Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Annyiban csatlakoznék joci.kun hozzászólásához, hogy a vonatfogadó vágány mindkét végén ki kell alakítani ezt a szakaszolást, hogy mindkét menetirányban jó helyen álljon meg a szerelvény. A középen maradó vágányrészt pedig el lehet látni állandó táplálással.
Hy ! Akkora sínszálat szakaszolj ki, mint a leghosszabb mozdonyod hossza+ az esetleges kifutás pl egy jó lendkeréktől. Méretezd úgy, hogy a tervezett szerelvény az állomáshoz viszonyítva "jó helyen" álljon meg. Ugyanez érvényes a kásodik és a csonka vágányra is.
Annyi lehetőleg a papucsra forrasz. Nem olvad meg a sín ha leveszed. Érdemes mind a két vágányon megcsinálni. Anno nekem nem sikerült szigetelő papucsot beszerezni. (Nem is nagyon erőltettem)
Ez úgy néz ki hogy lehuzom a papucsokat és veretéket forrasztok a sínre?Mert ugye váltótól váltóig akarom megszüntetni az áramot.A vak vágányra kiengedem a szerelvényt és itt is lekapcsolom az áramot.
Üdv! Szakaszolod a pályát. De ezt is csak analóg módban kell elvégezni. Egyszerűen a sínszálat megszakítod két helyen és külső kapcsolóval oldod meg hogy újra áramot kapjon. Szakirodalom: Itt vagy a modellvasutasban láttam egy linket ahol a régi TT-s cuccok bekötése volt. Attól függően milyen eszközöket akarsz alkalmazni.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni,valszeg egy nagyon amatőr dologban.A kisfiamnak karácsonyra épitek egy asztalt.Egyszerű van egy külső kör,két kanyarváltóval egy vágány az állomás elé,egy-egy váltóval egy-egy vakvágány.Hogy tudom megszakítani az áramot úgy hogy ha a vonat az állomás elé ér megálljon de a külsőkörön a másik továbbra is menni tudjon.Ugyan ez az eset a vakvágánnyal is.A méret H0 a dolgok nagy része piko.Mi kell ehhez.Valamint tudtok valami szakirodalmat ajánlani a jelző bekötésekhez stb.mert ahonnam a cuccokat rendeltem nem volt semmi.Nagyon köszönöm előre is.
Én még javasolnám ezt a könyvet, alapmű a vasútmodellezéshez, gyakorlatilag minden benne van, amivel neki tudsz kezdeni egy asztal építéséhez. Érdemes beruházni.
Igazából nem az egészet, mert nagy része hegyeken "fut", ott úgyis csak csíkot tudok rakni. Másik nagy része pedig a hegy belsejében, oda pedig nem rakok köágyazatot. De - mondom - ezek csak tervek, bármilyen jótanácsot elfogadok.
Igazából nem az egészet, mert nagy része hegyeken "fut", ott úgyis csak csíkot tudok rakni. Másik nagy része pedig a hegy belsejében, oda pedig nem rakok köágyazatot. De - mondom - ezek csak tervek, bármilyen jótanácsot elfogadok.
Hát azért az egészet nem borítanám parafával.... Előrébb jársz mint én, nekem még sínem sincs. Még csak a " hogyan öntsünk talpfarácsot műgyantából?"-című fejezetnél tartok :-))
Én még csak most tartok ott, hogy a síneket a végleges helyükön rögzítsem. Úgy tervezem, hogy 2mm-es parafával leborítom az egész asztalt, majd erre rakok még egy réteget, amit már csak töltésként használok. Ez csak terv, nem tudom, hogy jó ötlet-e.
Én pont ezért fogom úgy csinálni hogy parafa, alá szivacs, alá csak néhol sziloplaszt pöttyök ragasztásnak, ez megfogja hogy ne mozduljon el viszont visszabontható.
Gyerekkoromban a terepasztalaimnál a sín alá nem tettem semmit, így elég zajosak voltak a vonatok.
Az előző terepasztalnál már használtam hullámpapírt, de nem sokat csillapított.
A most épülő asztalnál 4 mm vastag parafát alkalmazok, ezt könnyű kezelni, jól néz ki a töltés imitációja. Egy gond van vele, a kavicságy leszórása előtt a parafa valóban csillapítja a zajokat, az ágyazat megszlárdulása után viszont hangosabb mint, ha semmi nem lenne a sín alatt.