Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Azert kerdeztem amugy, mert itt amikor volt egy özzel utközös balesetem, a markaszerviz semmit nem volt hajlando javitani, csak egyben cserelni. Mondjuk a biztosito fizette, de masreszt meg valahol a biztosito is az en befizeteseimböl fizet, tehat ha dragulnak az esetleges javitasok költsegei, akkor a biztositasi dijak emelkedni fognak.
Ha elterjed a "gigapress", "giga casting" modszeru egybekeszult nagy elemekkel valo autogyartas, az jo a gyartonak, mert kevesebb heggesztes, kevesebb robot, kevesebb költseg, de fog a vevönek azzal jarni, hogy serules eseten is egybe kene a fel autot kicserelni? Es hamarabb jön, hogy gazdasagi totalkar?
Valamit valamiért, az adagolók fejlődésével érzékenyebbek lettek és nőtt a szennyező NOx termelés.
Nem lehet előre megjósolni azt sem, hogy az öntött alu elemek javítása mennyire lesz problémás. Állítólag egyszerűen levágható a sérült rész és odacsavarozható a javító darab.
Az autóipar fejlődése éppen azt az irányt követi évtizedek óta. Mi az amit egy modern autón hátsó sufniában lehet még generálozni? Több részéhez már a márkaszervizek sem nyúlnak hozzá.
Mit nyert egy dízelautó például a modern befecskendező rendszerekkel, ahol "atomi" méretekre zsugorodott a mérettűrés?
Szóval cserébe azért, hogy a gyártó nagyobb haszont realizaljon, a tulajdonosok fizetik a feláras biztositast. Mert ezekkel a csodaontvenyekkel könnyű lesz gtk-ba csúszni. Jó környezetbarát is, nyilván. :P
Úgy tűnik Musknak sikerült mégiscsak forradalmasítani az autó kasztnigyártást is a nagyméretű présöntéssel.
Legalábbis a egyre több autógyár követi a példáját, ha jócskán megkésve is.
In a statement to Automotive News Europe, Volvo Solution Architect Vehicle Platform Mikael Fermer remarked that the use of megacasts is one of the company’s biggest technological shifts. “This is the biggest technology shift since we switched from wood to steel (for car bodies),” Fermer said.
...
Volvo’s head of engineering and operations Javier Varela noted that the shift to the use of megacasts could result in 75% time savings compared with how large aluminum body components are traditionally put together today. “You avoid the stamping and welding processes and replace them with a megacasting process that is a one-shot injection followed by some tweaks after the injection,” Varela said.
Varela also noted that ultimately, the use of megacasted parts should allow Volvo to enjoy some sustainability benefits. “All the aluminum that you are injecting is used. You don’t have any scrap like you do with stamping,” Varela added.
...
Other automakers such as German luxury car maker Mercedes-Benz is reportedly looking to utilize single-piece casts as well. Mercedes-Benz is reportedly looking to utilize megacasts to form the rear of its EQXX concept, which made its debut in Las Vegas last month during CES 2022.
Nahát, ki hitte volna, hogy ilyen nagy jelentőséget tulajdonítanak az autógyártók a Megacastingnak.... talán érdemes lenne a fejlemények fényében újra elővenni, miért is marhaság a megacasting?
Tudod, lemásolták a T modell gyártószalagját, a Teslát meg nem másolják, mert az ósdi 100 évesek még azt hiszik, hogy ők jobban tudják, mint anno 10 éve a Nokia, ő is ebbe bukott bele.