Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14631
A tőkések, a tulajdonukban lévő transznacionális cégek, és az általuk megvásárolt politika, média.

OFF
Oké. Ezek az emberek tudnak valami olyat, amit Te vagy én kevésbé. Elértek valamit, rendelkeznek valahány ember munkaerejével, valamint anyagi és más eszközökkel. Természetesen minden rendelkezésükre álló eszközzel megakadályozzák azt, hogy a "munkaerőknek" tekintett tömegek a komoly munkával létrehozott építményüket lerombolják, széthordják. Ugyanúgy védik a territóriumukat, mint ahogy Te is a sajátodat, legyen az bármekkora. A territórium védelme során bármilyen eszköz megengedett, amivel a védő élni képes.

Egyszóval, továbbra sem látok elvi működési különbségeket. Ha két oligarcha érdekkörei ütközésbe kerülnek, ugyanaz történik, mint két, azonos prédára vadászó állattal a szavannán. Max. azzal a különbséggel, hogy a két oligarcha a harc során is mások erőforrásait fogja felhasználni. De az ember társas lény, és tekintsd ekkor a tömegeket úgy, mint egy-egy oligarcha eszközeit, kivetüléseit.
ON

De mi lenne, ha valahogy hanyagolnánk a "gazdag tőkés miatt zárják be a mellékvonalakat" gondolatkört? Nem mondom, hogy nem izgalmas (de még mennyire hogy az!), csak egyre kevésbé szól a vasútról... ;)

hm
Előzmény: Elektricska (14626)
hmsoft Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14630
Rossz, aki rosszra gondol. :) Én most nem arra gondoltam.

hm
Előzmény: vaskerék (14629)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14629
"Kik is ezek az "ők", akik beadják és nyerészkednek? Valamilyen másik élőlénytípus?"

Nem gondolnám, hogy itt bárminemű "kódolt" célzást tett a II. világháborúban üldözött embertársainkra.
Persze meg lehet próbálni kiugratni a bokorból a nemlétező nyulat. Olyan újságírós...
Előzmény: hmsoft (14625)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14628
A linkek helyesen:
Anglia
Németország
Előzmény: Elektricska (14627)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14627
Itt van néhány link a topic témájához... Tudom, csúnya környezetvédő, civilek rárontanak a pénz világára, dehát ezt is le kell nyelnetek:
Német mellékvonalak újraindítása
Angol mellékvonal újraindítása
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14626
A tőkések, a tulajdonukban lévő transznacionális cégek, és az általuk megvásárolt politika, média.
Előzmény: hmsoft (14625)
hmsoft Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14625
Ez a piac majd mindent megold duma csak arra jó, hogy a tömegeknek beadják, közben meg éppen azon nyerészkednek

Kik is ezek az "ők", akik beadják és nyerészkednek? Valamilyen másik élőlénytípus?

hm
Előzmény: Elektricska (14618)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14624
Ezzel a közmondással, -mikor már nem tud mit felhozni- mindenki dobálódzik, csak az emberek 90%-a nem tudja mit jelent.

Kíváncsi vagyok, hogy tudod-e...
Előzmény: Carpy (14600)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14623
OFF
Köszi! Örülök, hogy vannak ilyen a emberek, akik pl. az ATTAC honlapját ajánlják! Az indymedia.hu is egy nagyon jó hírforrás!
ON
Előzmény: v_peti (14583)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14622
Sok más probléma sem "kardinális". De azért tőled nem vártam volna Gulyás-stílusú választ. :( /a/
Előzmény: Carpy (14620)
Carpy Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14621
"A Cargo bevételeinek mérlege a mellékvonalakon is pozitivak..."

Ilyen, hogy bevétel mérlege, nincs.
De tudom, hogy mit akartál írni, - de sajnos az sem igaz.

Előzmény: vaskerék (14617)
Carpy Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14620

"Aki meg rosszul lesz 20-30 perc buszozástól is, az így járt."

 

Az ország településeinek 2/3-a jelenleg is csak busszal közelíthető meg, mégsem kardinális ez a probléma.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (14612)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14619
Ez csak üres duma...

Írd le a Te vélekedésedet, ütköztesd ezzel, formálj saját definíciót! Az már valami, böfögni mindenki tud...
Előzmény: Törölt nick (14594)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14618
Hát persze, hogy hülyeség, és ők sem hiszik el. Ez a piac majd mindent megold duma csak arra jó, hogy a tömegeknek beadják, közben meg éppen azon nyerészkednek, hogy alig old meg valamit.
Előzmény: vasútbarát (14588)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14617

"A lemondás vidámsága attól is függ, hogy mekkora kiadás párosul az adott bevételhez."

 

A Cargo bevételeinek mérlege a mellékvonalakon is pozitivak...

Előzmény: orangutan (14610)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14616

"Amíg munkába menet mindennap több ezer embert látok, aki állva nyomorog a buszokon, vagy kilométereket gyalogol a vasútállomásra, addig nem tud meghatni."

 

Nos engem meg ez nem tud meghatni...

A "TÖMEGKÖZLEKEDÉS" szó önmagáért beszél, és ezt megmagyarázza...

 

Mit lehetne tenni ez ellen?

- Legyen tízszer ennyi közösségi jármű, és akkor csak több száz embert látsz a buszokon és a vonatokon a "többezer" helyett? Ezt akarod?

 

Előzmény: orangutan (14609)
v_peti Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14615

De ha a kínai áru nem irreálisan olcsó, és a magya termék nem kétszerannyiba, hanem csak 1,2-szer annyiba kerül, akkor vonzóbbá válik.

 

Előzmény: Carpy (14593)
v_peti Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14614

Bocs. Te közgazdász vagy Volános vagy? Mert a bezáráspárti klub oszlopos tagjai (taxxx ás Carpy) mellé te is odatartozol. :(((

 

 

Előzmény: orangutan (14597)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14613
"Azok az újságírók, akik pnzért hirdetnek most mellékvonali megmaradásokat egyik napilapban, autóval mennek tiltakozó riportot írni.

Autóval is jönnek vissza."


Ennyire gyakran ismételgetni a jól hangzó frázisokat már krisztoferizmus...

Ennyire nagy a baj?

/a/
Előzmény: Törölt nick (14595)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14612
Aki meg rosszul lesz 20-30 perc buszozástól is, az így járt. Imádom a fejlődést... /a/
Előzmény: Carpy (14598)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14611

Amíg munkába menet mindennap több ezer embert látok, aki állva nyomorog a buszokon, vagy kilométereket gyalogol a vasútállomásra, addig nem tud meghatni.

 

Ez most milyen összefüggésben is van Porvacsesznekkel?

Előzmény: orangutan (14609)
orangutan Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14610

A korábban beszúrt adatok szerint egyes bezárandó mellékvonalakon egy évben a MÁV Cargonak 4-500 millió forintos bevétele is van. Ennyire gazdagok vagyunk, hogy erről a vasút vígan lemond?

 

A lemondás vidámsága attól is függ, hogy mekkora kiadás párosul az adott bevételhez.

Előzmény: vaskerék (14604)
orangutan Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14609

Igazad van. (Talán mentségemre szolgálhat, hogy nagyon régen, gyermekkoromban túráztam abban a folyóvölgyben, és nem emlékszem olyanra, hogy vonatozni kellett volna)

 

Mit tegyünk?

 

Hány férőhelyes vonatokat közlekedtessünk, milyen időközönként, hogy az arra járó turistacsoportok biztosan elférjenek? Kinek a pénzén?

 

Mi lenne, ha áthelyeznénk az "állomást" a legközelebbi, autóbusszal megközelíthető pontra?

 

Igen, messzebb van. Aki nem tud gyalogolni, az túrázzon másfelé. Amíg munkába menet mindennap több ezer embert látok, aki állva nyomorog a buszokon, vagy kilométereket gyalogol a vasútállomásra, addig nem tud meghatni.

Előzmény: kopaszhaj (14603)
M41-2142 Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14608
Pontosan.
Előzmény: Gy.sz.1859 (14554)
looksharp Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14607
Tudja valaki, hol érhető el a Magyar Nemzet cikksorozata a 28 bezárásra tervezett vasútvonalról? Én nem lelem a Magyar Nemzet honlapján.
koller andor Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14606
Porva-Csesznek állomáson megjelenik egy busz. Ez jó. Néhány extra követelményt viszont ennek a járműnek teljesítenie kell. Legyen pl. kétéltű, mert a fahíd az, biztos nem bírja el, meg egy lánctalp is jól fog jönni. Ember! Ehhez a megállóhelyhez egy darab erdei földút, meg jónéhány kiránduló-ösvény vezet!
Előzmény: orangutan (14602)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14605
"De azért a közúti közlekedésre kimért admnisztratív korlátokat ne felejtsük el."

Egyszer összeírhatnád nekünk...
Talán még együtt sirunk Petivel a közút sanyarú sorsán... :-D
Előzmény: Carpy (14591)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14604
"Mennél többet utazol mellékvonalon ( én sokat teszem) annál inkább világos, hogy a mellékvonali utasszállítás, igen, kimondhatóan elsősorban és döntő szempontból szociális juttatás és nem közlekedési vállalkozás."


Ahogy a fővonali vasúti személyszállítás is az.
Sőt, a teljes közösségi személyszállítás "szociális jutatás".

De miért beszélünk folyamatosan a személyszállításról?
Miért nem képezi vita tárgyát az a mellékvonali "0" forgalmú teherszállítás, amiről kiderült, hogy napi párszáz tonna kő, fa, homok néhány mellékvonalon?

A korábban beszúrt adatok szerint egyes bezárandó mellékvonalakon egy évben a MÁV Cargonak 4-500 millió forintos bevétele is van. Ennyire gazdagok vagyunk, hogy erről a vasút vígan lemond?



Amúgy a "liberalizmus" szó definicióját szívesen elolvastam volna Tőled is pro-kontra alapon... :-)






Előzmény: Törölt nick (14595)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14603

Csupán a hozzászólásodból levonva: még térképen sem nézted meg, hol van ez az állomás.

Előzmény: orangutan (14602)
orangutan Creative Commons License 2006.08.03 0 0 14602

Nyár elején a Cuha völgyben kirándultunk egy csoporttal. Porvacsesznekről vonattal jöttünk vissza. Kiváncsi leszek majd a vonatpótló buszra...

 

Az a busz igenycsak zsúfolt lesz. Olyan zsúfolt, mint amikor egy napos júliusi reggelen egy balatoni vonatra felszáll egy 300 fős csoport. Velük mit csináljunk? Hova járassuk a vonatot, a bakonyba 40 fő kedvéért, vagy Fonyódra 300 fő kedvéért,

 

Ha mindennap megy egy 40 fős kirándulócsoport, akkor indítani kell még egy buszt (másodrészt vagy új járatot).

 

Ha mindennap megy 10 db 40 fős csoport, naponta 400 db retúrjegy, akkor meg kell tartani a vonatot.

 

Ha minden 10. napon esik be egy 40 fős csoport, akkor el lehet gondolkodni, mi legyen:

- Rábízzuk a csoportokra, hogy rendeljék meg maguknak a különjáratot. Aki nem rendel, az ottmarad.

- Minden nap felküldünk egy buszt, aztán vagy jön a csoport, vagy üresen jön vissza. Ez esetben találnunk kell egy pénzeszsákot, amelyik hajlandó kinyílni erre a célra. Mondjuk a környékbeli önkormányzatok és vendéglátók zsákját. Ha a zsák elég nagy, a zsáknyitogató természetesen dönthet úgy is, hogy inkább egy vonatot fizet.

- A fenti két véglet között vannak átmenetek is, pl. szerződést kötnek egy közlekedési vállalattal, hogy ha a meghirdetett telefonszámon 10:00-ig megrendelnek egy buszt, az 15:00 és 18:00 között a kívánt időpontban felmegy a hegyre, és leviszi a csoportot a veszprémi vasútállomásra.

Előzmény: kopaszhaj (14599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!