, vidi - ott meg megy a vici. :)

Szarvaskő
hm
bsasa Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14420
Azt megnézném amikor a jv. mérleggel a kezében az utasok csomagját méricskélve kezelne jegyet.
Előzmény: zengo682 (14418)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14419

Még soha nem szállítottam 30 kilogramnyit, de oktassál már ki egy-két különlegességről. Persze nem ilyenre gondolok, hogy lehet-e szexelni a vonaton.

:-))))

Előzmény: zengo682 (14418)
zengo682 Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14418
Igen cipelheted a bőröndödet a vonathoz,mert 30kg utipoggyászhoz-amit személyenként dijmentesen vihetsz magaddal-nem igen kell hordár.Az hogy a sulytöbbletért még nem igen fizetett senki,az csak a jv-ken múlott.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (14410)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14417
Nem 120-as, de olyan hosszú nyíl1enes, lassújel nélkül, hogy 120-nál is elalszol rajta. A lényeg, hogy nincs lassújel. Akkor miért kell bezárni? Pl.4-es, Esztergom-Komárom
Előzmény: v_peti (14404)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14416
Hát majd a kapunál áll egy szép miniszoknyás vasutaslány és neki mutatod meg hogy biza érvényes jeggyel utaztál.  Ha jó leszel lehet hogy megfogja a tárcsádat is.
Előzmény: looksharp (14413)
v_peti Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14415

Jelenleg semilyik jegyen sincsen semmilyen azonosító, amit gépies formában le lehetne olvasni, így mindenképpen kell humán alkalmazott.

 

Előzmény: looksharp (14413)
v_peti Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14414

Meg lehet. Ez kizárólag az emberi hozzáállás kérdése. Így szvsz ez erősen pályaudvarfügő dolog lesz.

 

Előzmény: vasútbarát (14411)
looksharp Creative Commons License 2006.07.30 0 0 14413
Jó, beléptetőkapu... És ha én retúrjeggyel érkezem, ami 500 km-es reformjegyek, neadjisten űrjegy formájában van kiadva? Azon se fémzár, se uv-kód, se semmi. Akkor?
Előzmény: 14-69 páncélvonat (14398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!