Keresés

Részletes keresés

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.10.20 0 0 584
Na, csak találtam egyet még ha nem is a legjobb. A lényeg hogy a felfogató füleknél levő lyukon felfűzöd a vezetéket, aztán bele forrasztod az U profil belsejébe. Egy kis forrasztó zsír nem árt neki. A többlet forrasztóónt lefaragod, és már lehet is összerakni.
Előzmény: BaTTka 1 (583)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.10.20 0 0 583

Szia!

Én először leszedtem a sínszálakat a talpfarácsról, és belülre forrasztottam a tápvezetéket. Ezt megcsináltam minden második váganymezőben (legközelebb minden elsőnél forrasztom:-). Aztá lefújtam barna akrylspay-vel a talpfarácsot, lefestettem a sínszálakat és csak utána szereltem össze. Nem tudom, miért de ey részét faaljasra festettem barna PRISMA COLOR-ral, az jólett. a másik felét szürkére fújtam MAESTRO-val az viszont az istennek nem akart megszáradni, és meg is kezdte a műanyagot. Lehet hogy csak régi volt a palack és nincs jelentősége, de jobb vigyázni vele.

Hát... kerestem a képeket a sín forrasztásról de nem találtam.

Üdv: BaTTka

Előzmény: TTGuszti (580)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.20 0 0 582

Ugyanaz!

 

A forrasztás: a sínszál külső oldalán szépen egymáshoz lehet forrasztani vékonyan, vagy esetleg vékony dróttal a sín alján a kis széthajtható füleket összekötni, de ezt még nem próbáltam.

 

A külső forrasztást vékonyra kell csinálni, vagy esetleg lecsiszolni utólag és így nem lesz annyira feltűnő. Élethűség szempontjából a profil sín lenne az igazi, de kompromisszumot kell kötni ez már megvan, az meg nagyon drága. :-)

Előzmény: TTGuszti (581)
TTGuszti Creative Commons License 2009.10.20 0 0 581
Lehet hogy nagyon buta kérdés de az "U" profil és a "kalapsín" ugyanazt takarja?
Előzmény: H0 Dani (579)
TTGuszti Creative Commons License 2009.10.20 0 0 580

Egyrészt megvan, másrészt nem akarom mozgatni, mert terveim szerint elfoglaja majd az egész szobát.

A sínek kicsit sem rozsdásak szép fényesek és hibátlanok. Ez a forrasztás viszont érdekelne kicsit részletesebben. Nem lesz az csúnya ha egymáshoz forrasztom őket, vagy létezik valami rejtett forrasztási mód esetleg arra gondolsz hogy a sín alá forrasszak vezető darabokat, mert ha az illesztésnél forrasztom össze akkor az látszani fog.

Előzmény: H0 Dani (579)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.20 0 0 579
Jó az az "U" profilú sínrendszer is, ha nem nagyon rozsdás. A sínvégeket össze kell forrasztani és az érintkezés biztos lesz (ez pepecs munka, de megéri.) Állványnak szerintem mindegy mit használsz, a fémet nehezebb mozgatni, de jó az is főleg ha már megvan.
Előzmény: TTGuszti (578)
TTGuszti Creative Commons License 2009.10.20 0 0 578

Sziasztok!

Most ismerkedem az oldallal teljesen új vagyok itt ezért elnézést kérek ha olyat kérdezek amire már 1000x válaszoltatok. 20-25 éve gyűjtök TT méretarányban modellvasutat és most én is terepasztal építésbe szeretnék belecsapni.

Látom hgy a BTTB régi sínekért nem lelkesedtek, viszont nekem rengeteg van ilyen és eladni nem tudom, kidobni sajnálom újra meg nem igen lesz pénzem így azt hiszem a sínrendszer kérdése eldőlt számomra. Bár ahogy itt olvasgatok kezdedek elbizonytalanodni tényleg annyira rosszak ezek a sínek? Nekem megvannak 20 éve de semmi bajuk, se rozsda se egyéb nincs rajtuk és az asztalon összerakva jól müxenek. Persze gondolom a terepasztal azért más.

A másik kérdésem hogy van 120 m-nyi salgó állváynom 3 m-es szálból 40 db. Alkamas ez szerintetek terepsaztal alapvázának kialakítására? Lábaknak keretnek gondolom és erre kerülna majd rá a rétegelt lemez. Azért kérdezem, mert a legtöbb helyen a fa szerkezetet ajánlják, de szerintem a fém csak tartósabb nem?

kisfaludy1 Creative Commons License 2009.10.19 0 0 577

 

Lehet felhajtható, vagy csinálhatod darabokból is, és rakd a sarokba az ajtó mögé.

Jó ragasztókat lehet kapni nem esik le semmi.

A régi kalapsínekből is építhető üzembiztos terepasztal hatalmas szívással.

Csak nagyon türelmes emberelnek ajánlom.

 A nagy előnye az, hogy töredéke az ára. (főleg ha ingyen van) :-)

Pl: a váltókhoz plusz éritkezőket és alkatrészeket gyártottam rézből, hogy jól  működjön és lassúmenetben se áljanak meg rajta a mozdonyok,

és leszerelhetővé alakítottam az állítóműveket. (így javítható is)

 

 

 

Szóval ha szánsz rá pézt én sem ajánlom.

 

 

 

Előzmény: TomM22 (572)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.19 0 0 576
Eladtam a vaterán még tavasszal. Most ismét hirdetik szintén ott.
Előzmény: kisfaludy1 (564)
pulcsi1 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 575
Szia Tom!
Még egy lehetőség Vasutmodellezés.lap.hu ezen az oldalon ellehet jo pár napot tölteni.
Előzmény: Leopold (574)
Leopold Creative Commons License 2009.10.18 0 0 574
Welcome! :-)

Jobban jársz a teljesen új sínrendszerrel, javaslom a PIKO A Gleis rendszer például. A régieket felejtsd el, csak a bajod lenne velük.

Az ágyazat kérdése. Ha ragaszkodsz hozzá akkor pl. Trix, de ezek általában mű (értsd láthatóan nem igazi) érzetet adnak. A zöld alapra lerakott normál talpfás sínek már jó élményt adnak. Mellesleg jóval olcsóbbak is.:-)

A méret... jobban járnál 250x120-szal. H0-ban a hossz legalább 2 méter kell, hogy legyen, azalatt csak dilikörről beszélhetünk. A 180 mint mélység viszont sok, nem érsz be odáig kézzel. Ha szoba közepére akarod rakni, akkor ugyan elérsz mindent kézzel, de nem tudsz hosszabban vonatot futtatni. Egy jó szerelvény legalább 1 méter hosszú (5 darab 20 centis kocsi, mozdony), mire beér az egyenesbe már kanyarodik is...

Inkább a fal mellé gondolkozz keskenyebb, de hosszabb pályában.

Ja, és a két szint. 2-4% a javasolt emelkedő, viszont 5-7 centi az elérendő magasság. 3 méternél rövidebb pályán kínkeserv a dolog. Szerintem egy szintben gondolkozz, ha nem epokittal ragasztod le a síneket, utána könnyen át tudod építeni nagyobbra, vagy ha már most hagysz olyan szakaszokat a pályán amivel később csak csatlakozni kell a bővítéshez.
Előzmény: TomM22 (572)
TomM22 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 572
Üdvözlet Mindenkinek!

Hét végén (25 év után) gyermekeim előszedték régi, de teljesen jól működő villanyvasutamat. A terepasztal építés régi ötlet, de most ismét elgondolkodtam rajta, így találtam erre a fórumra. Kezdem átolvasni a dolgokat - első ránézésre nagyon hasznosnak tűnik.

Van jópár H0 cuccum, amik még ma is nagyon jó állapotban vannak, eredeti dobozban: mozdonyok, vagonok, egy csomó épület, stb. A síneket (Piko NDK-s) lehet hogy már nem kellene erőltetni.

Pár kérdés (teljesen kezdő vagyok, bocs előre is).
- Láttam manapság elég sok sín van forgalomban. Milyet érdemes venni? Van olyan ami csak sín+talpfa, meg olyan is ahol alatta a kavicságy, gondolom műanyagból. Ez utóbbiban érdemes gondolkodni? Esztétikus? Vagy jobb ha ezt az ember maga csinálja? Ha maga, akkor az mennyire néz ki jól (mondjuk 10-ől hánynak sikerül szépre, tartósra megcsinálni)?
- Valahogy fel lehet használni a régi sínek elektromos részeit: váltók mozgató részeit pl. Vagy ez macera?
- Felhajtható (ami tároláskor függőlegesen áll) terepasztallal van tapasztalat? Vagy erről lepotyognak a dolgok? Sajnos kicsi a hely, meg ahol ez lenne ott a belmagasság is, szóval a felhúzható sem annyira jó megoldás.
- Ha 2 szintes sínrendszerben gondolkodok, olyan 30cm magasság elegendő lehet a teljes asztalra (felhajtás miatt)? Szintenként mekkora magasságot kell számolni? 8-10 cm?
- Az egészre kb. 180 x 180 cm alapterület lenne - ez elegendő H0-nak?

Első lépés az terepasztal helyének, méretének kiválasztása - utána tudok igazából tervezni.
Tudom a legtöbb kérdésemre nincs egyértelmű válasz, mégis hátha van tapasztalat, tanács, azt szívesen elfogadom.

Előre is köszönöm: Tom
sanyi4012 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 571

Nálam is alakulnak a dolgok

a terepépítésbe mindent újragondoltam,szétnéztem milyen asztalokat csinálnak a kiegészítőgyártók.

 

blogom-írjatok,olvassatok
Leopold Creative Commons License 2009.10.18 0 0 570
visszafordul a sin.

Ha jól sejtem, a hurokmodulról van szó. Ugye ha visszafordítod a sínt, egy marha nagy zárlatot csinálsz. Azt küszöböli ki a hurkmodul.
Előzmény: pulcsi1 (567)
SchefferJ Creative Commons License 2009.10.18 0 0 569
Folyik a terepasztak project teljes gőzzel... :) elkészült az 1-es szint váza, egyenlőre nincs fixen rögzítve.





Eddig be lett építve 150 db egyenes, 33 R2-es, 54 db R3-as, 38 db R4-es, 41 db váltó.
pulcsi1 Creative Commons License 2009.10.16 0 0 568
Sziasztok!
Tillig H0-ás modellsint ki árul a Vasutmodell.com-on kivül?
Pulcsi1
pulcsi1 Creative Commons License 2009.10.16 0 0 567
Sziasztok!
Nézegetem a terepasztalokat itt is ott is,föleg Noch tervrajzokat.Azt is Fleischmann sinekkel,ami között van olyan terv ahol visszafordul a sin.Ehez ajánlja a 6400 számu alkatrészt.6401 és a 6402-es számu alkatrészt.Kérdés az ezek mire valoK?
Pulcsi1
ROCOman Creative Commons License 2009.10.15 0 0 566
Olyasmi, olyasmi. :-) Vezérlő és motor együtt.
Előzmény: pulcsi1 (563)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.10.15 0 0 565

 

H0 -ás építési nagyság.

Előzmény: kisfaludy1 (564)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.10.15 0 0 564

 

Az asztal mérete 150 * 180 cm. Megnéztem a tiedet szép lett, előfordul , hogy találkoztam vele a vaterán ?

( szeretem más terepasztalait nézegetni, sok ötletet lehet belőle meríteni)

 

Az enyémmel már rég foglalkoztam, mostanában csak mozdonyokat tesztelek rajta.

( erre csak az egyikfelet szoktam elővenni)

Ma rászántam magam nekilátok, rakok rá víztornyot.

A peronokat is meg kellene csinálni, meg a nagyobbik felén az ágyazatot ( az milyen tökölés, egyesével feltölteni ragasztóval a talpfákat).

 

Van valakinek ötlete a peronköveket miből készítsem ?

Előzmény: H0 Dani (561)
pulcsi1 Creative Commons License 2009.10.14 0 0 563
Szia!
Ez mi ez?Szervo vezérlő talán?
Előzmény: ROCOman (562)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.14 0 0 562
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.14 0 0 561

Mekkora méretű az asztalod? Nagyon jól néz ki. Nekem kell néhány év mire erre a készültségi szintre jutok, idő kell és türelem. Az előzőt is 3-4 évig a hosszú téli estéken csinálgattam.

 

 

Korábbi asztalomról néhány kép:   http://kep.tar.hu/berczda

Előzmény: kisfaludy1 (560)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 560

Ne is add alább, nekem is az tetszik ha van sok alagút, szikla, hegy, viadukt, meg 3 szint, pedig a Mecsek mellett lakom. (nem mindha olyan nagy hegy lenne)

 

Régen én is építettem sík terepasztalt, de nem készült el soha mert menetközben eluntam. Én teszteléssel állítottam be a meredekséget, a kaptatósabb részeket

 a hegy gyomrába raktam, hogy ne látszon ahogy a szerelvény felküzdi magát, de kellemesen csalódtam mert mindegyik mozdonyom lazán veszi az akadályt.

Igaz csak 3-4 kocsit akasztok utánuk, de kicsi az asztalom nem is mutatna jól rajta

a kígyó.

 

Előzmény: H0 Dani (558)
Koper302 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 559
Én nem tartottam be ezeket a szabályokat. Már mint az emelkedőkkel kapcsolatban. Az még nem fordult elő hogy, a kocsik beborultak volna. Egy két mozdonnyal viszont gond van. De úgy kell összeválogatni a szerelvényeket. Igazi probléma az egy tengely meghajtású motorvonatokkal van. Na az nem jár erre :-))

De a hely geometriája sok mindent meghatároz.

Kritikus emelkedő
Előzmény: H0 Dani (558)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.13 0 0 558

Én alföldi vagyok emelkedő, hegy, alagút kell, anélkül is biztosan lehet szép terepasztalt építeni, de nem tudom érdemes-e.

 

Eddig az a tapsztalatom, hogy sokszor felmegy egymás után, gumigyűrű sincs a gépen, építés és tesztelés alatt van a pálya, majd meglátom. Az előző aszatalomon sem volt sokkal hosszabb lehetőség az emelkedő kifuttatására és évekig jó szórakozást jelentett, nem volt vele gond. A modellezésben sajnos számtalan okból kompromisszumot kell kötni.

 

Kétvágányú fővonali kialakítás lenne, a helyes menetirányban közlekedve a kritikus ívet lejtmenetben járják a szerelvények.

 

Az alagút rövid lesz látom ha megáll. Az asztal jobb oldaléán látható 4 vágány alagútnam fut, hátulról be lehet nyúlni, teljesen nyitott lesz.

 

 

Előzmény: RhB (556)
RhB Creative Commons License 2009.10.13 0 0 557
Itt még arra is számolni kell, ha a nagy emelkedő kis sugarú ívben van, amellett, hogy még kevesebb kocsival tud felmenni, nagyobb a veszély annak is, hogy beborul a szerelvény.
Előzmény: SchefferJ (555)
RhB Creative Commons License 2009.10.13 0 0 556
"Igen ez lenne szép arányos és a mozdonyoknak könnyen vehető emelkedés, de ha ezt betartanánk egy átlagos méretű szobai H0 terepasztalra nem lehetne emelkedőt tervezni."

...akkor ne tervezz emelkedőt...



"3 négytengelyes vagonnal felmegy rajta az M41"

Hányszor? Egyszer futtattam mozdonyt kiállításon más terepasztalán, ahol belül volt egy 5%-os emelkedő. A Roco BR23-as eleinte lassan, de felment 3 db 4-tengelyes kocsival, aztán egyre lassabb lett, kb. az 6-7. körben aztán megállt. Mivel elfogyott az összes gumigyűrűje...



"Látványra sem szép egy meredek emelkedő, de nálam alagútban fut majd és talán kevésbé észrevehető."

Viszont arra is gondolj, hogy így nem látod, ha megáll a vonat az emelkedőn és elkezd kaparni. (Lásd fent, bár ott jól be lehetett látni.) Csak nézel, hogy már 5 perce nem jön ki az alagútból. Ja, és nem árt, ha be is tudsz nyúlni, hogy ilyenkor kiszedd... (Vagy vissza kell tolni.)
Előzmény: H0 Dani (554)
SchefferJ Creative Commons License 2009.10.13 0 0 555
Ha belveszek még két R4-es negyedívet is, akkor 2m-en emelkedik 8 cm-t.

Egyébként érdekes, lehet kapni ún. emelkedő készleteket, amik R3-as félíven emelkednek 8 cm-t...

Előzmény: H0 Dani (554)
H0 Dani Creative Commons License 2009.10.13 0 0 554

"Méterenként 2, max. 4cm."  Igen ez lenne szép arányos és a mozdonyoknak könnyen vehető emelkedés, de ha ezt betartanánk egy átlagos méretű szobai H0 terepasztalra nem lehetne emelkedőt tervezni. A képen látható legbelső ívben emelkedő pálya valamivel több mint 1 m alatt éri el a 8 cm magasságot. 3 négytengelyes vagonnal felmegy rajta az M41, a hosszabb gőzös viszont már nem kedveli. Látványra sem szép egy meredek emelkedő, de nálam alagútban fut majd és talán kevésbé észrevehető.

 

Előzmény: ROCOman (553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!