Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

snow.dog Creative Commons License 2015.05.16 0 0 329

Természetesen tudok segíteni, de csak magánban tudjuk intézni. Küldj innen nekem egy privát mailt (nyilvános a hozzáférés), a többit majd abban megbeszéljük.

Előzmény: sbojan (327)
sbojan Creative Commons License 2015.05.15 0 0 327

snow.dog mester!

 

Az 2015-1 -es térképek felrakásában van valami okosság, amiben esetleg tudnál segíteni?

Engem a TMC nem igazán érdekel, sohasem használtam - szerintem a környékünkön nincs is különösebb jelentősége, de eddig külföldön is el voltam nélküle.

Előzmény: snow.dog (325)
kissp75 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 326

Köszönöm snow.dog hogy megnézted, részben én is a térképre tippeltem. A 2014-1 még biztosan jó volt, valószínű a 2014-2 óta nincs TMC. Feltételezem a Te 2015-1 térképed is az, amit közösen vásároltunk sylver-rel, ami azért furcsa kicsit, mert ő szlovén, viszont Magyarország és Szlovénia egy régióban van (a 022). A régi térkép visszaállítását én már korábban próbáltam, régebbi dátumú nem telepíthető mint az aktuális, ugyanakkor hiába állítod vissza a gyári beállításokat, csak a speedcam adatbázis törlődik, a térképek nem.

 

 

Előzmény: snow.dog (325)
snow.dog Creative Commons License 2015.05.15 0 0 325

Szia!

 

Megnéztem és úgy tűnik már nálam sem működik. Pát órája tettem fel a 2015-ös magyar térképet, és gyanítom azóta nincs TMC adat.

Az IGO esetében maguk a térképek tartalmazzák a TMC táblákat, szerintem ez a HERE térképeknél is így lehet. Valószínűsítem, hogy nem tudjuk visszatenni a régebbi térképeket, mert a rendszer ezt nem fogja megengedni (nem próbáltam). Nincs más hátra, minthogy várunk fél, vagy egy évet az újabb frissítésre, és reménykedünk, hogy abban már ismét lesz TMC tábla.

Előzmény: kissp75 (325)
kissp75 Creative Commons License 2015.05.13 0 0 325

Sziasztok!

 

Van egy C4 Picassom (2014-es, SMEG+ 5.1-es), és az a gondom, hogy pár hónapja (nem tudom pontos dátumhoz kötni) nem kapom meg a TMC üzeneteket (a lista teljesen üres). Már megpróbáltam a gyári beállításokat is visszaállítani, hátha én állítottam el valamit. Külföldön sem jártam vele az utóbbi időben, így nem tudom megállapítani hogy csak Magyarországon nem dolgozik, vagy máshol sem. Valamikor a múlt év vége felé még bizonyosan működött. Hamarosan viszem szervízbe, de előtte jó lenne tudni, hogy más Picassokban megjelennek-e a TMC üzenetek? (Eddig három térkép frissítést tettem fel (2014-1, 2014-2, 2015-1), nem tudom ezeknek lehet-e köze hozzá, az első frissítés után még bizonyosan jó volt.) 

 

Ha valaki venné a fáradságot, és csak annyit válaszolna hogy nála működik-e, azt megköszönném.

biga156 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 323

"Megnyugtat" a dolog, hogy nem egyedi az eset... Szerintem nem túl jó megoldás. 

 

A fülekhez: én eddig csak olyan ISOFIX ülést láttam, ami az alsó 2 ponton rögzül. Látod erre nem is gondoltam :)

 

Előzmény: sbojan (321)
sbojan Creative Commons License 2015.04.21 0 0 322

A kis akasztó az ülések háttámláján az az ISOFIX rendszerű biztonsági gyermekülések rögzítésére szolgál (egyes ISOFIX gyermeküléseken ugyanis van egy extra heveder, s azt kell ide beakasztani majd megfeszíteni, így fékezéskor nem dől előre a gyermekülés háttámlája.)

Előzmény: biga156 (320)
sbojan Creative Commons License 2015.04.21 0 0 321

Azzal a kis műnyanyag foggantyúval én is kishíjján megszívtam. Mondjuk napokig a sírás kerülgetett így is.

Történt ugyanis, hogy jó pár teli dobozt vittem a csomagtartóban s tetőig fel voltak pakolva a dobozok. Otthon kipakoltam a cuccot s a végén, amikor vissza akartam húzni a rolót a helyére, ledöbbentem, mert csak három kis lyukat láttam a vászon szélén, a foggantyú ellenben sehol. Aztán a felső részét megtaláltam kis keresgélés után, de az alsót sehol sem láttam. Este volt, így zseblámpával centiről centire átnéztem a kocsi környékét vagy 5 méteres sugarú körben, hátha elpattant valahová. Belülről is az összes ülést ide-oda tologattam, lehetséges röppályákat elemeztem :-), stb., hátha beékelődött valahová. Utána még oda is visszakocsikáztam, ahol a dobozokat bepakoltam - egy hotel parkolója, s ott is vagy egy órán át zseblámpázgattam a környéken, ahol korábban parkoltam. Gondolom, a hotel recepcióján a kamerájukon keresztül engem nézegetve többekben megfordult, hogy lehet, egy dilis van odakint. Még szerencse, hogy emlékeztek rám egy délutáni rendezvényről, így nem jöttek ki, hogy mi a fenét is csinálok és mászkálok négykézláb a fűben egy lámpával a számban, miközben a két kezemmel a füvet simogatom.

Már teljesen feladni készültem, amikor két nappal később, utolsó nekifutásként megpróbáltam a dobozokat elképzelni a kocsiban, hátha közük van hozzá: és lőn szerencsém!

Tudjátok, hogy sok nagyobb kartondoboznak vannak kivágások az oldalain, hogy oda benyúlva emelhessék meg a dobozt. Nos, egy ilyen nyílásba akadt be menet közben a foggantyú s az "tépte le". Volt vagy 12-13 doboz a kocsiban, végig néztem mindegyiknek a tartalmát s természetesen a legutolsóban a zacsik között ott pihent a "drága". A poén, hogy egy óra múlva jött a szállító hogy tovább vigye az összes dobozt s azok tartalmát, így nagyon kicsin múlott a katarzis.

Azóta kiemelt figyelmet szentelek a foggantyúnak, erősen szorítom az ujjaim között, amikor húzogatom a rolót, s kipakoláskor azzal kezdem, hogy megnézem, a helyén van-e még mindkét fele.

Előzmény: biga156 (320)
biga156 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 320

Na ma megint érdekes dolog történt velünk. Épp ma vittük éves kötelezőre a kocsit, és utána elmentünk bevásárolni. Cucc bepakolás, majd nejem be akarta húzni a kalaptartó rolót, de véletlenül melléakasztotta, viszont még nem engedte teljesen el a kis kampót. A rugó persze visszarántott, a kis kampó meg a kezében maradt, valahogy pont rosszul fogta vagy nem tudom. A lényeg: a kampó részt (alsó elem) megtaláltuk, de a tetejét órákig tartó keresés után sem (ha megvan, akkor csak simán össze lehetne pattintani, 3 patent fogja össze). Nincs sehol. Vissza a szervizbe (szerintem amúgy is keresztet vetnek, ha minket meglátnak :) ), akkor rendelünk egy ilyen műanyag bigyót. 

Gondolom senki nem fog meglepődni, ha elárulom: külön nincs ez a kis 3x4 cm körüli műanyag izé, csak kompletten, a teljes kalaptartóval együtt lehet pótolni. Ára 260€!! Na ezt némileg sokallottuk, így átmentünk a szerviz részleghez (ahol mint mondtam már ismernek, mint a rossz pénzt), ahol némi tanácstalan fejvakarás után a szervizvezető legyintett, és egy másik, zsír új Grand Picasso-ból kivett nekünk egy kalaptartó rolót és kicserélte (eleve tisztáztuk, hogy mi sarunk). Szóval végül nagy köszönet utólag nekik.

 

Ja, tényleg: a nagy keresésnek van még egy hozadéka, bár lehet, hogy ez csak nekem új dolog: a 2 sor üléseinek hátulján, a kis tolózár felett (ami tartja azt a lapot, amit lehajtva takarja az ülés mögötti teret) az a kis műanyag ajtócska egy-egy rögzítőfület takar (egyszerűen kipattintható). Ezt eddig sosem figyeltem :) Szerintem akár a csomagtér elválasztó háló is akasztható ide, vagy bármilyen rögzítőfül. Ha csak nekem új, akkor bocs a felesleges irásért :)

 

 

biga156 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 319

Ezt nem is nagyon figyeltem eddig, bár nem is hiányzott :)

 

Nekem pl egy olyan funkció hiányzik, hogy ha kiszállok járó motornál, kulccsal a zsebemben, hogy ne csak sipoljon, hanem mondjuk a kuolung benyomására álljon is le. Hatékony védelem lehetne a klasszikus "kiszállok bezárni a kaput és közben bepattannak és elviszik" módi ellen. Nem lenne túl nagy kihívás, mert a kocsi (pl a Start-Szop miatt) eleve képes (lenne) erre. Így viszon simán megy kulcs nélkül is - legfeljebb visít.

Előzmény: c4bordo (318)
c4bordo Creative Commons License 2015.04.20 0 0 318

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a segítséget, időzónát állítottam ;).

 

Szeretem amúgy ezt a kocsit, remélem beválik majd hosszú távon is. Annyi még a furi, hogy csak indulás után jelez ha valamelyik ajtó nyitva maradt, a régi autómon -ami nem egy flancos járgány- is látható volt már indulás előtt hogy nyitva van még az egyik.

 

Üdv! :)

biga156 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 317

Hasonló jelenség ismerősnél az FAP eltömődése miatt volt. Szervizben egy regeneráls stb után eltünt. Nem tudom nálad ez-e a hiba, csak egy ötlet.

Előzmény: gillete007 (312)
biga156 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 316

Még jó, hogy miután beírtam a hülyeséget, látom, hogy te már beírtad eleve - helyesen :P

 

Így jár, aki felületesen rohan végig a fórumon :)

Előzmény: sbojan (310)
biga156 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 315

Hordom össze a hülyeséget: GMT+2 kell, a másik meg UTC akart lenni :D Másik fórumon a TMC-ről beszélgettem épp :P

Előzmény: biga156 (314)
biga156 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 314

Igen, mert - rejtélyes okból -  kocsi nem sima TMC-t, hanem UMT időt használ (gondolom a GPS miatt), abban meg nincs nyári időszámítás. Tehát ami télen pl TMC+1, az nyáron +2 lesz. Tehát mi pl azt csináljuk, hogy óraállításkor zónát váltunk benne (de ki is kapcsolhatod az frissítést, és akkor nem lesz a GPS-en keresztül frissítve az aktuális idő, manuálisan meg azt állítasz, amit akarsz).

 

Szerintem okosabban is meg lehetett volna csinálni.

Előzmény: c4bordo (309)
biga156 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 313

Igen, nekünk is ilyen a felni és a gyári kerékőr. Nekem is csak a legűrészelés jut eszembe, bár nekünk elég fixen áll a helyén (de valóban kijebb van)

Előzmény: sbojan (308)
gillete007 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 312

segítségeteket szeretném kérni.van egy 2006os évjáratú C4 tendancem 1.6 16v-ém.mostanában 2000-nél vagy 3000-nél gyorsításnál befullad aztán meg elindul.az lenne a kérdésem,hogy mi okozhatja?van-e benne üzemanyag szűrő,ami okozhatja stb.van amikor alapjáratom sincs aztán egy nagyobb meghajtás után az alapjárat vissza jön,de a torpanás megmarad.kérlek a gillete007@freemail.hu irj nekem választ,segítséget.előre is köszönöm a választ.

snow.dog Creative Commons License 2015.04.17 0 0 311

Szerintem van benne GPS vevő, és be is van állítva a szinkronozás. Pont ezért áll vissza az idő. Valóban az időzónát kell megfelelően beállítani.

Előzmény: sbojan (310)
sbojan Creative Commons License 2015.04.17 0 0 310

Szia!

GPS van a kocsidban?

Ha igen, akkor érdemes az órát a GPS-szel szinkronizálni - ilyenkor az időzónánál GMT+2-t kell választani (téli időszámításnál GMT+1, a nyári esetén GMT+2).

 

Előzmény: c4bordo (309)
c4bordo Creative Commons License 2015.04.16 0 0 309

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni.

 

C4 grad Picassomban -novemberi- szeretném átállítani az órát. Beállításoknál megvolt, jóváhagytam, átáll az új időre, majd 5 perc múlva visszaáll a régi -rossz- időre.

 

Válaszotok előre is köszönöm!

 

Bordó :)

sbojan Creative Commons License 2015.04.15 0 0 308

Hali!

 

Látom, mindenkinek szépen s rendben műxik a kocsija, így nincs is témánk. :-)

 

Akkor én "bedobok" egy apróságot, ami kicsit azért bosszantó is, főleg, hogy eléggé hihetetlennek tűnik, hogy erre nincsen gyári megoldás, hogy erre nem gondoltak Citroenék.

Szóval: a gyári 17-s alufelnikhez nemrég kerékőröket vettem (cikkszám 16 126 164 80). A kerékcsavarokon eddig műanyag díszkupakok voltak, pontosabban vannak most is, kivéve a kerékőrcsavarokat, mivel azokra csak félig sikerül rányomni a kupakokat, mivel a kerékőrcsavar pereme megakadályozza, hogy bentebb lehessen nyomni a kupakot.

Így viszont a kupak kiáll a többi által alkotott síkból úgy kb. 6 mm-rel, s nemcsak, hogy idétlenül néz ki, de könnyen lepöckölhető róla, sőt, szerintem magától is leesne előbb vagy utóbb egy zötykölődősebb útszakaszon.

 

Képek a problémáról.

 

A kerék a kupakokkal - egy kivételével:

 

A kupak láthatóan magasabban van, mint a többi:

 

 

A fejek eltérő magassága azon a részen, amire a kupak ráhúzható:

 

 

És a kerékőr csavaron lévő perem, ami a probléma okozója:

 

 

A nagy kérdés, hogy mi a megoldás?

Nekem csak az jutott eddig eszembe, hogy lefűrészelem valahogy a kupak felét, majd a "maradékot" valami ragasztásos módszerrel a kerékőr csavar fejéhez "ragasztom".

 

Szerintetek?

sbojan Creative Commons License 2015.03.10 0 0 306

Oké, értem s az elmodottak alapján meg is értem, mire célzol az alkalom adta lehetőségen: német, minőségi pálya, a közlekedők számítanak is a nagy sebességre, stb. - így kicsit más a leányzó fekvése. Persze ettől még fő a biztonság, s most már úgy vélem, nálad sincs ez másként, s ennek őszintén örülök. Komolyan!

Előzmény: biga156 (304)
biga156 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 305

Szokásos elírás már az elején :) Szóval az "nem igen" akart lenni :) Biztos van még benne, de ez nagyon szemet szúrt még nekem is :D

Előzmény: biga156 (304)
biga156 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 304

Me, igen gondolom én sem máshogy a sebesség kérdését. Engem kifejezetten úgy ismer (illetve míg aktívan vezettem ismert) mindenki, hogy ha 130 a megengedett, az inkább nálam 125, mint 140, pont a tiédhez hasonló okokból. A gyorshajtás viszont relativ fogalom: nagyban (elsősorban!) függ a környezettől, utána persze a műszaki lehetőségektől (út kialakítása, kocsi) és persze a vezetőtől is. Hidd el ( a 200-as tesztet leszámítva) ezzel a kocsival az említett útszakaszokon kényelmes és biztonságos a 170 körüli utazó. Ugyanezen az útvonalon pl a Zafira-val max 130-at mentün, azzal pl a 160 már olyan volt minden szempontból, mint ezzel a 200). Egyébként ilyen haladásra amúgy is legfeljebb a német pályán van lehetőség, de ott is nagyon ritka. Ezen ritka laklaom viszont kényelmesen kihasználható, nem kifejezetten az élvezet miatt (ami amúgy sem nagyon jön szóba 17-19 óra autópályázásnál :P ). Nem is ezért írtam egyébként be, hanem azért, hogy megosszam tapasztalatainkat ilyan körülmények között is :) Ez a fórum célja :P

Az alkatrészekhez: szerintem nincs különbség az otthoni meg az itteni elátottságban (sem). Azt viszont nem tudom, hogy egy nagyobb város szervize nincs-e jobban ellátva ilyesmivel (mi egy kb 30e-s városban lakunk). Párizs egyébként más világ! 

Van egyébként már elég sok új Picasso, bár a Grand nagyon ritka errefelé is.

Előzmény: sbojan (303)
sbojan Creative Commons License 2015.03.09 0 0 303

Nos, hogy itthon a kereskedők nem sokat tudnak mondani a kiegészítőkről, azon sajnos nincs miért csodálkozni: amennyi új autót, s főleg ebből a fajtából eladnak, úgy nem is csodálom, ha a gyár véletlenül sem hordozza őket a tenyerén az extrák demó példányainak ellátásával. Prospektusból, körömnyi képekből meg ember legyen a talpán, aki kitalálja, milyen annak az izének a fogása, a tartása, a minősége, stb.

Azon viszont, hogy Franciaországban is hasonlóan tehetetlenek s igény esetén bemutatni sem tudják a dolgokat, azért már meglepődöm. Most jöttem vissza Párizsból (volt egy kis munkám arrafelé), és láttam jó pár új Picasso-t, bár kétségtelenül ott sem volt túlreprezentálva. Ami néha jó is. :-)

 

A sebesség témába ne menjünk sokkal jobban bele, mert engem úgy sem fogsz meggyőzni. Sajna már a 307-es fórumból önként távoztam, annyira egyedül voltam a véleményemmel a nagy sebesség indokolatlan bevállalásával való szembenállásommal. Persze én már megtapasztaltam a rokoni körömben történt pár tragikus eset kapcsán azt, hogy milyen azon az oldalon állni, amikor a nagy sebesség már nem az élvezetéről ismerszik meg, hanem az elszenvedett károkról és fájdalmakról.

 

Ezért én továbbra is azt mondom, ne hívd ki a sorsot magad ellen a nagy sebesség hajszolásával, kivéve ha az életbevágó! Főleg 3 gyermekkel nem. Mondom ezt szintén 3 gyermekes szülőként is. Minél nagyobb a sebesség, annál kevésbé kontrollálható egy esetleges durrdefekt, egy eléd vágó másik autó és még sorolhatnám. Tudni kell, hol a határ, megéri-e az a 10 perc, félóra, 1 óra, stb. a kockázatot.

Előzmény: biga156 (302)
biga156 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 302

Valójában én is így akartam: egy csomó dolgot már vásárláskor felszereltetni (pl a háló is). De a szervizek alig ismerik ezeket a (gyári!) kiegészítőket, elmondani nem tudnak róluk szinte semmit, megmutatni meg pláne nem. Jó, ha egy árlistájuk van a dolgokról. Utólag - sokszor pont ilyen fórumbeszélgetések során - sokkal több minden kiderül. Most pl a fényezés védelmén gondolkodom (oldalt), ezért nagyon tervezem az ajtókra a védőcsík beszerzésén. Illetve a csomagtérhez, az ajtó alá egy másikon.

Csavarok: igen, pl az is. Na meg a jobb oldalon a fekete nagyobb csavarok közül is meg volt lazulva pár. Ezek meghúzása után, de érdekes módon főleg miután felszerelték a sárfogót, a zaj eltünt. Végül is lehet véletlen is, de van benne logika is.

A 170 ez esetben teljesen kényelmes, biztonságos sebesség volt :) Mentünk haza Mo.-ra és óriási szerencsénkre viszonylag üresek voltak Európa (ez esetben Németország) útjai. Igazából mióta megvan a kocsi, amúgy is ez volt az első alkalom, hogy így is kipróbálhassuk (itt Fr.o.-ban is ugyan azok a sebességhatárok, mint otthon. Csak itt be is tartják/tartatják :P ). A 170 egyébként kényelmes utazó tempó még neki, bár ilyenkor már annyira nem halk - gondolom ezen a téli gumi sem segít sokat. A fogyasztás is itt még nem ugrik nagyot. De ilyenkor a radar már hisztisebb: szinte azonnal lekapcsolja a tempomatot, ha a látómezejébe kerül valami az ember előtt, nem nagyon kezd magától sebességcsökkentésbe. (valójában egy kis, üres német szakaszon feleségem - ő vezetett - meg akarta nézni, mi a vége, de végül - három gyerekkel a fedélzeten - természetesen feladta. De szerintem nem fogtok meglepődni, ha annyit mondok: 200km/h-nál (óra szerint) plafonig pakolt csomagtartóval, 5 fővel is tudott volna még gyorsulni, érezhetően volt még ekkor is benne tartalék :) ).

Nem vagyunk egyébként gyorshajtó tipusok (errefelé ez amúgy sem nagyon szokás), a határokat, de pláne a körülményeket igyekszünk felelősséggel figyelembe venni, Akkor ott ezzel a kocsival - természetesen a kipróbálás erejéig - nem volt vészes a 200, a 170 meg - ha a forgalom illetve a szabályok engedi - teljesen kényelmesen tartható utazónak bizonyult. Sajnos ritka, hogy ilyen simán át tudjuk szelni Németországot, visszafelé már dugóztunk is eleget sajnos :(

Előzmény: sbojan (301)
sbojan Creative Commons License 2015.03.09 0 0 301

Uhh, én a kocsit úgy vettem, hogy egyből kértem hozzá első és hátsó sárfogókat is - így azok pontosan bruttó 15 ezerbe "fájtak" cakkompakk.

Úgy látom, az utólagos beszerzések jóval drágábbra jönnek ki, így aki új kocsi vételén gondolkozik, lehet, érdemes mindent - persze, ha tudja - az új kocsi beszerzésével egyidejűleg megvennie és felszereltetnie, mintsem utólag.

 

A zajjal kapcsolatban azokra a csavarokra gondolsz, amikről a korábbi hozzászólásainkban beszélgettünk? Azért ez nem semmi.

A 170-es tempót meg ne sűrűn gyakorold, jobb a békesség! :-)

Előzmény: biga156 (300)
biga156 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 300

Új kiegészítőt tesztelek éppen: sárfogó gumit (gyári) szereltettem fel.

Közel 2000 km. félig esős idő után az elvárt eredményt adja. az autó kifejetetten tisztább maradt oldalt és hátul is és nem is mutat rosszul. az ára nem volt 30e felrakással együtt.

Ezzel is részben összefügg: megszünt a szélzaj és nem fogjátok kitalálni, mi volt a (valószínű) ok :)

A zajt - bár valóban a díszlécen keletkezett - valójában a kerékjárat üregében (a műanyag mögött) kilazult csavarjai miatt befúvó szél keltette az által. hogy a díszéc alá vezette. Legalább is a csavarok meghúzása, plusz a sárfogó is egy kicsit még merevít a zaj lényegében megszűnt (illetve eltolódott, (mert kb 170 km/h felett visszatér, de ezzel együtt tudok élni, mert ilyenkor már amúgy sem olyan csöndes az autó :D ).

 

 

rimini3 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 299

 

Csak, hogy egy helyen legyen!

 

snow.dog 2014.10.14
System version SMEG 5.0.D.R2

biga156 2014.10.14
Nekem ezt írja ki: SMEG 5.1.E.R2

 

rimini3

Nekem pedig ezt:

Rendszer:  SMEG 5.1.F.R4

Bluetooth: 1.2.0

Térkép: DbDw_275/Gr_402

Kijelző: 30.10

Egyébként van magyar nyelv a menüben is és a navigációban is. 

 

 

sbojan Creative Commons License 2015.02.23 0 0 298

Ízlések, pofonok, no meg az anyagiak kérdése.

 

Mondjuk én már jártam pórul greslappal is, csempével is - ez viszont garantáltan nem törik sehol, eshet bár rá franciakulcs, de a vizet vagy egyéb folyadékokat, vegyszereket is szuperül bírja, no, meg a hőmérséklet változását is.

Előzmény: snow.dog (297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!