Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2006.05.04 0 0 889
Lassan itt is kezdődik a szezon:
Előzmény: HáBé (887)
Hungaroplan Creative Commons License 2006.05.04 0 0 888
Ma már közlekedett az 57-67-es szerelvény.
HáBé Creative Commons License 2006.05.03 0 0 887

Pálinkás jónapot!

 

Ej, de leült ez a topik! Egy picit talán felrázódik egy kis kitekintéstől:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1480a/kepek/tfog951csorba603.jpg

HB

Hungaroplan Creative Commons License 2006.04.26 0 0 886
A 67-es kikerült az út felöli tárolóvágányra, 57-esnek pedig a fenekét látni a hátsó kocsiszínben.
HáBé Creative Commons License 2006.04.26 0 0 885

Pálinkásat!

 

Csak volt. Az utolsó dinamós kocsi, az 54-es is már le van állítva. Ez igazán télen lesz gond, ugyanis a statikusos kocsik nagyon-nagyon nem szeretik a felsővezeték jegesedése miatti állandó feszültségingadozást.

 

De két szép mai kép, hogy valami jót is írjak, hisz a tavasz mindig gyönyörű:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1479/kepek/f51org-esze61.JPG

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1479/kepek/f51org-esze62.JPG

HB

Előzmény: BGfromÉ-D (884)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.25 0 0 884
Még motordinamó volt rajta?? Nem is tudtam.:-)
Előzmény: HáBé (881)
Hungaroplan Creative Commons License 2006.04.25 0 0 883
Megnéztem, a 67-eske lóg ki a hátsó kocsiszínből, szép, új fényezéssel.
Előzmény: Peti817172M (882)
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.22 0 0 882
Akkor a 7-eske kandikál ki pályaszám nélkül a hátsó kocsiszínből?
Előzmény: HáBé (881)
HáBé Creative Commons License 2006.04.21 0 0 881

Pálinkásat!

 

Jelenleg az 57-67-es egy "nem ciklusrendbeli javítás" alatt áll, ahogy látom, teljes külső fényezést kap (nagyon ráfér már szegénykémre), statikus átalakítót, satöbbi.

 

Majd őt követi az 54-64-es, egy szép nagy J2-es nagyjavítással (ld. 56, 51)

Előzmény: Hungaroplan (880)
Hungaroplan Creative Commons License 2006.04.21 0 0 880
Nincs valakinek információja arról, hogy melyik szerelvény van most felújítás alatt? Ha jól tudom, akkor ebben az évben a négyes és a hetes szerelvény kap felújítást.
DLala Creative Commons License 2006.04.19 0 0 879

Sajnos az egy féléves konzerv cikk. A főszerkesztő egy hét alatt nem volt képes válaszolni arra, miért épp most tették be.

Azóta az ügyosztály már sikeresen elszabotálta az ügyet.

Előzmény: Sappabi (878)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.19 0 0 878
Általánosságokra nem, de sajna egy-egy nagyobb beruházás vagy pályázat finanszírozása politikai döntés (is), úgy tűnik az is marad (bár minél kevésbé annál jobb). Arra viszont legyünk kíváncsiak, egy-egy konkrét ügyben ki mit döntött és miért...
A Metro újság 14-én még azt írta, idézem: "A tervet a városháza támogatja, és a pályázat feltételeinek megvizsgálására felkérték a közlekedési ügyosztályt."
Előzmény: lbence (877)
lbence Creative Commons License 2006.04.19 0 0 877
Pedig jó lenne, ha kibírnád, mert senki nem kíváncsi a politizálásodra (remélem).
Előzmény: v_peti (876)
v_peti Creative Commons License 2006.04.19 0 0 876

Ilyenkor felmegy bennem a pumpa, és nem bírom ki, hogy ne írjam ide:

Ha tudnák az emberek, hogy ennyí hülye dolgozik a Városházán, akkor talán Demszky és a csapata végre megbukna.

 

 

 

Előzmény: DLala (865)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.19 0 0 875
A példa követését illetően nem vagyok optimista.

Fogas kérdésekben meg elfogult vagyok... Nemsokára naponta döntenem kell a Városkútnál: 21-es vagy fogas :) Most még csak bicajjal fordulok elő rajta időnként felfelé haza.

OFF: Nézd meg a Combino 1097-es helyesbítésemet. 1093-as "zsűrizésedet" a kép köszöni, de a tied jobb :)
Előzmény: HáBé (871)
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.19 0 0 874
ÁÁÁ! Látszik, hogy fáradt vagyok reggel. Ez rossz helyre ment, de most már nem baj :)
Előzmény: Peti817172M (872)
HáBé Creative Commons License 2006.04.19 0 0 873
Előzmény: Peti817172M (872)
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.19 0 0 872
Szia, megmutatnád melyik lett az első helyezett képed? Mert a fotógalériából nem derül ki.
Előzmény: HáBé (871)
HáBé Creative Commons License 2006.04.19 0 0 871

Pálinkásat!

 

"Listen without prejudice" mondotta George Michael egyik albumának címeként. Jelen esetben a listen helyett read értendő.

 

Szeretettel köszöntelek ennek alkalmából. Azaz, hogy érdeklődésed, szakmai kiváncsiságod jellemez és nem az előítéleteid. Remélem, a mostanában támadó topiktársak is követik majd példádat. Isten őket úgy segélje!

 

További szép napot!

Előzmény: Sappabi (870)
Sappabi Creative Commons License 2006.04.18 0 0 870
Újabb műszaki részletekkel lettem gazdagabb, ez örömteli.
Újabb finanszírozást érintő ismeretekkel lettem gazdagabb, de ez kevésbé örömteli. Ami ötlet épeszű és jövőbe mutató és gazdaságos, az előbb vagy utóbb megvalósul (optimista hozzáállás :), barnaköpeny ide vagy oda, sztem ez is meg fog, csak így később. Remélem, megérem :)
Előzmény: DLala (865)
Peti817172M Creative Commons License 2006.04.17 0 0 869
Kőbányaiak, kispestiek! Ki mondta, hogy elvehetitek a János-hegyet? Hozzátok vissza a helyére! :DDD
Előzmény: HáBé (859)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.17 0 0 868
Jó, akkor +próbálok mind a 3 szólásra 1ütt felelni (memóriajáték:-))

HB: arra céloztam a bukásommal, hogy én sem kifejezetten szép képet festettem az állapotokról.
Változatlanul nem ezeket a projecteket tartom a legégetőbb problémáknak.

A másik kollégának, akinek most sorry, de nem jut eszembe a nickje: kértek pénzt, konkrétan íméjlben az 1%-omat 1, Volánnal kapcsolatos panaszlevelemre mint1 válaszképpen.
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 867
Barnaköpeny :-)
Előzmény: DLala (866)
DLala Creative Commons License 2006.04.17 0 0 866

Jaj hát a metró az ami alulról veszi az áramot...

Hát ezt sem tudod?

Előzmény: HáBé (864)
DLala Creative Commons License 2006.04.17 0 0 865

Kis helyesbítés.

Fogas szakaszon hegymenetben Vüzemi=40km/h, völgymenetben 30 km/h.

Ehhez teljesen ki kell cserélni a pályát, tokkal-vonóval-bizberrel együtt. A rendszer teljesen egybehegesztett, vadonatúj pálya, építési ideje kb. 2-3 hónap.

5 db alacsonypadlós forgalmi kocsira van szükség.

57-es villamos lenne belőle. Mint pl. Stuttgartban.

Semmi újdonságot nem találtunk fel, csak sorozatban gyártott, a piacon kapható dolgokat vettünk számításba. A tanulmányt svájci mérnökökkel nézettük át. Volt bejárás is.

Kibédi úr persze nem ad egy lyukas fillért sem az egészért, nem is érdekelt benne, jó neki a langymeleg dágvány. Ő akkor is megkapja a fizetését ha nem jár a Fogas.

 

Eljutottunk odáig, hogy költségvetési sora volt a tervezetnek, EU pályázat elkészítése céljából. Brüsszelben már nagyon várták az anyagot.

Sajnos az a töketlen Közlekedési Ügyosztály elbénázta az egészet, Vajda Pali bácsi meg kihúzta sok minden mással együtt és nem sikerült visszalobbizni.

Mindent nem csinálhatunk meg a Főváros helyett (az ügyosztályon három hét, míg egyik szobából elmegy egy levél a másik szobába. Ez nem vicc. Ha az ember gyorsítani akar a folyamatokon, akkor bemegy és maga rohangál a papírokkal az apparatcsikok között).

Ezzel a mókával első körben kb. 3 milliárd forintot sikerült elbukni, köszönhetően a sok "szakembernek" aki az íróasztalába kapaszkodik a Városházán.

Ezért a pénzért a Fogas teljes pályája megújult volna, az összes megállóval és az áramátalakítóval együtt. Elektronikus bizber, satöbbi, satöbbi...

Lehet örülni neki és tapsolni a remek és hozzáértő városvezetésnek!

Ja, a Fővárosnak mindössze kb. 150 millió forintba került volna az egész. Azt se egy év alatt. Nem kellett.

Majd ha a Fővárosnak kell, akkor lesz Fogaskerekű. Addig marad a langymeleg dagonya és a lassú, de fokozatos leépülés.

Na, mentem dolgozni.

Előzmény: HáBé (862)
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 864

De ha csilivili metróról van szó, mondd, mi is az a metró? Azaz mitől lesz metróvá valami és mitől lesz HÉV-vé?

 

Csupa-csupa idejét múlt kategória (skatulya).

Előzmény: BGfromÉ-D (861)
DLala Creative Commons License 2006.04.17 0 0 863

Egészen pontosan egyetlen tanulmányt támogattak eddig anyagilag, melyet a VEKE készített. Ez a Főváros Városüzemeltetési Bizottsága részére készült. A megrendelést a bizottság egyhangúlag szavazta meg. A szavazatok megoszlása a jegyzőkönyvből kikereshető, nagyságrendileg 4 MSZP-s, 2 SZDSZ-es, 2 Fideszes, 1 MDF-es és 1 MIÉP-es szavazat volt, kb. ennyien szoktak bizottsági ülésen nagy átlagban megjelenni. Az MSZP frakció indítványozta az összeg megduplázását, de a bizottságnak nem volt több kerete.

A VEKE egyetlen más esetben sem kapott pénzt senkitől semmire. Nem is kért. Pályázni pályáztunk pár dologra, de egyik sem tanulmánykészítés volt.

Ez van, lehet tovább piszkálódni a T. ellendrukker topiktagoknak. Csak tök fölösleges.

Előzmény: HáBé (857)
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 862

OFF

Buktál...? Na, ezt egyre kevésbé értem

 

ON

A tervezett vonal a

- Moszkva tértől Városmajorig adhéziós üzemben haladna, közös pályán a villamossal (vmax=50, vüzemi=kb 40)

- Városmajornál elágazás, Széchenyi-hegyig fogaspálya (vmax=35-40, vüzemi=kb 25-30)

-Széchenyi-hegytől Normafáig újfent adhéziós üzem.

 

A jelenlegi járműparkkal ez kivitelezhetetlen, bármennyire is fájna értük a szíven...

A kilátóról pedig szó sem volt. Nagy vonalakban ennyi.

Előzmény: BGfromÉ-D (861)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.04.17 0 0 861
De papa...

Most komolyan arról van szó, hogy lesz csilivili Metrónk Gödöllőtől a Déliig (ne kezdd magyarázni a tanulmányt, tudom, hogy sántítok:-)), fogasunk a kilátótól a Moszkváig, és a többi hogy néz ki? Nem minden fekete, vagy fehér.
Ha a képeid sértik az anyagi érdekeket, akkor én buktam ezzel..
Előzmény: HáBé (860)
HáBé Creative Commons License 2006.04.17 0 0 860

A legdrágább dolog a világon: szegénynek lenni. Vannak oly szerencsés államok, amelyek ezt a luxust, mármint, hogy szegények legyenek, nem engedhetik meg maguknak.

 

Ugyan nem vagyok hajde-jajde EU-párti, de egy valamit meg kell jegyezni: vannak oly konstrukciók, ahol csekély önrésszel el lehet nyerni hatalmas összegeket, pályázattal. Pl. az M2G esetében az alkuk előre megkötésével épp a kohéziós alap vissza nem térítendő támogatásától esik el Bp lakossága.

 

Namármost el kéne kezdeni pályázgatni, szorgosan böngészni a lehetőségeket, kondíciókat, és lehet, hogy egyáltalán nem lehetetlen ez az átalakítás.

 

De ha nem újítunk, nem alakítjuk át a Fogast, a jelenlegi állapotokat vajon meddig lehet még konzerválni?

 

-pálya?

-bizber?

-járművek?

 

Optimistán vagy peszimistán becsüljek?

 

Elnézést, hogy konkrét megoldások helyett EGYELŐRE még csak általánosságokban beszéltem.

Előzmény: BGfromÉ-D (858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!