Viszont egy pozitívum az észak-amcsi turnéval kapcsolatban, ami a hivatalos newsletter-ben jött ki:
THE CURE HAVE AGREED ALL TICKET PRICES, AND APART FROM A FEW HOLLYWOOD BOWL CHARITY SEATS, THERE WILL BE NO 'PLATINUM' OR 'DYNAMICALLY PRICED' TICKETS ON THIS TOUR!
Ugyanerre a lépésre a Depeche nem hajlandó, és hagyja a Ticketmastert / Live Nationt lerabolni a koncertlátogatókat.
Ez most komoly, hogy Simon megint otthagyta a bandát, hogy ezzel nyomást gyakoroljon FatBobra, hogy fejezze már be a kurva albumot? Ez kezd eggyel jobb lenni, mint a Győzike Show bármelyik epizódja.
Biztos tudják ők is, mennyire kínos (Simon rendszeresen női ruhában ugrik el sörért, nehogy felismerjék), viszont a nyári megjelenés nekem most valamiért reálisnak tűnik. Talán Robert megint variált egyet, és az A Fragile Thing csak B side lesz. :)
Egyetértek, de engem a Cure az elmúlt években annyira leszoktatott az illúziókról, hogy már annak is örülök, hogy nem pihennek megint 1-2 évet a következő turnéig.
Természetesen a lemez megjelenése okozná nekem is a nagyobb boldogságot.
A kazettáidon analóg jel van felmágnesezve, egy dropout-ot túlél a füled, a DAT digitális jeleket rögzít, nehez éli túl a dropout-ot.
A műszaki ellátottság ugyanúgy terheli mind az analóg, mind a digitális technológiákat, de valszeg egy kopott görgőt könnyebben pótolsz, mint egy Fostex vagy Tascam vezérlőpanelt. Vannak, akik egyénileg leesztergálnak hiányzó mechanikai alkatrészeket (nálunk is történik ilyesmi, pl. hagyományőrző kolléga a hatastalanított fegyverbe esztergált valami mütyűrt).
Épeszű ember már nem archivál sem ADAT-ra, sem VHS-re, sem DAT-ra.
Ennek inkább az az oka, hogy nem készülnek már ilyen berendezések, így ha történik valami a saját berendezéssel, nem garantált, hogy be tud szerezni az ember egy minden szükséges szempontból hibátlan készüléket, és akkor ott áll az anyag elérhetetlenül. De ez nem az adott hordozó minőségéről szól. Lásd pl. VHS-re hangot digitálisan rögzítő magnó. Ha kapható lenne még, és mellé 240 percnél rövidebb kazetta, mint pl. régen akár 30 perces is, akkor simán lehetne egy ilyen cuccal bűvészkedni.
40-50 év? Háááát... szerintem baromira ritka ma már, hogy eredeti szalagról dolgozzanak ilyen időtávban, inkább elővesznek egy másolatot, vagy egy olyan felpimpelt anyagot, amit az 50 éves cuccról készítettek mondjuk 25-30 évvel ezelőtt. Lásd a korábban melléklet videó a két öreg szakivel, ott is elmondják, hogy gyakran a másolat jobb, mint az eredeti, van, amikor másolatról dolgoznak. Másrészt nagyon sok dologtól függ, hogy mennyi idő után lesz még mindig használható az eredeti. Pl. hogyan tárolták, elővették-e időnként.
Egy szalagnak a nagyon sok lejátszásnál csak egy dolog árthat többet, ha évekig elő sem veszik, főleg ha még hiba is van a tárolásban, pl. nem megfelelő páratartalom, függőleges vagy vízszintesen tárolják, stb.
Szintén lásd a mellékelt videót, amikor emberünk arról beszél, hogy a szalagot lejátszás előtt 3 napra sütőbe teszik, hogy le lehessen játszani. Pedig profi szalagokról van szó, lemezkiadónál tárolva, nem házi felhasználású motyó a garázsban a poros polcon elfekvőben, ráadásul profi cuccon akarják lejátszani, és még így is elő kell készülni hozzá.
Odahaza a kazettáim többsége hibátlanul pörög, miközben azok csak sima kazetták, nem hinném, hogy a DAT kazetták esetében rosszabb lenne az arány.
Arányok és részletek? A DAT muszterek 10, max. 20 ev távlatában már aggályokat vetettek fel, a régi analóg szalagok 40-50 évet kibírtak a remaszterelésig. Épeszű ember már nem archivál sem ADAT-ra, sem VHS-re, sem DAT-ra.
Minden hanghordozó tönkre mehet, a DAT sem kivétel, a lényeg az arányokban és részletekben van, mennyiből mennyi nyekken meg, mennyi és milyen használat után, stb.
Viszont olya rossz nem lehet, mert emlékeim szerint Alan is DAT-ról pótolt bizonyos hangokat az 5.1 újrakverés során, a TV Mania (Duran Duran side project) elveszettnek hitt albuma is DAT-ról került elő nagyon sok év után, tehát az említett arcok DAT-ra dolgoztak anno.
Remek kis videó a szalagok kezeléséről. Emberünk elmeséli, hogy van olyan szalag, amit sütőbe kell tenni lejátszás előtt, de azt is, hogy bármelyik lejátszás az utolsó lehet, annyira nem lehet tudni, hogy milyen állapotú a szalag
Iron Maiden Remaster Project 2015 - Behind The Scenes
Két szakmai nagyágyú beszél benne, zenei műfajtól függetlenül érdemes meghallgtni, elmesélik azt is, hogy az évek során hogyan változott, hogy mit is használnak maszternak.