Az a baj ha az égőcsonkot a turbina elé teszem és onnan engedem be a gázt nem jön létre az ami begyujtaná a kerot.Ha begyujt a gáz akkor az visszaég a csonkig ami a kompresszor előtt van elhelyezve ez nem jo ,hogy jut be az égőtérbe a gáz ha már ég?A kis csonk ott fog pislákolni a kompresszor lapát előtt!Hiába gyujtanám az égőtérné visszaégne a csonkig és nem maradna az égőtérben a láng igy nem gyujtaná be a kerot!
Jó amennyiben folyamatos szikrát ad. Annál kisebb táppal (1,5V) nehéz házilag kisebb transzvertert készíteni nagyfeszre.
Esetleg használhatnál hozzá, pl. stihl fűrész gyertyát, ha nem közvetlen a tüzelőtérben gyújtasz (az viszonylag kisméretű) és bírni fogja.
Elképzelhető még piezzó gázgyujtó átalakítása is, ( egy lenyomásre 10-15 szikrát ad le, persze ehhez is kell valamilyen a turbinába épített szigetelt elektróda.
Nem tudom, hogy hová akarod a gyujtást helyezni, de ha nem a tüzelőtérbe, de a kompresszor által szállított levegőáramba, akkor legegyszerűbb, a kompresszor szívónyílása elé vezetni a gyujtógázt, ott a mennyisége könnyen szabályozható optimális gyujtásra. (És persze amíg nem váltasz kerozinra, addig a tüzelőtérbe is).
Ez igy van ,pont ezért nem teszek bele izzitogyertyát.
Én egy kibuherált 1.5 V os elektrommos gázgyujtot akarok belefabrikálni.Nem teszem az égőtérbe mert ott szét égne ellenben a gyertyával,de müködőképes lehet a dolog.A nagyobb gyujtogyertyát azért nem dijjazom mert egy csomo kondi ...stb kell hozzá hogy rendes szikrát adjon.
"Elég ha a tiszta levegő áramlo részen elhejezed.Inditás előtt gázzal feltöltöd az égőteret ráadod az izzitást ez utána begyujt szépen.Beindul a folyamat elkezd áramolni a levegő a gáz visszaég az égőtér belsejébe és a gyertyát kikapcsolhatod"
Ha gázzal indítod, a hagyományos szikragyújtás biztosabb/gyorsabb gyujtást eredményez, mint az izzógyertya.
"A modell motorokban indulás után áram nélkűl, a nyomás hatására izzik fel újra."
Ez kevés lenne, ha a kompressziót érted alatta. (Akkor indításkor sem kéne feszültség).
Valósan, állandó izzásban a marad, az előző munkaütemből származó hőfelvétele miatt, figyelembevéve, a relatív magas fordulatot. (Erre már csak rásegit a motor hője, + a kompresszió), de nem attól ízzik!
Elég ha a tiszta levegő áramlo részen elhejezed.Inditás előtt gázzal feltöltöd az égőteret ráadod az izzitást ez utána begyujt szépen.Beindul a folyamat elkezd áramolni a levegő a gáz visszaég az égőtér belsejébe és a gyertyát kikapcsolhatod.
Ezután jön a kero ,ráadod és szépen elindul.Van ugynevezett kerostart ami rendes gyujtogyertyával müködik.30 000Huf .Itt ugy van kialakitva a gyertya hogy körülötte fecskendezi ,szétporlasztja a kerot a gyertya köréépitett fúvoka és gyujt.Ezekhez nem kell gázzal felfűteni az égőteret.Fontos ha izzito gyertyával inditod a gáz begyujtása után kezd forgatni a lapátokat,ugyanis ha előtte kezded forgatni a gáz nemjön ki az égőtérből ésnem éri el az izzitó gyertyát,nem gyullad be.Amiután már elindult az égés ,ha megforgatod a tengelyt a levegő áramlása szépen az égőcsonkokhoz visszatereli az égést.Persze ez csak az én véleményem.
Az enyémbe is ez lesz vagy egy másik tipusú gyujtás amit kiokoskodtam.
Szerintetek, ilyen izzítógyertyával érdemes próbálkozni? Van kísérleti tapasztalatok ilyesmiben? Mit bírnak ezek (hőfokra)? Üzemórákban, vagy csak "üzempercek" lehet jellemezni az életüket?
Ja csak fordítva írtam. A belső kiskerék cenrikusan forog, a vele kapcsolatban levő belsőfogazású excentrikusan, a házban. (Bocs, már elég rég szetem szét).
Házzal együtt olyan 6x6x5 cm-es, de szétszedve maga a szivattyúkerekek, úgy kb az egyik (belsőfogazású kerék) kb 2-3cm. és benne 1 kisebb külsőfogazású. a vastagságuk 4-5mm szivattyúmérettől függően. Elég érdekes a működése, excentrikusan forog a belső kerék, hasonlít (durván) a Wankel motor bolygódugyttyújának tengelykihajtásához. Jövő héten próbálok szerezni egyet, és teszek fel képeket. Egyébként "normál" fogaskerékszivattyú, kissé érdekes kivitelben.
Igen ezt, főként a viszonylag kisebb szivattyúknál. Egyszerű a megoldása, és könnyen kivitelezhető is, és üzembiztos. Lehet persze más megoldást is, de feleslegesnek tartom. Ha valahol hozzájuttok pl. olajégőfej szivattyújához, (RS-28, RSA-28, RSA-40,-60, AS-47 stb, akkor azt szétszedve, kevés munkával (Igaz némi gépi) a célnak tökéle4tesen megfelelő kis méretű szivattyúhoz juttok. (Tulajdonképp csak a középrésze kell).
"60 -70 bárt nem képes előállitani fogaskerék szivatyu .20-30 bar."
Hát úgy lazán akár 200-300 bar-t is.
Egyébként egy meghatározott keresztmetszetű fóvókán (fúvókákon) nem lineáris a nyomás növelése esetén a kiáramló mennyiség. A nyomásszabályzót egyszerűen, 1 rugóterhelésű golyóval oldják meg, magában a szivattyúházban.
(Az más kérdés, hogy gázturbinához nem kell ekkora nyomás).
60 -70 bárt nem képes előállitani fogaskerék szivatyu .20-30 bar.
60 bár egyébként is sok.5-20 bar ig.Képzeld csak el mekkora keresztmetszetű cső kéne 60 bar ra.Vastag falu cső.A repülőkön a szivatyuk 3000 bar ral dolgoznak a kormánylapoknál.
Nem a szivatyu fordulatával szabályzod a befecskendezést.Ha leveszed a fordulatot esik a szállitó képessége.Kell egy nyomás szabályzo .Igen egy külön kör hűti a csapágyat és keni.Először gázzal fel kell füteni az égőteret,utána megy a cumo.:-D
Van ugynevezett kero start szelep,de baromi drága ez a gyujtogyertyát körbefogja és ugy gyujtja.30 000 Huf.Szerintem január felé kész a kis dög.
A kerámia csapágy hűtést-kenést hogy oldottad meg? Külön olajkör? Vagy a petrót áramoltatod körbe egy csőtengelyben, s azzal hűtöd?
+1 egy kérdés: fogaskerék szivattyú. ? Milyen térfogatáramra méretezted? És, milyen anyagból van a fogaskerékpár? És mekkora nyomással járatod? Van külön indítófúvókád is? Ha én 60-70 bar befecskendező nyomásra tervezek, nem tévedek nagyot?
Bocs a sok kérdésért. Elég, ha a felére válaszolsz... :-) Ja, odaát nem tennél fel még pár képet a Scud-mociról?
Mindegy, csak írtad korábban, szoktál az áramlástan laborban járni-kelni, meg sugárhajtómű füstöt szagolni. (Vagy bűzét-füstjét, nem is tudom hogy írtad :-) ). Gondoltam, lehet van egy közös ismerősünk.
Kerozin ügyben: neked van vmi tuti beszerzési forrásod? Engem a Mol-nál nagy ívben elhajtottak, amikor jet a1 után érdeklődtem és mondtam, hogy nem kell egy egész tartálykocsival, beérném kevesebbel is.
A lemezből készített turbinalapát nem működik! Én már próbáltam... Lézervágott rozsdamentes/hőálló lemezkorongból próbáltam, 16 lapátja lett volna. A fő gond az, hogy lehetetlen mind a 16 lapátot egyformára meghajlítani, deformálni. Pedig én még présszerszámot is csináltam hozzá. Valamelyik mindíg ütni fog. Egy kis Dremmel gravírmaróval forgattam meg, ami max. 20 ezret ha forog, és irgalmatlanul rázkódott. De ha mégis sikerülne, még mindíg ott a következő nehézség: mivel deformálod a körcikkeket vmi lapátformává, feszültséget is viszel be az anyagba, és ez amikor megkapja az 1000 C-fokot, rögtön dolgozni kezd benne, elkezdi kirúgni magát az anyag. Mindezt 60-100 e fordulatnál...
Tényleg nincs más, mint önteni. Vagy forgácsolni. Bár, réges-régen Csehszlovákiában a Delfin típusú oktató-vadászrepülőgép hajtóműjének lapátkoszorúit kézi munkával finomították készre. Akkor a 4D megmunkálógépek még cocom-listán voltak a volt varsói szerződés tagállamai számára.
Ha jobban megnézed asszema forum elején van egy kép a nyers öntvényről ,de ha nincs akkor itt van!
Ez a nyers darab.
Kb 70 euroért megcsinálja a gyárto neked méretre.De miért fizessek + 20 000 ha én is eltudom késziteni méretre.Láttad a kész terméket.Igen gyári igy ahogy látod csak a külső ,belső átmérő nem stimmel itt jön a megmunkálás