A fatokos lezli hangok "gurulnak", szobai, közeltéri hangzásra a legjobb hang.. Az eu-s "space sound "ok ütösebb, nagyobb tért igényelnek. Én azt hittem amikor megvetted ,hogy zenekari hangositásban akarod használni, mert arra viszont nagyon jó szerintem. Probáltad már a két lezlit egyszerre meghajtani a100al?
-Mint amikor egy fehér és egy Afro hölgyel vagy egyszerre kapcsolatban-
Na de hadjuk a sex opiumát,a hanyatló nyugatnak,mert készül a honlapom ahol ezermester rovat alatt hangszerekkel kapcsolatos modositásokat irok le, és várom
a kedves "vintage zenészek " saját tapasztalatait és ötleteit mindenféle hangszerrel kapcsolatban
Igen, azt en is neztem, hogy szep nagy Angol 15-os Fane markanevu , bazinagy magnesu hangszoro van benne...Valoban brutal is a hangja, es a melye!
Igen ez izles...talan a Fatokos eredeti Leslie-nek nincs olyan gyomorszajrengeto melye, de lagyabb, zeneibb hangja van.
Egyebkent elado a szoban forgo Solton Leslie, ha netan nosztalgiaja tamadna Trambi urnak!:-)
Ahhh, szoval itt a lenyeg elasva!!! Tippeltuk ezt mi mar a Tehtube-bal, de igy nem tudtuk, csak hallottuk...
Bizony, az osszehasonlitasi alap megvan meg nekem is jelenleg!
Amire Tehtube szaktars is azt mondta, hogy a Olasz-europai Leslie-k magashangja olyan:elesebb, Hi-Fi-bb, es nem zenei, lagy mint az amerikai leslie-k eseteben, ez valoban igaz!
Nekem is a Solton-om, ugye amit jol ismer Trambi" úr:-))) az masabb mint a 710-es Jensen szett-es....nagyon mas, valoban, mintha nem kifejezetten Hammond-ra lenne tervezve...."Spacesound" forog+ minden, adja a Leslie erzest, nem arrol van szo, de mas az igazi Leslie....
Erdemes egy tweeter csere akkor Lacikakban....
Bocs , a "bünös" az összes tranyos lesliben/Allsound,elka,hohner, solton, stb/a magasnyomó, mivel mind Anconában Olaszországban készültek ugyan az RCL 1collos driverrel.
Mivel ezek a lesliek /space sound/ a 70-es években harmonikára, és gitárra is készültek, nem elsösorban orgonára, ezért ez az erös meredekségü hangvágás.
/visitás/ Gitáron kimondottan jó. Ha lecseréled jensenre szép lágy hangzást fogsz kapni. Jelenleg most egy 760 magassugárzoja lakik egy Soltonomba és nagyon
"zenei."A fadobozos leslie " csak" orgonára készült /mint feliratai is hirdeti/és
Na, akkor tehetek bele egy 11-es aljzatot az E112-be is. Legalább az is lesz benne.
Jól szólnak a lezlik, minnél nagyobbak annál jobban, de a zárt, fadobozos csöves amerikaiak a legjobban. Nem olyan hifik, mint a tranyós nagylyukúak, "sötétebb" a hangjuk egy kicsit, viszont nem sziszegnek annyira és stop esetében majdnem mindegy hol áll meg a rotor. Talán jó jelző rájuk hogy muzikálisabbak. Jobban kihozzák a dinamikát az árnyalatokat.
De! Barbara Dennerlein a múltkori koncertjén a kifejezetten kicsi űrtartalmú és nagyon áttört tranyós Hohner ORT100-ast használta az orgonahanghoz.
Tényleg! Ki jön március 31-én Bécsbe Dennerlein koncertre velem? (Laurensen kivül)
Köszi a bókokat, de én is tanultam ám tőled új dolgokat orgonálásügyileg. Ha bármi olyat tudok, ami érdekelhet, nagyon szívesen megmutatom. Gondolkodok ám még mindíg az orgonán. Reményeim szerint gyakrabban fogok járni felétek. Nagyon jól szól ám az orgona a "kezedben". Legközelebb meghallgatnám az E 112-est a fa Leslie-vel, a te beállításaiddal újra, és ha lehet, hogy te játsszál rajta.
A matching transformer (ilyen van az ABC-ben is) keverőként müxik. A manuálok regisztersínjeinek hangjait keveri össze egy-egy jellé.
Az alsó egy kondenzátorféle. Változtatható értékű. Ez a padál hangerejét szabályozza. Ami kilóg belőle, az a pedál regiszter.
Annyi a difi, hogy a billentyűsoroknál a drawbarok a TG után vannak, a pedálnál az erősítős elektronika után és matching tr. nélkül érkezik a jel az előerőlködőbe ahováb ascanner jele is.
A Captain-foldback oldalán van letölthető M3, A100 kapcsrajz. Sokat segít.
Kr! Nagy leszel.... :-D Sz'tem felnőttél, hacsak nem a derékbőségeden változtatnál :-) Gyere bármikor (másnak is szól) szívesen ellesnék pár dolgot a játékodról, sőt, kérdeznék is, ha nem lenne ellenedre. (Figyelem! Náitszirk kisujjában van a szakma!)
Ok, az E112 nem végállomás, csupán lépcsőfok. Amennyi tuningot bele lehet vinni a spinetbe, annyival több ez, plusz a 2×5 oktáv, de gyárilag. Ezért nem javaslom a tuningokat. Gyakorlatilag a Hammondban minden lépcsőfokra tettek egy típust. X-T-L-M-E-H-ABC
A végcél viszont valóban A-B-C, csöves nagylacival. Tovább szerencsére nincs. Lehet a gépi technika helyett a manuálisra koncentrálni.
Köszi, hogy későn este is jöhettem megnézni és kipróbálni a hangszereket. Nagyon killer orgonáid vannak. A nagyobbik dobogtatta meg a szívemet igazán a fa Leslie-vel... Éjszaka a Hammondról álmodtam. Az az igazi hang. Ha nagy leszek, megtanulom én is rendesen a Hammond-kezelési stílust (meg szerzek egy nagy orgonát). Nem semmi a garázsod! Ha megtudom, mikor is járok felétek, mail-ezek időben.
1: A hagyományos TG-ben 91 hangkerék van. Hogy ne legyen egyszerű az élet, a spinetek TG-jaiból kihagyták a szükségtelen hangkerekeket. ( A basszus C-jétől a billentyűzet első F-jéig) Az M3-ban a lábpedál 1-12-ig, onnan szünet majd a 18.-tól (F) ismét megvannak a karikák. M100-L100ban a 13 hangos lábbassz miatt eggyel kevesebb hangkerék hiányzik. A T-kben viszont az egész lábbasszt elektromos leosztással hozták létre, úgyhogy ott még az 1-13-ig is hiányzik, jól láthatók a lyukak a pickupok helyett.
2: Az M-ekben kockamotor van, scannerrel szerelve, a TG túloldalán meg indítómotor. Az L-ekben öninduló zöld motor. A T-kben öninduló zöld motor és valahogy odaszerkesztve egy nem hagyományos hosszúkás scanner.
3: az M-ben rugós a felfüggesztés, L, T-ben gumibak.
Egyébként mint vas, hanxedők, kondik, tekercsek, tök ugyanaz 1934 óta.
A képen jól látszik a 17 kihagyott pickup helyetti lyuk.
Utánanéztem a B4 kontrollernek: 95-100 körüli árat hallottam. Sajna nem 60 körüli, de nem is 120e!
Wiener Neudorf, Musik Produktiv. Egy Tesco méretű hanxeráruház. Kb 60-65 körüli árra emléxem. De ha vársz 1-2 napot, megkérdezem a mostani pontos árát. Vagy nézz be a netes oldalukra.
Nem szeretem ezeket a mai színpadi zongorákat. Jól szólnak ugyan, (digitálisan) de nincs bennük anyag, megmunkálás. Egyszerű és minimalista, kommersz termékek. Ny-Európában nem véletlen veszik elő a régi hangszereket.
Különösen azért tetszik mert nagyzenekaros jazz-zenében gyakran háttérbe szorul a hammond a saxofon vagy fúvós szekció alá kíséretnek. Itt végig előtérben mozog még a gitárszólók alatt is jól érthető. És nagyon jól virgázik.
Tony Monaco honlapjáról is le lehet tölteni teljes számokat. Nekem Ő is bejön hammondilag.
Ez tenyleg jo, es meg a minosege is kivalo!!!Sosem hallottam errol a Joe Anderson palirol...szepen keni a B3-at!
Koszi a cimet!!! Netan, ha tudnatok meg ilyen oldalakat ahonna komplett albumok letolthetok, akkor azt szivesen vennem..., ha mar ADSL-je van az embernek akkor hasznalja is ki...:-) Ugysem komazom a matav/axelro kompaniat...
A Leon Kuypers videot lattad mar...., na attol szetcsuszol ha meg nem, a cimet megtalalod egy regebbi hozzaszolasnal, kb fel eve....Itt az index, Hammond topikjan irtuk be...toltsd le, erosen ajanlott!!!kb 1ora az anyag!
Én imádom a hangjukat, finom érces, kb. egy Wurlitzer és egy Clavinet között van valahol. De Tehtube mester jól mondta, fellépésre inkább egy modern digi zongi, otthonra pedig egy igazi. A CP-20, -30 persze jóval kisebb, 'hordozható', de még így is majdnem 50 kiló... Talán azért sem érdemes kínlódni vele, mert ezt a hang viszonylag jól modellezhető (nem úgy, mint a Hammond, vagy egy ak. zongi), így egy jobb digi zongiban jó minőségben megtalálhatod. A GEM Pro-1-esemben is pl. nagyon jó a Yamaha CP zongorahang, sokat használom. De ajánlom még másik kedvenc hangszeremet, a Yamaha P90-et is. Vagy a P-120-at, 250-et, az még külsőre is hasonlít a CP-30-ra... Bocs mindenkitől, ez már tényleg nagyon OT volt :)
Yamaha zongi... LGT 70-es évek 76-80-ig kb. Fémes, csattogós zongoraszerű hang. Igazi húros elektromechanikus és dögnehéz, elhangolódó szerkezet. Nem véletlenül halt olyan gyorsan ki. Otthonra az igazi zingora jobb, fellépésre meg hamar jobb villanyzongorát konstruáltak samplerekkel kb 1985-től. A legtöbb kommersz szinti is tudja ezt a hangzást.
Íme Veszelinov András úr Viktornál a Hammondján abban a legendás hanglemezboltban (Hammondügyi Hivatal :-)
Uraim a minap a Syrius egyuttes dobosa Veszelinov Andris ult a Hammond-om mogott, es mit ad Isten, az ordog allarcosbalja szolt akkor, na igy a korabeli hangulatot huztuk is, mikozben alaorgonalgatott:-))
Nem tudom azt a franya kepet felrakni..., Tehtube koma, ha megtenned, hogy fellokod....elkuldtem Neked!
Koszi
Eljenek a Hammond-baratok sokaig.....:-)
Javaslom a B4-et. Kis helyen elfér. Egy midibillentyű és előbbre tartasz hangban mint sok orgona. Neki a legjobb a hanggenerátor és szkennerimitációja. A TG hangonként különböző módon búg, berreg, a scanner meg fémes. Egyébként kapni igazi kontrollerdobozt a B4-hez húzóregiszterekkel, kapcsolókkal, hogy ne kelljen örökké az egérrel frusztrálódni. Kb 60e. Úgy néz ki mint kb. a VK8m.
Igazad van, inkább futamok, harmóniák, stb a lényeg. Azért egy hangszer továbbra is csak eszköz, szerszám kell hogy legyen, nem végcél.
Üdv. Egyenlőre lemondtam a scanner vibrató építéséről (és minden más kínlódásról is). Előkapartam a régi Phase-shifter-emet és egyész jól szimulálja a scanner magaskiemelését viszont elmarad a chorus hatás. De mindegy, egyenlőre megfelel igy is.
Okulásul: hétvégi szenvedésem közepedte rájöttem legnagyobb hibámra. Megfelelő hanszer híján (ami persze nálatok nem áll fenn) az egyébként is kevés szabadidőmből túl sokat fordítottam a hammond hangzás utánzására. Ez soha nem lesz tökéletes ha nem az eredetivel játszik az ember. So nincs értelme vele sokat szenvedni. Jól szólhat egy hangszer (legyen bármi) ha jól szólaltatja meg valaki.
Tehát elővettem a Gonda János: A rögtönzés világa 2. c. könyvecskémet és rájöttem hogy alapvető hiányosságaim vannak. A 20. oldal körül már készségszinten vágni kellene az összes skálát +akkordot fordításival együtt. Hát ehhez még van mit gyakorolni. Aztán jöhet a többi (klasszikus akkordfűzés, II-V-I kadencia, harmoizáció stb).
Megvan még Mildred Alexander Method / Volume 3 ha valakit érdekel. Orgonálni tanulós füzet. (megvan esetleg valakinek az első kettő?)
Ha tehát valaki hasonló cipőben jár, ajánlom a fenti kiadványt. Egyesek szerint nem a legjobb tanulási célra, de legalább Mo-on könnyen (Múzeum krt. zenei antikvárium)beszerezhető. És szerintem lehet mit tanulni belőle.