Többek között a kb. 19 ezer hozzászólást tartalmazó azonos című topikunkat is érinti az RTL Fórumának megszűnése. Itt folytatjuk, ha onnan végleg kidobnak minket...
amugy erdekes, hogy a rendszam senkit se erdekel, megis mindenkit erdekel :) par napja vettunk szlovakiaban (vagyis hat ne menjunk ebbe bele melyebben, de dunaszerdahely maximum a terkepen szlovakia) autot, ott is ki vannak bukva az uj formatum miatt. se a szisztema, se a betutipus/formatum nem aratott osztatlan sikert azoknal, akiket kerdeztem, es ott is elojott, hogy azert lett ilyen, mert "allami"
Tényleg! A '90 utáni "I, O, Q" mizéria eszembe sem jutott. De ugyanilyen hülyeség volt a fuvarozóknak osztogatott sárga "F" eleje is, ami még a pótkocsikra is rákerült.
Itt lett volna az alkalom kidolgozni egy minél tökéletesebb rendszert, a kategóriákat logikusan elosztani stb.
Egyetértek! Pl. a 2004-es uniós csatlakozásunk remek alkalmat adott volna egy olyan gondozásmentes rendszer kialakítására, amely az itthoni viszonyok közepette kitartott volna 2-300 évig. Ehhez viszont bizonyos helyeken nem csak a mának kellene élni, - mint ahogyan manapság szokás - hanem gondosan tervezni kellett volna.
Tudom, hogy nem népi demokrácia van, de állítom, hogy ha innen a fórumból vettek volna ötleteket a döntéshozók, sokkal jobb is kisülhetett volna ebből az egészből.
arrol igen, hogy tul vastag, de hogy kijavitottak volna, arrol nem olvastam meg semmit... illetve eddig nem figyeltem, lehet, ez a korrekcio mar korabban megtortent
Ezt az értelmes szó-dolgot már csak azért se értem, mert ami közerkölcsbe, közrendbe stb. ütközik, azt ígyis-úgyis visszadobják. Szóval, PI NA-001 vagy PINA-001 ugyanúgy nem lenne megvehető, se egyéniben, se egyediben. És ha elvennék ezt a mássalhangzó/magánhangzó-szabályt, akkor rengeteg értelmes szót az emberek kikérnének még a jelenlegi 112 450 Ft mellett is...
Ott a szlovák eset, példát lehet venni, az állam úszik a pénzben a 290 eurós egyedi rendszámok miatt, boldog-boldogtalan igényli azóta is. Ha itt is 112 450-ért igényelhető lenne egyedi, akkor meg merném kockáztatni, hogy az igénylés minimum húszszoros lenne.
Pompiere hozzászólására még egy történelmi kitekintés: 1990 után ugyanez a balfaszkodás ment, mert ugye először kiadták az I és O végűt, de Q-t nem. Aztán oké, vegyük ki az I-t, O-t hátulról, de 1992-ben mégis inkább adjuk ki a Q-t. Meg az AQW-t. Na de, aztán mégse. Adjuk ki össze-vissza a motorrendszámokat (U*A, U*B, U*C). Osszuk ki megyékre a taxirendszámokat. De nem ám, hogy az EA*-sorozatban, mert oda minden amúgy beleférne, hanem kicsit az EB*-ből, meg az EC*-ből is.
Itt lett volna az alkalom kidolgozni egy minél tökéletesebb rendszert, a kategóriákat logikusan elosztani stb.
Ha visszatekintek '58 előttre, volt a két betű három szám cirka 675 ezer variációval. (Elméleti számokról beszélek.) 1958-tól a két betű négy szám formátum kiadása (tízszeres variációra váltás) is teljesen kaotikusra sikerült a nem betűrendben történő kiadás, illetve az ilyen-olyan tartományok átadása más gépjárműcsoportok számára miatt. '90-ben meg ahelyett, hogy a három betű négy szám formátumot preferálták volna és ezzel 26 szorosára emelték volna a kiadható táblák számát, választották a három betű három számosat, ami csak 2,6-os szorzót jelentett. (Teljes előrelátás hiánya.)
Most meg itt van a legújabb formátum. Tavaly amikor megjelent, nem igazán értettem az első két betű magánhangzós vagy mássalhangzós kiadási szabályának értelmét, amikor egy számítógép pillanatok alatt átfésülte volna a majd 457 ezer betűvariációt és kiszedte volna azokat, amelyekből értelmes szót lehet kihozni. Ezt pedig most tetőzik ezzel az "évenkénti" marhasággal. Akkor már eleve nem ilyen formátumot kellett volna választani, hanem a brit formátumot területkód nélkül.
Ezzel a megoldással sajnos egy időre száműzték a harmadik betűhelyről az T, U, V, W, X, Y, Z betűket mert nem mostanában következik be az, amikor lesz annyi autóeladás és rendszámcsere, hogy egy évben elfogyjon több mint 600 ezer rendszám.
Egyébként nem is igazán csodálkozom ezen az egészen. Az elmúlt hetven évben az egyik buta döntéshozói réteg kineveli az utódját, aki ugyanolyan buta. Arról a fogalomról, hogy "előre tervezés" szerintem nem is hallottak soha.