Javaslom a B4-et. Kis helyen elfér. Egy midibillentyű és előbbre tartasz hangban mint sok orgona. Neki a legjobb a hanggenerátor és szkennerimitációja. A TG hangonként különböző módon búg, berreg, a scanner meg fémes. Egyébként kapni igazi kontrollerdobozt a B4-hez húzóregiszterekkel, kapcsolókkal, hogy ne kelljen örökké az egérrel frusztrálódni. Kb 60e. Úgy néz ki mint kb. a VK8m.
Igazad van, inkább futamok, harmóniák, stb a lényeg. Azért egy hangszer továbbra is csak eszköz, szerszám kell hogy legyen, nem végcél.
Üdv. Egyenlőre lemondtam a scanner vibrató építéséről (és minden más kínlódásról is). Előkapartam a régi Phase-shifter-emet és egyész jól szimulálja a scanner magaskiemelését viszont elmarad a chorus hatás. De mindegy, egyenlőre megfelel igy is.
Okulásul: hétvégi szenvedésem közepedte rájöttem legnagyobb hibámra. Megfelelő hanszer híján (ami persze nálatok nem áll fenn) az egyébként is kevés szabadidőmből túl sokat fordítottam a hammond hangzás utánzására. Ez soha nem lesz tökéletes ha nem az eredetivel játszik az ember. So nincs értelme vele sokat szenvedni. Jól szólhat egy hangszer (legyen bármi) ha jól szólaltatja meg valaki.
Tehát elővettem a Gonda János: A rögtönzés világa 2. c. könyvecskémet és rájöttem hogy alapvető hiányosságaim vannak. A 20. oldal körül már készségszinten vágni kellene az összes skálát +akkordot fordításival együtt. Hát ehhez még van mit gyakorolni. Aztán jöhet a többi (klasszikus akkordfűzés, II-V-I kadencia, harmoizáció stb).
Megvan még Mildred Alexander Method / Volume 3 ha valakit érdekel. Orgonálni tanulós füzet. (megvan esetleg valakinek az első kettő?)
Ha tehát valaki hasonló cipőben jár, ajánlom a fenti kiadványt. Egyesek szerint nem a legjobb tanulási célra, de legalább Mo-on könnyen (Múzeum krt. zenei antikvárium)beszerezhető. És szerintem lehet mit tanulni belőle.
A hétvégeén tettem szert egy Hammond 11122 orgonára. Az a bajom, hogy semmi leirás sincs róla. Tud valaki egy service manual-t vagy valami leírást hozzá? Az orgonárol annyit hogy ez már nem mehanikus hangenerátor van benne hanem tranzisztoros, 2*5 oktáv+lábbaszzus+beépített lezli+analóg dobgép 2*9 regiszter és rengeteg hangszín.
Jaja. Sanyorzóéval jól jártál volna, ráadásul az M100 én nem L, meg a 760 preamppal. Azért elgondolkodnék egy fatokos lezlin. Most hogy kész az enyém, érezni a nagy differenciát. Sokkal zeneibb, pedig nem is olyan hifi, ámbár itt nem az a legfőbb kritérium. Ennek ellenére a koncertekre továbbra is a kettészedhető nagy Allsoundot fogom vinni, mert oda az való. Harangozó bácsi azt is átalakítja tirisztoros vezérlésűre, beteszi a 11-es aljzatot, és felújítja. Láttam én Jon Lordot egy lezlivel is fellépni. 2000-ben Bécsett, amikor a Concertót adták elő. (ok, legtöbbször azért 2-3 laci forog :-)
Mint jó rockos, jazzes orgonistát, Roy Phillipset mindenki figyelmébe ajánlanám. És ahogy énekel... No1.
:-))"kicsi" Lord nagy californiai hangot akar!:-))Hajra!!!
Sanyorzonak van egy 760-asa, de a csoves egyrotoros is odaporkolne am rendesen amit Tehtube tud, fatokosat!
Éljenek a Hammondbarátok, tünjenek el a műanyagbetyárok!!!!:-)
Forogjon hang, üssön a perka, Gyözike meg menjen fasorba....
Ki se dugom az orrom, ráérek. Szombat kb 5-től már nem jó. Torlódás lenne.
Úgy kell megtisztítani az NDK-st, hogy fel kell hajtani a billentyűzetet, kitámasztani és egy csipeszbe egy keskeny-vékony csiszolópapír darabkát kell beletenni és a csipeszre ráhúzni egy zsugorcső gyűrűt, aztán lehet csiszatolni ahol kell.
Nem lehetetlen, miért is ne?. Az E112-m már ilyen zöld, öninduló motoros és abba is betették ezt a klasszikus scannert. A túloldalra. (A H, T szériának már másféle van, az nem jó :-( ). A scannerban van egy fogaskerék, mert nem egyezik a fordulatszáma a főtengelyével. Mivel a TG ugyanaz, két lehetőség adódik: vagy kompletten kicserélni a zöldmotort a kockára scannerral és a túloldalra az indítómotorral, vagy csinálni egy ilyen sárgaréz fogaskereket a túloldalon a scannernek mint az E-nek. Ez talán egyszerűbb, de a kockamotor bizony halkabban fut.
Üdv. Kösz a képeket, így még sosem láttam szétszedve. A scannert nem szeretném kikerülni elektronikával. Ha nem sikerül szereznem akkor megpróbálok valami hasonlót építeni kétoldalas nyáklemezből. Aztán motort rá (egyenáramút fordulatszámszabályzással (TIP147 a leslie kezdeményem is ezzel működik), ezzel belőhetem a sebességét).
Figyelem! Barbara Dennerlein lesz Bécsett a Ferenc József csatorna partján a F J Kai 29 alatt.
Jazzland nevő klub. Március 30-31-01-02. A kíséret Daniel Messina dobos. Mint a Love Letters lemezen lévő felállás (Funkish pl.). Szintinyűvőknek is ajánlanám, hisz ez a B3 fullmidis és felsamplerezett. Én ott leszek. Ki jön? Üdv.......cső...........
Érdekes terv, magyarul prodzsekt. Ok, biztos működik és miértisne adna jobb hangot. No mostmár csak a vezérlés van hátra. Elvileg lehetne szimulálni a mechanikus scannert. Az L típusokban valami ilyesmi van, de persze ott nem az igazi. Szóval azt a körbeforgót biztosan lehetne valami elektronikával heyettesíteni. Vagy pedig motrot neki oszt' hadd pörögjön! :-)
Az M-3 egy gyönyörű hangszer. Nálam a befutó, de arra még várnom kell egy darabig. Nem értem pl az USA e-bay-en miért adnak többet L vagy T sorozatú hammondért vagy M100-ért mint egy M3-ért. Talán több a gomb rajta ???
A scanneres vibrato-t csak effektként terveztem megépíteni a saját erősítőm effekt körébe kötve. Így a shift line még érekelne is csak scannert nem tudom fel tudok-e hajtani.
Tudom hogy ez kapálás de TG-nek most az M1-emet tekintem. Színusz hullámokból keverek össze felharmónikusokat. A neten találtam egy L-100 szimulációt korg X5/X5DR-re, ez adta az ötleltet. Sajnos a 16 hang polifónia miatt nagy a korlátja és így csak 3 regisztert használhatok egyszerre de ezek variációiból is jókat lehet kicsavarni. Nem az igazi de egy rosszabb L sorozatú hangjára hasonlít egy kicsit. A csöves torzítóval minimális túlvezérléssem most koszosítottam a nyers digitális hangján, de a scanneres visítás hiányzik. A beépített chorus effekt pedig elég halovány ennek utánzására.
A b4-el tesztelem a hangzását. Jó a B4 is, de csak otthonra. Színpadra állni vele..hm..??
Hát ilyen favágó módszerekkel kell élnem. És most szolidalitásból gyűrjétek meg a hammondjaitokat egy kicsit.
Az M-3 az egy gyönyörű hanszer. Nálam az a cél, de még arra várni kell egy kicsit.:(
Nem is értem hogy pl az usa e-bay-en miért adnak többet L vagy T sorozatú hammondokért mint egy M3-ért. Több gomb van rajta????
A scanner vibrato-t csak effectként terveztem megépíteni. A shift line így érdelkelne is. Scannert pedig megpróbálnék szerezni. Tudom hogy ez "kapálás" de TG-nek most a hangszerem szolgál. Az M-1 en színuszhullámból keverek össze felharmónikusokat. (Egy hanlapon találtam L-100 szimulációt Korg X5, X5DR-re, ez adta az ötleltet). Sajnos polifonia probléma miatt le van korlátozva nálam 3 regiszterre, de ezek variációiból is jókat lehet kicsavarni.Egy rosszabb Lsorozatú hangjára azért hasonlít egy kicsit. Most a csöves torzítóval minimális túlvezérléssel koszosítottam a nyers digitális hangján, de a scanneres visitás hiányzik. A beépített chorus effect pedig elég halovány.
Hát sajna ilyen favágó módszerekkel kell hogy éljek. A B4 is jó, de csak otthonra. Színpadra állni vele ...hm.?
A saját készítésű csöves dologok szinte mindig a transzformátorokon buknak el. Legalább egy csövetlen lestrapált A0-28-at kéne venni. Úgy szerintem már nem lehet olyan drága. A perkát sem szabad kihagyni. A Radio-phono az nem kimenet. Oda kötik be a dobgépet, vagy a tévét, vagy akármit. Rendes kimenete csak szimmetrikusan van kimenőtrafóval. Sajna nem ez a méret és súly legfőbb problémája. 1: a hanggenerátor scannerrel akkora amekkora. És a billentyűzet. Fantasztikus, de végighúzódik a duplahosszú billentyűsor alatt/mögött az a fémdoboz tömve alkatrésszel, érintkezőkkel, csavarokkal, távtartókkal.
A 3.generációs shift line-t 1959 után építették be minden B3 alapúba. Kissé egyszerűbb a kapcsolása és méretben is tömörítettek rajta. (1: 1946->, 2: 1952->) Persze, 18 fokozatú mindegyik. Igaz, ugyanolyan jól szól az M3-as 14 fokozatúja, csak ott a középső állást kihagyták, amit gyakorlatilag sohasem használok egyébként sem. Ezt tudnám inkább javasolni. Tudok (igaz első generációs) shift line-t és M100-as agyat. Az az A0-29 majdnem A0-28!!! De TG-d, scannered van? Szóval ha gazdaságosabb megoldást keresel, akkor M3 alkatrészeket javaslok. A kapcsrajzok meg letölthetők. Azt még igazi B3-nak lehet tekinteni. Nekem volt, Laurens is megtapasztalhatta, Lord is tudja.
Az AO-28 megépítése nem kis kihívás lenne. A percussion trafói és a vég trafó méretezése villamosmérnök uraknak sem kis feladat lenne, ezekről pedig infót beszerezni vagy a trafókat külön megvenni szinte lehetetlen. Bár egy AO-28 a perka kivételével bármely digitális clone hangját megdobná. Megépíteni szigorúan a percussion egység kihagyásával és esetleg az utólsó erősítő fokozat kihagyásával a Radio-phono nem szimetrikus kimenetéig lenne ésszerű. Milyen hangja van ezen a kimeneten?
Barkácsszenvedélyemnek egy oka van: a jelenlegi pénztelenségem. Sajna most nem tudnék vanni még klónt sem. + a saját építésű kütyüket ugy dobozolhatja az ember hogy még szállítható is legyen. Egy eredeti hammond viszont csak szobahangszer, nem szívesen fűrészelnék ketté egyet a "hordozhatóság" kedvéért.
Apropó, melyik típusokba használták a 3. generációs shift line-t? Ez most hirtelen nem tudom melyik lehet. Nekem egy 18 fokozatú kapcsolása van meg.
Letölthetők sok helyről a B3-asok kapcsolási rajzai. De nem javaslom a megépítést. Itt-ott szoktak árulni shift line-t. Abból is a 3. generációs legkisebbet javaslom, azzal mégjobban csikorog a scannerhang. Csak sajna nem elég a shift line. Kell még hozzá scanner, az A0-28, 2×5 oktáv waterfall, teljes (nem hiányos) hanggenerátor. Egyet megtapasztaltam, az utólagos tuningolások mindig többe kerülnek mint amennyit érnek orgonaügyben.
Érdekes hangzása van. Én 2nd perkával próbálkoztam. Nem tudom miért.
Más: milyen értékű tekercsek vannak a deley line-ban? Egy fórumon azt találtam hogy 510mH de ez óriási érték. Tényleg olyan nagyok azok a tekercsek?(terveztem egz scanner vibrato építését is, de ezt lehet elvetem)