Hozzászólás a [14527]-hez, tehát teljes egészében OFF:
Nagyon szépen hangzik ez a "verseny", ahol mindenki egyenlő esélyekkel indul... de a valóság az, hogy vannak akik egyenlőbbek... Távolugrásnál van, akinek jut tér nekifutásra - de van olyan, aki helyből kénytelen ugrani... vagy pl. magasugrásnál ha valaki rudat is használ(hat), valószínűleg magasabbra jut, mint aki csak a saját lábaira "támaszkodhat"... ez nem igazán <fair> ... De ha még ráadásul a rúdugró 8 méter magasról leszól a versenytársnak, hogy: "Ha te olyan balfyyyyyyyyyyyyyy vagy, hogy csak 2 métert tudtál ugrani..." - az szeritem már kifejezetten undorító...
"Ezek aztán tesznek valamit a fennálló rendszer megváltoztatásáért." Nem tesznek semmit. - A vesztesek már most is sokkal többen vannak - és akik valóban tehetnének a változtatás érdekében valamit, azoknak a legkevésbé fontos az, hogy változzon is valami.
"hidd el, oly sokan várjuk, hogy jönne már a vasúti közlekedésbe is az a qva tőke.
De nem gyün."
Nem csoda...
A befektetés megtérülési ideje nagyon lassú, és a mai befektetők kis tőkével gyorsan, nagy nyereséget várnak. A vasút ezen a téren (sem) versenyképes a jelenleg a közúttal. Legútobbi példa az Eurotunnel pénzügyi válsága.
Amig a közúti fuvarozókkal nem fizetettik meg az úthasználat valódi piaci költségeit, és a környezetterhelésük árát, addig a vasút nem lesz kívánatos a befektetők számára.
Teljesen egyetértek Veled, és végsősoron rá kell jönni, hogy a kialakult helyzetért a társadalmi rendszerünk a felelős. Lehet itt szidni kormányokat, végsősoron egypártrendszer van ma is, a kapitalisták egypártrendszere. A parlamentalizmus csak egy színjáték a nép számára, hogy azt higgye, övé a hatalom. Ráadásul szépen meg is lehet vele osztani az embereket, ami szintén a mindenkori vezető rétegnek jó. Igen, ez az amit a bankok, az USA, a globalizáció, a tőke, a neoliberalista gazdaságpolitika világának szoktak nevezni. Ez az, ahol a józan ész helyett a tőke az uralkodó. A kultúrában: Való Világ, Norbi könyvek; a közlekedésben: kamionok; az élelmezésben: amcsi gyorséttermek; a környezetvédelemben: budai villák. Jelen van az élet minden területén. Ezért ne csodálkozzon senki, ha éppen a vasúti közlekedésbe tör be a tőke hatalma. Csak az élet minden területére kiható formációkat diktatúrának szokás nevezni. Hát ez van, ez ellen kell harcolni!
Te az országot elözönlő kamionokat nyereményként értékeled?
Nem vagyok kamion ellenes, de nagyon sok mindent (pld kő,építőanyag stb) nem kamionnal kellene szállítani, van amit viszont azzal kell! Talán inkább meg kellene találni az ésszerűségeket.
Valamikor az ökrös szekér és a lovas postakocsi volt a vesztes a vasúttal, majd később a közúttal szemben. Próbálj meg belegondolni, mi lett volna, ha a mondjuk 1870-ben az akkori közlekedési miniszter úgy dönt, hogy a hamarosan munka nélkül maradó szekeresgazdák és kocsisok nyomásának engedve, azonnali hatállyal leállítja a vasútépítéseket, majd az országgyűlés törvényt fogad el arról, hogy géperejű jármű Magyarországra nem teheti be a lábát, kivéve, ha egyetlen szekeret vagy kocsit sem találnak az adott feladatra.
Én két esetet tudok elképzelni:
- Örülünk magunknak, hogy milyen szolidárisak vagy, és milyen jól megtámogattuk a veszteseket, majd egyszercsak azon vesszük észre magunkat, hogy egy országnyi vesztes ül a szemétdombján, és körbe mindenki rajtunk röhög.
- Egyre többen jönnek rá, hogy abban a versenyben, ahol az elől futók megállnak és nyakukba veszik a lemaradókat, először ketten visznek egyet, majd ahogy széthúzódik a mezőny, már egy cipel 3-4 másikat, hamarosan mindenki szánalmasan vánszorgó vesztessé válik. Ezek aztán tesznek valamit a fennálló rendszer megváltoztatásáért.
Mellesleg az adójárulékok 80%-át a magyar kis-, és középvállalkozások fizetik, és nem az extra nyereséggel dolgozó hiper-szuper-giga multik, akiket csak autósztrádaépítés formájában sokszázmilliárd forinttal támogattunk az elmúlt években, csak hogy méltoztassanak nyereségüket magyarországi beruházásokkal növelni...
Amit leírtál OFF, de egyett tudok vele érteni. Ez a liberális holokaust...
Keményen fizetünk a közútmániánkért, a légkondiciónáló berendezéseinkért, kinai vackainkért, és lusta, önző buta életünkért. Olyanok vagyunk, mint az öszvér, aki elé a kordéról belogatnak egy répát, és csak megy-megy utánna, vontatva a nehéz kocsit amit teleülik kövér elkényelmesedett egoista emberek...
De ez egy így működő élőlénycsoport egy így működő bolygón.
Persze, igazad van, a további kérdés csak az, hogy mi legyen a vesztesekkel, akik nem tudják ezt megszokni, hanem inkább megszöknek? Mi számít megszökésnek? Öngyilkosság, alkoholizmus, drog? Mit mondasz rá? Hogy "na bumm", ezek az emberek nem életrevalók, pusztuljanak? A gond az, hogy nem csak ők pusztulnak, hanem velük a környezet is. Először megkeserítik a családjuk életét, ha bűnöznek, akkor lesznek károsultak, de csak ha szimplán kiülnek az utcára, a szemétdombjukra, az sem valami szép látvány.
Németül a "Társadalombiztosítás" így hangzik: "Solidärgesellschaft", vagyis szolidáris társadalom. Sokkal kifejezőbb, nem? Bármennyire is fáj, és bármilyen sokan szeretnék majd kihasználni, nem szabad hagyni, hogy a vesztesek megszökjenek. A kormány szerepe a verseny szabályozása, nem úgy, mint nálunk, hogy egyre kisebbek a minisztériumok, egyre kevesebb dolog marad állami tulajdonban, miközben egyre nagyobb a vesztesek száma. A vasút is vesztésre áll a közút javára, akik a végén persze be fogják nyújtani a számlát, amit szintén közpénzből (manhattani adójából :)) fognak majd kifizetni...
Nagyon kis fricska, nem hinném, hogy túl sokan észrevennék... A levelet nekem írta, de úgy gondoltam, hogy ez a részlet érdekes lehet... Túl sok reakció nem is jött rá, tehát érdemes volt közzétenni.
Amúgy jó poén lenne, ha ottahagyná amaerikát. Mert ez egy fricska a mindenkori amerikai kormánypolitikának. (Kis fricska, de mégis az.)
Amúgy amiket olvastam az Indóházban meg itt a fórumon, aból látható, hogy a magyarnál sokkal gyérebb szlovén menetrend és hálózat is kánaán az amcsihoz képest, a személyszálíltás tekintetében.
Természetesen nem ez a jellemző, az átlag amerikait nem nagyon érdekli a külföld - őt is kritizálták, amiért a portugál vasútról írt az amerikai Trains magazinba.
de vajon mindenkinek jó ez a verseny? Ugyanis ennek vesztesi is vannak.
OFF Igen. De ez egy így működő élőlénycsoport egy így működő bolygón. Lehet megszokni, vagy lehet megszökni. El lehet képzelni egy harmadikat: se nem megszokni, se nem megszökni, hanem megváltoztatni. Csakhogy minden megváltoztatási kísérlet a saját alapműködésedből adódik, abból az alapműködésből, amellyel nem értesz egyet és meg akarod változtatni. Azaz a megváltoztatás élménye valójában maga a megszokás. Előfordult már nemegyszer, hogy valaki ezt levezetve magában, a végén inkább megszökött. De akadt, aki továbbvezette, mégpedig úgy, hogy a megszökés sem más, mint a megszokás egy formája. Na, ezután már semmi sem maradt... ON
Semmi vicc, ismeri a Bz-ket. A Bz-s topikba egyszer betettem egy képet, aki akar, valahogy rákereshet. Azokat a Bz-s bélyegeket ő küldte.
Az interneten ma már nagyon sok információ fellelhető. Jim gyakran nézegeti a honlapom (sőt, a portugál szekcióban saját albumja is van), ismeri Hamster honlapját, nagyon tájékozott Magyarországot illetőleg. Hihetetlen, hogy miket tud. A Bz-t azért szereti, mert számára nagyon romantikus a falvakat összekötő pici vonat, ahonnan sokkal jobban lehet látni a tájat, megismerni a szokásokat, az embereket. Az egyik rutland-i ismerőse három hetet töltött nálunk, és sokat utazott a mellékvonalakon. Természetesen nem ez a jellemző, az átlag amerikait nem nagyon érdekli a külföld - őt is kritizálták, amiért a portugál vasútról írt az amerikai Trains magazinba.
Amúgy a vicinálisokat imádhatja. Mert azért ott is akad egy-kettő, vagy van néhány helyen nosztalgiavonat. De a Bz-ket honnan ismerné??? Ez vicc akar lenni???
Itt a tömegközlekedés hálózati lefedettsége a nagyobb településeken kiváló. És a menetrendke is elég jók! Ráadásul, ha elmúlt 65 éves, akkor ingyen utazhat! Az amcsi nyugdíjból még a megemelt gázszámla kifizetése sem okozhat túl nagy gondot. Igaz, a benzin jóval drágább, mint odakint. De mindek menne autóval, ha jó a tömegközlekedés. Igaz, koszosak és kopottak a vonatok, és gyakran késnek.