Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2022.02.10 0 0 41968

Apu... kezdődik. :-)

Előzmény: Warlimont (41964)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41967

Trump igyekezett nyalni a seggét, az USA vállalkozóknak, de Musk nem kért belőle, mert nem értettek egyet a környezetvédelemben.

Előzmény: Warlimont (41964)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41966

Nem támogatták, majd lehet, hogy utólag adnak valamit, de az sem biztos.

Előzmény: mica-r (41965)
mica-r Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41965

Előfordulhat, de szerintem támogatták pl a Starlinket. Aminek semmi értelme (polgári célok tekintetében)

Előzmény: Future 184 (41962)
Warlimont Creative Commons License 2022.02.10 -2 0 41964

Pedig igyekezett nagyon. Nezzetek az arcat, klasszikus "nyalazatos szolgaja" tekintet. :)

 

Előzmény: Future 184 (41962)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41963

Akkor bocs. :-)

Valóban... inkább úgy mondanám, hogy Bidennek más, fontosabb barátai vannak, akik a hóna alá nyúlnak, arra az esetre, ha véletlen megbotolna... :-)

Előzmény: mica-r (41961)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41962

Trump se volt az, az utolsó barátját Obamának hívták.

Előzmény: mica-r (41961)
mica-r Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41961

Az értő olvasás hiányzik ez esetben...

Az volt a mondanivalóm, hogy most nem nagyon barátja a Biden kormány.

Előzmény: szilvatövis (41959)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41960

Azok munkahely teremtő támogatások, nem a Tesla kapja, hanem a létrehozott munkahelyért jár, bárki kapná ha munkát adna.

Előzmény: szilvatövis (41959)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41959
Előzmény: mica-r (41954)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41958

Még most sem támogatja az állam.

Előzmény: Future 184 (41957)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41957

Csak tolod a régi sületlenség mantrát, Musk nem állami támogatásból építette fel a Teslát.

Előzmény: mica-r (41956)
mica-r Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41956

Igen, tudom, tudom. 

A világot is mindjárt megmenti és tudunk a Marson pihenni meg bárhol  tiktokot nézni a százezernyi műholdja segítségével.

Előzmény: Future 184 (41955)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 41955

Nem kapott semmit, el vagy tévedve, mint általában.

Előzmény: mica-r (41954)
mica-r Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41954

Pénzt viszont Trumptól kapott :-)

Előzmény: szilvatövis (41953)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41953

Ezért nem kell reklámokra költeni Musknak. Még az USA elnöke is neki dolgozik. :-)

https://e-cars.hu/2022/02/09/biden-elismerte-a-tesla-amerika-legnagyobb-elektromos-autogyartoja/

Warlimont Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41952

Ugy legyen, tenyleg!

.

Azert kerdeztem amugy, mert itt amikor volt egy özzel utközös balesetem, a markaszerviz semmit nem volt hajlando javitani, csak egyben cserelni. Mondjuk a biztosito fizette, de masreszt meg valahol a biztosito is az en befizeteseimböl fizet, tehat ha dragulnak az esetleges javitasok költsegei, akkor a biztositasi dijak emelkedni fognak.

Előzmény: szilvatövis (41951)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41951

Nem kell egyben cserélni.

Előzmény: Warlimont (41950)
Warlimont Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41950

Ha elterjed a "gigapress", "giga casting" modszeru egybekeszult nagy elemekkel valo autogyartas, az jo a gyartonak, mert kevesebb heggesztes, kevesebb robot, kevesebb költseg, de fog a vevönek azzal jarni, hogy serules eseten is egybe kene a fel autot kicserelni? Es hamarabb jön, hogy gazdasagi totalkar?

Előzmény: mica-r (41948)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41949

Valamit valamiért, az adagolók fejlődésével érzékenyebbek lettek és nőtt a szennyező NOx termelés.

Nem lehet előre megjósolni azt sem, hogy az öntött alu elemek javítása mennyire lesz problémás. Állítólag egyszerűen levágható a sérült rész és odacsavarozható a javító darab.

 

Előzmény: mica-r (41948)
mica-r Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41948

Sajnos ezt az irányt követi. Nyilván olcsóbb így termelni. Valamit valamiért...

Azért egy kocka Lada sérült elejét nagyobb munka kijavítani, mint egy modern "csavaros" elejű autóét!

A dízelautó pl emissziót meg literteljesítményt nyert (egyszerre!)

Előzmény: szilvatövis (41947)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41947

Az autóipar fejlődése éppen azt az irányt követi évtizedek óta. Mi az amit egy modern autón hátsó sufniában lehet még generálozni? Több részéhez már a márkaszervizek sem nyúlnak hozzá.

Mit nyert egy dízelautó például a modern befecskendező rendszerekkel, ahol "atomi" méretekre zsugorodott a mérettűrés?

Előzmény: mica-r (41946)
mica-r Creative Commons License 2022.02.09 0 0 41946

Eldobható nyomtató kategória. Javíthatósága is vacakabb.  Nyilván olcsóbb gyártani, cserébe több a kockázata.

Előzmény: Future 184 (41945)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 41945

Ugyan mitől lenne, ugyan úgy lehet javítani.

Előzmény: Saughassy (41944)
Saughassy Creative Commons License 2022.02.08 0 0 41944

Szóval cserébe azért, hogy a gyártó nagyobb haszont realizaljon, a tulajdonosok fizetik a feláras biztositast. Mert ezekkel a csodaontvenyekkel könnyű lesz gtk-ba csúszni. Jó környezetbarát is, nyilván. :P

Előzmény: szilvatövis (41942)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 41943

A Volvónak kínai tulaja van, azok nem hülyék, a jó dolgokat rögtön átveszik, még az ósdi 100 évesek megvárják, még kiszorulnak a piacról.

Előzmény: szilvatövis (41942)
szilvatövis Creative Commons License 2022.02.08 0 0 41942

Úgy tűnik Musknak sikerült mégiscsak forradalmasítani az autó kasztnigyártást is a nagyméretű présöntéssel.

Legalábbis a egyre több autógyár követi a példáját, ha jócskán megkésve is.

In a statement to Automotive News Europe, Volvo Solution Architect Vehicle Platform Mikael Fermer remarked that the use of megacasts is one of the company’s biggest technological shifts. “This is the biggest technology shift since we switched from wood to steel (for car bodies),” Fermer said. 

...

Volvo’s head of engineering and operations Javier Varela noted that the shift to the use of megacasts could result in 75% time savings compared with how large aluminum body components are traditionally put together today. “You avoid the stamping and welding processes and replace them with a megacasting process that is a one-shot injection followed by some tweaks after the injection,” Varela said. 

Varela also noted that ultimately, the use of megacasted parts should allow Volvo to enjoy some sustainability benefits. “All the aluminum that you are injecting is used. You don’t have any scrap like you do with stamping,” Varela added. 

...

Other automakers such as German luxury car maker Mercedes-Benz is reportedly looking to utilize single-piece casts as well. Mercedes-Benz is reportedly looking to utilize megacasts to form the rear of its EQXX concept, which made its debut in Las Vegas last month during CES 2022. 

 https://www.teslarati.com/volvo-adopts-tesla-giga-press-megacasting/

 

Nahát, ki hitte volna, hogy ilyen nagy jelentőséget tulajdonítanak az autógyártók a Megacastingnak.... talán érdemes lenne a fejlemények fényében újra elővenni, miért is marhaság a megacasting?

Future 184 Creative Commons License 2022.02.05 -2 0 41941

Tudod, lemásolták a T modell gyártószalagját, a Teslát meg nem másolják, mert az ósdi 100 évesek még azt hiszik, hogy ők jobban tudják, mint anno 10 éve a Nokia, ő is ebbe bukott bele.

Előzmény: Saughassy (41940)
Saughassy Creative Commons License 2022.02.05 0 0 41940

Igen, a Ford T modell sikere is pont ebbe az irányba vitte az autógyártást. 

Előzmény: Future 184 (41937)
Future 184 Creative Commons License 2022.02.05 0 0 41939

Neked van bajod a változásokkal, én örülök neki, hogy van aki generálja, nem csak a poshadt állóvíz létezik.

Előzmény: tfe_tng (41938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!