a mezőcsáti emberek, illetve az érintett lakosság akár a polgári engedetlenségig is elmenne ügyük védelme érdekében
Ezen egy picit elgondolkodtam. Adott esetben mi lenne a célirányos polgári engedetlenség: ezentúl minden mezőcsáti lakos - még a legkisebb is - vonattal jár?
miért éppen huszonnyolc mellékvonalat és miért pont azokat szüntetnék meg
Erre ott lentebb megvan a válasz, már csak egy pici kombinálásra van szükség. Kóka kamionos cége pont arra szállít. És a 28 a kedvenc száma. :)))
A vasutas-szakszervezetek szerint a 28 vasúti mellékvonal tervezett bezárása évente legfeljebb egymilliárd forintos megtakarítást jelenthet a kormány által közölt több mint hatmilliárddal szemben. A 942 kilométernyi vonal megszüntetéséről szóló tárgyaláson kiderült, hogy a MÁV vezetői sem ismerik a részleteket.
Semmi érdemi nem derült ki a vasútreform konzultatív bizottság múlt heti ülésén a MÁV 28 mellékvonalának decemberben tervezett megszüntetéséről. A szakszervezetek hiába vártak tájékoztatást, az ülésen jelen lévő vasúti vezetők nem tudtak válaszolni a kérdésekre, állításuk szerint őket is váratlanul érte Gazdasági és Közlekedési Minisztérium döntése tudtuk meg Simon Dezsőtől. A Vasutasok Szakszervezetének elnöke elmondta: továbbra sem készült hatástanulmány, és az sem tudható, miért éppen huszonnyolc mellékvonalat és miért pont azokat szüntetnék meg. A szakszervezetek nem osztják a tárca állítását, hogy az intézkedéssel évente több mint hatmilliárd forintot lehetne megspórolni, számításaik szerint ez az összeg legfeljebb egymilliárd forintot tehet ki. (Ismert, a MÁV Zrt. 160 milliárd forint körüli éves veszteségéért javarészt nem a szárnyvonalak felelnek, hanem a vállalat vízfejként működő központi igazgatása, a deficittel üzemeltetett fővonalak, illetve az, hogy az állam nem fizeti meg a vasútnak az általa megrendelt kedvezményes szolgáltatások ellenértékét.)
Az érdekvédő szerint az egymilliárdot még csökkenti a bevételkiesés is, és tisztázni kellene, hogy ezt kivel fizettetnék meg. Simon Dezső úgy látja: hezitálás érzékelhető a mellékvonalak bezárása ügyében, aminek híre szakmai, társadalmi és politikai tiltakozást váltott ki. Emlékezetes: Kóka János bejelentésének másnapján Szabó Csaba, a Fidesz tiszaújvárosi választókerületi elnöke közölte, ha a kormány nem vonja vissza a 942 kilométernyi vasúti szakaszt érintő leépítési tervét, a mezőcsáti emberek, illetve az érintett lakosság akár a polgári engedetlenségig is elmenne ügyük védelme érdekében. Azóta önkormányzatok, politikusok és szakmai szervezetek sora tiltakozott a terv ellen. Kiderült, hogy a felszámolandó vonalak között több nemrég felújított, forgalmas pálya is akad, más szakaszokat pedig turisztikai, örökségvédelmi érdekek miatt, vagy éppen környezetvédelmi célból szeretnének megóvni.
A MÁV ígérete szerint augusztus végén ül össze újra a konzultatív bizottság, ekkor már érdemi tárgyalások folyhatnak majd. mno
"A lyukasztókat itt sajnos szinte mindig meghekkelik bedobott pénzzel. " Románoknál az ugyanilyen típusú lyukasztók esetén nagyon egyszerűen védekeznek ez ellen: fordítva szerelik fel őket... (vagyis a nyílás van lefelé)
Ez a 11-es egy csodaszép hely, idióta aki be akarja zárni!
Elég sok vasútvonal vezetett csodaszép helyeken, mégis bezárásra kerültek, mert az a cél, amiért létesítették őket, időközben kiesett. De biztos mind-mind idióta volt, aki eldöntötte a bezárást... :)
Szerintem nem lesz. Gondolkodtam még korábban május környékén rajta, de aztán vizsgaidőszak meg időm sem volt rá így nem lett belőle semmi. Holnap körbenézek, kedden meg 1x oda vissza ha tudok végigutazom. Gőzös úgy tudom 1996-ban volt a 100.-on. De erre inkább a Bcmot-ok jártak.
Feljutni egyszerű volt (meg lejönni is), na de: 1. nincsen rózsa tövis nélkül (a nadrágom azért egész jól ellenállt), 2. már megint tapasztalnom kellett, hogy a növényzet elképesztő mennyiségű vizet fel tud venni a felületére (éjszaka esett a környéken).
Igen cipelheted a bőröndödet a vonathoz,mert 30kg utipoggyászhoz-amit személyenként dijmentesen vihetsz magaddal-nem igen kell hordár.Az hogy a sulytöbbletért még nem igen fizetett senki,az csak a jv-ken múlott.
Nem 120-as, de olyan hosszú nyíl1enes, lassújel nélkül, hogy 120-nál is elalszol rajta. A lényeg, hogy nincs lassújel. Akkor miért kell bezárni? Pl.4-es, Esztergom-Komárom
Hát majd a kapunál áll egy szép miniszoknyás vasutaslány és neki mutatod meg hogy biza érvényes jeggyel utaztál. Ha jó leszel lehet hogy megfogja a tárcsádat is.
Jó, beléptetőkapu... És ha én retúrjeggyel érkezem, ami 500 km-es reformjegyek, neadjisten űrjegy formájában van kiadva? Azon se fémzár, se uv-kód, se semmi. Akkor?