Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2009.11.22 0 0 730
Nekem korábban az OBI-t ajánlották, hogy ott van olyan persely, amit a lábba téve egy menetes hüvelyt képez. A csavart becsavarjuk az alaplapba, a másik oldalról pedig rácsavarható a láb.
Előzmény: Törölt nick (729)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.22 0 0 729
Üdv!
Volt már dolgom kivehető asztallábbal párszor. Ha van a közeledben faipari szaküzlet " asztalosok boltja" ( nem barkács-multi ) ott tudnak Neked adni ilyen vasalatot, ez egy sarokvas-szerűség amin van egy furat, ebbe illeszkedik bele egy tőcsavar amit a lábba kell tekerni, egy sima vagy szárnyas anyával rögzíthető egymáshoz.
Előzmény: Hernyofan (727)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.22 0 0 728
Nincs gond az OSB-vel, max annyi hogy igénytelenebb anyag meg kicsit szálkásabb ami szállításnál nem előnyös. A szakkönyvek általában sok évvel ezelőtti kiadások, vagy még régebbiek felújított változatai az OSB-t pedig csak pár éve ismerjük. Nem nagyon kell kezelni semmivel mert gyárilag vízálló is.
Előzmény: Törölt nick (722)
Hernyofan Creative Commons License 2009.11.22 0 0 727
Üdvözletem!

Kb. 10 éve tervezem egy terepasztal építését. A vágánytervek csak születtek, évente egy-kettő, asztal azonban nem.
Nemrégiben elköltöztem, így a mozdonyok kaptak egy vitrint, nem a dobozukban vannak. Itt is összeraktam annak rendje-módja szerint a padlón párszor pályát ( lakásválasztásnál fontos szempont volt, hogy merre mehet majd :) ), de mióta sok kiálltáson jártam illetve a fórumon többek terepasztalait is volt szerencsém megtekinteni, ez a "szőnyegvasutazás" már nem igazán jön be.

Megszületett hát a végleges döntés: asztalt kell építeni.

Az eddigi legideálisabb vágányterv tegnap született meg, itt látható:

http://www.dzseebee.atw.hu/allomas_terv_delta2.PNG

A terv tehát egy 5 vágányos fejpályaudvar a személyvonatoknak, mellette 5 tárolóvágánnyal. A lap alján látható két vágány a fővonal, ez körbe megy a lakáson. Fontos volt, hogy a pályaudvarról mindkét irányba ki lehessen menni, illetve be lehessen járni oda, ezért született ez a delta. Elektronikai kivitelezéséről most folyik a beszélgetés.
A mozdonyok tárolására egy körfűtőház van beterveze, az én mozdonyaimat amúgy is forgatni kell, mert csak az egyik végükön van vonókészülék.
A kialakítása azért ilyen, mert egyrészt a pályaudvar minden vágányáról a mozdony irányváltás nélkül eljut a fűtőházba, másrészt az ott álló vonatokat egy tolatómozdony ki tudja húzni egy tolatóvágányra, majd vissza tudja tolni a tárolók valamelyikére ( és persze fordítva ) a fővonal forgalmának zavarása nélkül. A tolatáshoz használt vágányok vége a lap alján található a fővonal két vágánya fölött: mindkét irányba van egy-egy. Arra is gondoltam, hogy mindkettő kaphatna egy-egy kis peront a végére, egyfajta S-Bahn ( ÖBB-ben gondolkodunk ) megállót képezve ezzel.

A legkomolyabb problémát az okozza, hogy ennek az asztalnak bizony szétszedhetőnek kell lennie. A lakásban körbefutó fővonal nem gond, gyakorlatilag egy keskeny asztal lesz. A legnagyobb elem a kék vonalakkal körberajzolt fűtőházas elem lenne a deltával. Ezt muszáj egybenhagyni, de ennek egy olyan előnye is lesz, hogy szinte minden kitérő ezen az elemen van, ezáltal nem kell az elektromos csatlakozásokat ( ezeket legalábbis ) kiépíteni a modulok között.

Amivel nagy bajban vagyok, az az asztalos munka. Odáig rendben van, hogy fenyőlécből csináljak egy vázat, aztán rá rétegelt lemezt rakjak. Igen ám, de csinált e már valaki kivehető lábakat? Ez lenne az egyik legfontosabb dolog az egészben.

Stabil lábak, amiket ki tudok venni.

Csinált e már ilyet valaki?

Remélem, ezt az asztalt végre sikerül elkezdeni: ha az asztalos munka megvan, akkor évekig lehet majd építgetni a dolgot.

Elég sokan próbálnak motiválni, hátha most lesz is tényleg belőle valami...


s900 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 726

Sziasztok!

 

Ma kb 1 hónap után vonatozgattam (volna) és a digitális váltóállítókból (Roco) 4-5 db nem dolgozik rendesen, csak berregnek, hosszabb-rövidebb ideig. Érdeklődnék, előfordult-e másnál is, ill. mi a gyógymód?

 

Köszönöm!

wartburger Creative Commons License 2009.11.21 0 0 725
Kell új topik? Szerintem már annyi van!
Előzmény: sanyi4012 (724)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 724
Ha új topicot nyitok,mit írjak  URL címnek?
wartburger Creative Commons License 2009.11.21 0 0 723
Az a baj, hogy nem nagyfrekvenciás, pedig gyárt a Bachmann nagyfrekis dekódert is és alig kerül többe.
Előzmény: sanyi4012 (721)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 721

Jaaa!

Hogy tőled vettük az új bachmann cuccokat!

 A bachmann gyári dekóderrel vannak gondok,nem igazán lehet rendesen beállítani,de ez nem egyedi hiba,a kék bachmann mozdonyommal is ugyanilyen gondok vannak.A motor is nagyon hangos a dekóder miatt,viszont kívülről nagyon szép a mozdony és a vagonok is.Nagyon jó a kidolgozásuk,a mozdony belseje is sokkal jobb mint egy roco-é piko-é.Vettem egy analogot is,abba digitools dekódert tettem és szép csöndesen megy.

Előzmény: wartburger (717)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.21 0 0 720
Uraim segéljen már valaki.
Aki tudja mondja már meg nekem ugyan, milyen magas egy hagyományos fa villanyoszlop...
Köszönöm már igen szépen
BoGar Creative Commons License 2009.11.21 0 0 719
Ez csak ilyen bemutató asztal lesz. Úgy tervezem, hogy ha jól sikerül, kiviszem majd esetleg kiállításokra. Ovális pálya lesz, de rejtett állomással, így minden körben másik vonat mehet rajta.
Előzmény: sanyi4012 (714)
baktairrrr Creative Commons License 2009.11.21 0 0 718

Üdv!

 

 

Számítógép tápját próbáltad már? Ennél simább 12v-ot nem nagyon találsz és nagyon gyors a védelme.

Előzmény: Zefa (708)
wartburger Creative Commons License 2009.11.20 0 0 717
Pedig de! És milyen az új mozdony?
Előzmény: sanyi4012 (716)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 716

Milyen e-mail,sms?

Hozzám nemigen

Előzmény: wartburger (715)
wartburger Creative Commons License 2009.11.19 0 0 715
kültem mailt, sms-t, semmi válasz?
Előzmény: sanyi4012 (714)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.11.19 0 0 714

Én i tervezek egyet

lerövíteném rajta a debreceni zsuzsi vasutat

Persze így is 5-6 méternél rövidebben nem úszom meg.

Szélessége 50 cm

Előzmény: BoGar (713)
BoGar Creative Commons License 2009.11.18 0 0 713
Aki nem tudná még, építek egy kis H0e terepasztalt. 1m x 1m-es darab lesz. Az alaplap, egy 8mm vastagságú rétegelt lemez és a merevítésnek, valamint a lábaknak való lécek már beszerzésre kerültek. Lassan megkezdem az összerakást.
H0 Dani Creative Commons License 2009.11.18 0 0 712
Szép nagy asztal lesz mindenütt vágányok, de hová építed a terepet, épületeket stb...  :-))
Előzmény: Dumi85 (702)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 711

Ez se lesz semmi!

De azért legyen többszintes!

Én inkább a számítógépes vezérlést ajánlom!

Előzmény: Dumi85 (702)
Koper302 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 710
Üdv a trafó nem rossz! Csak az egyenirányítót dobd ki, és tegyél bele egy 1uF Unipoláris (Kerámia kondenzátort). Én 25A hidat csaptam bele. Az volt itthon éppen.
Később áttértem én is labortápokra. Gyorsabb a védelem. Ilyet több helyen is beszerezhetsz akár használtan is.
Előzmény: Dumi85 (709)
Dumi85 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 709
Teljesen igazad van, elég sok gond van velük, de egyenlőre nem találtam olyat amivel helyettesíthetném.
Tudsz valamit ajánlani?
Üdv
Előzmény: róbertke (705)
Zefa Creative Commons License 2009.11.17 0 0 708
Azért kérdeztem csak mert nekem saját építésű trafóim vannak mert ezekhez volt itthon minden alkatrész elfekvőben így megtudtam építeni magamnak gyakorlatilag ingyen. Csak most kicsit elbizonytalanítottál, de én szerencsére nem tapasztaltam hasonló hibát. Én egyébként egy B80C5000-3300 hidat használtam egyenirányítónak, fesz. szabályzónak pedig egy alap Darlington kapcsolást. Azt hiszem a hobbielektronikán találtam a rajzot hozzá. Nekem nagyon jól bevált, egészen finoman lehet állítani. Az irányváltást meg egy két áramkörös kapcsolóval oldottam meg.
Előzmény: róbertke (707)
róbertke Creative Commons License 2009.11.17 0 0 707
Az új gyártású gépek némelyikének lámpája villogott (Roco BR E 111, Gützold M62,), és már mindent átnéztem, 3db FZ1 trafómat próbáltam ki, mire azt a tanácsot kaptam az egyik üzletben, hogy próbáljam ki (képzeld, kölcsönkaptam tőlük!!!) Fleischmann trafóval a mozdonyaim. Tökéletesen, hibátlanul mentek. Ezután vettem Csíkos Mestertől egy általa készített vezérlőt, az öreg 50 éves mozdonyom ámulatbaejtően szépen megy, a lassú menetet gyönyörűen produkálja.
Előzmény: Zefa (706)
Zefa Creative Commons License 2009.11.17 0 0 706
Szia!

Bocs hogy bele vau, de mit jelent az pontosan, hogy a modern gépek nem csípik?
Esetleg bajuk is lehet tőle vagy csak nem futnak olyan szépen?

Üdv: Zefa
Előzmény: róbertke (705)
róbertke Creative Commons License 2009.11.17 0 0 705
FZ1-es trafókat fokozatosan cseréld majd le modernebbre, idejét múlt a benne alkalmazott egyenirányító, a modern gépek "nem csípik" ..:-)))))
Előzmény: Dumi85 (702)
H0 Dani Creative Commons License 2009.11.17 0 0 704
Annyiban csatlakoznék joci.kun hozzászólásához, hogy a vonatfogadó vágány mindkét végén ki kell alakítani ezt a szakaszolást, hogy mindkét menetirányban jó helyen álljon meg a szerelvény. A középen maradó vágányrészt pedig el lehet látni állandó táplálással.
Előzmény: abarthpower2 (693)
joci.kun Creative Commons License 2009.11.16 0 0 703
Hy !
Akkora sínszálat szakaszolj ki, mint a leghosszabb mozdonyod hossza+ az esetleges kifutás pl egy jó lendkeréktől.
Méretezd úgy, hogy a tervezett szerelvény az állomáshoz viszonyítva "jó helyen" álljon meg. Ugyanez érvényes a kásodik és a csonka vágányra is.
Előzmény: abarthpower2 (693)
Dumi85 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 702
Sziasztok!

Csatolok egy kis ízelítőt készülő terepasztalunkról!
Akit érdekel valami kérdezzen bátran.

Üdv
abarthpower2 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 701
Nagyon köszönöm mindenkinek! Valami ilyet kerestem.
Előzmény: kisfaludy1 (700)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 700

Elcsesztem ! :-)

Na újra.

 

 

Helyes vágányon a TT-vasúttal

 

Előzmény: kisfaludy1 (699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!