Miert csak haromgorgot cserelt? Miert rakodt csak harom konnyebb gorgot. Ha laza a szij miert nem cserelte? Az h szelessege jo hossza meg bem biztos. Miett nem rakodt bele 5.5 gorgot ugyant azt a hatast erte volna el mind a konnyebb es nehezebb gorgokel. Dadogas benzin gond vagy gyujtas okozza szinte mindig h valamelyik rakobcatlankodik. Pl nagyobb terhelesnel nem tud a karbi eleg benzint kapni es csokken a szint. Ha a gyujtas azt nehezebb kitalalni mi a gond mert nem igen lehet szetszedni lemerni. Most hirtelen ennyi jut eszembe.
Voltam a szerelőnél Dunakeszin. Odafele menet már mormoltam a különféle imákat, hogy nehogy lerohadjon a jószág és tolni kelljen. A belassulós hibajelenséget szinte folyamatosan produkálta oda vissza, oda vissza gyorsult, lassult (állandó gáz mellett).
A szerelő (Imre) állítása szerint 24 éve szerel robogókat, a műhelye egy garázs, volt neki légkulcsa, motoremelő pad, sok-sok szerszám.
Lekapta a hajtás oldalát (itt is deklninek hívják, mint a Simsonnál?), ránézésre mondta, hogy a berugó rugó nem volt beolajozva, a szíj laza. Berugót megolajozta, variátort lekapta, görgőket kiszedte. Azt mondta, hogy a benne lévő görgők egyrészt túl nehezek, másrészt kopottak. Megmérte őket ékszermérleggel, 6,1-6,5 gramm közt voltak, vegyesen kopva.
Azt javasolta, tegyünk bele 4,5g-osakat, de csak hármat. A három legjobb eredeti nehezebb, az maradjon benne. Kérdeztem, hogy jó-e vegyesen görgőzni, azt mondta megint 24 év alatt kitapasztalta már, jó lesz az.
Megnéztük a szíjat is. 16,5 mm-es névleges, 15,5 mm tényleges (mért) szélesség adódott, azt mondta nem kell még cserélni. A variátor felületét mutatta, hogy szép sima, nincs bemaródva.
Állított még hangyányit felfelé az alapjáraton, és leellenőrizte a karbi levegőcsavarját, hogy gyári állapotban van-e. Abba volt.
Összeszerelés után mentem egy próbakört, a hibát nem tapasztaltam.
Hazafele menet Fótnál (kb 4-5 km) újból jelentkezett a hiba, állandó gáz mellett megint lassulás, kis dadogás, visszagyorsulás.
Felhívtam a szerelőt, hogy megmaradt a hiba, telefonba azt mondta, nincs több ötlete.
Nekem sincs.
Azért itt van egy kép a kiszedett három rosszabb görgőről, igyekeztem a kopást lefotózni.
Ez egy nagyon amator kordes volt. Az a csavarnert jo amit bele tudsz csavarni. Mondjuk 5csavar hoszt pedig kiadja masz ha hosszu vagni kell belore. Vagy rovid akkor hosszabb kell
Scara 50-es tulajok segítségét szeretném kérni egy apróságban.
2006-os modellem van és valami ismeretlen módon elvesztettem az első lámpa dőlésszögét állító csavart. Azt szeretném kérni, hogy valaki fotózza le nekem ezt a csavart és mérje meg az átmérőjét + a hosszát és tegye fel ide.
Gondolom ez az amit itt hátulról becsavaroztak, de jobb lenne ha oldalról készült kép lenne..
Sziasztok , a variator kűlső tárcsát ,hogy tudom fixálni a csavar lazitásához ,hogy ne tegyek benne kárt .Szeretném ellenőrizni a görgőket ,de nem férek hozzájuk és nincs célszerszámom? Scarabeo 150 1999.
Igen lehet de ahoz szaktudas kell nem lehet nelkule csak ugy neki alni. Egyebkent a muvelet leginkabb abbol all h mutatot leveszuk es odebbrakjuk. De tudni kell ha a muatot leveszuk akkor es csak odebbrakjuk soha nem lesz jo. Mivel a rugo elovan feszitve azert ter vissza nullara a mutato. Van bpen egy ora javito azok megtudjak csinalni szepen es nem draga.
Zoli! Voltál már parc-fermé-ben gondolom. Ott vannak igazából mókolások a holinapi versenyre. Lehúzom a dugót, benne a csapszeggel a hengertalpig, majd messziről ránézek, és korrigálom, ha kel. Szemre? Igen szemre!
Te h szokdal deregszogalni? Mert annti fele modszer letezik. Van ahol a dugo kell van ahol a felso csapnal ket kuput szoritanak ossze es egy hitelesitett rudat tolnak bele es alapjan egy bakra ultetik fel es ott latszik az elteres. Aztan van ahol a sajat csapszeget hasznaljak mit egy bakra ultetnek fel. Es ha gorbe latszik a jobb es ball elteresebol. Anyi modszer van h csak na. Van h derekszoget hasznalnak a dugonal.
Minarelli 3KJ 50 ccm-es, 2 ütemű, 1996-os évjáratú, elől tárcsafékes, karburátoros motor eladó. Jó gumikkal, tavaly vásárolt Bosch akkumulátorral illetve Ferodo hátsófékbetéttel. Esztétikai hibákkal ahogy a képeken is látszik. Hidegen kicsit nehézkesen indul, de utána korrekten megy és indul is elsőre. Kipufogója tavaly lett kiégetve majd lefestve, szóval nem füstöl. A biztosítása májusban járt le.
Majd meglátod, nagyon fincsi motort építettem. Igaz nem tárcsás hátul, de brentát tettem ez jól dolgozik. Félórát derékszögeltem a hajtókart, hogy fincsi legyen. Azóta 10800-at mentem vele. Zabálom a csúszkákat a futárkodás miatt, illetve a kontraszt rugót a versenyeken. 12000-et ment el a gates szíjam, ami kapott rendesen a versenyeken. Kezd lejönni a külső vászon, ennyi. Bizonyított a gates szíj, csak ezt fogom használni. Megdöglött, de nem nyúlt meg, és nem is vállasodott ki.
Dehogynemláttál ijet, csak nem figyeltél oda. Ámbár ritka, mert drága. Annyi a lényege, hogy hosszabb a bowden, mert egymás felett, de egybenyitva van két torok. Mehetsz robogó-fogyasztással is, de ékszíj szaggató üzemmódban is, ha nyitod a második torkot. Ha itthon leszel szólj, odamegyek, megmutatom, és próbáld ki. Viszont nem elég a pályán! Szerintem építek egy csak versenyre használatos vasat, vagy befejezem. Vagy! Csinálok egy vaddisznó jog-ot.
Bameg mutasal mar egy helyet ahol lehet kapbi kettorku karbit ilyen pocskoszorukhoz. Mert eletben nem lattam meg motorkerekparba. Mert mindig mondod azt ennyi.
120 a vége. Hetvenes, tunig elektrónika, gianelli kipuff ( sport ) dupla torku karburátor, malossi légszűrő, varió. Gyorsított kihajtás, ami a rövid távu versenyeken megöl, hisz elveszett a nyomatékom, de lett végsebességem. Lehet pöckölgetni ezeket! Fogyasztás??? Nem érdekel. 3-4- liter normál használaton.
Minarellit vegyél, ha reám hallgatsz. A sarki fűszeresnél is van alkatrész hozzájuk. Múlt héten Bubapest-Dedrecen-Budapestet 80-as utazósebességgel tóltam le.
Ülés alatt egy idom. Két csavar fogja. Leveszed, ami gyárilag imbusz csavar. Jobb oldalon kell látnod egy kábelt, ami a gyertyától egy hengeres testbe megy be. Ha nem látsz ilyet, hanem fut tovább a kábel akasztni alá, a benzintank felé, akkor az Ducati gyújtás. Nem mumus a Ducati, csak drága, mivel egyben a trafó, meg az elektrónika. Át lehet alakítani 3-kj-ra, de drága, nem éri meg. Egyébkénk végre van utángyártott Ducati-gyújtás. Nem tudom, azthiszem húsz krül van.
Holnap bontódik a hengerfej, mert elfordult a vezértengely, úgyhogy szerintem tiéd a himba. Holnap várd a telefont, délután valamikor. Gondolom megegyeztek.segítek berakni is, ha kell.
A bronzkeféket 30 perc alatt méretre csiszoltam. A szaküzlet műhelyében ingyen felszabályozták a kommutátor felületét (eszterga és polír), majd kimosták.
A keféket egy műszerész cimborám forrasztotta be.
A tűgörgőket megzsíroztam és összeszereltem a motort.
800.- forintba került az egész.
Még egy új tömítést (gumi gyűrű) veszek a blokk illesztéséhez és kész.
Az elso az gyujtas elektronika a masidik a gyujtotrafo a harmadek meg lendkerek. A minareli bloknal a trafo es gyujtaselektronika kulon van. A amibe dukati gyujtas van ott a trafo es gyujtaselektronika egyben van. Abba nem ket kabel a trafoba hanem jopar. Ha tudod holl a gyujtotyertya akkor vegig tudod kovetni a trafoig. Ott mar latni fogod. Meg dukati gyujtasos nagy lapos es egy helyen kidudorodik hengeresen. A masik gyujtas csak koralaku.
Holnap megnézek egy 98 -as minarellit, ha leszedem az ülés alatti borítás akkor ott gyújtótrafót kell látnom, ha 3kj gyújtás van benne. De hogy néz ki egy gyújtótrafó? :) Bocs láma vagyok hozzá. Ilyen vagy ilyen esetleg komplett ilyet keressek? Köszi
A szerelokonyvek mindig jogvedettek. Azt legalisan ingyen soha nem lehet letolteni. Prrsze a fekepiac el.Biztos fenvan valahol. Csak tudni kell minden letoltesnek nyoma van es kovetheto. Letezik digitalis formaban is megveheto. De a neten kulon kulon az osszes tipus elerheto kulon kulon igaz angol formaba. Nekem a telon a 300 kymco blokrol is van szervizleirasom. A netrol toltottem le. Csak neha olyan helyeken van h csak nezek. Es az legalis hely. Egyebkent magatol a apriliatol is kerhetoszervizleiras. Nem hulyek azok. Tudjak h aki ilyet ker alkatreszt is akar.