1 CHAVANEL Sylvain (FRA) 4 uur 44 min 38 sec 2 Philippe GILBERT op 29" 3 FLECHA GIANNONI Juan Antonio (ESP) op 37" 4 VISCONTI Giovanni (ITA) op 38" 5 WILLEMS Frederik op 40" ... 9 RAST Grégory (SUI) op 1'04" 54 KEMPS Aaron (AUS) op 4'10" 55 HASELBACHER René (AUT) a.i.
Chavanel megállíthatatlannak tűnik, kíváncsi vagyok hányat nyer még tavasszal. Grégory pedig újabb top 10-es helyezéssel örvendeztette meg a szurkolóit, érdemes volt az uccsó pillanatban betenni a csapatba..
Elég peches verseny volt Kupeshov szökésben volt, mikor defektet kapott, és mire odaért a sor végéről az autó, vége volt a versenyének. Joachim ugyanekkor kapott defektet, így ő se járt jobban. Ivanov a tegnapi esés következtében adta fel, holnap kórházban vizsgálják meg majd a vállát.
Az ifjú Beriknek ez volt idén a 4. versenye. A Kazah télben futással tartotta karban magát, most pedig Olaszországban él a másik két fiatallal, Zeit-sel és Kireyevvel, és a francia és spanyol nyelvtudását csiszolgatja. Hogy mér pont olaszhonban tanul spanyolul és franciául azt nemtom. :-)
Azt még csak kinéztem belőle, de a balodali "népi motívumok" erősen emlékeztetnek az észak-amerikai indiánok totemoszlopaira - tehát nemcsak a vonásaikban rokonok az apacsokkal, hanem mélyebben gyökeredzik ez a kapcsolat, miközben velünk is összefűzi vmi rokonság Őket, tehát Winnetou, Vinokurov és a Winter Pisti a szomszédból nem véletlenül rokonok ! :))
A kék a türk népek közös színe. Itt a végtelen égre utal, amely az emberek jólétét, nyugalmát, békéjét és egységét őrzi.
A nap és az arany színű sas a szabadságszeretetre illetve a kazahok magasröptű gondolataira és magasztos eszményeire utal. A rúdrész bal oldalán jellegzetes népi díszítőmotívum látható.
A csapat weblapja némi egészséges Kazah nemzeti öntudattal is megfűszereződött, ennek jegyében talán nem érdektelen megnézni, honnan csorog az az évi tizenx millió Euró, amiből éldegél a csapat.
Air Astana
Ezen cég tevékenységének megfejtése talán nem okoz komoly fejtörést, a Kazah nemzeti légitársaságról van szó. Nem tisztán állami cég, csak 51 %-a állami tulajdon, 49 % a Brit BAE Systems cégcsoport tulajdona. A cég maga nagyon fiatal, mindössze 2001-ban alapították, és a következő évben kezdett el utasokat szállítani. A kezdeti 3 gépből mára 18 lett, és a tervek szerint 2014-re 34 gépre bővül a flotta. Kizárólag modern nyugati típusokat üzemeltettnek: Boeing 767-300ER, Boeing 757-200, Airbus A320/A321 sorozat, és a kis turbólégcsavaros Fokker-50, amit a belföldi forgalomban használnak, a flotta átlagéletkora 6 év. 25 belföldi és 21 nemzetközi járatot indítanak, utóbbiakat például London, Amszterdam, Frankfurt, Dubai, Új-Delhi, Peking, Moszkva úticéllal. A társaság világszerte 1.800 alkalmazottat foglalkoztat.
Eurasian National Resources Corporation
Ez a mamutcég több bányászati és feldolgozó vállalat konglomerátuma. A vállalatok krómot, mangánt, galliumot, vasércet, szenet és bauxitot bányásznak, és fel is dolgozzák. A kitermelt nyersanyagból főként ferrokróm (a rozsdamentes acél alapanyaga), alumínium, és különféle vasötvözetek készülnek. A tevékenységüket saját energetikai és logisztika vállalatuk szolgálja ki.
Kazakhstan Temir Zholy, ez a szépnevű cég a Kazah MÁV. :-)
A Szovjet időkből megörökölt vonalakon az elsődleges feladata a teherszállítás. 15.000 km-nyi vonalon 79.000 alkalmazottal 80.000 vagont mozgat. Komoly probléma, hogy a vasútvonalak a szovjet nyomtávval készültek, miközben Európa és Kína is a sztenderd nyomtávot használja, ezért a Kína felé irányuló forgalomhoz lassú és költséges forgóváz-csere szükséges. Ennek megoldására szabvány nyomtávú vonal építésébe kezdtek amely a kínai határtól a Kaszpi-tengerig húzódik majd (TransKazakhstanTrunk Railways). A teljes költséget 6-7 milliárd dollárra becsülik, de ha elkészül, a KazahKínai kereskedelem fellendüléséből megtérül. Arról nem beszélve, hogy dél felé Irán, észak felé pedig Oroszországon és Ukrajnán át az EU felé folytatható a vonal.
KazMunayGas
Az olaj- és gázipari oriás a Kazahsztánban található olaj és földgáz kitermelésével, feldolgozásával szállításával és kereskedelmével foglalkozik. Többek között a nálunk is ismert Lukoil és a román Rompetrol cégekkel is kereskedik.
Kazakhmys
Egy újabb bányaipari cég, mely hagyományosan az ország réz- és cinkkészleteinek kiretmelésére és feldolgozására szakosodott. Szerte Kazahsztán területén találhatók külszíni és mélyművelésű rézbányái. Ezt a tevékenységet még a feldolgozás egészíti ki egy német-kazah vegyes vállalat dolgozza fel a rezet késztermékké. Kisebb mértékben még szénbányászattal és energiatermeléssel is foglalkoznak. 2007-ban egy nagy nyitást hajtott végre a cég, mikoris olaj- és aranybányászatba fogtak. Ez utóbbit nemcsak hazai területen végzik, Tadzsigisztánban és Kirgizisztánban is vannak aranybányái.
Kazzinc
Még egy utolsó bányavállalat, elsősorban a zink bányászatával és feldolgozásával foglalkozik, de termel rezet, aranyat, ezüstöt, alumíniumot valamit különféle acél-ötvöző fémeket is. A kitermelt ércet fel is dolgozzák, kohókat/öntödéket üzemeltetnek. A sport-szponzorációt sem tegnap kezdték, szemük fénye a Kazzinc-Torpedo hokicsapat. :-)
A sok bányász után felüdülésként egy földfelszíni vállalat. :-) A KEGOC feladata a Kazah villamos-távvezeték hálózat és elosztórendszer üzemeltetése és az ehhez szükséges apró-cseprő dolgok, mint az erőművek irányítása, áramkereskedelem , export-import és hasonlók.
1 Kurt-Asle Arvesen (Nor) Team CSC 4.57.03 (41,003 km/h) 2 David Kopp (Ger) Cycle Collstrop 0.05 3 Greg Van Avermaet (Bel) Silence - Lotto 4 Thomas Voeckler (Fra) Bouygues Telecom 5 Janek Tombak (Est) Mitsubishi-Jartazi ... 11 Michael Schär (Swi) Astana 1.20 18 Serguei Ivanov (Rus) Astana 4.15 35 Grégory Rast (Swi) Astana 58 Dmitriy Myravyev (Kaz) Astana 61 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana
Nos megszakadt Tornádó Tom szériája, de nem Vaitkus által, egy jól kivitelezett szökés ért célt. A csapat hőse ifjú Schär lett, aki igazán jól szerepet. Egy csoportban Bonnenel-Devolderrel-Hosteval és két perccel Cancellara előtt? Nem csak azért nevezhető nagy eredménynek, mert 196 centis versenyző érte el. :-) Gallopin nemhiába elégedett vele. Ivanov 18. helye pedig annak tükrében, hogy bukásból kellett felzárkóznia, szintén nem rossz.
Alakul a Klasszikus csapat, több versenyző is mutatott már ezt-azt közülük.
A holnapi csapat átalakult némileg. Toni Colom beteg és hazament Spanyolországba, Koen pedig a csípőjét fájlalta, ezért pihenőnapot kapott. Pótlásuk Grégory Rast feladata lesz.
A mai szakasz valósággal letarolta a mezőnyt, a versenyzők több, mint harmada nem fejezte be. Ennek és nem kevésbé annak köszönhetően, hogy az élmezőnnyel tudott maradni, Steve a tiszteletre méltó 20. helyen fejezte be a versenyt. És persze a 7. helye sem éppen gyenge. :-)
Vologya a sérülése után még nem az igazi, de alakul, Jani Brajkovic továbbra is csalódás a számomra, az ifjú Zeits pedig még ha az utolsó helyen is de befejezte a versenyt, ez is megérdemel egy-két jó szót.
Mondhatni a megszokott flandriai táj, a megszokott emelkedőkkel. Remélhetőleg jó idő lesz, se eső, se hó nem zavarja a versenyt. Boonen zsinórban négyszer nyert, nehéz lesz megállítani, szép feladat Vaitkusnak. :-)
Vasárnapra a Brabantse Pijl van terítéken, a csapat:
Antonio Colom Koen de Kort René Haselbacher Sergey Ivanov Benoît Joachim Aaron Kemps Berik Kupeshov Dmitriy Muravyev
Ez egy kicsit tartalékosabb sor, és Eki egyedül is vezeti őket. Itt Freire a mumus, három éve nem lehet megverni, no, de majd Röné összekapja magát, és akkor lesz nemulass. :-)
Olaszfölön a helyzet változatlan, Steve tartja a kiharcolt helyezését, miközben a ducisprinterek gyürkőztek egymással. Holnapra még maradt egy szakasz, de szerintem különösebb változás itt sem lesz, esetleg egy jó szökéssel lehet valamit nyerni.
Az utolsó etap már nem hozott változást, a derék baszkok bezsebeltek egy szakaszgyőzelmet, a békesség kedvéért. :-) Az azért érdekes, hogy Levi volt aki elment nehezéknek a Sanchez-Xandio féle szökéssel. :-)
Albeto időközben kijelentette, hogy ő biza nem megy másik csapatba, se a Tourra, se másik versenyre, kitart a szponzorai mellett.
Én nem támogatnám.Nem lenne fair Sanyival szemben.És szerintem nem is tudnák úgy támogatni a csapat tagjai,mint Sanyit...Arról nem is beszélve,hogy Albert nem menne más csapatba,főleg kölcsönbe nem.Szerintem ez nem jöhet létre.
Valamelyik (talán francia) oldalon olvastam este, de már túl fáradt voltam, hogy elgondolkozzam rajta. :-) Most ha azzal nem számolok, hogy
a.) Valverde kitérne a hitéből, és ott helyben kitekerné a csapatfőnöke nyakát, b.) az A.S.O. dührohamot kapna, hogy egy gaz Puertos mit keres a versenyükön, c.) a Kazah állam bácsi kiforduló szemmekkel tombolna, hogy a drága olajeuróiért kitrenírozott versenyző másnak gyűjti a dicsőséget
érdekes felvetés. Én támogatok minden megoldást, ami a Tourra juttatja a csapatot, vagy annak egy részét. :-)
Érdekes felvetés jelent meg a radsportnews.ban. Állítólag felmerült annak lehetősége, hogy tour idejére "kölcsön adják" Contadort a Caissenek. Unzue egyelőre tagad.
Miközben Alberto otthon tarolt, a konkurens Auszi Olaszföldön iskolázta az ellenfeleket. Steve igyekezett védeni a mundér becsületét, nem is eredménytelenül, bár azért meglátszik, hogy kissé kapitánytalan az olasz kontingens.
A holnapi szakaszról annyit tudok, hogy bizonnyal lesz, sajna az információs oldal épp nem igazán működik. Legalább nem tévedek, mint tegnap. :-)