Ez csak egy vélemény volt, valami olyasmi, mint amit a "T. Mari néni" írt :)
Kicsit sötét a kép, tudom... A beteg amerikai kisnyugdíjas, akinek egyre kevesebb pénze van benzinre, miközben a közösségi közlekedés gyakorlatilag nulla - ez a modern röghöz kötés... És megfogalmazódik benne a kapitalizmus, vagyis a piacgazdaság kritikája...
Természetesen minden sokkal bonyolultabb, mi ezt nem érthetjük, tájékozatlanok vagyunk, de vajon mindenkinek jó ez a verseny? Ugyanis ennek vesztesi is vannak. És ki tudja, hogy érdemes lesz-e majd egyszer győzni?
A vásárló nagyon jól jár a multi cég hipermarketjében, mert olcsón megveszi a zsömlét, amit a verseny szellemében végletekig kihasznált pékek sütnek a gazdálkodóktól olcsón felvásárolt búzából. A vásárló viszont csak odabent vásárló, valahol másutt ő is része a láncnak, amit folyamatosan "hatékonyabbá" tesznek.
Figyelembevéve az amcsi tömegközlekedés színvonalát nem lejet ezen csodálkozni! :(((
Igaz, hogy ott a benzin sokkal olcsóbb, viszont mivel sok helyen nincs normális tömegközlekedés, és szociális háló sem igazán van a kisnyugdíjasok megsegítésére, ezért tényleg sokan szívhatnak ott is.
Aha. Látod , ezt nem tudom. Bemésoltam egy cikket, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy egyet is értek minden sorával. Egyébként , azt hiszem a szakszervezet csak a dolgát végzi.
Egésznapos túrám során kb. 10 szolgálatban levő vasúti dolgozóval beszéltem. ... Mind-mind azt mondták, hogy IDIÓTA az aki ezt a vonalat be akarja zárni.
Ez az ő véleményük, amit remélhetőleg meg is tudnak indokolni. Az ő szempontjukból a "vonalbezáró" egy idióta, az én szempontomból nem feltétlenül. Kinek van igaza? Mindkettőnknek (a maga igazsága).
A vasút üzemeltetői azóta is számolgatják nettó bevételeiket ha meg nem haltak...
Ha így történt, akkor a vasút üzemeltetői megtalálták a piaci szegmensüket. Ha hasonló fantáziát látna bárki a 11-es vonalban, már megvette volna. De nem így történt - ami persze korántsem csak a vonal "bűne", hanem a komplex gazdasági környezeté. Pl. nem elég turista megy oda, a pénzük meg még kevesebb. Ehhez képest bármilyen Állami Pumpoló a legnagyobb átmérőjű csővel felszerelt szívóberendezéssel nyitna be a magánüzemeltető házipénztárába.
Olyan történeteket, legendákat meséltek el a vasutas vezetők (ahogy ők fogalmaztak: managerek, tudod akik a mekdonáldsznál is vannak) viselt dolgaikról, hogy égnek állt a hajam.
Látod, ők elvannak ezekkel a történetekkel. Ha nem lennének ilyen történeteik, vajon mit csinálnának naphosszat?
Azt hiszed, hogy naponta növekvő olaj[benzin]-árak mellett az emberek mindenhová autóval akarnak menni? Negyven dolláromba [kb. 8600 Ft] kerül teletankolni a kocsimat, és már csak nyugdíjból élek. Csak rövid utakra indulhatok, és csak akkor, ha nagyon szükséges. Helyi vonataink nincsenek, helyi buszok is csak ritkán járnak, és még csak nem is akkor, amikor az ember várná. A buszokat egy magántársaság üzemelteti, akiket a szolgáltatásért helyi önkormányzat fizet. Előfordul, hogy törölnek néhány járatot, ezzel üzemanyagot spórolnak, de ugyanúgy fizetik őket. Rengeteg kifogást tudnak, hogy miért is nem ment a busz, de ismerjük az igazi okot. A magáncég és a helyi önkormányzat összejátszik egymással, tudjuk jól, hogy ez hogyan működik. A kapitalizmus sokkal rosszabb, mint a szocializmzus. A szocializmusban csak mentegetőznek, hogy nincsen busz, a kapitalizmusban viszont még jól ki is röhögnek, hogy akkor vegyél magadnak egy autót, és ezzel is támogasd a gazdaságot [vagyis a cégeket].
Nem az volt a kérdés, hogy szakszervezeti tag vagy-e, hanem az, hogy honnan vette a szakszervezet azokat az adatokat, amiből a cikkben szereplő számítást végezte.
Tanulságos történet Amerikából, amely a világ vezető hatalma:
Do you think that with the cost of oil going up and up every day that people will want to drive everywhere by car? It costs me $40 to get gas for my car and I have only a pension. I must go very short trips only and only when necessary. We have no local trains and only few local buses which sometimes just don't come when they are supposed to come. It is a private company that runs the buses and they are paid by the local government to run a service but if they cancel a bus a few times a day, they save fuel and still get paid -- so they have plenty of excuses why the bus didn't run but I know the real reason. Because the private company is doing a dirty deal to the local government because there are friends -- you know how that works. It is much worse in capitalism than in socialism. Socialism they apologize when there is no bus. Capitalism they just laugh at you and tell you to buy a car to support the economy.
Drávafokról fát szállítanak. Hogy mennyit, mennyiért - azt nem tudom, így nem tudom megbecsülni, hogy megéri-e fenntartani.
hm
Kiderülhet, hogy az iparvágányokat, ami papíron kb 1500 darab! meg a vonató összekötő stb vágányokat nem érdemes a Te meglátásod szerint fenntartani.
www.vpe.hu itt a hálózati üzletszabályzat(ki kell csomagolni)
az összes iparvágányt a 2006-02-14 i HÜSZ sorolja fel.
PHD ez alapján számoltam a díjak PPT-ben vannak, de excellben vannak az állomások és annak 0,1,2,3 kódjai besorolása.
Sok cégnek van több km vágánya, ami alig alig üzemel, de sok kicsi sokramegy alapon hálózati szinten jelentős hiszen házhoz viszi a felhasználóhoz a vasutat.
HA csak egy 3000 km tranzithálózat marad a meglátásod szerint vagy csak az sem, akkor az nem hiszem, hogy az országnak hosszútávon előnyös lenne.
Fővonalak fenntartása akkor is vinné a pénzt, és a jelenlegi állomáshasználati díjat pont a személyvonat fizeti meg az áthaladó, nem fizet megállási díjat, így fordulhat, elő, hogy egy személyszállító vonat többe kerül mint az irányteher, ami viszont jobban igénybe veszi és rongálja a pályát.
Könnyen úgy járunk, hogy az autópályákon tőlünk olcsóbb gázolajjal benzinnel rendelkező országban tankolók idehaza nem fizetnek úthasználati, díjat ami az üzemanyagba van beépítve.
HA a ténylegesen pályát igénybe vevő nagysebességű irányteher kevesebbet, bagót fizet akkor ez a magyar pályavasútnak nem lesz jó.
3000 km re a EU elvárosoknak megfelelően többet kell költeni, de a használók nem fogják megfizetni a tényleges bekerülést akkor komoly gondok lesznek.
Pályaépítés fővonalakon kívánnivalót hagy maga után, pl. Cegléd környékén, a 1-es 2003 ban felújjított szakaszán lassújeleke vannak.
Mindebből arra következtetek, ahhoz hogy Magyarországon a tranzit, kamion, vagy tehervonat áthaladjon olyan infrastrukturát kell bíztosítanunk, ami az adófizetőink zsebére megy majd.
Haszna nem, lesz, de káros hatása annál több.
Egy mellékvonal is a gyenge rossz állapotú helyi közútról vehet le terhet, ha követ, fát téglát, stb kell szállítani, ezért az az álláspontom, ami.
Szerintem... (mert nem mintha egy hozzászólás a nicknevemmel a fejlécében, utalás lenne arra, hogy ez a vélemény a saját nézetemet tükrözi) :
Egésznapos túrám során kb. 10 szolgálatban levő vasúti dolgozóval beszéltem. Olyanokkal is akik általában nem ezen a vonalon szolgálnak.
Mind-mind azt mondták, hogy IDIÓTA az aki ezt a vonalat be akarja zárni.
Egyikük sem fogalmazott úgy, hogy talán, vagy ha nincs kihasználva be kell zárni.
Lehet az idióta kifejezés valakire nézve irritáló, de mivel egyetértek az elhangzottakkal én is behatárolt-szellemi-képességűnek tartom.
Eszembe jutattattak, egy angliai dimbes-dombos szép környezetben futó kisforgalmú vonal történetét:
Hol-volt hol nem volt volt egyszer egy erdei hegyi vonal valahol Angliában.
Ipari fakitermelés lecsökkenésével az erdőben futó vasútra egyre kevesebb szükség volt. Csupán a kirándulók és a túrázók vették igénybe a kopottas szerelvényt.
Szerencsére a vasút üzemeltetői komolyan vették az ilyen igényeket is, drága pénzen kiépítettek a szép erdőben autós pihetőket, parkolókat, piknikező helyeket, infrastruktúrát, mondván a vasút bezárása után kocsival vagy busszal a kirándulók el tudnak menni élvezni a természet lágy ölét.
Igen ám, de a túrázók száma hónapról-hónapra, talán évek alatt látványosan lecsökkent, a táj elvesztette varázsát.
Szerencsére a vasút üzemeltetői vették a fáradságot, hogy utánajárjanak az érdeklődés megcsappanásának, melyre azt a választ kapták, hogy kocsival elmenni az erőbe olyan mintha a sarki teszkóba mennének vásárolni. Mesterésges és mesterkélt, akárcsak a mai videó technikával készült Anyátok közt, a pIsaura és még sorolhatnám a gagyi sorozatokat, mert a képi megjelenésnek semmi köze a megszokott homályos és villódzó mozifilmekéhez...
Szerencsére a vasút üzemeltetői vették a fáradságot és drága pénzen lebontották, a nemrég épített és a tájba nem illő parkolókat, pihenőket, szemetes konténertárolókat, infrastuktúrát és drága pénzen felújították a régi hegyi vasutat, drága pénzen beszereztek korabeli járműveket és kocsikat.
A túristák azóta is imádják azt a vonalat, és boldogan mennek tolni a szerelvényt ha az emelkedőn ősszel, vagy csúszós időben a mozdony nem bír felmenni, hánnyák, a havat, szórják a homokot, törik a követ, mert ez így és csak így eredeti és tökéletes.
A vasút üzemeltetői azóta is számolgatják nettó bevételeiket ha meg nem haltak...
Olyan történeteket, legendákat meséltek el a vasutas vezetők (ahogy ők fogalmaztak: managerek, tudod akik a mekdonáldsznál is vannak) viselt dolgaikról, hogy égnek állt a hajam.
Direkt, elrontott menetrend, hoppon maradt utasokkal, Gyanús tranzakciók, Megmagyarázhatatlan és megértethetetlen főnöki utasítások, szankciók alkalmazása a hírhedt Eplényi megálló távolsága miatti ideglenes megállások miatt a falu közepén, stb, stb. Majd összeszedem, megvan az egész (pontosabban nagyrésze) videón.
A 11-es nem lesz bezárva erre mérget vehetsz!
Üdv: Hentes
Egy mondat a polgári engedetlenséghez:
Egy-két rossz mozdulat is a kormány részéről elég lesz majd az ősszel egy "polgári engedetlenséghez". S nem a kisemberek kezdik majd hanem a vállalatok.
Ha szintbeli kereszteződés lenne, akkor kb. 30 m-re lenne a szegedi vasútvonal teljes sorompójától és úgy keresztezné a elég forgalmas Oh-Szentes utat és Gyopáros felé vezető kerékpárutat.
Sorompónál most is a szentesi vasúton túl torlódik fel a forgalom zárás idején, a szintbeli kereszteződés csak segítség lenne ott a "káoszhoz".
Ha a 47-es utat "gyorsforgalmivá" épitik át később, mint vásárhely után akkor is hasznos lesz a felüljáró.
Egyébként szvsz ez a szakasz nem szűnik meg, mivel a szerelvények cserjét ott oldják meg Mezőhegyes és Békéscsaba felé Szentesről, menetrendszerinti járatként, elég takarékosan. A felső rész személyforgalmával sem tudna mit kezdeni a közút a jelenleg ott közlekedő 41X és 26X kocsikkal, plusz járművek bevetése nélkül csúcsidőben.
A villamosítást nem tudom honnan vehette.
Viszont érdekes, hogy sárga párt még sem tiltakozik pedig ahhoz értenek.
1983.-ban kiléptem a Vasutas Szakszervezetből. Akkoriban ez igen "merész" cselekedet volt, és meg is volt a következménye. Kielégítettem a kiváncsiságodat szakszervezeti vonalon?