Ki se dugom az orrom, ráérek. Szombat kb 5-től már nem jó. Torlódás lenne.
Úgy kell megtisztítani az NDK-st, hogy fel kell hajtani a billentyűzetet, kitámasztani és egy csipeszbe egy keskeny-vékony csiszolópapír darabkát kell beletenni és a csipeszre ráhúzni egy zsugorcső gyűrűt, aztán lehet csiszatolni ahol kell.
Nem lehetetlen, miért is ne?. Az E112-m már ilyen zöld, öninduló motoros és abba is betették ezt a klasszikus scannert. A túloldalra. (A H, T szériának már másféle van, az nem jó :-( ). A scannerban van egy fogaskerék, mert nem egyezik a fordulatszáma a főtengelyével. Mivel a TG ugyanaz, két lehetőség adódik: vagy kompletten kicserélni a zöldmotort a kockára scannerral és a túloldalra az indítómotorral, vagy csinálni egy ilyen sárgaréz fogaskereket a túloldalon a scannernek mint az E-nek. Ez talán egyszerűbb, de a kockamotor bizony halkabban fut.
Üdv. Kösz a képeket, így még sosem láttam szétszedve. A scannert nem szeretném kikerülni elektronikával. Ha nem sikerül szereznem akkor megpróbálok valami hasonlót építeni kétoldalas nyáklemezből. Aztán motort rá (egyenáramút fordulatszámszabályzással (TIP147 a leslie kezdeményem is ezzel működik), ezzel belőhetem a sebességét).
Figyelem! Barbara Dennerlein lesz Bécsett a Ferenc József csatorna partján a F J Kai 29 alatt.
Jazzland nevő klub. Március 30-31-01-02. A kíséret Daniel Messina dobos. Mint a Love Letters lemezen lévő felállás (Funkish pl.). Szintinyűvőknek is ajánlanám, hisz ez a B3 fullmidis és felsamplerezett. Én ott leszek. Ki jön? Üdv.......cső...........
Érdekes terv, magyarul prodzsekt. Ok, biztos működik és miértisne adna jobb hangot. No mostmár csak a vezérlés van hátra. Elvileg lehetne szimulálni a mechanikus scannert. Az L típusokban valami ilyesmi van, de persze ott nem az igazi. Szóval azt a körbeforgót biztosan lehetne valami elektronikával heyettesíteni. Vagy pedig motrot neki oszt' hadd pörögjön! :-)
Az M-3 egy gyönyörű hangszer. Nálam a befutó, de arra még várnom kell egy darabig. Nem értem pl az USA e-bay-en miért adnak többet L vagy T sorozatú hammondért vagy M100-ért mint egy M3-ért. Talán több a gomb rajta ???
A scanneres vibrato-t csak effektként terveztem megépíteni a saját erősítőm effekt körébe kötve. Így a shift line még érekelne is csak scannert nem tudom fel tudok-e hajtani.
Tudom hogy ez kapálás de TG-nek most az M1-emet tekintem. Színusz hullámokból keverek össze felharmónikusokat. A neten találtam egy L-100 szimulációt korg X5/X5DR-re, ez adta az ötleltet. Sajnos a 16 hang polifónia miatt nagy a korlátja és így csak 3 regisztert használhatok egyszerre de ezek variációiból is jókat lehet kicsavarni. Nem az igazi de egy rosszabb L sorozatú hangjára hasonlít egy kicsit. A csöves torzítóval minimális túlvezérléssem most koszosítottam a nyers digitális hangján, de a scanneres visítás hiányzik. A beépített chorus effekt pedig elég halovány ennek utánzására.
A b4-el tesztelem a hangzását. Jó a B4 is, de csak otthonra. Színpadra állni vele..hm..??
Hát ilyen favágó módszerekkel kell élnem. És most szolidalitásból gyűrjétek meg a hammondjaitokat egy kicsit.
Az M-3 az egy gyönyörű hanszer. Nálam az a cél, de még arra várni kell egy kicsit.:(
Nem is értem hogy pl az usa e-bay-en miért adnak többet L vagy T sorozatú hammondokért mint egy M3-ért. Több gomb van rajta????
A scanner vibrato-t csak effectként terveztem megépíteni. A shift line így érdelkelne is. Scannert pedig megpróbálnék szerezni. Tudom hogy ez "kapálás" de TG-nek most a hangszerem szolgál. Az M-1 en színuszhullámból keverek össze felharmónikusokat. (Egy hanlapon találtam L-100 szimulációt Korg X5, X5DR-re, ez adta az ötleltet). Sajnos polifonia probléma miatt le van korlátozva nálam 3 regiszterre, de ezek variációiból is jókat lehet kicsavarni.Egy rosszabb Lsorozatú hangjára azért hasonlít egy kicsit. Most a csöves torzítóval minimális túlvezérléssel koszosítottam a nyers digitális hangján, de a scanneres visitás hiányzik. A beépített chorus effect pedig elég halovány.
Hát sajna ilyen favágó módszerekkel kell hogy éljek. A B4 is jó, de csak otthonra. Színpadra állni vele ...hm.?
A saját készítésű csöves dologok szinte mindig a transzformátorokon buknak el. Legalább egy csövetlen lestrapált A0-28-at kéne venni. Úgy szerintem már nem lehet olyan drága. A perkát sem szabad kihagyni. A Radio-phono az nem kimenet. Oda kötik be a dobgépet, vagy a tévét, vagy akármit. Rendes kimenete csak szimmetrikusan van kimenőtrafóval. Sajna nem ez a méret és súly legfőbb problémája. 1: a hanggenerátor scannerrel akkora amekkora. És a billentyűzet. Fantasztikus, de végighúzódik a duplahosszú billentyűsor alatt/mögött az a fémdoboz tömve alkatrésszel, érintkezőkkel, csavarokkal, távtartókkal.
A 3.generációs shift line-t 1959 után építették be minden B3 alapúba. Kissé egyszerűbb a kapcsolása és méretben is tömörítettek rajta. (1: 1946->, 2: 1952->) Persze, 18 fokozatú mindegyik. Igaz, ugyanolyan jól szól az M3-as 14 fokozatúja, csak ott a középső állást kihagyták, amit gyakorlatilag sohasem használok egyébként sem. Ezt tudnám inkább javasolni. Tudok (igaz első generációs) shift line-t és M100-as agyat. Az az A0-29 majdnem A0-28!!! De TG-d, scannered van? Szóval ha gazdaságosabb megoldást keresel, akkor M3 alkatrészeket javaslok. A kapcsrajzok meg letölthetők. Azt még igazi B3-nak lehet tekinteni. Nekem volt, Laurens is megtapasztalhatta, Lord is tudja.
Az AO-28 megépítése nem kis kihívás lenne. A percussion trafói és a vég trafó méretezése villamosmérnök uraknak sem kis feladat lenne, ezekről pedig infót beszerezni vagy a trafókat külön megvenni szinte lehetetlen. Bár egy AO-28 a perka kivételével bármely digitális clone hangját megdobná. Megépíteni szigorúan a percussion egység kihagyásával és esetleg az utólsó erősítő fokozat kihagyásával a Radio-phono nem szimetrikus kimenetéig lenne ésszerű. Milyen hangja van ezen a kimeneten?
Barkácsszenvedélyemnek egy oka van: a jelenlegi pénztelenségem. Sajna most nem tudnék vanni még klónt sem. + a saját építésű kütyüket ugy dobozolhatja az ember hogy még szállítható is legyen. Egy eredeti hammond viszont csak szobahangszer, nem szívesen fűrészelnék ketté egyet a "hordozhatóság" kedvéért.
Apropó, melyik típusokba használták a 3. generációs shift line-t? Ez most hirtelen nem tudom melyik lehet. Nekem egy 18 fokozatú kapcsolása van meg.
Letölthetők sok helyről a B3-asok kapcsolási rajzai. De nem javaslom a megépítést. Itt-ott szoktak árulni shift line-t. Abból is a 3. generációs legkisebbet javaslom, azzal mégjobban csikorog a scannerhang. Csak sajna nem elég a shift line. Kell még hozzá scanner, az A0-28, 2×5 oktáv waterfall, teljes (nem hiányos) hanggenerátor. Egyet megtapasztaltam, az utólagos tuningolások mindig többe kerülnek mint amennyit érnek orgonaügyben.
Érdekes hangzása van. Én 2nd perkával próbálkoztam. Nem tudom miért.
Más: milyen értékű tekercsek vannak a deley line-ban? Egy fórumon azt találtam hogy 510mH de ez óriási érték. Tényleg olyan nagyok azok a tekercsek?(terveztem egz scanner vibrato építését is, de ezt lehet elvetem)
Sokmindenből adódhat. Lehet hogy a perkaerősítő csövei már nem újak. Nem mindig baj. Nem használ erős perkát. Onnan hallani, hogy az orgonahang perka nélkül is dinamikusan szól. ami állítható a perkában azt cutoff-nak írják, de nem olyan mint a szintiknél, hanem a lecsengés hossza. Itt egy kicsit a szokásosnál hosszabbra van állítva, így erősebb is kissé a perka kattanása, de ez továbbra is csak a soft állás. Egyszerűen ezeknek a B3 alapú orgonáknak az A0-28 előerősítője ennyire dinamikusan szól. Az a leheletnyi torzítást is az előerősítő produkálja, de lehet fokozni a lezli bemeneti szintjének állításával is. A torzításban minden egység kissé kiveszi a részét. Hadd izzanak a csövek!
Érdemes megfigyelni a számban az 1'20"-nél, amikor erre ráteszi a C3-at (chorus/vibrato3) Mennyire keményebb, fémesebb lesz még a hangja. Sajna ezt csak ezekkel a hardverekkel lehet megoldani.
Sajnos nekem nincs Hammondom de rengeteg felvételen hallottam ezt a jellegzetes percussion torzításrt ami szerintem nagon jó. Főleg a felső oktávokon lehet jobban hallani. Csak az hammond orgona lelkivilágát szerettem volna egy kicsit megérteni mert építettem egy csöves torzítót (4558-al meghajtott 12ax7 avagy nálam ecc83)és nem tudom hogy egyenesbe a hangszerem teljes jelét adjam rá vagy hozzam ki külön kimeneten a percussiont és csak azt torzitsam meg egy kicsit. rt
Üdv!
Ha jól tudom a perc erősítőn van egy szintszabájzó poti. Próbálj meg azon állítani az majd változtat rajta egy kicsit. De a torzítás oka lehet az orgona előfok csövének az öregedése is.
Üdv: valaki tudja hogy Barbara D. a Funkish című számában milyen beállítást használ? Eszméletlen jó ez a szám. Minden benne van amit egy Hammondból ki lehet hozni.
A másik kérdésem hogy a B3 perkás orgonák erős percussionnál torzítanak egy haloványat.( megfogalmaztam ám: szóval a trafós percussion) Maga a percussion egység torzít vagy az utána lévő előfokot vezérli túl? rt
Gyere majd be Norbi, ugyis jott egy csomo bakelitlemez..., es megnezed a Leslie-t is, tetszeni fog:-)Penteken ahogy megbeszelve akkor....
Ja, a postara menned kel sajna ugy nez ki.....:-( "balhezni"
Tehtube tud egy csoves egy rotoros Lacikat, az is jo lehet, de 760-as, a Sanyorzonak van..., bar Ő egyben adna ugy tudom a motyojat...
Koszi az elismerest kicsi Lord, valoban baro ez a konfiguracio..., nincs mese:eredeti cuccokat kell hasznalni:-) de az a preamp sem piskota, "killer":-)