Kui (Kuji?) Pisti még ott van??!!! Jó tudni ezt az állandóságot. Amikor 2001-ben vittem hozzá a VK7-et nézett rám, mi köze hozzá? Ez meg miféle Roland? Aztán kutakodott a páncélszekrényében és megnyugodott, tényleg Roland. Beleborítottak egy konyakos kólából és a mikrokapcsolókat ki kellett cserélni. Meg pár fekete billentyű felérkező alsó karma eltört. Azt megrendelte. U20-as típus. Nem győztem bulikon mindenkit a hanxer közeléből elhessegetni. Italos pultnak nézték a fa tetejét. De Székesfehérváron a Dodge cityben hatalmas bulikat csináltunk jópár évig 2000 körül. Szép volt, jó volt.
A Rolandkáknak fényévek óta mindig is alapbetegségük volt a potirecsi.
Egyrészt nagyon szar minőségű potikat szerelnek be évtizedek óta (ma meg a tervezett elavulás és gagyisítás okán méginkább), másrészt analóg fesszabályzós az erősítőfokozatuk is. Másütt már ez is digitálisan vezérelt, magyarul sosem lehet recsegő potméter hiba, max. egy idő után ha nagyon elhasználódott, akkor ugrásszerű hangerőemelkedés egy ponton.
Én bátran merem ajánlani, hogy inkább hívd fel Kui Istvánt a Roland szakszervizben Törökbálinton és az ő javaslatára válasz kontakt sprayt, mert pl. a fémoxid eltávolító erősebb marószerű készítmények még galyra is vághatják az ilyen fostos lágy grafitbevonatos potikat!
Ha recseg a poti, akkor nem biztos, hogy kosz ment alá, hanem lekopott az ellenállás réteg a csúszka alól. Ritka potiknál úgy javítják, hogy szétszedik a potit, és a csúszkát "új pályára állítják" egy kis fogóval. Magyarán elgörbítikk annyira a csúszkát, hogy új vonalon haladjon, ahol még épp az ellenállás réteg. Egyébként meg 96-os alkohollal érdemes tisztítani. Szerintem.
Ezek mind kifogások. Mindenki onnan közelíti meg ahonnét szeretné, saját elhatározásából. Senkire nem tartozik, ne turkáljunk más zsebében, sajátunk meg nem tartozik másra. Ezekkel az információkkal igazából nem lehet mit kezdeni.
Azonban korábbi hanxerrel is lehet nagyon jókat zenélni. Pl. egy Nord Electro 3-mal :-) Szívesen hallanék valamit. Bármit. Tök jó lenne.
Addig Matyooo bácsi az "új" orgonájával nagyot alakított nyugaton. Jól meggörbültek az A100 lábai :-)
A vágyott hangszerre való előteremtésre plm régebben még lottóztam is. :D
Az üres zseb azonban több mindenre megtanít! Főként a dolgokat valós értékben látni.
Van ismerősöm, akinek vagy 20 milkó fexik hangszerekben, hangtech. berendezésekben stb. nem egy fizetett világsztár, polgári átlagos pénzű foglalkozása van, csak szeret gyűjtögetni, bizniszelni. Évek alatt meg szép lassan tehát ...
Mi ebben a lényeg? 8-10 hangszere közül semminek nem tud örülni, pláne kihasználni! A szerzési vágy élteti, aztán minden ott porosodik évek óta vagy áll a szekrényben bekapcsolás nélkül. Veszti az értékét, avul el lassan...
Na ennek se sok értelme van! Sőt mint ha mind nem is lenne. (Aztán pl. egy jót nem nyaralt évek óta a családjával, mert csak magára költi amit feleslegesen összespórolgatott.)
Többe kerül. Ide nagyon off: De sokkal több fizetést is ajánlanak a tavalyihoz képest pl. a kukásoknak, buszvezetőknek, árufeltöltőknek, lakatosoknak. Ez nem ide tartozik, de nem célszerű a világot hibáztatni. Mindenki magánügye, hogy teremti elő vágyott hangszerére valóját. Kifogással teli a padlás. Jimmy Smith pl. fizetett tacskó éveiben a hangszerboltnak, hogy néhány órát játszhasson, gyakorolhasson a B2-esen. Jon Lord kis M102-játszott végig az Artwoods sok felvételén, ráadásul kis egyrotoros, 125-ös lezlin. Amikor a menedzserek összeállították a a Vanilla Fudge mintájára a Rondabout zenekart, akkor vették neki a C3-ast. Senkinek nem könnyű. Remélem lesz örömhír, minél több minél hamarabb! :-)
Sorry az offért, de minden összefügg sajna és a példát vmivel be kell mutatni párhuzamosan. 1 szem nem vehető ki a láncból, hogy ne szakadna meg a folyamat.
Mondom, csak arra akartam rámutatni, hogy minden szinten szinte minden drágul, ha ezt nem lehetne még észrevenni. A hangszereknél meg pláne élesen látni. Pl. a VR730 is, mint ON klón, tavalyhoz képest 100 ezerrel drágult!
Akinek ez így jó és elfogadható háááát....
1 esetben pozitív a szaldó, hogy ez húzza felfelé a használt piaci árakat is, azaz eladni nyerőbb lehet hamarosan itt is, mint venni!
Ennyi.
Az meg szintén nem mindegy, hogy vki 1 buli alatt megkeres egy ilyen 100 ezres különbözetet és tojik mindenre vagy hobbistaként csak gyűjtögetheti az aprót egy majdani továbblépéshez, ahol meg jól el lehet hasalni, ha netán mellé nyúlna az ember.
Nem érdemes mindenáron offolni. Tej, parkolás, árfolyamok.
Az jó, hogy egy arrangerbe is betettek drawbarokat, kérdés, hogy szól? Amikor még a kifejezett cél-klónok is tartalmaznak kifogásolnivalót -egyre csökkenő mértékben-, addig egy másodlagos Hammond klón cpu elég kétséges. Korgnál pl. a VOX újraélesztése során tapasztaltam.
A gyárak árképzési technikája is nagy rejtély. Tudják azt, hogy ami olcsó az nem is jó. Lehet hogy csak ezért ennyi. A Viscountok viszont eddig elég szolíd árképzéssel éltek. Meg általában az olaszok.
Ebben nem akarok sokat vitatkozni, csak 1 tény: ma jelent meg a Korg PA5 csúcs arranger sorozat (61, 76, 88 bill.). Olyan térem félig ON is, hogy már tartalmazza a CX3 továbbfejlesztett motorját (jó lesz majd a lakodalmas rockba).
Árak? 1,7 - 2 milkóig!
Elődje a PA4 sorozat tán 2016-ban debütált, 800 ezerről indulva, ami közben felkúszott 1,3 milkóra. Az új meg már csapkodja a 2 misit.
Nos akkor???
2-3 év és fél milkó alatt már belépő hangszer se lesz! Ez a véleményem. Iszonyatos a drágulás, (ahogy tej is volt nemrég 99Ft-ért is, csak igazából azt tartós meszesvíznek lehetne nevezni, nem másnak).
Uraim, ez a trend, bármennyire is furcsa. Minden eszelősen drágul! (Pl. úgy hallom Pesten már 600Ft egy óra parkolás. Persze lehet azt mondani, hogy ja hát az autózás mindig is drága hobbi volt...) :)
..."Régen még rosszabb volt a helyzet"....és még régebben (tehát az itthoni rendszerváltás előttti Nyugaton) mégrosszabbb volt ,- abszolut értelemben, tehát nem a kereset szerint - (ami MO-on mindig is alacsony volt). Amikor a CX-3 aktuális volt , a DM, CHF,vagy dollár sokkal többet ért mint ma, tehát a hangszerek jóval drágábak voltak mint manapság- (és jóval kevesebbet tudtak, bármely fajtából...(igaz, lényegesen jobban voltak elkészítve..!!) Egy csúcs- Yamaha Montage 8 ma kb. 4000 EU, anno a verhetetlenül olcsó DX-7 alapmodel többe került AKKORI valutában...(1985 körül)
-az hogy egy hangszert zenei munkával mikor és hol hogy lehet -tett amortizálni, teljesen más tészta, a kettő nem összekeverendő... -V
Húsz évvel ezelőtt közel mai árak! Nagyon durva volt.
Nemszólva h mennyivel többet tudnak a mai orgonák, szintik és azt mennyivel hitelesebben, jobban, kisebb súlyban. Egy zenész a mi körünkből ezért is becsülendő. A mechanikus hangszerekhez képest hatalmas avulás kpveti a dréga beruházást.
Nemrég volt Delvon Lamarr triója. Jellemző ez a Booker T alapú, régies (szerintem rugószengetős) gitárhanggal kiegészített grúvolás. Legyen egy alternatíva, The City Champs: https://youtu.be/R_yb7sQGbxk
Pontosan. Régen még rosszabb volt a helyzet. Ma már sokkal elérhetőbb árú hangszerek vannak. Katalógusok/árlisták a 2000-es évek elejéről... Pl. a KORG CX-3-t akkor tudtam volna megvenni, ha kb. 2 évig nem eszek. :D /Hammond XK-2, XB-1 ára euro-ban értendő./
Feltegyek képet a 209ft-os tejről? Ide mondjuk elég off. Az is, hogy 400ft 1 eur. Lényegtelen. A fizu is több. 2-3 szoros munkadíjat kérnek épp tőlem az építősök. Sok beosztott elmegy műszak után kiegészítésért. Pl. lakodalmak, rendezvények, egyéb vállalkozások. Talán a legtöbb zenész így egzisztál.
Egy jó hangszerért mindig zsebbe kellett nyúlni. Jó mélyen. Ezután is így lesz. Már 1999-ben egy VK7, XB1 430-455e ft volt. Mennyi volt 23 éve az átlagkereset? De tök lényegtelen. Szerintem most egy Nord, Yamaha még barátságos árú is a vastag 600 ezrével. Mindenki úgy hozza össze ahogy tudja. Nem ismerek köztünk lottómilliomost, senkinek nem pottyant az ölébe.
..."Tudta a kétmanuálos VK88-at és nagyon sok mást.."....ezt az alanyhiányos mondatot megpróbálom úgy értelmezni, hogy az általad ajánlott(?) videon látható AT modelre vonatkozik.(?) Fárasztó képi-nyomozás azt mutatja hogy vélhetőleg egy AT900 konzolorgona valamelyik változata (cca. 2007-től). (Egy csúcsmodel a tucatnál több AT-modellből, 1994-2011közt) Valóban vélhető hogy a vk7/8 család leszűkíitett,"alapmotorja" van benne, -ALAPFOKON...!-hamár- kivánságod szerint- "Hammondos" szempontból kell vizsgálódni- (hogy legyen ürügyünk egy "OFF" orgonát tárgyalni?) -ezzel aztán meg is áll, a legjobb jóakarat mellett sem "tudta" a VK77 /88-at! drowbarok, percusiion leslie ugyan van benne, , paraméter-editálásnak nyoma sincs, vib/chorus variánsoknak sem, no leslie kimenet, stb....szóval, mégeccer, nem a VK-88-t (ami végül is alapában egy dedikált, full H-.clone-nak tekinthető) mint full alapot extrázták meg adalékokkal, hanem egy amúgy csúcsteljesítmányű nagykonzolos, fényűző otthoni entertainer-villanyorgonába rakták kiegészítésképp bele a templomi és theatár-orgonák mellé...
.-amúgy, ha valaki "Hammondos-szemmel" kutakodik az AT-k közt, a legközelebb a későbbi VK-350 jöhet szóba, aminek a MÁSODIK, javított kiadása (a kiegészítő manual tanusága szerint) már kellőképp editálható és a VK-k közelében jár...(bár stage-model,de még mindig Leslie-kimenet nélkül!) .
..és igen, volt anno VK09-es típus is, ANALÓG és anak is szegényes, szóval talán nem passzol most ide... -V
Még így is kedvezőbb árú mint a Hammond háromérintkezős típusok. Ráadásul meghagyják az olcsóbb típusokat is. Kár a világot hibáztatni, hiszen rengeteg megoldás létezik. (Roland, Crumar, Nord, HX/MAG, Viscount, Hammond) Ráadásul széles árspektrumban. És a maiak már élvezhető játékra alkalmasak hibáik ellenére. A Legend Live-ommal is órákat eljátszom csak a magam szórakoztatására.
Jól tippeltem a 1,5 misit, de a 2 még kijózanítóbb a fullosra.
Sajnos sztem el kell könyvelni, hogy ezek után a világválságok idején minden drasztikusan drágább lesz, így a hangszerek újra csak a milliomos világsztárok privilégiumaivá válnak, mint 40 évvel ezelőtt! És inkább még annak örülhetünk, ha lesz mivel fűteni! Nyugat-európában már most megindult (megindították) a hanyatlás(t).
Ettől már nem biztos, hogy még jobb helyzet jön vissza. (Bár az ember még él, remél...)
Sajnos nem lesz olcsó a Soul orgona. Több mint másfélszerese a Legendnek. Igaz, változhat decemberig. Hangilag ugyanaz, effektekben, szolgáltatásokban van az extra. Meg hát a kilenckontaktos billentyűzet... A Legendek is megkapják a hangi fejlesztéseket mint pl. vibrátó, lezlieffekt. Nemrég kaptam a képet.
A drawbar orgona szekció és az effektek megmosolyogtatók, de mivel a KN6000, 7000 megszólalását hozza (igaz, egy nem túl életképes billentyűzettel), van ami konkrétan úgy szól benne, mint ha egy Dire Straits cd-t hallgatnék! A muzikalitás, a részletkidolgozottság és a kitűnő arányú mastering nagy százalékban jellemző a cuccra. +SD kártya, M4A lejátszás mint jukebox funkció, nem kell több pl. zenei alapra kalimpírozni.
Olvastam egy riportot anno a cég keyboard részleg bezárasáról. Egy a fejlesztőcsapatban dolgozó producer zeneszerzőt kérdeztel. Azt mondta, mindig is magasan kvalifikált zenészek és mérnökök közös, aprólékos együttműködő munkája övezte a Technics hangszerek tervezését, tesztelését. A konkrét bezárásig senkit nem küldtek el, megvárták, még minden dolgozó talál magának új lehetőséget. Addig akkor is kapták a juttatásukat, mikor már nem volt termelés.
Humánus munkáltatói politika! Nem véletlen, ez a japán tisztelet és megbecsülés kultúrája.
..RE Technics: szórakoztató-zenész munkáim során (a DX-7 és Korg M-1) után Technics Dpianot
( totál fa-zongora pszeudó-mechanikával) és hozzá az entertainer profikeyboardokat használtam végig,(az SX-KN család) minden szempontból magasan verték az akkori Yamaha, Roland stb. cuccokat, (a drowbár-klónozást is hozták a kor szinvonalán..) és ezt az előnyüket mindvégig tartották amig a cég létezett ...minden területen élvonalbeli innovatív cég voltak (már Hi-FI-ben is!!), veszeség hogy kitúrták őket... -V