Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Zsolt bronzcsíkokat vágat. Ez is kellően rugalmas és nagy erőt nem kell kifejteni a sínek összefogásánál . Biztosan neked is tud adni, ha megkéred. A legyártásról is beszélhetsz vele.
Szia Zoli, amint Roglin is írta, mennie kellene a mozdonynak FZ1-essel is. Én is eredetileg H0-ás trafóval járatom a legtöbb vonatom. Mellékletnek még két feszültég ábra, olyan állapotokról, amikor egy Előre mozdony lassan, de stabilan fut:
Én is játszottam már Pv mozdonnyal Fz1-es PIKO trafóval. Lehet, hogy a sínekkel van a gond, és elvész a "delej" a pályában. :) A szétszedés-összerakás-tól kitágulnak a sínvégek "hüvely" részei, ezt fogóval szépen össze tudod nyomni -nem a kerek felső részen hanem alatta-, érdemes még bronzkefével megtisztítani a sínvégeken kiálló hengeres részt, amit a másik sín előzetesen fogóval eredeti formára igazított "hüvely" részébe dugsz. Sokat számít!
Szia Zés! Sajnos a Piko trafó neki nem elég, legalább 20V feszültségre, és 1.5 A-re lenne szüksége, hogy rendesen menjen. A mozdonyoddal nincs baj, tápot kell szerezned.
Akkor még várok a másik topiktárs megkeresésével. Ha nem jutsz előrébb, szólj légyszi! Milyen méretű anyagra van szükség? Megnézem, hátha találok neten. ;-)
Kicsi a vonóerő az ELŐRE mozdonyomban. Néha meg is áll úgy, hogy a lámpák világítanak. Mit tegyek?
Amit eddig tettem:
- megolajoztam a csapágyakat (motor, két közkerék, két kerékpártengely)
- kiszedtem a szénkeféket és megtiztítottam a kommutátort
- sínek letisztítva sebbenzinnel
- kerekek letisztítva sebbenzinnel
Az egyik kefe rugója nagyon rövid volt, azt kicseréltem a másik, alkatrészbánya ELŐRE hosszabb szénkeferugójával. A mozdony hajtása nem szorul. Ha meglököm, még gurul tovább lendületből.
Áramszedési gond nincs a sínből. A táp egy modern PIKO trafó. Érdekes, hogy az egyenáramú 12V-os kimenetről jobban megy a mozdony, mintha rákötöm a 16V váltóáramú kimenetre.
A kommutátor szikrázik folyamatosan. Nem tudom, ez normális-e ennél a konstrukciónál.
Igen, sürgős, de nem annyira, hogy te rohangálj nekem anyagért! :-))
Egy szó, mint száz: Ha valaki korlátlan határidővel, javadalmazás mellett készít nekem ilyen kapcsokat, attól már nagyon boldog leszek. :-)
Én Budapest belvárosi vagyok és itt közes, s távol sincs semmilyen szaküzlet vagy ócskavastelep, ahonnan anyagot tudnék szerezni. Perzse, ha valakinek van tanácsa, hogy merre is induljak, az is szuper!
megint megpróbáltam. a jegyurka@fr... emilcímről visszapattant megint, a jgyurka@fr..... emailcímre elment. remélem ez a tied, mert a fórumban az első emailcím van megadva
Zoli!Sajnos már nincs!Ócskavas telepen guberáltam,de már bánom hogy nem hoztam többet,fillérekért vettem.Ráadásul nem fényes,hanem szép acélkék volt.Ha nem rettentő sürgős,megpróbálok másik forrást.
Ha van ilyen szalagod, vállalnál nekem készítést? Szívesen megfizetem és nekem sem kellene megfelelő anyagot keresgélnem a karácsonyi hajrá idején. Nekem sajnos ilyenkor van a legtöbb munkám.
Kis kiegészítés,én is csináltam hozzá szerszámot,és acél pántoló szalagból nyomom.Igaz,nem rugóacél mint a gyári,de félkemény,a szélessége-vastagsága pont jó méretű.Nekem bevált.
Rajtad kívül van még egy új, fiatal topiktárs G Zsolt. Van egy kapocs készítő egyszerű készülékem, amit odaadtam neki egy minta kapoccsal együtt. Ő most készít magának kapcsokat. Amennyiben Budapesti, vagy környéki vagy, vedd fel vele a kapcsolatot és meg tudod ezt a problémát oldani. A szerszám tulajdonjogát nem ruházom át rátok, de rettentően ráér visszaadni. Nekem csak az a fontos, hogy egyszer visszakerüljön hozzám. Természetesen ez a lehetőség más topiktársak részére is adott.
Keresek sínösszefogó kapcsokat megvételre, vagy legalább egyet mintának!
Tavaly Nohabrok topiktárs volt olyan kedves, és felajánlotta ingyen az övéit. Én nem akartam ingyen elfogadni és addig húztuk, míg el kellett utaznom és a hosszú távollétem alatt a kapcsok új gazdára leltek. :-)
Érdeklődnék, hogy egy Helikon trafónak mik a kimenő paraméterei? Gondolok itt a feszültségre, és a teljesítményére. Elbírja a Pannónia mozdonyokat? Előre is köszönöm, gyurka
Látszólag nem passzoló -"lépcsőházi gondolat "az Ervin által idézett Pannónia készlettel kapcsolatban.
Amennyiben "Client" nevű felhasználó jelen szokott lenni a topikon, írjon a publikus drótpostámra, mert van néhány eladó régi dolgom, ami nem tartozik ide.
Sziasztok, az hogy ilyen szépen megmaradtak a gyerekkori Előre vonatjaim, annak több oka is van. Egyrészt bár kiskoromban sokat játszottam velük, de édesapám időben megtanított vigyázni rájuk, másrészt pedig kb. 8 éves koromtól jött a "Piko őrület" ami eltartott 19 éves koromig, s azalatt békében átvészelték a veszélyes éveket. Üdv!