Én imádom a hangjukat, finom érces, kb. egy Wurlitzer és egy Clavinet között van valahol. De Tehtube mester jól mondta, fellépésre inkább egy modern digi zongi, otthonra pedig egy igazi. A CP-20, -30 persze jóval kisebb, 'hordozható', de még így is majdnem 50 kiló... Talán azért sem érdemes kínlódni vele, mert ezt a hang viszonylag jól modellezhető (nem úgy, mint a Hammond, vagy egy ak. zongi), így egy jobb digi zongiban jó minőségben megtalálhatod. A GEM Pro-1-esemben is pl. nagyon jó a Yamaha CP zongorahang, sokat használom. De ajánlom még másik kedvenc hangszeremet, a Yamaha P90-et is. Vagy a P-120-at, 250-et, az még külsőre is hasonlít a CP-30-ra... Bocs mindenkitől, ez már tényleg nagyon OT volt :)
Yamaha zongi... LGT 70-es évek 76-80-ig kb. Fémes, csattogós zongoraszerű hang. Igazi húros elektromechanikus és dögnehéz, elhangolódó szerkezet. Nem véletlenül halt olyan gyorsan ki. Otthonra az igazi zingora jobb, fellépésre meg hamar jobb villanyzongorát konstruáltak samplerekkel kb 1985-től. A legtöbb kommersz szinti is tudja ezt a hangzást.
Íme Veszelinov András úr Viktornál a Hammondján abban a legendás hanglemezboltban (Hammondügyi Hivatal :-)
Uraim a minap a Syrius egyuttes dobosa Veszelinov Andris ult a Hammond-om mogott, es mit ad Isten, az ordog allarcosbalja szolt akkor, na igy a korabeli hangulatot huztuk is, mikozben alaorgonalgatott:-))
Nem tudom azt a franya kepet felrakni..., Tehtube koma, ha megtenned, hogy fellokod....elkuldtem Neked!
Koszi
Eljenek a Hammond-baratok sokaig.....:-)
Javaslom a B4-et. Kis helyen elfér. Egy midibillentyű és előbbre tartasz hangban mint sok orgona. Neki a legjobb a hanggenerátor és szkennerimitációja. A TG hangonként különböző módon búg, berreg, a scanner meg fémes. Egyébként kapni igazi kontrollerdobozt a B4-hez húzóregiszterekkel, kapcsolókkal, hogy ne kelljen örökké az egérrel frusztrálódni. Kb 60e. Úgy néz ki mint kb. a VK8m.
Igazad van, inkább futamok, harmóniák, stb a lényeg. Azért egy hangszer továbbra is csak eszköz, szerszám kell hogy legyen, nem végcél.
Üdv. Egyenlőre lemondtam a scanner vibrató építéséről (és minden más kínlódásról is). Előkapartam a régi Phase-shifter-emet és egyész jól szimulálja a scanner magaskiemelését viszont elmarad a chorus hatás. De mindegy, egyenlőre megfelel igy is.
Okulásul: hétvégi szenvedésem közepedte rájöttem legnagyobb hibámra. Megfelelő hanszer híján (ami persze nálatok nem áll fenn) az egyébként is kevés szabadidőmből túl sokat fordítottam a hammond hangzás utánzására. Ez soha nem lesz tökéletes ha nem az eredetivel játszik az ember. So nincs értelme vele sokat szenvedni. Jól szólhat egy hangszer (legyen bármi) ha jól szólaltatja meg valaki.
Tehát elővettem a Gonda János: A rögtönzés világa 2. c. könyvecskémet és rájöttem hogy alapvető hiányosságaim vannak. A 20. oldal körül már készségszinten vágni kellene az összes skálát +akkordot fordításival együtt. Hát ehhez még van mit gyakorolni. Aztán jöhet a többi (klasszikus akkordfűzés, II-V-I kadencia, harmoizáció stb).
Megvan még Mildred Alexander Method / Volume 3 ha valakit érdekel. Orgonálni tanulós füzet. (megvan esetleg valakinek az első kettő?)
Ha tehát valaki hasonló cipőben jár, ajánlom a fenti kiadványt. Egyesek szerint nem a legjobb tanulási célra, de legalább Mo-on könnyen (Múzeum krt. zenei antikvárium)beszerezhető. És szerintem lehet mit tanulni belőle.
A hétvégeén tettem szert egy Hammond 11122 orgonára. Az a bajom, hogy semmi leirás sincs róla. Tud valaki egy service manual-t vagy valami leírást hozzá? Az orgonárol annyit hogy ez már nem mehanikus hangenerátor van benne hanem tranzisztoros, 2*5 oktáv+lábbaszzus+beépített lezli+analóg dobgép 2*9 regiszter és rengeteg hangszín.
Jaja. Sanyorzóéval jól jártál volna, ráadásul az M100 én nem L, meg a 760 preamppal. Azért elgondolkodnék egy fatokos lezlin. Most hogy kész az enyém, érezni a nagy differenciát. Sokkal zeneibb, pedig nem is olyan hifi, ámbár itt nem az a legfőbb kritérium. Ennek ellenére a koncertekre továbbra is a kettészedhető nagy Allsoundot fogom vinni, mert oda az való. Harangozó bácsi azt is átalakítja tirisztoros vezérlésűre, beteszi a 11-es aljzatot, és felújítja. Láttam én Jon Lordot egy lezlivel is fellépni. 2000-ben Bécsett, amikor a Concertót adták elő. (ok, legtöbbször azért 2-3 laci forog :-)
Mint jó rockos, jazzes orgonistát, Roy Phillipset mindenki figyelmébe ajánlanám. És ahogy énekel... No1.
:-))"kicsi" Lord nagy californiai hangot akar!:-))Hajra!!!
Sanyorzonak van egy 760-asa, de a csoves egyrotoros is odaporkolne am rendesen amit Tehtube tud, fatokosat!
Éljenek a Hammondbarátok, tünjenek el a műanyagbetyárok!!!!:-)
Forogjon hang, üssön a perka, Gyözike meg menjen fasorba....
Ki se dugom az orrom, ráérek. Szombat kb 5-től már nem jó. Torlódás lenne.
Úgy kell megtisztítani az NDK-st, hogy fel kell hajtani a billentyűzetet, kitámasztani és egy csipeszbe egy keskeny-vékony csiszolópapír darabkát kell beletenni és a csipeszre ráhúzni egy zsugorcső gyűrűt, aztán lehet csiszatolni ahol kell.
Nem lehetetlen, miért is ne?. Az E112-m már ilyen zöld, öninduló motoros és abba is betették ezt a klasszikus scannert. A túloldalra. (A H, T szériának már másféle van, az nem jó :-( ). A scannerban van egy fogaskerék, mert nem egyezik a fordulatszáma a főtengelyével. Mivel a TG ugyanaz, két lehetőség adódik: vagy kompletten kicserélni a zöldmotort a kockára scannerral és a túloldalra az indítómotorral, vagy csinálni egy ilyen sárgaréz fogaskereket a túloldalon a scannernek mint az E-nek. Ez talán egyszerűbb, de a kockamotor bizony halkabban fut.
Üdv. Kösz a képeket, így még sosem láttam szétszedve. A scannert nem szeretném kikerülni elektronikával. Ha nem sikerül szereznem akkor megpróbálok valami hasonlót építeni kétoldalas nyáklemezből. Aztán motort rá (egyenáramút fordulatszámszabályzással (TIP147 a leslie kezdeményem is ezzel működik), ezzel belőhetem a sebességét).
Figyelem! Barbara Dennerlein lesz Bécsett a Ferenc József csatorna partján a F J Kai 29 alatt.
Jazzland nevő klub. Március 30-31-01-02. A kíséret Daniel Messina dobos. Mint a Love Letters lemezen lévő felállás (Funkish pl.). Szintinyűvőknek is ajánlanám, hisz ez a B3 fullmidis és felsamplerezett. Én ott leszek. Ki jön? Üdv.......cső...........
Érdekes terv, magyarul prodzsekt. Ok, biztos működik és miértisne adna jobb hangot. No mostmár csak a vezérlés van hátra. Elvileg lehetne szimulálni a mechanikus scannert. Az L típusokban valami ilyesmi van, de persze ott nem az igazi. Szóval azt a körbeforgót biztosan lehetne valami elektronikával heyettesíteni. Vagy pedig motrot neki oszt' hadd pörögjön! :-)
Az M-3 egy gyönyörű hangszer. Nálam a befutó, de arra még várnom kell egy darabig. Nem értem pl az USA e-bay-en miért adnak többet L vagy T sorozatú hammondért vagy M100-ért mint egy M3-ért. Talán több a gomb rajta ???
A scanneres vibrato-t csak effektként terveztem megépíteni a saját erősítőm effekt körébe kötve. Így a shift line még érekelne is csak scannert nem tudom fel tudok-e hajtani.
Tudom hogy ez kapálás de TG-nek most az M1-emet tekintem. Színusz hullámokból keverek össze felharmónikusokat. A neten találtam egy L-100 szimulációt korg X5/X5DR-re, ez adta az ötleltet. Sajnos a 16 hang polifónia miatt nagy a korlátja és így csak 3 regisztert használhatok egyszerre de ezek variációiból is jókat lehet kicsavarni. Nem az igazi de egy rosszabb L sorozatú hangjára hasonlít egy kicsit. A csöves torzítóval minimális túlvezérléssem most koszosítottam a nyers digitális hangján, de a scanneres visítás hiányzik. A beépített chorus effekt pedig elég halovány ennek utánzására.
A b4-el tesztelem a hangzását. Jó a B4 is, de csak otthonra. Színpadra állni vele..hm..??
Hát ilyen favágó módszerekkel kell élnem. És most szolidalitásból gyűrjétek meg a hammondjaitokat egy kicsit.