Csak volt. Az utolsó dinamós kocsi, az 54-es is már le van állítva. Ez igazán télen lesz gond, ugyanis a statikusos kocsik nagyon-nagyon nem szeretik a felsővezeték jegesedése miatti állandó feszültségingadozást.
De két szép mai kép, hogy valami jót is írjak, hisz a tavasz mindig gyönyörű:
Jelenleg az 57-67-es egy "nem ciklusrendbeli javítás" alatt áll, ahogy látom, teljes külső fényezést kap (nagyon ráfér már szegénykémre), statikus átalakítót, satöbbi.
Majd őt követi az 54-64-es, egy szép nagy J2-es nagyjavítással (ld. 56, 51)
Nincs valakinek információja arról, hogy melyik szerelvény van most felújítás alatt? Ha jól tudom, akkor ebben az évben a négyes és a hetes szerelvény kap felújítást.
Általánosságokra nem, de sajna egy-egy nagyobb beruházás vagy pályázat finanszírozása politikai döntés (is), úgy tűnik az is marad (bár minél kevésbé annál jobb). Arra viszont legyünk kíváncsiak, egy-egy konkrét ügyben ki mit döntött és miért... A Metro újság 14-én még azt írta, idézem: "A tervet a városháza támogatja, és a pályázat feltételeinek megvizsgálására felkérték a közlekedési ügyosztályt."
Fogas kérdésekben meg elfogult vagyok... Nemsokára naponta döntenem kell a Városkútnál: 21-es vagy fogas :) Most még csak bicajjal fordulok elő rajta időnként felfelé haza.
OFF: Nézd meg a Combino 1097-es helyesbítésemet. 1093-as "zsűrizésedet" a kép köszöni, de a tied jobb :)
"Listen without prejudice" mondotta George Michael egyik albumának címeként. Jelen esetben a listen helyett read értendő.
Szeretettel köszöntelek ennek alkalmából. Azaz, hogy érdeklődésed, szakmai kiváncsiságod jellemez és nem az előítéleteid. Remélem, a mostanában támadó topiktársak is követik majd példádat. Isten őket úgy segélje!
Újabb műszaki részletekkel lettem gazdagabb, ez örömteli. Újabb finanszírozást érintő ismeretekkel lettem gazdagabb, de ez kevésbé örömteli. Ami ötlet épeszű és jövőbe mutató és gazdaságos, az előbb vagy utóbb megvalósul (optimista hozzáállás :), barnaköpeny ide vagy oda, sztem ez is meg fog, csak így később. Remélem, megérem :)
Jó, akkor +próbálok mind a 3 szólásra 1ütt felelni (memóriajáték:-))
HB: arra céloztam a bukásommal, hogy én sem kifejezetten szép képet festettem az állapotokról. Változatlanul nem ezeket a projecteket tartom a legégetőbb problémáknak.
A másik kollégának, akinek most sorry, de nem jut eszembe a nickje: kértek pénzt, konkrétan íméjlben az 1%-omat 1, Volánnal kapcsolatos panaszlevelemre mint1 válaszképpen.
Fogas szakaszon hegymenetben Vüzemi=40km/h, völgymenetben 30 km/h.
Ehhez teljesen ki kell cserélni a pályát, tokkal-vonóval-bizberrel együtt. A rendszer teljesen egybehegesztett, vadonatúj pálya, építési ideje kb. 2-3 hónap.
5 db alacsonypadlós forgalmi kocsira van szükség.
57-es villamos lenne belőle. Mint pl. Stuttgartban.
Semmi újdonságot nem találtunk fel, csak sorozatban gyártott, a piacon kapható dolgokat vettünk számításba. A tanulmányt svájci mérnökökkel nézettük át. Volt bejárás is.
Kibédi úr persze nem ad egy lyukas fillért sem az egészért, nem is érdekelt benne, jó neki a langymeleg dágvány. Ő akkor is megkapja a fizetését ha nem jár a Fogas.
Eljutottunk odáig, hogy költségvetési sora volt a tervezetnek, EU pályázat elkészítése céljából. Brüsszelben már nagyon várták az anyagot.
Sajnos az a töketlen Közlekedési Ügyosztály elbénázta az egészet, Vajda Pali bácsi meg kihúzta sok minden mással együtt és nem sikerült visszalobbizni.
Mindent nem csinálhatunk meg a Főváros helyett (az ügyosztályon három hét, míg egyik szobából elmegy egy levél a másik szobába. Ez nem vicc. Ha az ember gyorsítani akar a folyamatokon, akkor bemegy és maga rohangál a papírokkal az apparatcsikok között).
Ezzel a mókával első körben kb. 3 milliárd forintot sikerült elbukni, köszönhetően a sok "szakembernek" aki az íróasztalába kapaszkodik a Városházán.
Ezért a pénzért a Fogas teljes pályája megújult volna, az összes megállóval és az áramátalakítóval együtt. Elektronikus bizber, satöbbi, satöbbi...
Lehet örülni neki és tapsolni a remek és hozzáértő városvezetésnek!
Ja, a Fővárosnak mindössze kb. 150 millió forintba került volna az egész. Azt se egy év alatt. Nem kellett.
Majd ha a Fővárosnak kell, akkor lesz Fogaskerekű. Addig marad a langymeleg dagonya és a lassú, de fokozatos leépülés.
Egészen pontosan egyetlen tanulmányt támogattak eddig anyagilag, melyet a VEKE készített. Ez a Főváros Városüzemeltetési Bizottsága részére készült. A megrendelést a bizottság egyhangúlag szavazta meg. A szavazatok megoszlása a jegyzőkönyvből kikereshető, nagyságrendileg 4 MSZP-s, 2 SZDSZ-es, 2 Fideszes, 1 MDF-es és 1 MIÉP-es szavazat volt, kb. ennyien szoktak bizottsági ülésen nagy átlagban megjelenni. Az MSZP frakció indítványozta az összeg megduplázását, de a bizottságnak nem volt több kerete.
A VEKE egyetlen más esetben sem kapott pénzt senkitől semmire. Nem is kért. Pályázni pályáztunk pár dologra, de egyik sem tanulmánykészítés volt.
Ez van, lehet tovább piszkálódni a T. ellendrukker topiktagoknak. Csak tök fölösleges.
Most komolyan arról van szó, hogy lesz csilivili Metrónk Gödöllőtől a Déliig (ne kezdd magyarázni a tanulmányt, tudom, hogy sántítok:-)), fogasunk a kilátótól a Moszkváig, és a többi hogy néz ki? Nem minden fekete, vagy fehér. Ha a képeid sértik az anyagi érdekeket, akkor én buktam ezzel..
A legdrágább dolog a világon: szegénynek lenni. Vannak oly szerencsés államok, amelyek ezt a luxust, mármint, hogy szegények legyenek, nem engedhetik meg maguknak.
Ugyan nem vagyok hajde-jajde EU-párti, de egy valamit meg kell jegyezni: vannak oly konstrukciók, ahol csekély önrésszel el lehet nyerni hatalmas összegeket, pályázattal. Pl. az M2G esetében az alkuk előre megkötésével épp a kohéziós alap vissza nem térítendő támogatásától esik el Bp lakossága.
Namármost el kéne kezdeni pályázgatni, szorgosan böngészni a lehetőségeket, kondíciókat, és lehet, hogy egyáltalán nem lehetetlen ez az átalakítás.
De ha nem újítunk, nem alakítjuk át a Fogast, a jelenlegi állapotokat vajon meddig lehet még konzerválni?
-pálya?
-bizber?
-járművek?
Optimistán vagy peszimistán becsüljek?
Elnézést, hogy konkrét megoldások helyett EGYELŐRE még csak általánosságokban beszéltem.