Pedig csak amiatt nézegettem meg az adatlapokat, mert a Municipalról írt valaki, és mivel ott voltam, kíváncsi voltam, láttam-e esetleg. Osztán akkor már a többieket is megnéztem, hogy néznek ki. Persze téged felismerlek bármikor. Viszont elolvasva a kedvenc koncertjeidet az a kérdés merült fel bennem, hogy a 2007-es Messughán az oldalpadon álltál netán? Mert én semmmmmmmmmmmmit nem láttam a földön állva:))) Maximum azt tudtam megszámolni, hogy eggyel több húr van valamelyik gitárnyakon, amit látok. És a világ összes két méternél magasabb embere ott tömörült előttem:))
Sajnálatos. Akkor őt vegyünk ki, mert holtakról vagy jót, vagy semmit. Ettől függetlenül tartom, hogy a Peace Sells és a SFSGSW dobügyileg nem jönnek be. Ezek szerint nem a dobosok tehetnek róla. Akkor vagy Mustaine vagy az olcsó 80-as évekbeli stúdió miatt. Ettől függetlenül párszor meg fogom hallgatni őket. Hátha ennek fényében kihallok valamit belőle... de nem valószínű.
Nem tudom, ez dobnál mennyire van így. De gitárnál vannak olyan pozitúrák, léteznek olyan rossz pengetőhasználati sablonok, amivel a játék nem energiatakarékos és emiatt nem elég virtuóz. Hanem inkább görcsös, amatőr. Jó pozitúrából több is létezhet. Tehát nem szokás kérdése. De valahol stílus és műfajfüggő is. Ennyiben mégis szokás kérdése lehet.
Nyilván ezek a "már ránézésre" című koncepciós megfigyelések nem mindig elegendőek. Csak előzetes véleményt lehet belőlük mondani, ami az esetek kb. 99%-ában bejön. Ha komolyra fordul a szitu, meg kell hallgatni az illetőt. A tartás és hangszerkezelési technika nem divat kérdése. Egy tartás, játékstílus nem attól lesz rossz, mert nem tartják jónak a szakemberek (=jó gitárosok, neves tanárok). Hanem anatómiailag, biomechanikailag (fizikailag) túlzott erőbevitelt (erőforráspocsékolást) igényel, emiatt rontja a játéksebességet és -minőséget. Nem teszi lehetővé, hogy a gitáros ügyessége egy szint fölé fejlődjön. Általában a kezdők követik el ezt a hibát (ettől kezdők), míg a profik már nem. Vagy megtanítják nekik (jó gitártanár, trükkök, rutin tanításával csodákat művel) vagy sok év után öntudatlanul "ráéreznek", hogyan jobb és fel sem tűnik nekik, hogy kezdő korukban ezt nem úgy csinálták. Ettől függetlenül előfordulnak olyan gitárosok is, akik kivételes egyéniségek, rendkívül tehetségesek és még rosszabb, csiszolatlan technikával is élvezhetőbben játszanak, mint egy hibátlan, technikai tudásával brillírozó, száraz stílusú profi. Utóbbira a legjobb közismert példa Malmsteen. Másik ok, ami még eltérést szokott eredményezni az ideális technikától, valami korábbi (pl. izületi, idegi, izom) sérülés.
De fafara nyugodtan röhögjön, milyen mulatságos faszságot írtam megint. Marty-n már a pengetőfogásból/kezelésből, jobb kéz a húrokhoz mért helyzetéből, bal kéz 4. ujjának kezelésésből, hüvelykujj állásánál a nyak felett látszik első ránézésre, hogy nem kiscserkész. De fafara biztos tudja, legitározott már legalább tizenakárhány évet és feltehetőleg sok gitáros játékát elemezte, közöttük a sajátját. De ha nem hiszi el, a YouTube-on is van fent egy csomó, technikai kérdéssel, tartással foglalkozó videó, amelyen profi ad tanácsot kezdőknek. Még Mustaine papának is van ilyen videója, pl. amikor a Symphony of Destruction-t mutatja be, sőt van még hasonló videója.
Lehet akkor, hogy akkor ez a dobolásnál nincs így. Bár az a gyanúm, hogy egy profi dobos ránézésre kiszúr egy kezdőt, vagy egy olyat, aki csak kontár. Anélkül, hogy a játékát meghallgatta volna. Ha pedig meg is hallgatta, onnan biztosan nem lesz számára kérdéses. Ezt csak egy dobos tudja biztosra. YouTube-on pont nem néztem még dobos oktatóanyagokat. De lefogadom van rajta.
Na mivel már rég írtam ide, végigolvastam a 10 oldalnyi kommentet az új lemezről :D Én már letöltöttem, de még nem volt időm meghallgatni, csak bele-belefüleltem, de ez alapján még elég lapos UA folytatásnak tűnik, de ez egyáltalán nem a végleges véleményem. Azért kár, hogy a Megadeth már nem tartozik azok közé a bandák közé, akiknek a lemezét a megjelenés napján megveszem, és addig bele sem vagyok hajlandó hallgatni, akárcsak 4umos. Nekem már csak a Metallica maradt ilyen meg a mindenkori GNR, bárkivel is zenél Axl. Pár éve nagy örömöt okozott nekem Dave, szerintem a sérülése után visszatérő System lemez baromi jó, nyilván nem egy Rust vagy egy Countdown, de elég erős lett, bármikor örömmel meghallgatom, Die Dead Enough refrénje Youthanasia szintű, a Kick The Chair király, a Blackmail The Universe pedig talán a legjobb kezdés a Holy Wars óta. Az UA számomra a Megadeth mélypontja volt, és főleg azért, mert arra nem lehet rásütni még azt sem, h kísérleti lenne. Egyszerűen lapos és unalmas, a Túlemond újrafelvételéért pedig piros lap járna minden normális ligában :) Azon meg nem kell csodálkozni, h Dave mindne lemezmegjelenéskor jön "az uj Rust In peace" dumával, sajnos a Metallica kapcsán is folyton az új Justice-ről regélnek mostanság, úgy látszik ennyire hülyének akarják nézni az ősrajongókat, hogy csak ilyen átlátszó hívószavakra vesznek lemezt. Na majd meghallgatom ezt az Endgamet is, elöljáróban ennyit :D
Én nem annyira tudok több véleményt mondani, mint amit már leírtam, meg olyanokat sem tudok, hogy hát igen, míg Samuleson használt szellemhangokat, addig Menza ilyenekre nem fecsérelte az idejét. Mert a korokhoz méltóan játszott mindenki. Mondjuk ha a Death-t nézzük Mega nélkül, akkor ott is mi van? Az első 3 albumon a dobost meg se jegyeztük - legalábbis én nem -, aztán jön a Human, minden megváltozik - pedig már a Spiritual is klasszikusnak számít -, és annyit lehet tudni, hogy minden albumon a megfelelő zenészek játszanak. (Egyéni vélemény: az utolsó album szar, akárkik is játszanak rajta. Azt már nagyon nem kellett volna.) A Megának az első albumát ha egyszer hallottam, de nem emléxem semmire, a második az érdekes, de nem klasszikus számomra, a harmadik már egész rendben van, de még mindig nem kiemelkedő - ezeket azért írom, mert a dobosokat sem figyeltem meg ezek miatt -, aztán Rust... kész!!!! A világ egyik legnagyobb albuma, illetve legnagyobb első száma. Nagyon bekezdenek. Ott már Menza meg is mutatja, mit tud, de igazából az a durva, hogy élőben is ugyanolyan játékosan, nem görcsölve, látványosan hozta. Van benne valami plusz, de nem tudom megmondani konkrétan, hogy mi. DeGrasso játéka nem csak azért visszaesés, mert a zene is úgy változott, hanem inkább mert szürke. Az új dobos is szürke amúgy. És open handes, amit nem engednék meg ilyen stílusban:))) Csak az egy Gene Hoglannak, aki annyira különleges, hogy azt mondom, vannak a dobosok és Gene:)))
Pedig az igaz, hogy egy néma videóból is lejöhet az, hogy az illető görcsöl-e, vagy tökéletesen ura a hangszernek. Persze ez kicsit túlzás, de van benne valami. Kozma Norbi barátomat például nézni is jó, mert olyan nyeglén játszik, színtiszta rock'n'roll. (Marty pengetőtartása pedig az az eset, amit tanítani kell, hogy mit ne csináljunk, mert "nézd meg, milyen szar leszel", haha.)
Hát nem tudom, talán egy kissé általánosítás az, hogy ha valaki nem a szokásokhoz híven, vagy nem a tanított módon játszik, akkor az primkó vagy szimplán nem is tud. Egyszer régen, mikor még szüleimmel nyaraltam, ping-pongoztam mindenkivel, valait megvertem, valaki megvert. Viszont az ütőfogást tanultam, meg egyebet is, úgyhogy valamennyire tudtam. Erre jött egy gyerek, és valami kifordított, "rossz ránézni" tartással odajött. Én meg gondoltam magamban, hogy na ennek annyi:)) Oszt szétvert:)))) És még egy pont ugyanilyen gyerekkel találkoztam azóta, akit egyáltalán nem érdekelt, hogy KELL valamit, hanem csak csinálta.
"Egy gitárosnál, ha a hallgató erősen érdeklődik a hangszer iránt, azonnal meg lehet mondani két hangból, hogy mennyire van jóban a gitárral. A dobnál szintén. Egy cinbeütés, kis figurák, és hallod, hogy mit tud(hat) az illető." Ez nagyon nagy igazság. Csak a gitár részében tudom megerősíteni, de biztos a dobnál is így van. Gitárnál sokszor már abból következtetést lehet levonni az illető technikájára vonatkozóan, hogy milyen a tartása, hogyan fogja a hangszert, a pengetőt, stb. Még mielőtt 2 hangot is pengetett volna. De még úgy is meg lehet mondani a mozgása alapján, ha néma videót látsz róla. Hallgatásnál meg elég pár hang. Valaminek mondjuk belejátszik az elejébe, vagy egy részébe.