Vissza kellene emlékeznem, mik voltak az év eleji interjúkban, de szerintem kizárt, hogy Levi kihagyja a Tour de Georgia-t.
A Missouri már kérdéses a Vuelta miatt. Ez szerintem az Amerikai bajnokság és az Olimpia eredményétől is függ, ha újra bajnokságot nyer, netalántán Olimpiai (arany)érmet, akkor azt inkább otthon fogja megmutatni, mint Spanyolföldön. :-)
Péter arról nincs valami híred, hogy mi lesz a csapat összeállítása a Georgiai körre? A cyclingstarlists-en eddig csak Brajkovic és Rubiera van. Igaz, hogy tavaly Brajkovic nyerte meg (egy elnegedett szökés segítségével), de azért én a biztonság kedvéért beraknám Leipheimert is a csapatba.
Michael Schär az ujjsérülése miatt mégsem indul, Koen de Kort ugrik be helyette. Az gond az, hogy Koen se teljesen egészséges, a csipőjével voltak gondjai.
Úgy látszik Rönének sikerült befejezni azt a viccet, amit el akart mesélni. Ezt már szeretem! A TT nem az ő világa. Értékelni kell, hogy nem csatlakozott azoknak a duci sprintereknek a tömegéhez, akik ki se álltak a kronóra.
A LIba úr vezetett "Turbó triónak" szintén sok sikert kívánok a flandriára.
Cavendish duplázott, Posthuma pedig jött, látott és győzött. Röviden így lehetne összefoglalni az utolsó nap eseményeit.
Persze ennél azért több történt. :-) Kezdjük azzal, hogy a korábbi hírekkel ellentétben Michael Shär mégis eltörte két ujját, de ennek ellenére rajthoz állhat vasárnap. Vagy mégsem törte el, ezért indulhat a Ronde-n. Mindkét verzió versenyben van a villanysajtóban. :-) Aztán Szergej nem állt rajthoz reggel, mert pihenteti a hátát és a térdét (más források szerint a vállát) a Ronde-ra. Hiába, a Ronde van Vlaanderen, a Flandriai Körverseny most mindennél fontosabb. Amúgy elég nagy a kuszaság a csapat diagnózisai körül, talán nem ártana nekik is egy új eü. miniszter. :-)
No, de azért nem dőlt ki mindenki a sorból, Röné például megneszelte, hogy legnagyobb szurkolója elégedetlen vele, és belibbent a főmezőnnyel. Aztán rögtön rápihent az időfutamon, mert ugyebár langsam spazieren, nicht ugrabugra. :-) Vaitkus hozta a formáját, ami meglehetős ígéretes, remélhetőleg kitart vasárnapig. No és itt van Liba Úr, aki a TT-re megtalálta sérülés előtti önmagát, de elvesztette a borotváját – valamit valamiért... :-)
Hasonlatosan működik, mint de Waele mesternél. Jobb gombos klikk a képre, majd rendes klikk a tulajdonságokra. A felbukkanó ablakban a Hely: címen fellelhető URL-t kell kimásolni, ami kábé így néz ki:
Driedaagse De Panne-Koksijde 2. szakasz, Zottegem - Koksijde, 228km
1 63 CAVENDISH Mark THR GBR 2 85 CHICCHI Francesco LIQ ITA 3 91 CHAVANEL Sébastien FDJ FRA 4 55 BROWN Graeme RAB AUS 5 201 DE HAES Kenny TSV BEL 6 22 VAITKUS Tomas AST LTU ... 44 23 GUSEV Vladimir AST RUS 109 21 IVANOV Serguei AST RUS 122 26 KEMPS Aaron AST AUS 129 27 RAST Grégory AST SUI 133 24 MURAVYEV Dmitriy AST KAZ 160 25 HASELBACHER René AST AUT 02'43"
Feladta: 28 SCHÄR Michael SUI AST
Az összetett állása:
1 133 GASPAROTTO Enrico BAR ITA 11h04'35" 2 221 PAOLINI Luca ASA ITA 05" 3 82 QUINZIATO Manuel LIQ ITA 07" 4 108 TERPSTRA Niki MRM NED 11" 5 131 COOKE Baden BAR AUS 25" ... 18 22 VAITKUS Tomas AST LTU 01'10" 30 23 GUSEV Vladimir AST RUS 52 21 IVANOV Serguei AST RUS 59 27 RAST Grégory AST SUI 62 24 MURAVYEV Dmitriy AST KAZ 71 26 KEMPS Aaron AST AUS 04'36" 96 25 HASELBACHER René AST AUT 13'09"
A csapat:
1 BARLOWORLD 33h15'31" ... 13 ASTANA 01'44"
Szegény Michael két nap alatt két bukásba is sikeresen beleküzdötte magát, így a napot a helyi kórházban fejezte be, némi röntgensugárzás begyűjtése céljából. Szerencsére törést nem találtak, pár nap pihenő után újra tipp-topp lesz.
A szakasz végén a sprint elég kaotikusra sikeredett, azért Tom elég jó helyen tudott beérni. A többiek szo-szo, de Rönével megint nem lesz elégedett Vanda. :-)
Holnap két szakasz is lesz, egy sík és egy időfutam. Lehet javítani a dolgok állásán, bár az 1 perc 13,7 km-re ölég sok.
Azért ezt az időfutamot jól összerakták, ennél több kanyart nehéz lett volna belepakolni. :-)
Driedaagse De Panne-Koksijde 1. szakasz, Middelkerke - Zottegem, 192km
1 Enrico Gasparotto (Ita) Barloworld 4.58.00 (38,634 km/h) 2 Luca Paolini (Ita) Acqua Sapone - Caffe Mokambo 3 Manuel Quinziato (Ita) Liquigas 4 Niki Terpstra (Ned) Team Milram 5 Bernhard Eisel (Aut) Team High Road 0.14 ... 37 Vladimir Goussev (Rus) Astana 0.59 46 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana 54 Michael Schär (Swi) Astana 61 Serguei Ivanov (Rus) Astana 64 Dmitriy Muravyev (Kaz) Astana 66 Grégory Rast (Swi) Astana 73 Aaron Kemps (Aus) Astana 4.25 104 René Haselbacher (Aut) Astana 10.15
GáspárOttó barátunk begyűjtötte a trikót, és jó esélye van, hogy megtartsa. Ha valaki le is vetkőzteti, valszeg nem az Astanából lesz, innen egy perc hátrányból ez nehéz lesz. Kicsit elnézték ezt a mai napot a fiúk szerintem, bár azért még sok van hátra.
Holnap visszamennek a tengerhez, kicsit talán kevesebb vakondtúrással: :-)
Közben Klöden programjáról érkeztek hírek. Kihagyja a SartheI kört, de Törökországban ott lesz.
Holnap újfent verseny, a KBC Driedaagse De Panne-Koksijde. Három nap és negy szakasz vár a csapatra, melynek tagjai:
Vladimir Gusev René Haselbacher Sergey Ivanov Aaron Kemps Dmitriy Muravyev Gregory Rast Michael Schär Tomas Vaitkus
A direktor Szlava Ekimov lesz. A jelek szerint Szergej válla nem igényel kórházi ellátást, Gusev is jó lehet már, és ott van Grégory és Tom. Jó erős csapat.
1 CHAVANEL Sylvain (FRA) 4 uur 44 min 38 sec 2 Philippe GILBERT op 29" 3 FLECHA GIANNONI Juan Antonio (ESP) op 37" 4 VISCONTI Giovanni (ITA) op 38" 5 WILLEMS Frederik op 40" ... 9 RAST Grégory (SUI) op 1'04" 54 KEMPS Aaron (AUS) op 4'10" 55 HASELBACHER René (AUT) a.i.
Chavanel megállíthatatlannak tűnik, kíváncsi vagyok hányat nyer még tavasszal. Grégory pedig újabb top 10-es helyezéssel örvendeztette meg a szurkolóit, érdemes volt az uccsó pillanatban betenni a csapatba..
Elég peches verseny volt Kupeshov szökésben volt, mikor defektet kapott, és mire odaért a sor végéről az autó, vége volt a versenyének. Joachim ugyanekkor kapott defektet, így ő se járt jobban. Ivanov a tegnapi esés következtében adta fel, holnap kórházban vizsgálják meg majd a vállát.
Az ifjú Beriknek ez volt idén a 4. versenye. A Kazah télben futással tartotta karban magát, most pedig Olaszországban él a másik két fiatallal, Zeit-sel és Kireyevvel, és a francia és spanyol nyelvtudását csiszolgatja. Hogy mér pont olaszhonban tanul spanyolul és franciául azt nemtom. :-)
Azt még csak kinéztem belőle, de a balodali "népi motívumok" erősen emlékeztetnek az észak-amerikai indiánok totemoszlopaira - tehát nemcsak a vonásaikban rokonok az apacsokkal, hanem mélyebben gyökeredzik ez a kapcsolat, miközben velünk is összefűzi vmi rokonság Őket, tehát Winnetou, Vinokurov és a Winter Pisti a szomszédból nem véletlenül rokonok ! :))
A kék a türk népek közös színe. Itt a végtelen égre utal, amely az emberek jólétét, nyugalmát, békéjét és egységét őrzi.
A nap és az arany színű sas a szabadságszeretetre illetve a kazahok magasröptű gondolataira és magasztos eszményeire utal. A rúdrész bal oldalán jellegzetes népi díszítőmotívum látható.
A csapat weblapja némi egészséges Kazah nemzeti öntudattal is megfűszereződött, ennek jegyében talán nem érdektelen megnézni, honnan csorog az az évi tizenx millió Euró, amiből éldegél a csapat.
Air Astana
Ezen cég tevékenységének megfejtése talán nem okoz komoly fejtörést, a Kazah nemzeti légitársaságról van szó. Nem tisztán állami cég, csak 51 %-a állami tulajdon, 49 % a Brit BAE Systems cégcsoport tulajdona. A cég maga nagyon fiatal, mindössze 2001-ban alapították, és a következő évben kezdett el utasokat szállítani. A kezdeti 3 gépből mára 18 lett, és a tervek szerint 2014-re 34 gépre bővül a flotta. Kizárólag modern nyugati típusokat üzemeltettnek: Boeing 767-300ER, Boeing 757-200, Airbus A320/A321 sorozat, és a kis turbólégcsavaros Fokker-50, amit a belföldi forgalomban használnak, a flotta átlagéletkora 6 év. 25 belföldi és 21 nemzetközi járatot indítanak, utóbbiakat például London, Amszterdam, Frankfurt, Dubai, Új-Delhi, Peking, Moszkva úticéllal. A társaság világszerte 1.800 alkalmazottat foglalkoztat.
Eurasian National Resources Corporation
Ez a mamutcég több bányászati és feldolgozó vállalat konglomerátuma. A vállalatok krómot, mangánt, galliumot, vasércet, szenet és bauxitot bányásznak, és fel is dolgozzák. A kitermelt nyersanyagból főként ferrokróm (a rozsdamentes acél alapanyaga), alumínium, és különféle vasötvözetek készülnek. A tevékenységüket saját energetikai és logisztika vállalatuk szolgálja ki.
Kazakhstan Temir Zholy, ez a szépnevű cég a Kazah MÁV. :-)
A Szovjet időkből megörökölt vonalakon az elsődleges feladata a teherszállítás. 15.000 km-nyi vonalon 79.000 alkalmazottal 80.000 vagont mozgat. Komoly probléma, hogy a vasútvonalak a szovjet nyomtávval készültek, miközben Európa és Kína is a sztenderd nyomtávot használja, ezért a Kína felé irányuló forgalomhoz lassú és költséges forgóváz-csere szükséges. Ennek megoldására szabvány nyomtávú vonal építésébe kezdtek amely a kínai határtól a Kaszpi-tengerig húzódik majd (TransKazakhstanTrunk Railways). A teljes költséget 6-7 milliárd dollárra becsülik, de ha elkészül, a Kazah–Kínai kereskedelem fellendüléséből megtérül. Arról nem beszélve, hogy dél felé Irán, észak felé pedig Oroszországon és Ukrajnán át az EU felé folytatható a vonal.
KazMunayGas
Az olaj- és gázipari oriás a Kazahsztánban található olaj és földgáz kitermelésével, feldolgozásával szállításával és kereskedelmével foglalkozik. Többek között a nálunk is ismert Lukoil és a román Rompetrol cégekkel is kereskedik.
Kazakhmys
Egy újabb bányaipari cég, mely hagyományosan az ország réz- és cinkkészleteinek kiretmelésére és feldolgozására szakosodott. Szerte Kazahsztán területén találhatók külszíni és mélyművelésű rézbányái. Ezt a tevékenységet még a feldolgozás egészíti ki egy német-kazah vegyes vállalat dolgozza fel a rezet késztermékké. Kisebb mértékben még szénbányászattal és energiatermeléssel is foglalkoznak. 2007-ban egy nagy nyitást hajtott végre a cég, mikoris olaj- és aranybányászatba fogtak. Ez utóbbit nemcsak hazai területen végzik, Tadzsigisztánban és Kirgizisztánban is vannak aranybányái.
Kazzinc
Még egy utolsó bányavállalat, elsősorban a zink bányászatával és feldolgozásával foglalkozik, de termel rezet, aranyat, ezüstöt, alumíniumot valamit különféle acél-ötvöző fémeket is. A kitermelt ércet fel is dolgozzák, kohókat/öntödéket üzemeltetnek. A sport-szponzorációt sem tegnap kezdték, szemük fénye a Kazzinc-Torpedo hokicsapat. :-)
A sok bányász után felüdülésként egy földfelszíni vállalat. :-) A KEGOC feladata a Kazah villamos-távvezeték hálózat és elosztórendszer üzemeltetése és az ehhez szükséges apró-cseprő dolgok, mint az erőművek irányítása, áramkereskedelem , export-import és hasonlók.